Colorful tillkännager GTX 560 Ti Kudan med avtagbara flänsar och målarfärg

Permalänk
Permalänk

vilken klump^^ tyckte det såg ut som en hel dator på första bilden.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Kul att du vet vad du pratar om.. BF3 behöver 1500-1600 MB grafikminne

Såvido inte jag är helt blåst så är 1gb + 1gb = 2gb , men jag tror defenetivt att det du som har rökt holk innan du komenterar nått så dumt.

Sen när kan man utnyttja minnet i båda korten vid CF/SLI konfig? Har du två kort med 1GB vardera så används ändå bara 1GB.

Vem hade rökt holken sa du?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt inte att de löstagbara flänsarna kommer vara speciellt effektiva då värme överföringen kommer att vara nästan noll

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon173009:

Kul att du vet vad du pratar om.. BF3 behöver 1500-1600 MB grafikminne

Såvido inte jag är helt blåst så är 1gb + 1gb = 2gb , men jag tror defenetivt att det du som har rökt holk innan du komenterar nått så dumt.

I SLI och CF gäller 1+1 = 1.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av anon173009:

Kul att du vet vad du pratar om.. BF3 behöver 1500-1600 MB grafikminne

Såvido inte jag är helt blåst så är 1gb + 1gb = 2gb , men jag tror defenetivt att det du som har rökt holk innan du komenterar nått så dumt.

du är blåst då minnet inte delas med sli/cf så 1+1=1 spelar ingen roll om du har quad sli med 560 TI så tar minnet slut ändå.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Avstängd

Kul med lite nytänk.

Men varför? dom här tänkt lite väl mycket utanför lådan

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Kul med lite nytänk.

Men varför? dom här tänkt lite väl mycket utanför lådan

Och det får man inte göra i datorbranschen? Gäller det bara bilbrancen...och i viss mån mobilbranschen....och självklart modebranschen, men i datorbranschen ska allt vara som det alltid varit...bara de ger oss snabbare saker?

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Riktigt cool idè, skönt att dom tänker utanför o skapar något nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Och det får man inte göra i datorbranschen? Gäller det bara bilbrancen...och i viss mån mobilbranschen....och självklart modebranschen, men i datorbranschen ska allt vara som det alltid varit...bara de ger oss snabbare saker?

Hade varit bra, ja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Hade varit bra, ja.

Säger bara...get real, get a life

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om Sweclockers skulle göra en ansträngning att få tag på ett sådant här för att testa det samt visa upp i en Fredagspanel som veckans pryl. En sådan här sak är som gjord för att vara en kul veckans pryl!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av anon173009:

Kul att du vet vad du pratar om.. BF3 behöver 1500-1600 MB grafikminne

Såvido inte jag är helt blåst så är 1gb + 1gb = 2gb , men jag tror defenetivt att det du som har rökt holk innan du komenterar nått så dumt.

Grafikminnet skalar inte i sli/crossfire utan begränsas av den lägsta numret i configurationen.

dvs, 2stycken 1gb 560 = 1gb delat minne

1gb 6950 + 2gb 6950 = 1gb delat minne

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Kul att du vet vad du pratar om.. BF3 behöver 1500-1600 MB grafikminne

Såvido inte jag är helt blåst så är 1gb + 1gb = 2gb , men jag tror defenetivt att det du som har rökt holk innan du komenterar nått så dumt.

Det är du som rökt holken. I sli är 1gb + 1gb = 1gb och inte 2gb

Permalänk
Medlem

Ser ni vad jag ser?:o tre 6pin connectors detta kortet kommer lätt över 1,1hur mycket kommer en sån att kosta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gulbanan:

Ser ni vad jag ser?:o tre 6pin connectors detta kortet kommer lätt över 1,1hur mycket kommer en sån att kosta?

Who knows eftersom det inte ens kommer att släppas här (framgår i artikeln)

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

Tror faktiskt inte att de löstagbara flänsarna kommer vara speciellt effektiva då värme överföringen kommer att vara nästan noll

Bör man inte kunna lubea upp dom med kylpasta då?

Permalänk
Medlem

Har inget bættre før mej æn att klaga på meningsbyggnad: För att kylningen används först och främst heltäckande lösning med tio värmeledningsrör och tre fläktar.

Som kylning anvænds? Før att kylningen skall ræcka till anvænds...?
Tåkigt på jobbet over and out.