Permalänk

Mer HDD-activity-utgångar

hallå, det är såhär att jag precis beställt komponenter till 6st knightrider-moduler som är HDD-styrda (ala Madmodderstil, http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=6231 ) och tänkte sätta 2 rader med lysdioder i vardera av 3st 5.25" frontplattor, problemet är att jag bara har 1 utgång för HDD-aktivitet på mitt MB...

Vet att jag för ett tag sedan såg en tråd om att man kunde klippa av en utav kablarna på IDE-kabeln som tydligen skickade aktivitetssignalen...

Tänkte därför använda mig av den varianten för att kunna koppla in alla diskar till knightriders men tyvärr hittar jag inte tråden igen. Är det någon som råkar veta vilken tråd det var, eller som kan svara på hur man gör här?

Har föstått att jag antagligen kommer få modifiera schemat en aning för att kunna trycka in transistorer på kretskortet då jag antar att HDD-aktivitets-spänningen är en aning lägre än den som MBt skickar ut (har bara multimeter och inget oscilloskop så det är svårt att mäta).

All hjälp uppskattas!

(Nej, jag är inte rik, har en kompis som precis slutade på Elfa, de har väldigt bra rabattpris för sina anställda kan jag lova)

Visa signatur

Pain, Agony, Suffering, Torment. When the Rune is invoked, even the earth shall resonate its anguish.
Torment of the mind. Torment of the body. Torment of the soul. All will be made clear when the circle is drawn.

Permalänk
Medlem

Mer = Fler?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Mer = Fler?

Hehe, oops, ja, självklart ska det vara fler

*Edit ändrade rubriken (visste inte att man kunde göra det)*

Visa signatur

Pain, Agony, Suffering, Torment. When the Rune is invoked, even the earth shall resonate its anguish.
Torment of the mind. Torment of the body. Torment of the soul. All will be made clear when the circle is drawn.