Permalänk

cdon.coms "BF3 Dator"

Hej,

Jag såg precis att cdon.com har plockat ihop en dator (BF3 Sniper) till ett riktigt bra pris:

http://cdon.se/hemelektronik/battlefield_3_kampanj/

Vad tycker ni om den?

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet så jag låste din andra tråd och låter denna vara men du skulle ha uppdaterat din gamla tråd med detta inlägg.

Tyvärr ser inte moderkortet ut att ha stöd för SLI så du får välja en annan dator.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Hej! Såg din andra tråd och där sa du ju att du redan hade ett grafikkort ju? Då är det väll onödigt att köpa ett helt nytt paket?
Skulle säga som han ovan sa... Och plocka ihop ett eget paket och ta ett moderkort med sli förberätt... Men men...:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Oj, sorry för korspostningen :/. Hade glömt bort att jag redan gjort en tråd :p.

Tänkte inte köra SLI, utan jag säljer nog ett kort, det ska nog inte vara allt för svårt då jag inte ens har använt det.

SSD då har hört att många haft problem med Corsairs Force 3 och är det någon som har erfarenheter av chassit?

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet är inte Corsairs Force 3 utan Sandforce SF-2200 kontrollen så alla SSD enheter med den kontrollen har problem och de olika tillverkarna försöker fixa till det med uppdateringar. Här kan man då istället välja förra generationen då de presterar mycket bra utan barsjukdomarna.

Chassit är bra och klarar de flesta saker man kastar in i det utan problem men det är ett budgetchassi så man får ingen direkt extra och det är ganska ljudligt få man valt bort att försöka få ner ljudet.

Man har satt i ett 750W nätaggregat och det är bra men man kan fråga sig varför? Då den inte räcker till för två GTX 580 grafikkort men samtidigt en bit över vad som hade behövs för ett. Här skulle de valt ett bättre moderkort, 850W nätdel och en 2500K istället för en bättre balans.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Problemet är inte Corsairs Force 3 utan Sandforce SF-2200 kontrollen så alla SSD enheter med den kontrollen har problem och de olika tillverkarna försöker fixa till det med uppdateringar. Här kan man då istället välja förra generationen då de presterar mycket bra utan barsjukdomarna.

Chassit är bra och klarar de flesta saker man kastar in i det utan problem men det är ett budgetchassi så man får ingen direkt extra och det är ganska ljudligt få man valt bort att försöka få ner ljudet.

Man har satt i ett 750W nätaggregat och det är bra men man kan fråga sig varför? Då den inte räcker till för två GTX 580 grafikkort men samtidigt en bit över vad som hade behövs för ett. Här skulle de valt ett bättre moderkort, 850W nätdel och en 2500K istället för en bättre balans.

Antagligen har de lagt ut de delar som de har haft överflöd av på lagret. Jag tror inte att det är en vidare genomtänkt build.
Jag beställde själv en sådan, och kommer byta ut de delar som inte riktigt räcker till för 580 SLI, bla. moderkort, nätagg och ett exklusivare chassi, samt slängt på en kylare.
De delar som jag byter ut kommer att säljas, så man kommer spara in en fin slant i vilket fall. Helt klart ett prisvart paket.

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av windforce:

Antagligen har de lagt ut de delar som de har haft överflöd av på lagret. Jag tror inte att det är en vidare genomtänkt build.
Jag beställde själv en sådan, och kommer byta ut de delar som inte riktigt räcker till för 580 SLI, bla. moderkort, nätagg och ett exklusivare chassi, samt slängt på en kylare.
De delar som jag byter ut kommer att säljas, så man kommer spara in en fin slant i vilket fall. Helt klart ett prisvart paket.

Ja motsvarande paket kostar bra mycket mer på andra håll så där håller jag med dig till fullo.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Tack för svar :), har lite att tänka på nu...