MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Att vi i Sverige skall vara så politiskt korrekta. Personligen tvivlar jag på att en het båsbrud skulle få mig mig att köpa MSI. Dock är lättklädda damer, vid events, inget ovanligt i resten av välden...
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303935_1015033...

hahaha! Den gjorde du bra!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk

Störtlöjligt. Sammanträffande att Jkpg ligger i Sveriges bibelbälte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Oooooch återigen bekräftar många av medlemmarna på detta forum att alla fördomar om "datornördar" är sanna. Så trist att så många har så unken kvinnosyn. Att det ska vara så svårt att se problemet med objektifiering.

Så kvinnor som vill objektifiera sig själv skall givetvis förbjudas, vad ger dig rätt att säga att detta får ni inte göra för det är objektifiering av er själva?
En sak att objektifiera kvinnor som inte vill bli detta, så vitt jag förstod så var detta frivilligt?

Har aldrig förstått varför det skall vara så tabu med nakna kroppar och sex.
Ett bra sätt att få en film med hög åldersgräns är ju att visa en naken kropp, däremot filmer som visar x antal människor som blir skjutna är ok.
Är det konstigt att vår värd ser ut som den gör?

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Den som har hand om MSI:s satsning på Dreamhack är faktiskt en kvinna.

Haha fan va nice

Feta och dyra grejer har oftast sexiga tjejer omkring sig det är ett faktum....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Känner ett drös med bögar.

"Jag är inte homofob, min bästa kompis är bög...."
Om du respekterade dina kompisar hade du inte använt språket som du gjorde. Det är ett faktum, hur hipp och streetsmart du än vill vara.

Skrivet av Eavo:

Men ville mest bara röra runt lite här då jag tycker detta är så fel. INGEN av er ska säga vad som är rätt eller fel.

Nej, för det ska bara du få göra. Bra! Smart!

Skrivet av Eavo:

Jag såg ingen som riktade ett gevär mot tjejerna? Gjorde ni det? Nej tänkte väl det. Tjejer som dessa tycker att detta är något som dem vill göra och/eller är kul.

Ta några universitetspoäng i sociologi så kommer du att känna hur det stockar sig i halsen nästa gång du skriver såna saker.

Skrivet av Eavo:

Ni ska ge fan i att säga till någon vad dem ska göra och inte göra.

Just det, för bara du för tala om för andra vad de ska göra och inte göra.

Skrivet av Eavo:

Som jag sa tidigare så är detta sverige i ett nötskal. Ge fan i att lägga er i vad folk gör med sin tid och låt dem ta konsekvenserna själva därefter.

Lustigt att du talar om konsekvenser för din hållning är den som inte bryr sig om konsekvenserna av de val som görs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NeZo:

Word till xboxflickan.

Håller med.:) Tycker hon sammanfattar hela deras företag och kundrelationer på ett bra sätt.:) Löjligt att företag måste ha bröst och rumpor för att sälja.:/ Det ligger inte i tiden och är diskriminerande. Så här ska inte en kvinna behandlas (visuellt i detta fallet), då en kvinna är så mycket mer än tits’n'ass.:)

Skrivet av Atlas Tasume:

Nja borde nog inte förbjudas. Men för mig skulle något sådant ge en motsatt effekt. Ser inte professionellt ut.

Kul mening!:D Det borde inte förbjudas men du hade tolkat det som oprofessionellt.:P Det är som att säga: "Jag har inget emot pudlar, men dom borde inte få finnas"...:D;)

Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Vilka snuskgubbar är det som röstar "ja" frågar jag då? Dom män som har röstat "nej" (inklusive mig själv:D) är nog den lilla skara av män som vet att behandla en kvinna på andra sätt än förnedrande.:):) Kudos till er!:)<3

Skrivet av Doodle:

Jag röstade nej. Det är väl upp till tjejerna hurvida dom vill vara lättklädda på events? Det är väl inte upp till oss att bestämma hur de vill leva/arbeta. Moralkärringar.

Det har du rätt i, men å andra sidan ser jag detta mönster:

a) det är män som tar initiativ till reklam med lättklädda kvinnor i
b) vill kvinnor gå/vara lättklädda ska de få vara det - absolut!

Men hur många kvinnor vill vara lättklädda reklampelare? Hade det kvinnliga kollektivet tyckt att detta hade varit något de inte varit främmande för så hade de nog själva tagit initiativ till denna idé själva, tror du inte?:)

Trots att det är en kvinna som håller i eventet så frågar jag mig på vilket sätt lättklädda kvinnor har med datorer att göra?;) Vad är kopplingen liksom.:O:) Förutom reklamen det eventuellt ger (som i i nuläget inte verkar föra med sig någon positiv reklam:P). Det är bara ytligt och smaklöst!:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag det som ytligt och smaklöst, och ingenting för någon med en gnutta självrespekt i behåll. Men om någon vill ställa upp i en sån här tävling får de väl göra det, det är deras liv.

Vad däremot MSI inte fattar är att det rubbar av sig på deras märke, och har nu cementerat min uppfattning att de är ett jävligt sleazy märke. Och jag, som man, kommer snarare se mindre till deras produkter pga. det.

Självklart kan de ha fagra damer i sina bås som är trevliga och presenterar produkter, men de kan åtminstonde visa lite klass och anställa professionella sådana. Tänk flygvärdinna, inte "booth babe"...

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Löjligt, garanterat bittra medelålders personer som sitter på glasbärget.
Om man nu har så stora problem med att andra bryr sig om sin kropp och ser snygg ut så får man väl låta bli att titta på dem, inte kan man förbjkuda snyggt folk från att existera bara för att folk är avundsjuka...

"objektifiering av kvinnor" = avundsjuka för att de iaf ser bra ut, och kan få jobb på kuppen. Precis samma sak som gör att folk får jobb som skådisar i filmer, men då klagas det inte (dubberlmoral) eller i reklamfilmer för den delen.

Permalänk
Medlem

Nu försvann det arbetstillfälle och gratis laptop+resa för någon tjej. Det finns faktiskt tjejer som VILL visa upp sig, varför tror ni att herrtidningar finns? Ingen har tvingat dem, de har valt att ta den inriktningen själva. Det är ett jobb för vissa, vill ni nej-sägare förhindra jobb?

Sen i övrigt spyr jag galla på någon som kallar sig Xboxflickan. "Titta på mig, jag är tjej, jag kan också spela dataspel!", oj vad icke-könsindelat det blev nu. Snacka om att inte försöka vara neutral.

Permalänk

Tjejerna själva tjänar pengar på det och folk drar sig till MSIs-bås. Det är såhär reklam fungerar, man vill dra till sig uppmärksamhet. Hur man gör det är upp till var och en.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Har ni aldrig varit på Elmia??

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Löjligt, garanterat bittra medelålders personer som sitter på glasbärget.
Om man nu har så stora problem med att andra bryr sig om sin kropp och ser snygg ut så får man väl låta bli att titta på dem, inte kan man förbjkuda snyggt folk från att existera bara för att folk är avundsjuka...

"objektifiering av kvinnor" = avundsjuka för att de iaf ser bra ut, och kan få jobb på kuppen. Precis samma sak som gör att folk får jobb som skådisar i filmer, men då klagas det inte (dubberlmoral) eller i reklamfilmer för den delen.

Det är så att man ryser...

Permalänk
Medlem

Klart det ska vara booth babes, nice ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Oooooch återigen bekräftar många av medlemmarna på detta forum att alla fördomar om "datornördar" är sanna. Så trist att så många har så unken kvinnosyn. Att det ska vara så svårt att se problemet med objektifiering.

Om någon har en unken kvinnosyn (och nördsyn?) är det du, vilket du visar med det uttalandet. Alla lever inte i din lilla moralpaniksvärld.

Permalänk
Medlem

Tycker detta är rätt så löjligt. Tjejerna ställer väl upp frivilligt.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

Att ni orkar...

Sluta gnälla på fenomenet booth babe, det finns precis överallt och det är inte fenomenet i sig som är problemet utan att det saknas en tillräckligt stor kundgrupp av kvinnor på det här evenmanget för att ekonomiskt kunna rättfärdiga en "Booth Kille".
Jag har varit på flertalet mässor där det funnits Booth killar med och då e de då f...n ingen som klagat...

Se till att det blir mer töser på evenemanget istället så ni kan motivera dom att ta in en Booth kille med istället.

Permalänk

Jolliga moralkärrigar har vi tydligen i överflöd här på sweclockers, synd är bara förnamnet. Tjejerna ställer ju upp själva och får betalt, vem är ni att döma vad en annan gör som jobb. Svenska jantelagen är vad det är.

Som sagt, vad är en mässa utan boothbabes?

Permalänk
Skrivet av Erik/Out:

Roligt att se dom som argumenterar om att alla andra gör ju det, då kan väl vi också.

Vill tjejerna vara lättklädd så klart dom ska få vara det, vi lever i ett demokratiskt samhälle.

Men diskussionen här handlar om vi tycker det är okej eller inte att annonsera en tävling där man vill att unga tjejer ska skicka in lättklädda bilder. Diskussionen handlar inte om vad jag eller vad Xboxflickan tycker, håll er till ämnet vet jag.

Personligen tycker jag det är rätt osmakligt med booth babes eller grid girls och speciellt hur man söker personer till dessa uppdrag.

Nja, frågan i omröstningen löd "Bör DreamHack förbjuda lättklädda reklamflickor" inte om det var okay eller ej att hålla en tävling om vilka som skall bli Booth-babes.
Personligen är jag emot ett förbud, däremot lär de ju inte sälja mer för att de har Booth-babes, hela företeelsen känns lite passe' faktiskt. Skall jag köpa datorprylar så talar jag hellre med en välinformerad säljare oavsett kön och utseende.
Däremot tycker jag snarare att det är upp till varje tillverkare att besluta om de vill ha lättklädda kvinnor i sina bås, liksom det är upp till besökarna om de vill köpa prylar från sagda företag. Vill man inte ha booth babes i båset, så är det ju bara att säga det till företagets representant och eventuellt säga att man inte köper prylar av dem om de har det.
Det där med att förbjuda saker till höger och vänster bara för att det inte är PK är lite tröttsamt, visa konsumentmakt istället och skit i att köpa prylarna om man tycker det är fel.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Men hur många kvinnor vill vara lättklädda reklampelare? Hade det kvinnliga kollektivet tyckt att detta hade varit något de inte varit främmande för så hade de nog själva tagit initiativ till denna idé själva, tror du inte?:)!:/

Har en manlig kompis som är modell för Hollister och det enda han gör hela dagarna är står halvnaken och poserar utanför en affär. Han tycker det är skitkul att vara med på foton med turister och dylikt så varför skulle det inte kunna vara samma sak för tjejer?

Att förbjuda något är en väldigt stark aktion som man bör akta sig för om man vill kalla sig demokrat och något som jag tycker inte är lämpligt för detta fall.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Feta och dyra grejer har oftast sexiga tjejer omkring sig det är ett faktum....

Verkligen? Utveckla!

Apple är väl världens största företag tillsammans med Exon-Mobile, och har aldrig använt sig av lättklädda tjejer för att sälja sina produkter? Apple som dessutom så många på Sweclockers gnäller skulle ta extrema överpriser för sina produkter. Kanske är det så att Apple har sett kvinnor som starka köpare av deras produkter och eventuellt att booth-babes skulle kraftigt skada den demografen?

Permalänk
Medlem

Tycker det är så kul det här med "objektifiering". Är det någon tvingar tjejerna? Nej det är de inte. Kvinnorna objektifierar sig själva för män. Varför ska då män säga emot detta? Tjejer som xboxflickan gömmer sig bakom en moralvägg för att själv inte har möjligheten av att delta i tävlingen pga sitt xboxspelande som lett till att hon nu är överviktig och allmänt aggressiv pga spel som GTA och Manhunt.

Vill en kvinna vika ut sig, fine by me. Om hon kan ta samhällskonsekvenserna av att vika ut sig så är det upp till henne. Feministen är kvinnas största fiende.

Permalänk
Medlem

Kom på att Techpowerup! brukar ha en sammanfattning av olika mässors boothbabes. Så gott som alla på de tyska datormässorna har booth babes. Tycker synd om Xboxflickan, då måste hon ju bojkotta alla företag och då kan hon inte köpa hårdvara längre.
http://www.techpowerup.com/reviews/?q_reviews=&p=1&pp=25&orde... Här är arkivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Det har du rätt i, men å andra sidan ser jag detta mönster:

a) det är män som tar initiativ till reklam med lättklädda kvinnor i
b) vill kvinnor gå/vara lättklädda ska de få vara det - absolut!

Men hur många kvinnor vill vara lättklädda reklampelare? Hade det kvinnliga kollektivet tyckt att detta hade varit något de inte varit främmande för så hade de nog själva tagit initiativ till denna idé själva, tror du inte?:)

Trots att det är en kvinna som håller i eventet så frågar jag mig på vilket sätt lättklädda kvinnor har med datorer att göra?;) Vad är kopplingen liksom.:O:) Förutom reklamen det eventuellt ger (som i i nuläget inte verkar föra med sig någon positiv reklam:P). Det är bara ytligt och smaklöst!:/

a) Hur vet du det? Kvinnor vet väl också vad som säljer?

Hur många kvinnor vill inte vara lättklädda reklampelare? Det spelar ingen roll, om så en person vill vara en lättklädd reklampelare, så låt denne. Kopplingen till datorprodukter (eller vilken produkt som helst förutom bikinis/underkläder) är uppmärksamhet, skulle jag kunna tänka mig.

Angående positiv/negativ reklam, har du aldrig hört uttrycket: "All PR är bra PR"?

Marknadsföring är något riktigt komplext. Läs boken "Why we buy" så förstår du hur mycket vi "manipuleras" till att handla mer. Det står dock inget om lättklädda kvinnor.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

"Jag är inte homofob, min bästa kompis är bög...."
Om du respekterade dina kompisar hade du inte använt språket som du gjorde. Det är ett faktum, hur hipp och streetsmart du än vill vara.

Nej, för det ska bara du få göra. Bra! Smart!

Ta några universitetspoäng i sociologi så kommer du att känna hur det stockar sig i halsen nästa gång du skriver såna saker.

Just det, för bara du för tala om för andra vad de ska göra och inte göra.

Lustigt att du talar om konsekvenser för din hållning är den som inte bryr sig om konsekvenserna av de val som görs.

Grejen är att just nu vill jag bara slå till dig och ja det står jag för. Detta är precis som om en vetenskapsman försöker förklara för den troende att gud inte finns. Då kommer dem bara med massa meningslöst babbel.
Jag tror statistiken talar för sig själv och du är i en minoritet. Handen på hjärtat har du aldrig runkat till porr? Jag kan lova dig att jag har gjort det så jävla många ggr så om en människa dog varje gång jag gjorde det skulle jag vara själv kvar på denna planet. Du behöver ju egentligen inte ens svara för du vet ju svaret själv. i Porrbranschen kan vi snacka om att många blir nedtryckta, men dem har ändå sig själva att skylla lika mycket som en drogberoende har.

Jag tänker inte sitta här hela dagen och snacka massa skit, har ett jobb att gå till. Du vet vart jag står och jag vet vart du står med din lilla skara "Gudruns". Du kommer aldrig kunna vinna detta och där blev jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Infekterat ämne, helt klart. Antingen är man en äcklig snuskhummer med taskig kvinnosyn eller så är man en vänsterkärring, bitterfitta med gudrun som idol.

Allt behöver inte vara så satans svart eller vitt. Är man 18 år gammal har man rätt att bestämma själv om man vill visa sig lättklädd för besökare av dreamhack. Jag kan förvisso se och förstå feministernas problem med det hela, att unga flickor "utnyttjas" lättklädda för att visa upp storföretagets produkter. Men är man myndig vid 18 års ålder så är man.. Då är man mogen nog att ta sina egna beslut, enligt svensk lag.

Vad som istället är viktigt att lyfta fram är vikten av reklam, och att alltid granska den kritiskt. Reklam är där för att locka, förföra och ibland lura dig som konsument, vare sig det är flashannonser på sweclockers eller lättklädda snygga flickor på dreamhack.

Permalänk
Medlem

Jag ser inget fel i detta. MSI efterfrågar en gamer som är frivillig att dansa i deras bås. I gengäld får hon en dator, vilket i mitt tycker är en bra timpeng!
Dem kan ju såklart inte "hyra" hur många som helst utan arrangerar en tävling.

Låter som vilket jobb som helst tycker jag. Skickar du ansökan till Netto för att sitta i kassan vill dem också ha en bild....

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju mörk o porrig belysning ändå, så fram för lite roliga stripptävlingar o annat, dreamhackformen har ju inte utvecklats genom förnyning så de kanske ska slå ihop det med lite porr ? Det blir lite mera som de stora mässorna i Las Vegas, ces och aee kan integreras i en svensk version och bara bli "dream" iställer
http://show.adultentertainmentexpo.com/
http://www.cesweb.org/
Hmmmm....Dags att arrangera en ny typ av mässa riktad till hormonstinna unga män kanske ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

MSi ville h snygga brudar. så vad har xboxtjejen med detta å gö ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Oavsett om det är pk eller inte så känns det bara sunkigt och lite pinsamt... lite "out-of-date". Gäller givetvis för båda könen

En annan tråkig grej är ju att det finns en risk att mindre tjejer blir sugna på att komma till dreamhack...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipsfingers:

Har en manlig kompis som är modell för Hollister och det enda han gör hela dagarna är står halvnaken och poserar utanför en affär. Han tycker det är skitkul att vara med på foton med turister och dylikt så varför skulle det inte kunna vara samma sak för tjejer?

Att förbjuda något är en väldigt stark aktion som man bör akta sig för om man vill kalla sig demokrat och något som jag tycker inte är lämpligt för detta fall.

Säkert vet kvinnor vad som säljer, men jag - utan att vara insatt i frågan - tror att om en kvinna står bakom reklamen så har den en lugnare framtoning.:) Män brukar ha "lättare" att springa nakna på stan. Hur många gånger har du sett en kvinna som springer över en fotbollsplan med ett budskap skrivet på sina skinkor för att ta ett exempel?:)

Skrivet av Doodle:

a) Hur vet du det? Kvinnor vet väl också vad som säljer?

Hur många kvinnor vill inte vara lättklädda reklampelare? Det spelar ingen roll, om så en person vill vara en lättklädd reklampelare, så låt denne. Kopplingen till datorprodukter (eller vilken produkt som helst förutom bikinis/underkläder) är uppmärksamhet, skulle jag kunna tänka mig.

Angående positiv/negativ reklam, har du aldrig hört uttrycket: "All PR är bra PR"?

Marknadsföring är något riktigt komplext. Läs boken "Why we buy" så förstår du hur mycket vi "manipuleras" till att handla mer. Det står dock inget om lättklädda kvinnor.

Jo som jag sa så ska man låta de kvinnor som vill jobba med reklam på detta vis få göra det. Let them do their own thing så att säga.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!