Permalänk
Medlem

Datorproblem

Hej!

Jag är inte så speciellt datorkunnig och försöker ta reda på vad felet med min dator är. Ända sen jag köpte datorn har den varit seg, haft riktigt låg FPS och jag har inte kunnat köra högsta grafiken i simpla spel som LoL och CSS utan lagg. Datorn är köpt på www.greattech.se, snälla hjälp!

Datorn har:
Processor: AMD Phenom(tm) X4 II 965
Grafikkort: nVidia Geforce GTX 465
Moderkort: ASRock N68-GE3 UCC
Nätagg: 750W
Hårddisk: SATA II - 500 GB
RAM: 4GB 1600 MHz tror det är kingston men osäker.

På windows system rating har processorn även riktigt låga betyg.. 3.7 av 7.9

Vill kunna köra BF3 och funderar på att antingen köpa ny dator eller köpa till några nya delar.

TACKSAM FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Du har inte skrivit vad det är för nätagg och dess ålder. Det är totalt meningslöst att bara skriva antal watt.

Permalänk
Medlem

Först och främst kollar din temp på allt. Sen formatera om hela burken nyaste drivarna. Strular det då skulle jag nog satsa på nytt grafikkort. Är disken din en grön disk 5400rpm skulle jag byta den till en f3r n samsung eller wd black. Sen som panpo skriver är nätagget bra att veta men knappast problermet här men om du ska byta grafikkort är det bra att veta vilket märke och modell det är

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Energon EPS-750W är allt som står på nätagget och allt jag vet. Det jag är mest chockad över är processorn, min laptop har bättre testresultat än den. Kan det vara något fel? Kan delarna inte passa med varandra eller något sånt? ALLA delar är cirka 10 mån gammal.

Tempen och det har jag kollat tidigare och den var kring 40 tror jag.. Jag har omformaterar datorn mer än 3 gånger dock så har jag ett nedladdat w7.

Permalänk

Installerat nya drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För AMD Phenom(tm) X4 965 hittar jag inga drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Det låga betyg men det säger inte så mycket en då står det att det är 3.4 ghz på den här datorn? Jag skulle nog byta grafikkort.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

grafikkortet har dock 7.2 på testet av 7.9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huuqo:

För AMD Phenom(tm) X4 965 hittar jag inga drivrutiner.

Finns inte "drivrutiner" för processorer.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

HAHAHA, så bra är jag!

Permalänk
Medlem

du behöver inte köpa nya delar för dom du har ska klara bf3 på allafall medium. felet ligger i cpu'n tror jag, kolla så att den är på 3,4ghz.

hur gammal är datorn? är det så att de finns garanti kvar på den?

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om det där nätagget så jag kan inte uttala mig om dess kvalite.

När du installerade drivrutinerna så hoppas jag du menar att du laddade ned själv från tillverkarnas sidor. De man får via Win 7 och Win uppdate kan vara dåliga eller fattas inställningar man förväntar sig.

Permalänk
Medlem

Ja, laddade ned från tillverkarnas sida. men förstår inte, det måste vara fel på processorn.