[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Roligt initiativ av er moderatorer!

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

härligt att se taggad som fan nu!

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Avstängd

kommer ni köra med nån pinglimit på servern?

orkar inte med alla jönsar med sunkdatorer som laggar omkring överallt.
annars så kickar ni ut dom som har över 100 i ping.
blir fan så mycket roligare + att det blir lättare att pricka rätt

eller vad säger ni
finns det nåt värre än folk som hoppar omkring som grodor när man försöker träffa dom?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Hardcore mode som det såg ut i BC2 kommer inte köras på den här servern. I BC2 innebar det högre skada, ingen 3D spotting, ingen HUD och ingen kill cam.

Kill cam kommer att vara av på får BF3-server.

Underbart att slippa kill cam!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Om ni donerar tillräckligt med pengar så...

kör ni pinglimit så donerar jag gärna annars blir det inget
lika barn leka bäst heter det

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Kommer servern att vara uppe redan första veckan eller kommer den senare?
Tror detta kommer att bli riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Grymt.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pg_ice:

kommer ni köra med nån pinglimit på servern?

orkar inte med alla jönsar med sunkdatorer som laggar omkring överallt.
annars så kickar ni ut dom som har över 100 i ping.
blir fan så mycket roligare + att det blir lättare att pricka rätt

eller vad säger ni
finns det nåt värre än folk som hoppar omkring som grodor när man försöker träffa dom?

Vi har inte diskuterat det än, men jag ser inga nackdelar med att sätta t ex 100 i gräns. Alla europeer bör ju klara sig under 100 ping.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av voro12:

Kommer servern att vara uppe redan första veckan eller kommer den senare?
Tror detta kommer att bli riktigt bra!

Servern är bokad, så nu handlar det om huruvida leverantören kan få upp servern till lansering eller inte. Jag har inte fått något datum på när det blir klart, men så länge de har tillräckligt med hårdvara borde det inte vara några problem att få upp den tills på torsdag.

Permalänk
Medlem

Låter suveränt
Väl mött på slagfältet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Crosshair finns ju på vanliga vapen så det förstår jag inte alls varför man inte får skulle få ha, beroende på vapen. http://www.youtube.com/watch?v=mnvKSypxsaw&feature=related

Det är inte siktena på ett vapen de menar, utan med crosshair menas krysset som visas även när man inte kollar igenom siktet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Vi har inte diskuterat det än, men jag ser inga nackdelar med att sätta t ex 100 i gräns. Alla europeer bör ju klara sig under 100 ping.

det har inte med det att göra
det hänger på FPSen då nätkodsprestandan är styrd av FPSen
ju högre FPS ju lägre ping och tvärtom

har man minst 30fps så bör man klara sig under 100 i ping
jämför med BFBC2s ping/fps mätare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu kanske det här har skrivits tidigare men kommer det vara 3d spotting på? Sniper limit?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Verkar mycket bra!

Får mig till att vilja köpa BF3 ännu mer!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Klockans:

Trevligt, hoppas mumble fixar 3D-positionering och att det blir SL-kanaler etc där. Finns chans att det kan likna Project Reality public spelande då.
Kanske t.o.m. events där man köra mer koordinaiton med samtliga spelare på mumble?

Intressanta settings där också, i teorin skulle man kunna sänka tempot och göra spelet mer taktiskt genom att öka man-down time, respawn-time och bullet damage. Idéen är då att bli dödad blir väldigt jobbig så folk är försiktiga och använder skydd etc.
Det fungerar i PR men inte i BC2 HC.
Säger inte att det skulle bli bra eller bör göras men det kan testas.

Som en av administratörerna ligger det högt på min lista att kika på exakt sådana saker då jag lirat PR i flera år, både i klan och i PRT. Jag kommer att föreslå vissa kvällar då vi testar olika settings, bland annat labba med ökad man-down och respawn time för att öka teamplay faktorn. Men det kommer långt senare, först måste vi spela standardkartorna, förstå dem och se vad som kan göras.

I grunden så vill SA driva detta som en kul avkopplingsgrej på kvällstid så vi tar det rätt lugnt, det kommer inte att bli en Tactical Gamer server om du tänkte på dem.

Alla: Om donationerna överstiger vad hyran för servern går på och om vi ser att vi klarar mer så kommer vi att ta en funderare på fler förstås. Vi tar små steg till att börja med och lovar inget så ni inte blir besvikna. Det är mycket som ska klaffa.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av frozrr:

Oj så kul! Reglerna är väldigt bra! Verkar bli en "Kick back and have fun"-server, som jag personligen älskar! En allmän fråga bara, som i ex operation metro, där finns det ju en ventilations tunnel efter första basen. Om folk campar där och dödar dom som springer ner räknas det då som "spawn-rape"? Den är ju i närheten av spawn, fast det är frivilligt att gå ditt. Vet inte om det blir liknande på någon av kommande maps, men inte omöjligt! Och vad kommer namnet på servern bli? Annars, ser fram emot detta och det kommer förmodligen spelas många timmar där

Ett förtydligande av "spawnrape" regeln - den är till för att skydda spelnöje. Nu har vi inte sett alla kartorna men om fi bara har en enda spawnpunkt, så är det alltså förbjudet att köra dit med en APC och skjuta Hi-ex på hjälplöst spawnade personer. Det är alltså INTE spawnrape att plocka fi som spawnar upp på en squadmedlem ute i fält, de har valmöjligheten att spawna på annan plats.

I ditt exempel är det inte spawnrape då faktum är att de på metro kartans andra del spawnar de ovan mark. Spawnrape handlar alltså om att döda spelare i samma sekund som de spawnar och att spelarna inte har något annat val än att spawna på den platsen. Vi har då lämnat FPS genren bakom oss och börjat lira "Pigeon Shootout" - detta kommer inte att hända. Faktum är att om kartorna är väl designade så ska den risken vara minimal då detta redan ingår i tänkandet när man bygger multiplayer maps.

Vi återkommer i frågan som någon annan ställde om flygplan och spawnpunkten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Som en av administratörerna ligger det högt på min lista att kika på exakt sådana saker då jag lirat PR i flera år, både i klan och i PRT. Jag kommer att föreslå vissa kvällar då vi testar olika settings, bland annat labba med ökad man-down och respawn time för att öka teamplay faktorn. Men det kommer långt senare, först måste vi spela standardkartorna, förstå dem och se vad som kan göras.

I grunden så vill SA driva detta som en kul avkopplingsgrej på kvällstid så vi tar det rätt lugnt, det kommer inte att bli en Tactical Gamer server om du tänkte på dem.

Det förstår jag. TG stil skulle vara en för stor kulturkrock och hör hemma på PR servrar. Ser detta mer som en casual-teamwork möjlighet.

(för oinsatta så är TG en väldigt seriös public server för PR som ställer krav på hur man spelar, vissa gånger i princip en stor klanmatch fast för alla)

Permalänk
Hedersmedlem

Första posten är uppdaterad med namnen på huvudadministratörerna. Ni kan kontakta vem som helst om ni har frågor och synpunkter, men det bästa är egentligen om ni tar förslagen här i tråden, så att alla kan ta del av dem och diskutera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Första posten är uppdaterad med namnen på huvudadministratörerna. Ni kan kontakta vem som helst om ni har frågor och synpunkter, men det bästa är egentligen om ni tar förslagen här i tråden, så att alla kan ta del av dem och diskutera!

Sa ett sak i tråden men men, var väll uttjatat.

Hur kommer ni ha öppet? För annars kommer det bli vildar och indianer på servern/rarna, om ni inte har koll på serven/rarna på obekväma tider.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Galet trevligt! Plågsamma dagar fram tills torsdag nu...

Permalänk
Medlem

Jag kommer lätt spela på denna server! Kommer eventuellt att sponsra om det fungerar bra och sköts utav er
Vore kul om man kunde söka till admin senare.

Dessutom är det bra att ni kommer ta bort kill-cam men det är både en för och nackdel. Då det kan leda till rätt mycket camp men däremot så stödjs det iofs upp utav spotting men det är inte alla gånger man hittar dem.

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Det jag ställer mig lite frågsam kring är "icke-hardcore" läget.

Innan jag fortsätter ska jag säga att jag INTE har spelat bf3, så jag är inte helt valid i mitt uttalande. Men vill ändå göra en poäng.
Jag vet således inte hur hardcore vs. icke-hardcore ser ut i BF3, men jag berättar hur det var i BC2.

I Bad Company 2 var icke hardcore ett spelläge som inte fungerade, det blev helt enkelt för lätt och "n00bifierat" (för att skapa ett eget ord). 3D spoting, crosshair, spelare som inte tog någon damage utan att man använder magnum ammo.
Att kunna spota motståndaren så att det syns var de är och kunna skjuta mot en triangel i djungeln och på det viset få en kill känns helt fel. (var försvann verklighetsuppfattningen?).
Skjuta med crosshair... är det inte meningen att du ska sikta in med ditt vapen för att döda, gör inte alla det? Gör du inte det spelar du ett spel och kräver antingen tur eller skicklighet om du inte har crosshair - åter igen verklighetsuppfattning?
Att du sitter med en sniper (låt oss säga M95) och skjuter en kille i bröstet... men det är ingen fara, han springer vidare och gömmer sig och är på fullt HP åter igen om en stund. Nej tack.

Så, hur ser det ut i BF3? Är ovan nämnda punkter (även andra?) fortfarande kvar? Elller har de ändrat så att det normala spelläget är normalt och hardcore är superhardcore? Eller vad är skillnaderna?

JAG (min egen åsikt) tycker inte att det är kul med icke-hardcore (var inte förr) och skulle gärna se ett hardcore-alternativ. Jag är ganska säker på att MÅNGA (Majoriteten?) på sweclockers och andra forum är veteraner inom battlefield som vet vad de gör. Dessa kommer även uppskatta ett hardcore spelläge.

Jag håller med dig, men därför finns det alternativet med flera servrar
Min bror har säger också att det är "noobs" som kör där för att man inte behöver skjuta mycket för att döda, ett sniperskott och man är död (som i verkligheten(?)) Men alla har ju samma fördelar. Jag har alltid kört på non-hardcore men testade det häromdagen och jag gillade det. Det är verkligen ljudet och synen man får förlita sig till.

Sen personligen skäms jag lite över att man vill "ha det så verkligt som möjligt" för det kan inte alls jämföras med riktigt krig men så är det ju alltid med spel.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Fan då kan inte jag lira Min ping hoppar upp i taket ibland och brukar bli kickad från många servrar då

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nagel:

Fan då kan inte jag lira Min ping hoppar upp i taket ibland och brukar bli kickad från många servrar då

Lugn, vi får se hur deras netcode är skriven denna gången. Att gå till 100 är inte beslutat ännu, det är än så länge bara ett förslag. Dessutom vet vi inte heller hur ping limitation mäts.

Ta inte ut något i förskott folket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va gött att Kill Cam är avstängd men att det ändå inte är Hardcore!

Permalänk
Skrivet av aml417:

Fan va gött att Kill Cam är avstängd men att det ändå inte är Hardcore!

Indeed, Ogillar Killcams galet mycet dock så föredrar jag Normal/Softcore!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Dom kanske fixade detta senare i betan. Men i början av betan såg man exakt hur folk rörde sig genom buskar och skit efter att dom spottats. Det håller ju inte, men som sagt det kanske dom fixar. Vet inte om dom ändrade detta i BC2s defaultläget heller? Förutom detta så var ju BF3 default ganska spelbart.

Permalänk
Medlem

FF on är inte så bra. Speciellt i början av spelet när man inte har så bra koll på spelmodellerna/olika ställen där det kan finnas folk eller inte. Suger när folk springer in i ens granater eller folk med lite HP som råkar springa framför när man skjuter och sedan lackar ur för att man dödade personen. Kan bli frustrerande..

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Sa ett sak i tråden men men, var väll uttjatat.

Hur kommer ni ha öppet? För annars kommer det bli vildar och indianer på servern/rarna, om ni inte har koll på serven/rarna på obekväma tider.

Hur vi kommer ha öppet? Servern kommer att vara uppe dygnet runt, precis som alla andra servrar!

Admins kommer självklart inte finnas på servern hela tiden, men vårt mål är att ha minst en admin på servern kvällstid, när som mest folk spelar.

Permalänk
Skrivet av Robzzi:

FF on är inte så bra. Speciellt i början av spelet när man inte har så bra koll på spelmodellerna/olika ställen där det kan finnas folk eller inte. Suger när folk springer in i ens granater eller folk med lite HP som råkar springa framför när man skjuter och sedan lackar ur för att man dödade personen. Kan bli frustrerande..

Tycker att FF on är grymt bra, det gör att man måste tänka sig för lite och inte bara skjuta hej-vilt mot allt. Man måste hålla koll på vart ens lagkamrater är och samarbeta, det främjar teamplay helt enkelt.

Enda nackdelen med FF idioter TK'ar folk för att dom vill ha tex. helikopter/flyg. Vore nice med en regel som straffar folk som Tk'ar i spawn hårdare än om det är en TK i stridens hetta.