Permalänk
Medlem

KVM-switch med DVI, USB, ljud

Hej!

En bekant vill kunna köra samma skärm/tangentbord/högtalare till 2 datorer. Jag har kollat lite på KVM-switchar, men det verkar inte finnas många som klarar "allt", det vill säga:
-DVI
-USB
-3,5mm

Kan någon rekommendera en KVM-switch som har alla dessa finesser?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Kvm-switchen från Kjell&Co...

Hej,
jag köpte en sådan idag och har problem med den redan : dålig bild på skärmen samt att musen inte fungerar. Provade att uppdatera programvaran i switchen men det fungerade ej. Ska tillbaks till Kjell&Co i morgon för att få reda på om de vet mer.

Permalänk
Medlem

Ang. switchen

Jag lämnade tillbaks den till Kjell & Company , gick ej att uppdatera firmwaren så det fick vara nog med tid nedlagt på detta.
Provar kanske att skaffa ett nytt om några månader .....

Permalänk
Medlem

Belkin har bra sådana switchar. Körde själv en sådan för dual-link DVI tills jobbet bytte dator och jag fick handla en annan KVM för DisplayPort.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Vi använder alltid ATEN's produkter på jobbet. De är lite dyrare, men de fungerar som man vill.

Permalänk
Medlem

Körde själv med en kvm switch innan, men den hade bara vga (blev kass bild). Men sen kom jag på att skärmen hade 2 ingångar, så jag kopplade datorerna till varsin ingång på skärmen. Sedan kopplade jag musen till tangentbordets usb hub. Därefter tangentbordet till en usb switch som går till båda datorerna. Blir en knapp tryckning mer när man ska byta dator men det funkar fint.

edit: glömde att du vill ha ljud med, det funkar inte med min lösning.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ