vågar man köpa en Iphone?

Permalänk
Medlem

vågar man köpa en Iphone?

Hej

Planerar att köpa en beg. Iphone 3G för cirkus 800kr till min flickvän i julklapp

Och jag tittar överallt och hittar en del billiga men nästan 88% av alla som är under 1000kr har en sprucken skärm...

Vad är detta?

Själv har jag en LG optimus 3D och den har jag tappat många många gånger utan någon defekt. Spricker en Iphone direkt när den tappas?

Permalänk
Avstängd

3g kan ju knappast vara så rolig att få i julklapp, satsa åtminstonde på en 3gS, tror 3 fortfarande säljer 3gs för 99kr/månad samt 4 för 199

Permalänk
Medlem

Ja detta är lite märkligt, särskilt när Apple gick ut och sa att de nya telefonerna skulle ha extra starkt glass(Gorilla glass eller vad de kallades).

Tittar man på detta testet så börjar man undra : http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

Dessutom har man hört en hel del som du säger som har spruckna glas. De e märkligt att sådant aldrig kommer fram utan man finner sig helt enkelt i det.

Tyvärr kan jag inte råda dig i ditt köp merän så.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem

En 3G för 800 kr låter knasigt. En sån borde inte vara värd mer än högst 500 kr.

Permalänk
Hjälpsam

3G är katastrof att använda om man har uppdaterat till någon version av iOS som släpts de senaste åren.

Satsa på en 3GS istället, kommer garanterat framkalla mindre frustrationer.

Jag jobbar på att bli av med min 3G som jag har som jobbtelefon och få den utbytt mot något piggare då den är närapå obrukbar till allt annat än att svara i när det ringer (tom segt och irriterande att försöka hitta någon kontakt att ringa).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Ja detta är lite märkligt, särskilt när Apple gick ut och sa att de nya telefonerna skulle ha extra starkt glass(Gorilla glass eller vad de kallades).
Tittar man på detta testet så börjar man undra : http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

Gorilla glas är mycket stryktåligt, men det går inte att göra den hur tunn som helst och fortsätta tro att den är okrossbar.
Den tjockleken som används hos mobiltelefoner har jag inte sett någon tillverkare gå ut med. Det borde ju skilja sig mellan olika telefoner, speciellt de med större skärm borde ju ha ett tjockare glas.

Vad gäller I-phone 3G är som tidigare sagts processorn det stora frågetecknet. Mjukvaru-uppdateringen av operativsystemet som kom i samband med 3GS gjorde de 3G telefonerna sega. Vet inte inte om det är lika illa med senare uppdateringarna.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Oj, trodde 3G och 3gs var samma sak.. bra då vet jag.

Men det är inget roligt att leta efter en beg. Som sagt är nästan ALLA där ute på tradera, blocket etc är spruckna.. tråkigt
Får leta efter en hyffsad android telefon istället

Permalänk

En trasig skärm på en 3GS är extremt enkel att laga.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

En trasig skärm på en 3GS är extremt enkel att laga.

Sant, men det kostar en slant: http://www.importgrossisten.se/presta/search.php?orderby=posi...
419 kronor för själva glaset, lägg därtill transportkostnader.

3G-telefonen verkar bara ha ett glass+ram alternativ för 799 kronor?

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av a4magkar:

Sant, men det kostar en slant: http://www.importgrossisten.se/presta/search.php?orderby=posi...
419 kronor för själva glaset, lägg därtill transportkostnader.

3G-telefonen verkar bara ha ett glass+ram alternativ för 799 kronor?

Ojojoj, seriöst tänk inte ens tanken att köpa glaset från sverige...

Köper du det direkt från kina kostar det under 50 lappen frakt inkluderad, jag köpte nytt glas med ram och allt med hemknapp ihoplimmad i rosa färg för 140 kr, och det tyckte jag var dyrt

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Inget gorilla glas på iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Har tappat min iPhone 3GS extremt många gånger - på stengolv, betong, vardagsrumsbord, ja... till och med på min dator. När jag tappade den på stengolvet pajade en pixel på den och på betonggolvet, som dessutom var fullt med grus blev skärmen lite repad. Blev lite ledsen eftersom jag betalat över 7 000 kronor för den... Men men, kan man inte hålla i den ordentligt får man väl skylla sig själv )':

Edit: Som alla andra sagt, känns lite tråkigt med en iPhone 3, kör hellre på iPhone 3GS istället.

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Medlem

Rätt smart av Apple, gör telefonen så ömtålig som möjligt, så när den pajar kommer folk köpa en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Ja detta är lite märkligt, särskilt när Apple gick ut och sa att de nya telefonerna skulle ha extra starkt glass(Gorilla glass eller vad de kallades).

Det är inte gorillaglas i iphone 4 utan deras egen liknande produkt, i vanlig ordning. Sedan är gorillaglas inte särskilt stöttåligt i de tunna tjhocklekar som brukar används i telefoner, pmps och liknande.
Gorillaglas tillverkas i tjocklekar mellan 0.5 och 2mm, skulle tro att de flesta telefontillverkare använder 0.5mm elelr på sin höjd uppåt 1mm för att hålla nere vikt/kostnad men få den reptåliga ytan. Apple kör säkerligen inget tjockare utan snarare tvärtom.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720