Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

Beställde från game.se de skickades i måndags men de har inte kommit ännu, det borde det väl göra eller kommer det imorgon ändå?

Händer det ofta att posten snor saker?

är lite paranoid

Samma för mig, mycket konstigt tycker jag. Brukar inte postens brev komma redan dagen efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Om jag nu hade velat spela på releasedagen 00:01 så går inte detta bara för att Webhallen inte skickat ut i tid, vilket FAIL!
För min del blir det aldrig mer förbokning på Webhallen, även om jag ändå ska jobba imorgon 06:45->16:00. Jag bokade där av en anledning, att man alltid fått spelen i tid!
Trist...

Btw, Någon som vet om man kan köpa "Battlefield 3 Download" genom cdon, för att använda koden direkt i Origin och ladda ner där idag?

Citerar mig själv, fel knapp :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Om jag nu hade velat spela på releasedagen 00:01 så går inte detta bara för att Webhallen inte skickat ut i tid, vilket FAIL!
För min del blir det aldrig mer förbokning på Webhallen, även om jag ändå ska jobba imorgon 06:45->16:00. Jag bokade där av en anledning, att man alltid fått spelen i tid!
Trist...

Samma här. Jag kommer nu (just i denna stund) att ladda ner det via origin eller kanske g2play och spelet kommer att åka tillbaka till webhallen med vändande post (när jag nu får den vill säga.. "Kul" när man var en av de första som förbeställde spelet (2011-02-23)). Om releasen är mitt i natten så skall man ha spelen senast dagen innan så att det går att spela samma minut som det släpps "fritt". Nån "tidsgräns" kan webhallen knappast skylla på då spelen måste låsas upp via origin i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Om jag nu hade velat spela på releasedagen 00:01 så går inte detta bara för att Webhallen inte skickat ut i tid, vilket FAIL!
För min del blir det aldrig mer förbokning på Webhallen, även om jag ändå ska jobba imorgon 06:45->16:00. Jag bokade där av en anledning, att man alltid fått spelen i tid!
Trist...

Surt för oss som har tagit ledigt från jobbet och planerat en mysig natt med virtuellt mördande.

Bra att du som jag kommer att visa missnöjet med plånboken.

We are Legion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Surt för oss som har tagit ledigt från jobbet och planerat en mysig natt med virtuellt mördande.

Bra att du som jag kommer att visa missnöjet med plånboken.

We are Legion.

Amen brother, Amen!

Permalänk
Medlem

Detta var nog första och sista gången jag förbokar ett spel från Webhallen. När jag såg att min order var "Skickad/Hämtad" den 23e så ställde jag in mig på att kunna installera spelet idag och tanka ner patchen under natten istället för att trängas med flera miljoner andra spelare imorgon vid 18-19.00. När det dessutom står "SKICKAD/HÄMTAD" under fliken "BEHANDLAD" så ska det fan vara skickat, inte bara packat. Är det bara packat så ska det fortfarande vara under behandling då dem inte har kört ut det till posten än.
Blir bara så fruktansvärt sur på sådant här. Jag skulle absolut inte ha haft några problem om det stod att dem skickade det den 25e eller 26e, men när det står 23e då förväntar man sig att det ska komma på på den 2a eller 3e arbetsdagen dvs tisdag eller onsdag.

Nä ja ä inte bitter.

Men det gör ändå inte så mycket att få det på releasedagen istället för att få det så man har det redo till releasedagen.
Kommer i vilket fall kunna panga mycket till helgen så det är jag glad över. Jag kommer fortsätta köpa spel från Webhallen, men jag kommer nog inte förboka något mer ifrån dem då jag inte riktigt gillar att dem sätter status som "Skickad" när dem inte har skickat det (just denna gången var det förbokningserbjudandena som lockade mig till Webhallen istället för Game).

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Detta var nog första och sista gången jag förbokar ett spel från Webhallen. När jag såg att min order var "Skickad/Hämtad" den 23e så ställde jag in mig på att kunna installera spelet idag och tanka ner patchen under natten istället för att trängas med flera miljoner andra spelare imorgon vid 18-19.00. När det dessutom står "SKICKAD/HÄMTAD" under fliken "BEHANDLAD" så ska det fan vara skickat, inte bara packat. Är det bara packat så ska det fortfarande vara under behandling då dem inte har kört ut det till posten än.
Blir bara så fruktansvärt sur på sådant här. Jag skulle absolut inte ha haft några problem om det stod att dem skickade det den 25e eller 26e, men när det står 23e då förväntar man sig att det ska komma på på den 2a eller 3e arbetsdagen dvs tisdag eller onsdag.

Nä ja ä inte bitter.

Men det gör ändå inte så mycket att få det på releasedagen istället för att få det så man har det redo till releasedagen.
Kommer i vilket fall kunna panga mycket till helgen så det är jag glad över. Jag kommer fortsätta köpa spel från Webhallen, men jag kommer nog inte förboka något mer ifrån dem då jag inte riktigt gillar att dem sätter status som "Skickad" när dem inte har skickat det (just denna gången var det förbokningserbjudandena som lockade mig till Webhallen istället för Game).

Jag håller med fullständigt och tänker hålla mig borta ifrån webhallen. Detta är en riktig skandal pr-sett ifrån deras företag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Herregud vad många som har fått sina liv förstörda av Webhallen här verkar det som, riktigt ruskigt företag. (Nej jag är inte seriös.)

ReleaseDATUMET är den 27 oktober 2011 för oss i Sverige, Webhallen skickar ut det till oss så att vi får det den 27 oktober 2011, om ni nu har sån panik att spela BF3 att ni sitter o gnäller loss osv på diverse internetforum för att ni får spela från imorgon på dagen istället för mitt under natten så hade ni väl kunnat köpt en digital version av spelet?

Ni missar runt 11-12 timmar speltid om posten kommer kring lunch som här (Lägg till att många ändå jobbar/är i skolan så dom hade nog ändå inte spelat från 01 inatt utan ändå väntat tills imorgon eftermiddag), om det nu är så livsavgörande viktigt att ni får spela från och med 01.01 eller när fan ni kan börja så varför inte köpa en digital utgåva av spelet istället så att ni absolut är helt 100 % (om det går) säkra på att ni kan spela de första minuterna.

Var tvungen att skriva lite då jag tröttnat på att läsa "VARTÄRMITTBF3!!111!" lite överallt.

Själv bokade jag från Webhallen och ser framemot att få spela imorgon, på releasedagen.

Mvh

Edit, och nej jag kommer inte orka bry mig att delta i någon som helst diskussion om huruvida det är rätt av wh lr inte att skicka det så att det kommer på releasedagen och inte före, så no need att skriva elaka saker som svar.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Hehehe nattöppet på Webhallen inatt!
Kommer bli stort!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man får det från cdon?
Har inte fått någonting om att de har skickat det än.
Men kommer jag få det imorgon eller på fredag? För efter helgen lär det väll inte dröja, man förbeställer ju för att få det på release datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json@Jonas:

Problemet är att det står i orderstatusen att beställningen är Behandlad och Skickad, när Webhallen sedan säger att dem bara har packat ner spelen.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

beställde nyss på gamestop , ska dit inatt och köpa det

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av Json@Jonas:

Herregud vad många som har fått sina liv förstörda av Webhallen här verkar det som, riktigt ruskigt företag. (Nej jag är inte seriös.)

ReleaseDATUMET är den 27 oktober 2011 för oss i Sverige, Webhallen skickar ut det till oss så att vi får det den 27 oktober 2011, om ni nu har sån panik att spela BF3 att ni sitter o gnäller loss osv på diverse internetforum för att ni får spela från imorgon på dagen istället för mitt under natten så hade ni väl kunnat köpt en digital version av spelet?

Ni missar runt 11-12 timmar speltid om posten kommer kring lunch som här (Lägg till att många ändå jobbar/är i skolan så dom hade nog ändå inte spelat från 01 inatt utan ändå väntat tills imorgon eftermiddag), om det nu är så livsavgörande viktigt att ni får spela från och med 01.01 eller när fan ni kan börja så varför inte köpa en digital utgåva av spelet istället så att ni absolut är helt 100 % (om det går) säkra på att ni kan spela de första minuterna.

Var tvungen att skriva lite då jag tröttnat på att läsa "VARTÄRMITTBF3!!111!" lite överallt.

Själv bokade jag från Webhallen och ser framemot att få spela imorgon, på releasedagen.

Mvh

Edit, och nej jag kommer inte orka bry mig att delta i någon som helst diskussion om huruvida det är rätt av wh lr inte att skicka det så att det kommer på releasedagen och inte före, så no need att skriva elaka saker som svar.

Jag är orolig för om jag får den imon ens, de har ju inte skickat till posten ännu

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Dustin skickade min kopia idag!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Problemet är att det står i orderstatusen att beställningen är Behandlad och Skickad, när Webhallen sedan säger att dem bara har packat ner spelen.

http://i.imgur.com/DUUny.png

Står likadant för mig!
Har dom senaste dagarna hoppats på ett spel innanför dörren, men ikke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Jag är orolig för om jag får den imon ens, de har ju inte skickat till posten ännu

Så Webhallen har alltså inte skickat iväg några spel alls ännu?

Det var ju lite annorlunda, men åtminstonde jag har alltid fått spel på releasedagen förut av Webhallen så jag hoppas och tror att jag även ska få BF3 rätt dag, annars är det ju bara en dag man missar ändå, spela det kommer man väl ändå göra i nåt halvår framöver.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json@Jonas:

Så Webhallen har alltså inte skickat iväg några spel alls ännu?

Det var ju lite annorlunda, men åtminstonde jag har alltid fått spel på releasedagen förut av Webhallen så jag hoppas och tror att jag även ska få BF3 rätt dag, annars är det ju bara en dag man missar ändå, spela det kommer man väl ändå göra i nåt halvår framöver.

Läs tidigare i tråden, de har skickat spelen, antingen igår eller imorses.

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

Läs tidigare i tråden, de har skickat spelen, antingen igår eller imorses.

Nej, inte för alla. De har inte skickat spelet för mig iaf, ligger under behandling men posten har inte fått de.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Installerat och redo Fick mitt från elgiganten, YEAH BUDDY!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Fick mitt från El-giganten idag oxo!

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Läs tidigare i tråden, de har skickat spelen, antingen igår eller imorses.

Som jag gissade då, vart förvirrad när jag läste att dom inte hade skickat iväg dom hehe.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

fick mitt ex redan i måndags, beställde från siba

Visa signatur

Stationär: Rysk Super Maskin

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, det är fan kutym att skicka spelet så man får det dagen innan! Om inte annat för att posten inte direkt är kända för punktlighet. Alla andra butiker gör det, Webhallen har gjort det förr, men inte nu. När det handlar om ett spel så stort som BF3, som har release 0100 på natten, är det faktiskt riktigt dåligt att jag som kund inte kan spela spelet vid release. Det är ju inte som att jag hade kunnat starta spelet förän kl 0100 ändå, så jag fattar faktiskt inte varför webhallen har gjort såhär.

Jävla idioter.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

kolla på webhallen imorse står det att det är skickat idag, vilket betyder att jag får det på fredag då när det ska upp mot norra Sverige så går det igenom ånge, och där stannar det minst en dag, så imorgon är det fast i ånge och på fredag runt 12-13 tiden så får jag det, kuuul riktigt kuul....

Fick mitt idag från Webhallen, bor i Örnsköldsvik så mitt stannade också i ånge men hämtade det runt halvfyra tiden idag.:) Kanske är olika på hur tidigt man beställer det eftersom ditt skickas senare? eller så har dom bara otroligt många! Men du får det ju iaf.

Visa signatur

Asus gtx1080, i5 3570k@4.2 ghz, 16gb dominator 1600mhz, Gigabyte z77ud5h Mobo, Zalman 850 PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Bara jag som är nojig över att inte få det med posten imorgon från webhallen?

Inte fått något mail eller något.

Får jag de inte imorgon beställer jag aldrig mer från webhallen efter att ha läst detta kaxiga utlåtande från deras twitter :

"Alla barn, BF3 är precis som jul . Bara för att man vill ha presenter tidigare gör inte att datumet för julafton ändras . Release = 111027 "

Alla spel som jag har förhandsbokat från webhallen har kommit på release datumet, så jag tror inte att du behöver vara orolig

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jävla idioter.

Får hålla med till 100%. Här har man gått och väntat i månader och så levereras inte skiten så att man kan spela vid release.
Tycker med plånboken och handlar någon annanstans i framtiden. Aldrig mer.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobbles:

Köpte Limited Edition från Electroworld. Låg i brevlådag idag, men de har skickat standard edition!! jäkla sk*t! har kontaktat kundtjänsten. sjäälvklart har de inget telefon nummer.

Samma sak för mig. Galet irriterande

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk
Medlem

Fick mitt från Megastore idag - installation pågår!

Permalänk
Medlem

Beställde från Megastore och fick mitt på realesedagen i brevlådan

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Får hålla med till 100%. Här har man gått och väntat i månader och så levereras inte skiten så att man kan spela vid release.
Tycker med plånboken och handlar någon annanstans i framtiden. Aldrig mer.

Klart, gör det så slipper vi höra gnället, men med tanke på att du inte har gjort något alls förutom att suttit och gnällt här så säger det mig att du inte kommer göra något alls ändå, vilket betyder att du kommer vänta tills imorgon och få ditt spel från Webhallen.