MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

Sverige i ett nötskal.Förbud,moralpanik,politisk-korrekthet och allmän skitnödighet.Alla ni som skriker om förbud på en sådan trivialitet som "Both babes" borde verkligen försöka finna något viktigt att spendera era krafter på.Gud vad jag är glad att jag lämnat det ruttna sjunkande skeppet!

Ett lite omgjort Socker Conny citat:"Blir man ful av att vara feminist eller blir man feminist för att man är ful?"...sorry kunde inte låta bli.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Lättklädda damer gör sig bra till allt imo.

Permalänk
Medlem

Helvete vilken jävla moralpanik. Bara i Sverige? En del gillar uppmärksamheten dom får på events just som Dreamhack, finner inget fel i det. Vissa typer av folk solar toppless, varför är det ingen som drar igång en kampanj mot detta och för att inte nämna tjejer som visar upp underkläder i kataloger, fy skäms, hur kan dom? Ingen tvingar någon att göra något. Och klart som fan MSI får mycket uppmärksamhet om dom ställer ett par snygga tjejer i deras bås på dreamhack, mer smart än något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N;11488032[B:

]That women dominate your employees [/B]doesn't matter sence you actually wish to have some fuckin strippers licking your products in a sucha place as Dreamhack which many kids are visiting every year...

Your products does only replace the pole of a stripper and you thinks it's the best way to get more customers of your products..

My point is that if you can't sell products whithout models with cloth covering 6% of their body, you are definetly in the fuckin wrong market you should start making sex toys with more functions than vibration.

Poor employees being dominated by women. Or who knows, maybe they like it?

But seriously, I think this should be the standard, non-optional clothing for all MSI employees, in order to prevent the public from possibly perceiving anyone as attractive or 'sexy', because we can't have that!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Hjälpsam

MSIs tävling riskerar att ta bort fokus från alla seriösa bloggtjejer som Sverige vimlar av.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

För att bikini hör hemma där det är varmt, där det ska badas helt enkelt där det anses helt okonstlat att vara lättklädd.
Grupptryck och pengar kan få folk att göra mycket som de egentligen inte vill.
Jag förstår att sådana tankar kan vara svårt för dig att ta till sig, men du behöver ju inte vara så arg på andra som känner sig utsatta för det.

/Anders

Svar som ditt är förklaringen till den dåliga världsekonomin och det mesta som är paj i världen. Offermentalitet blir en begåvning och folk är aldrig ansvariga för sina egna handlingar. Resultatet är alltid att folk agerar ansvarslöst och tycker sig vara offer när ansvar krävs... its the new black in the world, thus the dark future.

Problemet med att ta till sig de tankar som åsyftas är att de inte har logik, det blir som i Orwells roman där folk måste lära sig att tycka det dom vet inte är sant är självklart. Dubbeltänk.

I mässor i Asien USA mm så anses detta fenomen okonstlat. Det som gör det konstlat i sverige är vanföreställningen att det ska vara fel att bedömas för sitt utseende, eller att associera med sex till något annat är fel. När detta ovetenskapliga babbel pådyvlas fria viljor, uppstår en konstlad situation där offermentaliteten erbjuds som absolution. "jaja, du gjorde det, fick uppmärksamheten, räknade pengarna, hade kul, men vill du inte dömas av oss kan du skylla på allt annat, helst samhället, dvs dig själv i slutändan."

Tänk om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

But seriously, I think this should be the standard, non-optional clothing for all MSI employees, in order to prevent the public from possibly perceiving anyone as attractive or 'sexy', because we can't have that!

I can still see some skin there so no way Gudrun and her followers would accept this.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Svar som ditt är förklaringen till den dåliga världsekonomin och det mesta som är paj i världen. Offermentalitet blir en begåvning och folk är aldrig ansvariga för sina egna handlingar. Resultatet är alltid att folk agerar ansvarslöst och tycker sig vara offer när ansvar krävs... its the new black in the world, thus the dark future.

Problemet med att ta till sig de tankar som åsyftas är att de inte har logik, det blir som i Orwells roman där folk måste lära sig att tycka det dom vet inte är sant är självklart. Dubbeltänk.

I mässor i Asien USA mm så anses detta fenomen okonstlat. Det som gör det konstlat i sverige är vanföreställningen att det ska vara fel att bedömas för sitt utseende, eller att associera med sex till något annat är fel. När detta ovetenskapliga babbel pådyvlas fria viljor, uppstår en konstlad situation där offermentaliteten erbjuds som absolution. "jaja, du gjorde det, fick uppmärksamheten, räknade pengarna, hade kul, men vill du inte dömas av oss kan du skylla på allt annat, helst samhället, dvs dig själv i slutändan."

Tänk om.

Så sant,så sant.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Nej allt handlar inte om marknadsföring. De som kom på detta ska även övertyga t.ex. komplett, inet, webhallen etc. att sälja just deras produkter och inte konkurrenternas. Och sånt här brukar faktiskt inte uppskattas.

Att övertyga andra butikskedjor att sälja deras produkter ingår i marknadsföring.
Att ha lättklädda tjejer på DH, är för att locka folk till deras monter så att folk kan se deras produkter, så deras plan med lättklädda tjejer riktar sig dirket mot konsumenten och inte till införsäljning för butikskedjor, de har garanterat en annan strategi för att få butiker att sälja deras saker, med tanke på att MSI är ett av de största företagen inom deras bransch så be höver de nog inte sälja insig, om många konsumenter vill ha MSI produkter så kommer butikskedjor att ta in MSI produkter, allt går ut på att tjäna pengar.

Sen om butiker inte uppskattar deras marknadsföring för att locka konsumenter att köpa deras prylar eller inte är ju upp till butiken, men om det blir stor efterfrågan om MSI produkter efter deras marknadsföringsätt så är det butiken som går på förlust om de inte tar in MSI för då kommer konsumenterna köpe det från deras konkurrenter ist.

Permalänk
Medlem

Moralkakorna flyger från höger till vänster. Vem f*n bryr sig ärligt? Kan lova att dom som kritiserar detta är i 90% äldre damer som inte har en så större koll på vad ens MSI tillverkar.

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Du fick mej att garva hejdlöst i 5 minuter...tack för att du förgyllde min dag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är lite lustigt är att Xboxflickan skriver så här i ett inlägg på följande länk: http://xboxflickan.se/2010/12/arets-sport/
-"Hur som helst så har jag tre bilspel jag vill lyfta fram i den här kategorin. Gran Turismo 5 för att det är så snyggt att man nästan kissar ner sig..."

Surfade lite på Gran Turismo 5 och hittade följande: http://pinoytutorial.com/techtorial/gran-turismo-5-delayed-re...

Inget spel hon alltså borde "lyfta fram" eftersom brudar används för att göra reklam för produkten.
Går säkert att hitta fler "tabbar" utan henne eftersom hon verkar vara en frekvent användare av spel och skriver en hel del inlägg.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Moralpanik på gång?
Givetvis kan man inte bara förbjuda detta. Det är väl ändå ingen som blir tvingad att stå där? Likaså är det ingen som blir tvingad att gå dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

Det är klart när ens intelligens är högre än någon annans, kan det inte bli mer än frågetecken.
Skämt å sido, det skiljer säkerligen många år mellan oss och vi delar verkligen inte samma kvinnosyn.
När man blir äldre får man annat perspektiv på livet än enbart nakna tjejer.

Det är inte dreamhack du ska rikta blicken, stripp klubb heter det jag upprepar, stripp klubben har vad du söker om du inte hittar det på google

För övrigt bör du nog läsa om svenska A kursen, då jag tydligt gav indikation på våran syn på porr.
Inte ett ord nämnt att vi vill ha bilder rakt framför ansiktet.

Detta blev lite offT men men.

Jo, det kan nog hända att jag misstolkade ditt "Lätt klätt kan väll alla yngre gå in på internet och kolla på som "vanligt" kan hända att jag läste lite för fort, och blandade in dig i bilden med "alla yngre"

Och det du skriver om strippklubb har jag inget behov av, då jag har en väldigt vacker kvinna som jag älskar!! Men att titta är ju inte fel, så jag skulle inte dra mig för att gå på en strippklubb,

Och för att klargör så springer jag inte på Dreamhack, även om jag blir vääldigt sugen, men det känns lite konstigt att komma som 44 åring på Dreamhack då man vet att åldern är så låg. För sugen på att lira skiten ur alla "pojkar" är jag verkligen Jag har ändå rätt stor erfarenhet i FPS (började i 30års åldern) och brukar skriva in "Old Vet" i mina spelnick.
Jag önskar att fler hade känt som mig, så att man kan samla ett gäng "gamlingar" för att visa var skåpet ska stå, klart jag vet om att dom unga har växt upp med FPS och är överjävliga, har en son som är 16 men jag tar han 6/10

Blev mycket Offtopic nu, men det bjuder jag på

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Förbud är av ondo och skall undvikas.

Permalänk
Medlem

WTF, ge oss lättklädda flickor!!!! Stämningshöjare med heta tjejer som står där och är fina.
Finns de inga roliga nyheter kan man alltid titta på något annat

Lär va riktiga retards som klagat på detta. Som nämnt är ingen tvingad att anmäla sig, att stå där eller att ha "lätta" kläder på sig.

Riktigt jävla fjantigt må jag säga..

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

Äsch spontant tycker jag att folk tar för allvarligt på det, ställ dit någon biffig snubbe som får stå och spänna sig för att visa hur 'starka' en tillverkares produkter är också så är det lite utjämnat. Sen om det skulle locka fler köpare är väll kanske tveksamt.
Fast Magnus Samuelsson har ju gjort flertalet reklamer för bybeeliss (hur de nu stavar sitt namn) med vad jag antar är goda resultat, så vältränade män kan väll troligen liksom snygga tjejer locka köpare.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheers:

Äsch spontant tycker jag att folk tar för allvarligt på det, ställ dit någon biffig snubbe som får stå och spänna sig för att visa hur 'starka' en tillverkares produkter är också så är det lite utjämnat. Sen om det skulle locka fler köpare är väll kanske tveksamt.
Fast Magnus Samuelsson har ju gjort flertalet reklamer för bybeeliss (hur de nu stavar sitt namn) med vad jag antar är goda resultat, så vältränade män kan väll troligen liksom snygga tjejer locka köpare.

Fast jag tror att sexiga flickor drar fler köpare på en Itmässa än vältränade män!! (eller) Procentandelen datorintresserade är mest Män/Pojkar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

tydligen inte när jag skrev att jag till stor del blev uppfostrad som jag skulle vart en tjej.
konstigt nog blev jag varken homo eller trans (I wonder why)

Mycket enkelt. Därför att sexuell läggning och uppfostran inte har med varandra att göra. Det är biologiskt och medfött.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Behåll ögongodisen!

Själv fick jag en lapdance av en MSI-brud DH Winter 2010, haha.

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Har tagit bort ett antal inlägg som inte var relaterade till ämnet, eller som passerade gränsen för rimlig vettighet.

Med en känslig fråga som denna är det givet att olika åsikter ger hetlevrade disussioner om vad som är rätt och fel, någon som givetvis får förekomma inom rimliga ramar. SweClockers vanliga regler gäller dock fortfarande, påhopp och personangrepp är inte okej!

Reagerar ni på något inlägg, anmäl det och låt en moderator göra bedömningen istället för att bråka vidare. Tyvärr hinner moderatorerna omöjligen med att se allt dumt som skrivs på forumet utan hjälp, och jag har garanterat missat massa trams ett par sidor bak.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

I can still see some skin there so no way Gudrun and her followers would accept this.

My god, how could I have missed that, I guess there's just no way to do this..

Skrivet av tEan:

Du fick mej att garva hejdlöst i 5 minuter...tack för att du förgyllde min dag!

Some humor is needed to lighten up the mood in the midst of all this misery.

Skrivet av Nikkop:

Behåll ögongodisen!

Själv fick jag en lapdance av en MSI-brud DH Winter 2010, haha.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i02BUe... Hmmm!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Hedersmedlem

Företag som nyttjar lättklädda personer för att försöka sälja sina produkter tycker även jag är låga och undviker gärna dessa. Där sjönk MSI lite till i min syn. Reklam utan tanke tycker jag bara är korkat och får mig att avstå från köp.

Men visst gratis PR till MSI där, om det nu var så som dom tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Japp det där är jag lol, sitter i stolen i de första sekunderna av klippet.

Har dock klippt av hästsvansen för längesedan!

Permalänk
Medlem

sexistiskt ? utan flickor så är väll livet inget att ha
kvinnorna är väll det bästa vi har

och det kan ju aldrig vara något fel med denna typ av evenemang
de kvinnor jag tycker är vackra tycker säkert någon annan är ful
smaken är ju olika
några tycker det är hemskt och andra att det är dåligt

det behövs mycket mera av tolerans och låta vissa gilla saker man kanske inte själv gillar
gillar man inte en sak så kan man ju göra något annat

tjoo flöjt

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

brudar och hårdvara på samma bild, kan det bli bättre
bryr mej verkligen inte om det är lättklädda damer som försöker sälja produkterna i fråga, men skulle kanske varit lite lättklädda män också för alla tjejer?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Det jag tycker är lite lustigt är att Xboxflickan skriver så här i ett inlägg på följande länk: http://xboxflickan.se/2010/12/arets-sport/
-"Hur som helst så har jag tre bilspel jag vill lyfta fram i den här kategorin. Gran Turismo 5 för att det är så snyggt att man nästan kissar ner sig..."

Surfade lite på Gran Turismo 5 och hittade följande: http://pinoytutorial.com/techtorial/gran-turismo-5-delayed-re...

Inget spel hon alltså borde "lyfta fram" eftersom brudar används för att göra reklam för produkten.
Går säkert att hitta fler "tabbar" utan henne eftersom hon verkar vara en frekvent användare av spel och skriver en hel del inlägg.

Visst är det praktiskt med en flexibel moral som kan anpassas lite som det behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av repeats:

Around 500,000 people in the world are models, these models get paid to do what they obviously like to do. That's what most people would say is part of the perfect life. I'm sure this blogger-girl, likes to blog and she's happy she found her place. And then there are people who have to get drunk each weekend to make it through another week of their jobs.

Onto the topic, MSI is a good company, though their idea was very unprofessional, they made it about women instead of their products. They should have hired real models and paid them for the job. Booth Babes have been around for a while, I'm sure there's a fun story how the first booth babes came to be, maybe they'll make a movie about it. Until then, it's all about the products, booth babes helps to sell the product and that's all there is to it. It's not to degrade women, degrading women is to make them do something they don't want to do. Degrading: Causing a loss of self-respect; humiliating, the individual. Actually, when you think about it, the blogger-girl and the rest of them, degraded these women who signed up for the competition, not just by saying what they wanted to do was wrong, they made MSI agree. Making MSI degrade them as well.

I'm sure there are people who feel the same way the blogger-girl does, but towards bloggers. Models have been around forever and there's nothing wrong with it, like someone said earlier "it's been around forever, like beating kids and Jewish-hatred, so should that be ok as well?", beating kids have been normal for a couple of millenniums, now it's illegal and it should be. And a hatred for Jews is an opinion, as well as hatred for anything else. But it's not illegal to hate. Hitler ended up doing the worst thing that's ever happened to the world with his hatred, he told people his opinion was the right one and people followed him, even Jews themselves. I'm not saying the blogger-girl will do the same thing, but it's starting to get out of hand with who's right and what's wrong.

Modelling shouldn't be a problem, because it's not hurting anyone but the women and men who think it's wrong, and they are never a part of the process. They want us to think like them, but when we have another side of the story, they call us sexist.

Stop hating.

Skrivet av anemic:

Erh? MSI Troll?!?

No, I wrote that it was a good company to stay neutral, as u see further down in my post, I say that MSi is part of the degrading. Wouldn't buy from MSi anyway.

Skrivet av nccish:

You obviously missed my point. I was trying to highlight the moronic use of the "it's been around forever" -argument which is really an non-argument because it doesn't actually say anything about the issue at all, it's just a very childish statement.
I was NOT trying to compare the two examples to the issue at hand!

And yes, hatred is not illegal, but prosecution based on ethnicity or religious beleif is and that is what that sort of hatred more often than not leads to. But that is quite beside the point and off-topic.

Also, as you probably read further down in my post, I am not against the use of Models. I just think it could've and should've been handled in a more tasteful manner by MSI.

sorry about that, only saw the "it's been around forever"-statement and when I was nearly done, I remembered it and couldn't find your post again. And I know you wasn't trying to compare, I just found that it worked with what I was trying to get across.

Skrivet av Sifear:

Agreed!

The sexual selection concept arises from the observation that many animals develop features whose function is not to help individuals survive, but help them to maximize their reproductive success. This can be realized in two different ways:

1. by making themselves attractive to the opposite sex (intersexual selection, between the sexes); or
2. by intimidating, deterring or defeating same-sex rivals (intrasexual selection, within a given sex).

Wow, that's true.

And there is nothing wrong with either of those groups, they are both a part of nature. But, I guess you know which group most people and animals dislike. For humans the groups would look something like this:

1. Non-Feminists.
2. Feminists.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Fast det kan man ju lättare se en koppling.. GT = Bilar == Brudar!;)

När det kommer till pc delen så får man svårare att se kopplingen jag menar, MSI = PC(gaming etc) ≠ Brudar

Så därför är Booth Babes fel när det kommer till Dator industrin (i sverige iaf)

Permalänk
Medlem

[QUOTE="astrob0y;11487859"]Du tycker inte att företag som asus gör det lite bättre genom att marknadsföra sig med specialdesignade "gaming"prylar?
Tex

Och vad vill du ha sagt med det i denna "booth babes" tråden?

Menar du att Asus inte har booth babes? "Hallåja" inlägg på dig isåfall (om fallet är så)

Asus är bland dom värsta med booth babes! Worldwide. (skulle kanske vara att ASRock är värst, men tror att att dom är lika goa allesammans)

Kanske ska förtydliga vad ett "Hallåja" inlägg är! Ett inlägg från en person som tror att "jag vet bäst och alla andra har fel"

Visa signatur