MW3 varför dåliga recensioner?

Permalänk

MW3 varför dåliga recensioner?

Jag undrar varför de flesta ger mw3 dålig betyg, Jag tycker de är de bästa spelet just nu och grafiken är bättre än mw2 (Inte mycket dock). Det är inte bf3 grafik men båda har sina för/nackdelar. Jag förvänta mig mer från battlefield 3 och mw3 uppfyllde mina förväntningar om inte mer. Intensiva matcher, små banor och nya fina perks och vapen

*Special Ops - Co op som är jävligt kul och spela med en kompis, det är väldigt lätt även på veteran
*Special Ops Survival - Är som zombie's i black ops bara att man får springa fritt här och man dödar människor, ganska kul svårare för varje runda, köpa och uppgradera vapen. Turrets, granater, killstreaks allt går och köpa.
*Single Player - Acceptabelt tog runt 3,5timmar för mig att klara ut det, Kunde ha varit längre.
*Multiplayer - Intensivt, Vapnen får exp som man kan uppgradera, väldigt unikt men bra.

Sniper - Enklare och quickscopa än black ops men svårare än mw2. Balanserat helt enkelt

Så tycker jag om spelet och jag undrar om folk ignorerar spelet pga black ops som var "årets flopp"

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

Gillar du det så spela på. Varför sitta vaken om nätterna och undra varför andra tycker annorlunda? Jag har mest bara sett rubrikerna där folk klagar pga att jag spelar BF3 och inte har tid med andra spel just nu ändå.
Dåliga recensioner nämner du.. då finns det ju just recensioner för dig att stilla din nyfikenhet genom läsning av dessa.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Kort och gott, folk visste vad det skulle bli av MW3. Vissa gillar att de pumpar ut fler och fler cod lir, medans andra väntar på något nytt inom cod serien.

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är samma grafikmotor i MW3 så mkt bättre är den inte.
Alla visste vad det skulle bli för typ av spela.
Cod fanboysen älskar dem av nån anledning.
Alla har olika åsikter och uppfattningar.

PS. "Skitspel"

Permalänk
Skrivet av Pixo:

Gillar du det så spela på. Varför sitta vaken om nätterna och undra varför andra tycker annorlunda? Jag har mest bara sett rubrikerna där folk klagar pga att jag spelar BF3 och inte har tid med andra spel just nu ändå.
Dåliga recensioner nämner du.. då finns det ju just recensioner för dig att stilla din nyfikenhet genom läsning av dessa.

Jadu.. Här fick man inte undra varför. Jag har läst dem men finner ingen vettig svar, de ända svar jag får är "Dålig grafik". Jag har inte klagat på bf3 har köpt spelet och spelar de ibland. Träna på att vara artigare ^^

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gingerejl:

Jag förvänta mig mer från battlefield 3 och mw3 uppfyllde mina förväntningar om inte mer. I

Ursäkta? COD har ju sett ut precis likadant sen MW1 men du förväntade mer av BF3 där allt är revolutionerande?

Folk har rätt att spela vad de vill och du tycker om COD och andra BF,. Folk i övrigt hade nog förväntat sig mer än det lilla lilla dom verkligen gjort på spelet.Det har på sitt mamimum scriptat lite nytt men knappast rört en enda kod i själva motorn.Visst folk med dålig spec på datorn är överlyckliga men hallå. Det enda intresset som finns är att tjäna pengar på folk numera i cod serien. Motivationen känns som bortblåst när man spelar skiten rent ut sagt!

COD och BF är dessutom två skilda spel ,I COD funkar det att springa runt och spraya meds i BF är det lagspel som gäller

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Jadu.. Här fick man inte undra varför. Jag har läst dem men finner ingen vettig svar, de ända svar jag får är "Dålig grafik". Jag har inte klagat på bf3 har köpt spelet och spelar de ibland. Träna på att vara artigare ^^

Förstår inte riktigt hur du inte hittar vettiga svar...

"Medan ”Battlefield 3” tagit sjumilakliv på det visuella planet stannar ”Call of duty” glatt kvar i det knastriga, grusiga viloläge som det befunnit sig i sedan det första ”Modern warfare”."

Alltså, att man använder en grafikmotor som har flera år på nacken, och inte ens orkat att uppdatera den.

"Kanske är det handlingen. Jag har väldigt svårt att engagera mig i en historia som skulle ge Michael Bay fontänorgasm, vars enda mål tycks vara att skicka oss till världens alla hörn och spränga kända landmärken."

Alltså oinspirerad författarskap, fastän de hade alla grunder att göra en bra handling med tanke på MW och MW2

"Kanske är det kampanjen som helhet. Känslan att vara det tredje hjulet är allestädes närvarande. Hela tiden leker man följa John. Till och med när man ska smyga igenom Prag om natten – alltmedan den ryska arméns exekutionsplutoner avrättar stadens invånare – gör man inget annat än håller sig i bakhasorna på en datakontrollerad karaktär som säger åt en när och hur man ska agera."

Alltså själva upplägget, att mer än 50% av spelet går ut på att följa killen som har en stor vit prick över huvudet där det står "Follow"

"I spelvärlden är det ju så mycket enklare att bara upprätthålla status quo."

Alltså att de inte har ändrat i princip något.

Alla dessa faktorer väger in, och jag personligen kan lägga till några fler, t.ex. att kampanjen endast är 3-4 timmar lång. Det var ju väl ändå fan det snålaste.

Om ingen av dessa är "vettiga" så undrar jag verkligen vilka mer anledningar du egentligen vill höra

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag tycker grafiken duger i MW3. Att komma ihåg är att CoD är konsol spel och därför är grafiken medelmåttig, BF är PC spel och därför är grafiken underbar. Att jämföra dom är dumt för dom är olika spel riktat till olika personer men jag ska ge mig på det iallafall.
CoD levererar ett spel per år vilket innebär små ändringar per spel, BF levererar mer sällan vilket innebär mer ändringar per spel. Vilket är bäst? Jag personligen tycker, många spel, små ändringar. Varför? Om ett CoD suger är det inte hela världen, det kommer ju ett nytt om 12 månader. Jag tycker också det är bra för variationen att dom gör många spel, med BF känner jag att det blir alldeles för utspelat innan ett annat kommer ut. Nu kommer många få NördRage för att jag skrev det där, men jag vet att MW3 är MW2 likt väldigt mycket vilket på vissa sätt stör mig och på andra är otroligt bra. CoD har hitta sin ``grej´´ sin magiska formel för framgång. CoD behöver inte och ska inte ändra så mycket som BF för CoD är``som det ska va´´ medans BF har inte sin magiska formel på samma sätt. BF är tvåa efter CoD och det är bara så, vad du än säger ändrar inte det.
Och alla som gnäller över att MW3 är DLC till MW2, vet för det första inte vad dom pratar om, och för det andra: Är inte BF3 lite för likt BFBC2?

``And let the hate commence´´

Permalänk

Om jag inte minns fel så gav våra "kära" gamereactor 8/10, mest för att dem är trogna Cod.
Det är svårt att gämföra ett Battlefield med ett Cod spel, då Battlefield går mer på kvalitet och Cod mer på kvantitet. Och det säger sig själv ganska bra, när Cod kommer varje jäkla år, och Battlefield hittar ut ifrån studion med bra mellanrum, några år emellan. Battlefield spelen håller i sig självt längre, så visst kan ett Battlefield vara bättre än ett Cod, men gillar man kvantiteten över kvaliteten så är det ju Cod man får gå på.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Men CoD passar säkert bättre de yngre både i spelsätt och i grafik/ljud. Lite halv oseriöst och med SplasH, KablaaaM effekter.

Permalänk
Medlem

Jag spelar båda och har redan börjat tröttna på MW3 innan jag ens prestigat. Det är på tok för lik MW2, det finns inga "stora maps" utan allt är trångt, och de har fortfarande inte fixat dedikerade ranked servers.. FPS med 150+ ping konstant - nej tack!

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Mw3 är inget dåligt spel, men varför släppa samma spel fyra gånger? (mw, mw2, black ops, mw3)
Alla spelen är i stort sett samma. Sen är det ju klart att det var lite skillnad mellan mw och mw2 och black ops var inte riktigt samma spel heller, men mw3 är ju exakt som mw2.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

cod är motsvarigheten till sims nästan ut med så mkt spel som möjligt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

MW3 är säkert ett väldigt roligt spel, jag kan inte tänka mig att det är tråkigt. Det man ledsnar på är att köpa ett CoD om året för ca 500kr, som om det inte vore nog med fifa/nhl.

Sedan så tycker jag att det är lustigt hur folk reagerar här, hur vissa slänger ur ord som "skitspel". Alla gillar inte samma saker, vissa gillar inte BF-serien och vissa gillar inte CoD-serien men det är bara att acceptera. Jag tycker inte att någon av de två serierna är tråkiga och om jag ska vara helt ärlig så har jag nog spelat mer CoD än BF, CoD4 och MW2 har jag lirat då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Ursäkta? COD har ju sett ut precis likadant sen MW1 men du förväntade mer av BF3 där allt är revolutionerande?

Folk har rätt att spela vad de vill och du tycker om COD och andra BF,. Folk i övrigt hade nog förväntat sig mer än det lilla lilla dom verkligen gjort på spelet.Det har på sitt mamimum scriptat lite nytt men knappast rört en enda kod i själva motorn.Visst folk med dålig spec på datorn är överlyckliga men hallå. Det enda intresset som finns är att tjäna pengar på folk numera i cod serien. Motivationen känns som bortblåst när man spelar skiten rent ut sagt!

COD och BF är dessutom två skilda spel ,I COD funkar det att springa runt och spraya meds i BF är det lagspel som gäller

Ursäkta jag är ingen elit på detta ämne alls men domination är väll lagspel? Tycker det finns en hel del olika spelstilar på cod som kräver lite lagarbete men det är kanske bara jag som inbillar mig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Allvarligt talat så kunde dom släppt ett map-pack till MW2 likagärna, jag ser då ingen skillnad. Katastrof!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Allvarligt talat så kunde dom släppt ett map-pack till MW2 likagärna, jag ser då ingen skillnad. Katastrof!

Då behöver du nog kolla igen om det är den enda skillnad du ser.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Ursäkta jag är ingen elit på detta ämne alls men domination är väll lagspel? Tycker det finns en hel del olika spelstilar på cod som kräver lite lagarbete men det är kanske bara jag som inbillar mig.

DU glömde HQ De enda ja lirar, skitkul ju . Domination har ju alltid fasta flaggpunkter, så många kommer campa. HQ byter ju punkt hela tiden (slumpmässigt).

Att försöka förklara för en BF3 spelare idag på detta forum är helt menlöst. Dom kommer rabbla sina mantra om och om igen. Fler följer efter, utan att veta varför, för att "va inne" (konstigt nog är de flesta som rabblar samma mantra registrerade, mitten av 2011).

2011 har de blivit lite inne att hata cod, samt hylla BF3 - trots att båda spelen har spelare så de räcker och blir över.

MW2 var kul, sen kom hackers å tog över spelet, då tröttna man. Sen kom blackops, som i mitt tycke kändes väldigt kasst grafiskt samt bandesignen. Sen kom MW3, som visst påminde om MW2 (vapnen etc), dock utan hackers (än så länge). Så jag är nöjd

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

DU glömde HQ De enda ja lirar, skitkul ju . Domination har ju alltid fasta flaggpunkter, så många kommer campa. HQ byter ju punkt hela tiden (slumpmässigt).

Att försöka förklara för en BF3 spelare idag på detta forum är helt menlöst. Dom kommer rabbla sina mantra om och om igen. Fler följer efter, utan att veta varför, för att "va inne" (konstigt nog är de flesta som rabblar samma mantra registrerade, mitten av 2011).

2011 har de blivit lite inne att hata cod, samt hylla BF3 - trots att båda spelen har spelare så de räcker och blir över.

MW2 var kul, sen kom hackers å tog över spelet, då tröttna man. Sen kom blackops, som i mitt tycke kändes väldigt kasst grafiskt samt bandesignen. Sen kom MW3, som visst påminde om MW2 (vapnen etc), dock utan hackers (än så länge). Så jag är nöjd

Jag tycker båda varianterna är kul, det ena måste inte utesluta det andra. Lirade COD4 MP enormt mycket, sen kom MW2 och det var ju inte alls vidare bra i MP, och rent generellt kändes det alldeles för mkt som nåt jävla flipperspel med alla powerups mm :/

COD4 med upphottad grafik, nya banor och lite nya vapen hade vart grejt!

EDIT: Ang. aimbots/fusk så verkar det som MW2 fusken går på MW3 också :/

http://www.youtube.com/watch?v=0wfSg_-61FU

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Nu gick det upp ett ljus för mig ja köpte ju mw2 före sommaren och jag testade mp en gång och dog typ 25ggr hann inte ens reagera innan ja dog man blev återupplivad och blev headshottad dirr sen när man kolla killcam så stod killen o sköt genom hela banan genom väggar o skit så ja tröttna på mw2 rätt fort men mw3 tycker ja är kul för nu har ja faktiskt en chans att vinna något! Till och med fått winning kill några ggr så ja tycker mw3 är mycket roligare ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag tycker båda varianterna är kul, det ena måste inte utesluta det andra. Lirade COD4 MP enormt mycket, sen kom MW2 och det var ju inte alls vidare bra i MP, och rent generellt kändes det alldeles för mkt som nåt jävla flipperspel med alla powerups mm :/

COD4 med upphottad grafik, nya banor och lite nya vapen hade vart grejt!

EDIT: Ang. aimbots/fusk så verkar det som MW2 fusken går på MW3 också :/

http://www.youtube.com/watch?v=0wfSg_-61FU

Visst steam har sina stora brister va gäller Anticheat. Men då ska man komma ihåg att BF3 med sin punkbuster lider av precis lika stora om än inte större

Du har redan över 1000 bans: http://www.pbbans.com/master-ban-index.html

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

... BF3 där allt är revolutionerande?

BF3 har väl knappast revolutionerat på någon punkt utom möjligtvis i grafik- och ljudväg. Det har snarare fördummats om man jämför med BF2. Med det sagt så är inte MW3 mycket bättre.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

För att de nyare COD spelen är massproducerat skit?

Permalänk
Medlem

Mw3 är väl förmodilgen ett bra spel PÅ KONSOL . PÅ PC skulle ja kalla det rent skräp! 2011 är det några jävla staplar istället för ping ? vad är det för konsoltrams!! ( lika dant på BF3 går inte ens se ingame) FOV går ej ändra inte heller FPS ! varför i hela fridens namn kan man ha högre FPS i singleplayer än i MP ?? jag vill kunna köra 125fps som i alla andra quake engine spel .... sen att det inte ens finns en consol i spelet är ju värdelöst... nej sanna mina ord COD kommer ej komma till pc om inte allt för många år.. Skulle gissa en 5-7 år för att det ska bli consol only . samtidigt som de får in MILJARDER i vinst kan de inte fixa modern grafik ens... usch... RIP COD4 the last cod :/

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atr0x:

För att de nyare COD spelen är massproducerat skit?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror MW3 fick dåligt betyg för att det bara var ett fullpris MW2 DLC som släpptes för att konkurrera med BF3.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att folk tänker på att MW3 tog två år att skapa och ändå blev det inte någon större skillnad mellan mw2.

Blackops har andra skapare, infinity ward är dem som gör MW serien och därför dem kommer ut med ett skit spel som (blackops) sedan ett som infinityward som har haft två år på sig och de kom ut med ett dlc för fullpris... Därför jag inte skaffat spelet och för jag tycker cod inte kräver så mycket skill som bf3.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Mw3 är väl förmodilgen ett bra spel PÅ KONSOL . PÅ PC skulle ja kalla det rent skräp! 2011 är det några jävla staplar istället för ping ? vad är det för konsoltrams!! ( lika dant på BF3 går inte ens se ingame) FOV går ej ändra inte heller FPS ! varför i hela fridens namn kan man ha högre FPS i singleplayer än i MP ?? jag vill kunna köra 125fps som i alla andra quake engine spel .... sen att det inte ens finns en consol i spelet är ju värdelöst... nej sanna mina ord COD kommer ej komma till pc om inte allt för många år.. Skulle gissa en 5-7 år för att det ska bli consol only . samtidigt som de får in MILJARDER i vinst kan de inte fixa modern grafik ens... usch... RIP COD4 the last cod :/

Varför ska pc-spelare tvingas lida i ytterligare 5-7 år?. Låt konsolerna ha ensamrätt på skiten redan nästa släpp.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Varför får Steven Seagals filmer dåliga recensioner? Hans första filmer var ju gillade och nu har han bara gett ut dem igen och igen.

Permalänk
Medlem

De ja inte förstår, och vad avsikten med alla "hate" trådar är:

Varför kan man inte få välja själv? Förtillfället lirar jag MW3, gillar de täta striderna. Förmodligen kommer den dagen (vid level 80) då ja tröttnar å provar BF3. Men fram tills dess, varför kan ja inte få välja?

Uppenbarligen gillar folk COD spelen. Har man hängt med i infon av MW3 är de ingen direkt nyhet att de skulle bli en fortsättning på MW2. De visste ja sedan långt tillbaka. De mest komiska är att de som inte vare sej tänkt köpa eller varit intresserade av MW3 är de som är mest chockade över hur de blev. Ett steg framåt sen MW2 är faktiskt dedikerade servrar (javisst fasen de finns????). Dock är de unranked, men de är iallafall ett steg framåt sen förra spelet (MW2).

Men för guds skull låt att få välja. Gillar du inte MW3, ja lovar du slipper, gillar du BF3, va bra spela de då.

Visa signatur