Permalänk

Bandbredd BF3

Jag tänkte ha ett BF3 LAN hemma hos mig. Problemet är bara att jag har 7 mbit. Hur många kan vi vara i LANet?

/Pontus

Permalänk
Medlem

Lanade i helgen och vi var 8st på 3mb lina, fast det gick ju inte laggfritt direkt.

absolut MAX 10

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk

Synd att alla nya spel bojkottar det klassiska LAN-stödet

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Lanade i helgen och vi var 8st på 3mb lina, fast det gick ju inte laggfritt direkt.

absolut MAX 10

När du skriver 3mb lina, menar du 3 mbit eller 3 mbyte/s då? Är det någon som vet hur mycket bandbredd man utnyttjar per spelare på BF3?

Permalänk
Medlem

3Mbit

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

ok tack då vet jag. Då borde man kunna lira 6-8 pers på 7 Mbit ganska bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer1978:

När du skriver 3mb lina, menar du 3 mbit eller 3 mbyte/s då? Är det någon som vet hur mycket bandbredd man utnyttjar per spelare på BF3?

http://www.gamespot.com/pc/action/battlefield-3/show_msgs.php...

"0.50-0.70Mbps Thats the standard for most multiplayer games regardless of player count." Har för mig att jag läst nånstans att detta stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer1978:

ok tack då vet jag. Då borde man kunna lira 6-8 pers på 7 Mbit ganska bra.

Får jag fråga vad det är för ISP som erbjuder 7 Mbit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Själv har jag abonnemang för 8 Mbit/s, men kommer bara upp i 6-7.
Kanske någonting liknande som avses?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har testat lan med bf3, men körde i sommras 3st på bf bad company 2, och det var på en 2Mbit lina. Och då låg vi runt 100 i ping.
Körde också lol 5st på samma lina och det fungerade också godkänt, inga super ping men ändå spelbart.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det är pingen som bestämmet hur mycket man laggar i spel?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Är det inte så att det är pingen som bestämmet hur mycket man laggar i spel?

Pingen bestämmer inget, det är bara ett mätinstrument. Din bandbredd, peering och självklart spelets nätkod bestämmer hur bra/dålig ping du får.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Körde 4 pers i BF3 + skype på det hemma hos mig i helgen. Fungerade felfritt förutom då servern laggar (Tehran Highway någon?).

Har 24 Mbit.

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Jag tror att det lagg som känns i BF3 just nu är något det dom jobbar med att lösa.
Framför allt att man hoppar fram och sen tillbaka osv.
Det påverkar allihopa

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Det är bredbandsbolaget. Jag har tjänsten Bredband 8. Det är en hastighet från 6 till 12 mbit.

Permalänk
Medlem

ska fixa ett bf3 lan, har tillgång till 30mbit upp/ner, någon som har en aning om hur många man kan bjuda in till lanet.
går man efter Haglunds artikel (0.5-0.7 Mbit) så borde man ju kunna vara 35-40 pers utan problem, men frågan är om 0.5-0.7 även gäller Bf3