Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av André18:

Varför laddas spelet ner när jag installerar det från skiva? Händer detta andra som installerar från skiva också?

Det är en "bugg" i visaren, den laddar från skivan, dom säger att det ska fixas vid en uppdatering av origin

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Tröttnade och satte igång singelplayer mode kan bara säga AWESOME!! fan va snygg grafik laggar inte ett smack med min datorspec riktigt nöjd. Bra start på singelplayermode...jäkligt snyggt och spännande. Jag har crackat upp singelplayermode...

hur startar man singelplayer??

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

återigen :/ någon bc2...?

Visa signatur

En dator

Permalänk

Nån mer som löste in koden som fanns på lappen (som helt enkelt inte orkar installera via dvd)
och lyckades ladda ner spelet utan problem för att sedan mötas att du måste aktivera IGEN med samma kod. Varför aktiveras inte spelet så fort du löser in cd-keyn?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Tröttnade och satte igång singelplayer mode kan bara säga AWESOME!! fan va snygg grafik laggar inte ett smack med min datorspec riktigt nöjd. Bra start på singelplayermode...jäkligt snyggt och spännande. Jag har crackat upp singelplayermode...

Jag vill ocksa ha länken tack!!

Permalänk
Medlem

Var hittar jag koderna från Webhallen?

/Kent

Permalänk
Skrivet av Dave88:

någon som kör med crack SP?

Jepp spelade lite förut...hihihi!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Tröttnade och satte igång singelplayer mode kan bara säga AWESOME!! fan va snygg grafik laggar inte ett smack med min datorspec riktigt nöjd. Bra start på singelplayermode...jäkligt snyggt och spännande. Jag har crackat upp singelplayermode...

Skrivet av lordnotan:

Edit: läste inte hela inlägget...

Skrivet av Jacbgbg:

Define "funkar"!

Skrivet av XxX watercooling:

crack....?

Ja, man blir ju i princip tvingad till att cracka, ja iallafall borde det inte vara så stort problem nu eftesom vi faktiskt har betalat 300kr+ för detta spel! då förtjänar vi att få provspela lite iallfall!

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Installations/aktiveringsprocessen är alltså:
1. Stoppa in skivan som installerar Origin
2. Ladda ner en uppdaterad version av Origin
3. Klicka på skivan igen så installationen börjar.
4. Skriv in din kod.
5. Spelet installeras med ett skivbyte i mitten.
6. En patch på runt 500 mb laddas ner.
7. Patchen installeras.
8. Spelet är installerat.
9. Klicka på spelet så det startas.
10. Gör en release date check
11. Aktivera spelet genom att skriva in koden igen.

Steg 11 som alla fastnat på. Sjuuuuukt segt.

Uppmuntrande läsning då att jag fastnar på steg tre, sedan lyckades jag komma enda till steg fyra där jag först blev meddelad att koden jag skrivit in inte hörde till skivan, jag skriver då - på uppmaning av djävulsverktyget Origin - in exakt samma kod igen för att denna gång informeras om att koden redan har används.

Huvuden borde rulla, och jag ska för övrigt tänka mig för noga innan jag köper ett spel EA ger ut igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrom:

Var hittar jag koderna från Webhallen?

/Kent

dom sitter på lappen med varnings texterna

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Denna filmen är klockren i kväll

Permalänk
Skrivet av kastrom:

Var hittar jag koderna från Webhallen?

/Kent

Du ska ha fått ett mail av Webhallen med en länk till koderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacbgbg:

absolut,, typ så mår jag just nu

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Haha ea tar bort forum posts hela tiden

uppe ne ny nu http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7668810.page (den tog dom bort å rofl tog dom 2 min ;P)

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem

köpte battlefield 3 idag 27/10-2011 o efter ja installerat spelet o ska starte de få jag upp en ruta med kontroll av släppdatum. ha oxå uppdaterat te den nya Origin.... e förvirrad nu o hoppas på ett svar

CPU: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed, MB: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155, GFX: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" RAM: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 1600MHz XMS3, HDD: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache, OS: Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk

Hade turen att gå igång mitt spel och kom in på en bra server innan allt det här hände, så spelade i 3 timmar. Alla kompisar kunde inte starta sitt pga det här och vart riktigt sura medan jag spelade på så glatt. Sen när jag väl stängde av spelet så fick jag upp meddelandet om att Aktiverings servrarna låg nere.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacbgbg:

Precis som 2 miljoner andra känner sig ikväll/natt

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrom:

Var hittar jag koderna från Webhallen?

/Kent

Gå in under bställningar om jag minns rätt så klickar du på aktivera så öppnas det som ett meddelande och sedan står det där nere.....typ... lycka till!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Men va fen är detta hur dåliga kan EA vara, när nån gör en tråd om att aktiveringen inte funkar och alla vill ha svar så tar dom bort forum trådarna, vad är detta, riktigt dåligt av dom!

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av morpeus:

Haha ea tar bort forum posts hela tiden

uppe ne ny nu http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7668810.page (den tog dom bort å rofl tog dom 2 min ;P)

Vad sjuka de är, ärligt talat! Vi borde starta "Occupy EA".. "We are 99%".. Vilka är på?

Permalänk
Medlem

Dessa inställningarna spelar jag med, flyter utmärkt. har INTE installerat beta drivrutinerna utan kör 280.28.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Rappe Rodent:

Hade turen att gå igång mitt spel och kom in på en bra server innan allt det här hände, så spelade i 3 timmar. Alla kompisar kunde inte starta sitt pga det här och vart riktigt sura medan jag spelade på så glatt. Sen när jag väl stängde av spelet så fick jag upp meddelandet om att Aktiverings servrarna låg nere.

och därför var du tvungen att skriva det här >.<

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacbgbg:

Vad sjuka de är, ärligt talat! Vi borde starta "Occupy EA".. "We are 99%".. Vilka är på?

är lätt på om du startar den

Visa signatur

Ryzen 7 3700X @ 3,6GHz |ASUS ROG B450 | 16GB (2x8GB) Corsair 2666Mhz | Msi GTX 1070Ti

Permalänk
Skrivet av Jacbgbg:

Vad sjuka de är, ärligt talat! Vi borde starta "Occupy EA".. "We are 99%".. Vilka är på?

Ska vi flytta in hos EA? Sweet!

Permalänk
Skrivet av XxX watercooling:

och därför var du tvungen att skriva det här >.<

Ville bara säga att det funkade tidigare idag.

OBS Om man loggar in på battlelog så står det högst upp så här:

Citat:

NOTICE Origin activation is down at the moment. We are aware of the issue and working on it. Thank you for your patience. See news for more info.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av Jacbgbg:

Vad sjuka de är, ärligt talat! Vi borde starta "Occupy EA".. "We are 99%".. Vilka är på?

jag e lätt på :)...bara att dem typ kommer stämma skiten ur oss allihop...? xD

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Snart tusen inlägg på några timmar, wow haha..

Har suttit sen kl 4 så nu ger jag opp, all lycka till er som är vakna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

enter product key :)?

Ett till hjul... sedan står det Failed blablabla

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

De ändrade färg på den där bannern där det står att Origin Activation är nere, från grön till röd.

Har man roligt eller.