GIGABYTE GTX560TI OC till min gamla burk?

Permalänk
Medlem

GIGABYTE GTX560TI OC till min gamla burk?

Hej alla glada sweclockers medlemmar!

Vi tänker oss att jag inte har den ekonomiska möjligheten till att köpa en helt ny dator just vid detta tillfälle men vill väldigt gärna kunna "vara" med mina polare och spela BF3.
Är det helt idiotiskt av mig att köpa ett GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI OC i tron om att BF3 kommer flyta mycket bättre på min gamla burk än vad det gör nu. Kan spela det på 1280x720 med allt på low, uppskattningsvis 20fps å neråt...
Jag hade varit nöjd om jag kunde köra 1920x1080p iaf 30fps på low, vad tror ni?

Min burk innehåller:
AMD Athlon X2 6000+
4gb Minne
8800GTX

Jag har tänkt att byta ut allt vid ett senare tillfälle men som sagt vill väldigt gärna kunna spela det nu.

Hälsningar
Niklas

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Medlem

GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI OC kommer definitivt klara BF3 på low med full HD. Glöm inte att det drar 400w och efterssom din dator verkar ha några år på nacken så måste du antagligen köpa ett nytt nätaggregat. Här är ett som borde klara dina delar + det nya grafikkortet:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635831

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt ett nytt nätaggregat för ett tag sedan då mitt gamla gick sönder, och det nya jag köpte är på 500W.

Tack för ett snabbt och bra svar!
Jag litar på ditt svar men hade varit kul å se vad fler folk har för tankar?

Hälsningar
Niklas

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Avstängd

Din cpu drar ner ditt system rejält.

Tror inte du kommer att få så mycket mer FPS tack vara din cpu.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

som sagt ovan kommer din cpu att flaska rätt rejält i BF3
x2 cpu'r presterar väldigt dåligt i BF3
tror inte att ett 560ti kommer att kunna göra så mycket bättre med den cpu'n tyvärr

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Jag spelade igår i ca 6-7 h med en athlon x2 och 1 6850 o det funkade hyfsat, låg väl på ca 30-40 fps men lite fps drops då och då med allt på low och 1280x720

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

Har spelat med en x2 560 @3.3,Asus 560ti @950mhz samt 8gb ram och det var ju inte riktigt så som jag ville ha det, små buggar här och där. måste också nämna att det är näst intill omöjligt att spela på capsian med 64 spelare =PP
Testade därför att låsa upp kärnorna på cpun och fick upp 1 av dem,så sitter med en x3a @3.5 ghz och har faktiskt alltid över 43 fps =p

EDIT: glömde skriva med upplösningen, spelar i 1980x1080p

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Haha, fan nu gick jag från glad till mindre glad...Trodde jag skulle få lira BF3 hela veckan.
Är det verkligen så illa att cpun är så kass så jag inte ens kommer upp i 30fps i low i full-hd? :/

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Skrivet av bjorkkis:

Haha, fan nu gick jag från glad till mindre glad...Trodde jag skulle få lira BF3 hela veckan.
Är det verkligen så illa att cpun är så kass så jag inte ens kommer upp i 30fps i low i full-hd? :/

Vad har du för moderkort och har du 2000kr + 400 (till bf3)

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd

Bf3 får man Bundle till ett 560TI kort.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Bf3 får man Bundle till ett 560TI kort.

Men är inte det till BARA CUII kortet?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkkis:

Haha, fan nu gick jag från glad till mindre glad...Trodde jag skulle få lira BF3 hela veckan.
Är det verkligen så illa att cpun är så kass så jag inte ens kommer upp i 30fps i low i full-hd? :/

Jag kan köra lite benchmarks till dig sen på lite olika inställningar men det får bli lite senare måste åka o hämta en phenom x2 550

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Vad har du för moderkort och har du 2000kr + 400 (till bf3)

Jag har redan köpt spelet och 2000:- till grafikkortet har jag.
Moderkortet jag har heter så mycket som MIS K9N SLI Platinum.

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Jag kan köra lite benchmarks till dig sen på lite olika inställningar men det får bli lite senare måste åka o hämta en phenom x2 550

Okej, låter jäkla schyst
För övrigt får jag tacka för alla svar!

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB

Permalänk
Skrivet av bjorkkis:

Jag har redan köpt spelet och 2000:- till grafikkortet har jag.
Moderkortet jag har heter så mycket som MIS K9N SLI Platinum.

Oj, är inte det sockel Am2? Enligt komplett så var det am2 vilket betyder att man inte kan använda Amd phenom,så det blir väl att skaffa nytt moderkort om du skall ha en ny processor.som tur är så kostar inte am3 korten så mycket,finns några för bara 500kr. Men att skaffa cpu+gpu+moderkort på 2000kr blir ju lite svårt och att skaffa ett 560ti till AMD Athlon X2 6000+ låter ju lite dumt. Därför kanske det är bättre att köpa begagnat på swec marknad,blocket,ebay så du får mer för pengarna då det är ganska mycket som ska uppgraderas =/

EDIT: kollade runt lite i swec marknad och hittade detta ---> http://www.sweclockers.com/annons/60299-gigabyte-p55-s1156-in..., Helt perfekt för dig ju, sen hittar du säkert ett gtx 460 för under 800kr

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Jag kan köra lite benchmarks till dig sen på lite olika inställningar men det får bli lite senare måste åka o hämta en phenom x2 550

Fast det är ju skillnad på en phenom x2 550 och en AMD Athlon X2 6000+

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Fast det är ju skillnad på en phenom x2 550 och en AMD Athlon X2 6000+

Det har du helt rätt i. Borde kanske varit lite tydligare. Jag är namligen nyfiken på hur pass stor skillnad det är på min athlon 250 och phenom 550

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Efter en massa testande så kan jag konstatera att det går att spela MEN det blir absolut ingen trevlig upplevelse

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Efter en massa testande så kan jag konstatera att det går att spela MEN det blir absolut ingen trevlig upplevelse

Testade du på dem stora banorna,t.ex caspian med 64 spelare ;)?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Testade du på dem stora banorna,t.ex caspian med 64 spelare ;)?

Ja jag testade lite olika banor, dock så har jag inte resultaten sparade då datorn började klydda så fick göra en ominstallation av windows.

Däremot kan jag säga att jag ligger på 45-50 fps med allt på medium i 1920*1080 fast då med 550n @ 3,9 ghz och 2 st 6850 CF :P. Inte optimalt då processorn flasskar som f***

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Ja jag testade lite olika banor, dock så har jag inte resultaten sparade då datorn började klydda så fick göra en ominstallation av windows.

Däremot kan jag säga att jag ligger på 45-50 fps med allt på medium i 1920*1080 fast då med 550n @ 3,9 ghz och 2 st 6850 CF :P. Inte optimalt då processorn flasskar som f***

Testa låsa upp en kärna och testa :)?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Testa låsa upp en kärna och testa :)?

Ja jag testade att låsa upp både 1 och 2 men då vägra datorn boota in till windows:(

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Ja jag testade att låsa upp både 1 och 2 men då vägra datorn boota in till windows:(

Höjde du vcore? och kollade du så att man kan låsa upp kärnor på din bräda? alla moderkort stödjer ju inte det

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Höjde du vcore? och kollade du så att man kan låsa upp kärnor på din bräda? alla moderkort stödjer ju inte det

jag höjde vcore up till 1,450 o troligtvis så är kärnorna defekta. Jag testade allt o inget funka. Jag får skaffa en 955a istället

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

jag höjde vcore up till 1,450 o troligtvis så är kärnorna defekta. Jag testade allt o inget funka. Jag får skaffa en 955a istället

Det är inte ofta båda kärnorna är defekta. har en 560 Be försökte låsa upp alla 4 men då bootade den inte så testade med att bara låsa upp 1 kärna, funkar utmärkt

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Det är inte ofta båda kärnorna är defekta. har en 560 Be försökte låsa upp alla 4 men då bootade den inte så testade med att bara låsa upp 1 kärna, funkar utmärkt

Jag vet, Men jag testa att låsa upp 3 och då fick jag bara BSOD när den höll på att logga in i windows:(

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Jag vet, Men jag testa att låsa upp 3 och då fick jag bara BSOD när den höll på att logga in i windows:(

använder du ud3 till 550:an? om du gör det så kolla efter bios uppdatering =)?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

använder du ud3 till 550:an? om du gör det så kolla efter bios uppdatering =)?

Ja. Tror du verkligen en BIOS uppdatering kan hjälpa? För såvitt jag vet så finns det bara en update till UD3an

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Det slutade iaf med att jag köpte lite nya delar!
Men tack för visat intresse

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 - Intel Core i5-2500K - Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC - Corsair Vengeance Low Profile 8GB