Bäst grafik i världen?

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Håller med, BF3 är OK, men inte mycket mer än så, väldigt lite "valuta" för åtgången prestanda.
Känns lite som en gammal kass amerikansk V8, drar som fan men ger ingen vidare effekt. ^^

Crysis är svårslaget, synd att det är så extremt kass känsla i spelet bara (imo).

Alltså...antingen är halva sweclockers medlemar blinda, eller så finns det någon extrem mod till Crysis som jag har missat Spelet kör ju inte ens i 1080p..

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag måste ändå säga Crysis (med lite moddar såsom immersive mod).

http://www.youtube.com/watch?v=shZzYkpl5Nk

Aldrig förstått mig på den där modden. Allt ser bara suddigt och vimsigt ut.

Permalänk
Skrivet av Mathemoto:

Aldrig förstått mig på den där modden. Allt ser bara suddigt och vimsigt ut.

Håller med...Visst är det lite coolare animationer som ser med levande/vimsiga ut, men grafiskt så är det ju bara lite gråare färger,o ch tittar man i fullscreen så ser man att grafiken inte är speciellt snygg...Sen undrar jag vad fan som är fel på gubbens ögon i spelet...Allt blir ju suddigt bara han flyttar blicken.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lasergurka:

Alltså...antingen är halva sweclockers medlemar blinda, eller så finns det någon extrem mod till Crysis som jag har missat Spelet kör ju inte ens i 1080p..

Vadå inte 1080p? Du kör den upplösning du själv vill.. Både 1080p och däröver om du vill.

Skrivet av Lasergurka:

Håller med...Visst är det lite coolare animationer som ser med levande/vimsiga ut, men grafiskt så är det ju bara lite gråare färger,o ch tittar man i fullscreen så ser man att grafiken inte är speciellt snygg...Sen undrar jag vad fan som är fel på gubbens ögon i spelet...Allt blir ju suddigt bara han flyttar blicken.

"Gungningarna" när man springer är ju inte måttligt överdrivna heller

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av SoulShatter:

För min del är grafiken i Heroes III överlägsen de senare, mycket mer översiktlig och inte i närheten så klottrig. 12 år sedan och fortfarande ett av de roligaste om inte de roligaste spelet jag spelat

Ett typexempel på hur enkelheten i sig själv kan vara slående!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Proffsmobbare

Sitter och kollar ut genom fönstret just nu, morgonsol över havet. Måste erkänna att grafiken är slående, även om Crysis 1 med texturpaket har något mer skärpa och motionblur.

Permalänk

Frågan är om jag får ändra mitt första uttalande till: MUD1?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Vilket spel som helst från 90-talet som använder sig av filmsekvenser slår "fotorealistisk" 3d-grafik.

Sure. När man kan rendera typ avatar i realtid så köper jag det.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Vadå inte 1080p? Du kör den upplösning du själv vill.. Både 1080p och däröver om du vill.

"Gungningarna" när man springer är ju inte måttligt överdrivna heller

Nepp, går inte att ha 1080p utan någon uppdatering

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Vadå inte 1080p? Du kör den upplösning du själv vill.. Både 1080p och däröver om du vill.

"Gungningarna" när man springer är ju inte måttligt överdrivna heller

Han kanske inte ätit på en vecka, så han är helt borta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hjälpsam

Stugan, nuff said ^^

Annars finns det en del riktigt feta racingspel som slåss om tronen på fotorealism. Även om det inte är skogar och öppna hav där och man bara jämför med vad det skall efterspegla. Inte 100% på vilken som kommer närmast fotorealism dock, hade varit nice med senaste Forza på PC så man kan lira i photobooth kvalitet ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag tycker Myst är snyggast Sen anser jag att Crysis har en på tok för syntetisk framtoning för min smak. BF3 är nog det spel som lyckats bäst med fotorealism, även om kvalitén variera (eller om jag nu saknar den rätta hårdvaran).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

ArmA III ska väl tydligen ha den bästa grafiken/mest realistiska spelet när det väl kommer ut? Hörde på Fredagspanelen att de skämta om att de var tvungna att lägga ut en halv mille på en ny dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Han kanske inte ätit på en vecka, så han är helt borta

Det är Hud bob som är ställt för högt. Man kan ju justera de själv i inställningarna. Sen så är Motionblur ställt en aning högt oxå. Så de är killen som filmar som har fuckat till just dom inställningarna.

Dock måste jag poängtera att när man springer i skogen med ett Assault Rifle gevär så gungar man en del själv.

Men alla ni som klagar har säkert erfarenhet av att springa kraftig terräng med en M4A1 eller en H&K MP5 RAS?

En standard utrustad M4A1 väger ändå runt 3,5 med ett fullt Magg.

Sen får du lägga till vikten av utrustningen oxå. Standard kevlar väst 4,5~6 kilo beroende på storlek och sen extra ammo. dina boots på typ 1,5~2 kilo styck eller mer om dom är genomblöta.

En normalt utrustad soldat bär på ungefär 15~20 kilo extra vikt om man räknar ihop allt han har på sig/med sig utöver underkläderna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag måste ändå säga Crysis (med lite moddar såsom immersive mod).

http://www.youtube.com/watch?v=shZzYkpl5Nk

Imersive mod ser ju rätt nice ut. Skall nog göra ett återbesök hos Crysis med denna.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Det är Hud bob som är ställt för högt. Man kan ju justera de själv i inställningarna. Sen så är Motionblur ställt en aning högt oxå. Så de är killen som filmar som har fuckat till just dom inställningarna.

Dock måste jag poängtera att när man springer i skogen med ett Assault Rifle gevär så gungar man en del själv.

Men alla ni som klagar har säkert erfarenhet av att springa kraftig terräng med en M4A1 eller en H&K MP5 RAS?

En standard utrustad M4A1 väger ändå runt 3,5 med ett fullt Magg.

http://www.militaryphotos.net/forums/attachment.php?attachmen...

Sen får du lägga till vikten av utrustningen oxå. Standard kevlar väst 4,5~6 kilo beroende på storlek och sen extra ammo. dina boots på typ 1,5~2 kilo styck eller mer om dom är genomblöta.

En normalt utrustad soldat bär på ungefär 15~20 kilo extra vikt om man räknar ihop allt han har på sig/med sig utöver underkläderna.

Jo, fast sådär illa är det inte, sen kan du ju tänka på att i crysis är man en supersoldat med en så kallad nanosuit som gör att man kan hoppa jämfota ca 2-3 meter upp i luften, slå sönder väggar med sina knytnävar och springa i drygt 30-35km/h så att det är ansträngande är nog inte hans problem.

Inte heller att hans "stövlar" blir blöta kevlar inte heller ett problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av inquam:

Imersive mod ser ju rätt nice ut. Skall nog göra ett återbesök hos Crysis med denna.

Har du kollat i fullscreen eller? Ser ju förjävligt ut xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har du kollat i fullscreen eller? Ser ju förjävligt ut xD

Som alltid så är det Youtube skalning som förstör det mesta kvalitet som är i 720p och 1080p när man kör fullscreen. Men finns uppladdad någonstans i orginal fil, det är en stor skillnad att se på det då.

Permalänk
Medlem

GTA IV med ICEnhancer är rätt snyggt också

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saeon:

Har försökt få till den där modden men lyckas fasan inte.. ser ju otroligt bra ut.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Som endel andra har sagt kan ett moddat gta bli otroligt snyggt, kolla denna!
http://www.youtube.com/watch?v=OBw0R1AUU64

Se i full hd och fullscreen

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Inaktiv

Crysis är svårslaget.

Har faktiskt varit lite förvånad över att grafiken tycks ha gått baklänges sen crysis släpptes. Bf3 är ändå okej, men hade hoppats på liiite mer faktiskt. Löven etc i bf3 tex. ser rätt värdelöst ut. Varför inte lägga till mer detaljerade löv alternativ, hade gjort mkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Crysis är svårslaget.

Har faktiskt varit lite förvånad över att grafiken tycks ha gått baklänges sen crysis släpptes. Bf3 är ändå okej, men hade hoppats på liiite mer faktiskt. Löven etc i bf3 tex. ser rätt värdelöst ut. Varför inte lägga till mer detaljerade löv alternativ, hade gjort mkt.

Man vill inte göra ett spel för extreme grafik. Det blir så höga hårdvara krävande. Så om man vill sälja till den större skalan får man sänka kraven.
Bara se på Call Of Duty serien. Den har inte den värsta grafiken men säljer som smör. Den har in pricip sett ut likadant sen COD4, det är 4 år sen.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Alltså...antingen är halva sweclockers medlemar blinda, eller så finns det någon extrem mod till Crysis som jag har missat Spelet kör ju inte ens i 1080p..

Vet du ens vad du pratar om?

Skrivet av Igelkott:

Vilket spel som helst från 90-talet som använder sig av filmsekvenser slår "fotorealistisk" 3d-grafik.

Sure. När man kan rendera typ avatar i realtid så köper jag det.

Nej men visst var det snyggt men det var inte ens renderat i realtid heller. Jurassic Park var grymt snyggt 1993.

Skrivet av anon99565:

Crysis är svårslaget.

Har faktiskt varit lite förvånad över att grafiken tycks ha gått baklänges sen crysis släpptes. Bf3 är ändå okej, men hade hoppats på liiite mer faktiskt. Löven etc i bf3 tex. ser rätt värdelöst ut. Varför inte lägga till mer detaljerade löv alternativ, hade gjort mkt.

Jag håller med, en av de få klagomålen jag har på BF3 grafiken är just trädens lövverk som inte är speciellt övertygande.

Skrivet av FearKill:

Man vill inte göra ett spel för extreme grafik. Det blir så höga hårdvara krävande. Så om man vill sälja till den större skalan får man sänka kraven.
Bara se på Call Of Duty serien. Den har inte den värsta grafiken men säljer som smör. Den har in pricip sett ut likadant sen COD4, det är 4 år sen.

Det stämmer absolut, CODs grafikmotor är faktiskt i grund och botten den samma kod som skapade Q3 för 12 år sedan, dock med många uppgraderingar sedan dess men ändå. I dess nuvarande läge så stämmer det att inte mycket har ändrats sedan 2007.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Alltså...antingen är halva sweclockers medlemar blinda, eller så finns det någon extrem mod till Crysis som jag har missat Spelet kör ju inte ens i 1080p..

Det där med att crysis inte kan köras i 1080p får du gärna utveckla.
Man kan ju själv ställa in vilken upplösning man vill köra spelet...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

BF3 är väll ok, men även på ultra 16AA etc så ser ju vatten,gräs och allt bråte ut som att de är hämtat från ett spel på 90 talet.

Har inte spelat BF3 då det inte intresserar mig men uttalanden som detta brukar säga mer om talarens kunskap om hur spel såg ut på 90-talet än om spelet han uttalar sig om.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vet du ens vad du pratar om?

Jo, det tror jag nog Har ju spelet själv, och när jag spelar så inte nog med att det har massa buggar, det går inte att få upp till 1080p som min skärm gillar Som jag sagt så är det möjligen en patch/mod som fixat detta senare

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Det där med att crysis inte kan köras i 1080p får du gärna utveckla.
Man kan ju själv ställa in vilken upplösning man vill köra spelet...

Skrivet av Zeuxlarsson:

Vet du ens vad du pratar om?

...Jag skäms så jävla mycket att jag har svårt att beskriva det....jag hade missat att det fanns en jäkla scoller i listan (den var så diskret) och därför inte sett 1920*1080..-.- Sry guys...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ant3:

Det är Hud bob som är ställt för högt. Man kan ju justera de själv i inställningarna. Sen så är Motionblur ställt en aning högt oxå. Så de är killen som filmar som har fuckat till just dom inställningarna.

Dock måste jag poängtera att när man springer i skogen med ett Assault Rifle gevär så gungar man en del själv.

Men alla ni som klagar har säkert erfarenhet av att springa kraftig terräng med en M4A1 eller en H&K MP5 RAS?

En standard utrustad M4A1 väger ändå runt 3,5 med ett fullt Magg.

http://www.militaryphotos.net/forums/attachment.php?attachmen...

Sen får du lägga till vikten av utrustningen oxå. Standard kevlar väst 4,5~6 kilo beroende på storlek och sen extra ammo. dina boots på typ 1,5~2 kilo styck eller mer om dom är genomblöta.

En normalt utrustad soldat bär på ungefär 15~20 kilo extra vikt om man räknar ihop allt han har på sig/med sig utöver underkläderna.

Kan inte tala för alla som noterade "felet" men jag har erfarenhet av att springa i skogar med både fler och tyngre vapen. Edit: Och även längre vapen så momentet blir högre ^^

Skrivet av Lasergurka:

...Jag skäms så jävla mycket att jag har svårt att beskriva det....jag hade missat att det fanns en jäkla scoller i listan (den var så diskret) och därför inte sett 1920*1080..-.- Sry guys...

Haha nice! Tyckte det lät jävligt underligt. ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Kan inte tala för alla som noterade "felet" men jag har erfarenhet av att springa i skogar med både fler och tyngre vapen.

Haha nice! Tyckte det lät jävligt underligt. ^^

Ja, precis min reaktion första gången jag plockade fram det ur hyllan sen jag skaffat ny dator. Tänkte att äntligen har man en dator som man maxa skiten! och sen ba ; inte ens 1080p, wtf? aja var väl inte så snyggt som jag hade för mig xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |