MW3 varför dåliga recensioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Jadu.. Här fick man inte undra varför. Jag har läst dem men finner ingen vettig svar, de ända svar jag får är "Dålig grafik". Jag har inte klagat på bf3 har köpt spelet och spelar de ibland. Träna på att vara artigare ^^

Folk klagar på grafiken och spelet i allmänhet för det ä'r gjort precis som WoW. Medioker grafik för att kunna sälja så många exemplar som möjligt. Men till PC tycker jag man ska pressa gränserna så ens nya hårdvara verkligen får jobba, inte som du som sitter på cf 6950 och spelar ett spel som man klarar på ett 3-4år gammalt grafikkort, i stortsett, utan problem.

Men detta är ju bara min åsikt och tyvärr antar jag att de flesta som sitter på PC känner såhär, då PC faktiskt bara finns för att det är bättre och mer öppet än konsol för spelare. Man har helt enkelt mer kontroll både på hur bra grafik man ska ha och hur man ska manövrera spelet i allmänhet.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4000+ @ 2.11ghz | Random Mobo | 6Gb Random RAM | 9800GT | 640Gb Western Digital Caviar Black | Windows 7 Professional 64-bit | Samsung 17'' LCD |

Jag är sittkissare och jag är stolt över det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Köpte en Pc för ett tag sedan och börjar förstå varför Pc människor anser Mw2 vara en flopp. När jag läste det första gången tyckte jag ni var dumma i huvudet. Mw2 är det bästa spel jag spelat. MEN jag spelade det på konsoll. Stor skillnad. Verkar som CoD kör nån slags varannan taktik? Balc kOps är ju as nice på Pc. Snabbt. Snyggt. Coolt. Det anser dock konsoll folk vara ett skadal spel då det hackar både på Xbox och Ps3. Efterssom man itne kan uppgradera en konsoll kan dom ju inte släppa spel som kräver för mycke. Fanns fler fel också. Men vad tror du varannan gång är det Pc vänligt? Varannan konsoll? Ska köpa Mw3 på Ps3 och testa min teori. En annan grejj jag tycker är trist är att det inte verkar finnas nått Pc vänligt spel med Quickscope!

Njae, jag tycker att Black Ops var en flopp även på PC , inte lika stor som MW2 dock. Det är väl en slump att du tycker att varannat spel är "PC-vänligt" antar jag. Enligt oss som har spelat Call of Duty sedan ettan kom ut år 2003 så dog seriens multiplayer efter Call of Duty 4, MW1. Det var då man började plocka bort saker som alltid varit en självklarhet för PC-spelare, såsom en kommandokonsol, dedikerade servrar (då försvann alla serversettings - fritt fram att fuska så gott som, omöjligt att skapa balans om man kan använda alla vapen, särskilt noob-tube) och detaljerade/avancerade grafikinställningar. Jag förstår att det funkar bra på konsol, men på PC är det katastrofalt.

Quickscope är ju bara en gimmick... Det är inte särskilt realistiskt, det är väl därför det inte funkar så bra i andra spel än Call of Duty, där tempot är högt och skotten åker spikrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Angående MW3 och inga hackers, så fanns det gott om dom redan dag 1, det har väll dock inte hunnit sprida sig så kraftigt än men get det en vecka eller två. Börjar tröttna på VAC som tycks updatera långsamt som fan när det gäller deras anticheat. Såg en video med någon brittisk rececent från dag 1 där det var en hacker inne, dom satt o prata om hur bra han var och vilka skills han hade. Kan dock inte hitta den igen, var väldigt underhållande. Dessvärre kan jag inte komma på vafan videon hette och formatera om datorn i morse. Nä nu gick ja väldigt ot.

lite ont: en anledning till att många ger dåliga recencioner är ju helt klart för att spelet i sig igentligen inte tillför något nytt, dom har putsat ytterst lite på det visuella förutom det säger jag som många andra att det lika väl kunde varit ett map-pack.

Jo ja vet a VAC har sina brister, dock är Punkbuster inte mycke bättre (uppdatera sidan i 10 sekunder och du kommer få se 1-2 nya "!busted" i BF3

Pbban index BF3

De fanns hacks till punkbuster redan 2001

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

De ja inte förstår, och vad avsikten med alla "hate" trådar är:

Varför kan man inte få välja själv? Förtillfället lirar jag MW3, gillar de täta striderna. Förmodligen kommer den dagen (vid level 80) då ja tröttnar å provar BF3. Men fram tills dess, varför kan ja inte få välja?

Uppenbarligen gillar folk COD spelen. Har man hängt med i infon av MW3 är de ingen direkt nyhet att de skulle bli en fortsättning på MW2. De visste ja sedan långt tillbaka. De mest komiska är att de som inte vare sej tänkt köpa eller varit intresserade av MW3 är de som är mest chockade över hur de blev. Ett steg framåt sen MW2 är faktiskt dedikerade servrar (javisst fasen de finns????). Dock är de unranked, men de är iallafall ett steg framåt sen förra spelet (MW2).

Men för guds skull låt att få välja. Gillar du inte MW3, ja lovar du slipper, gillar du BF3, va bra spela de då.

Det är väl inget som direkt säger att ni får inte spela MW3 för det är skräp, det är ju upp till var och en.

Dom flesta är nog mest besvikna bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Jadu.. Det verkar som om alla "p120r" spelar CoD men jag har märkt att de är tvärtom eftersom BF3 är så "populärt", reklamer bla bla bla så tar dem de före mw3, jag har bara sett mw3 trailer på dator, inte på tv inte nere vid gamestop eller ebgames. Dock har jag sett väldigt mycket battlefield 3 logo'n varje busshållsplats, tv.

Här i göteborg så har jag enbart sett MW3 reklam på busshållplatser... Men ja, det är mycket mer reklam för BF3, de satsar stort på spelet

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

finns anledningar till att alla turneringar i cod fortfarande hålls på cod 4. sen dess har dom bara dummat ner spelserien.
finns inte många bra cod 4 spelare som tycker mw2, bo elr mw3 är bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Jag har inte sagt att bf3 är bättre eller att det är likt bc2. Jag nämnde inte ens bf3. Och vem köper CoD för handlingen (singleplayer)? Det är ju multiplayer alla spelar och det är väldigt väldigt likt mw2. Och en expansion behöver inte betyda samma handling. Se bara på wc3 t.ex. Samma spelmotor + fortsättning på handlingen = en expansion. Mw3 är inte ett dåligt spel på något sett men jag tycker ändå de kunde ha lagt lite mer tid på det för att göra det lite unikt. Jag har spelat båda och skillnaden förutom nya vapen, banor, killstreaks osv är små ändringar i HUDen. Inget mer. Och så syftar jag på multiplayer.

"När det gäller gameplay så var black ops en stor framgång, de balanserade kill streaksen och gjord multiplayern mer spelbar.
Men självklart whinar alla över det där jäkla quickscoop som är helt värdelös och att killstreaksen suger."
Den texten var ägnat till dig, det andra stycket var till TS som jag helt enkelt glömde citera

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det är väl inget som direkt säger att ni får inte spela MW3 för det är skräp, det är ju upp till var och en.

Dom flesta är nog mest besvikna bara.

Då ter de sej ju ännu märkligare, för de enda som skriker "epic fail" är de som spelar BF3. Borde inte de va nöjda? Tydligen inte...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk

Jag spelar Battlefield 3, för att det är roligt....

Jag spelar inte Modern Warfare 3, för att det är värdelöst....

Vad alla andra tycker spelar ingen roll så länge jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Det verkar vara för samma åldersgrupp också he he

Med tanke på nerdragen från bf3 fanboys i varje mw3tråd så undrar man ju var det är alla småglin håller hus...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | HAF X | Corsair HX 1000W
ASRock P67 Extreme 4 | 4*4GB Corsair 1600MHz XMS3
2*120GB Corsair SSD Force Series | Seagate SSHD 2TB
MSI R9 390 Gaming 8GB | 3*BenQ G2222HDL

Permalänk
Medlem
Skrivet av JRampage:

Med tanke på nerdragen från bf3 fanboys i varje mw3tråd så undrar man ju var det är alla småglin håller hus...

Skickades från m.sweclockers.com

På forumet istället för i spelen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av snozan:

Då ter de sej ju ännu märkligare, för de enda som skriker "epic fail" är de som spelar BF3. Borde inte de va nöjda? Tydligen inte...

Även om dom skriver vad som helst så säger dom väl inte att andra inte får tycka det är bra? Ingen här lär ha nåt egenintresse i att få det ena eller andra att framstå som "fail" eller ej, inget att bry sig om

Kan hålla med om "epic fail" även om jag nog hade använt ett annat uttryck personligen. Hur som helst är ju inte det alls positivt för mig på något sätt, vore ju as nice om jag tyckte MW3 var super bra, för då kunder jag ju njuta av det också.

Permalänk
Avstängd

CoD-serien har varit död sen efter CoD 2. Resten har bara varit nerdummat och behållt gammal grafik.

Har spelat både CoD1/UO samt BF2 på relativt hög nivå. Det har inte kommit ett spel i samma klass som dom sen dess.

Så jag förstår dom dåliga recensionerna i och med dom ältar ett gammalt recept, men samtidigt förstår jag att det spelas.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

CoD-serien har varit död sen efter CoD 2. Resten har bara varit nerdummat och behållt gammal grafik.

Har spelat både CoD1/UO samt BF2 på relativt hög nivå. Det har inte kommit ett spel i samma klass som dom sen dess.

Så jag förstår dom dåliga recensionerna i och med dom ältar ett gammalt recept, men samtidigt förstår jag att det spelas.

COD4 då? Gillade det iaf Efter COD4 däremot, nej tack

Permalänk
Avstängd

CoD4 var bara okej med Promod i mitt tycke

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vad gör ett spel tråkigt? I mitt fall, har de absolut inget att göra hur de ser ut. Heck, om så var fallet skulle ja knappast spela med sån här grafik 2009, eller?:

Lira de spelet, i princip varje dag i 8 år. De var inte grafiken som fick en å tröttna utan banorna. De är precis samma med COD. COD4 var skitkul, men efter ha harvat precis varenda scenario som fanns i varenda bana, gick man vidare.

Banorna i MW3 är så grymt mycke mer underhållande jämfört med Black ops så de går inte att jämföra... (den enda ja känner spontant att de kunde fixa aär de random spawnpointsen).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Vad gör ett spel tråkigt? I mitt fall, har de absolut inget att göra hur de ser ut................. greate wall of text

De här rockar fortfarande!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

De här rockar fortfarande!

cwhZvkItLOE

Indd it does Fast de var ett helvete 2003 när de kom Eftersom de var så missnöjda så de släppte de gratis. Men nuså, ett gäng efteråt börjar de ordna upp sej.

*Där snabbhet/aim är allt*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Indd it does Fast de var ett helvete 2003 när de kom Eftersom de var så missnöjda så de släppte de gratis. Men nuså, ett gäng efteråt börjar de ordna upp sej.

*Där snabbhet/aim är allt*

inte bara spelkännslan också... lite som MineCraft...typ men ändå inte

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av snozan:

Vad gör ett spel tråkigt? I mitt fall, har de absolut inget att göra hur de ser ut. Heck, om så var fallet skulle ja knappast spela med sån här grafik 2009, eller?:

jDToGDTrkwE

Lira de spelet, i princip varje dag i 8 år. De var inte grafiken som fick en å tröttna utan banorna. De är precis samma med COD. COD4 var skitkul, men efter ha harvat precis varenda scenario som fanns i varenda bana, gick man vidare.

Banorna i MW3 är så grymt mycke mer underhållande jämfört med Black ops så de går inte att jämföra... (den enda ja känner spontant att de kunde fixa aär de random spawnpointsen).

Det jag inte gillar med MW2 är alla buggar, spelkänslan är inte i min smak. COD4 är mkt trevligare i mitt tycke. När jag lirar online så kör jag grafiken på ganska låga inställningar, då det ger vissa fördelar ibland. Och framedrops är ju förödande i MP.

Spelar ingen roll om ett spel ser helt fotorealistiskt ut, är inte spelkänslan där så är det inte kul ändå.

Quake hade grym spelkänsla, körde mkt MP(back in the day på modem) man kunde dra ner textur kvallan så väggarna nästan inte hade nåra texturer, bra i MP

Tycker att MW2/3 inte tillfört något alls sedan COD4, inte nåt positivt iaf när det gäller MP. Och det är i min mening inte så lyckat. Dom kunde lika gärna hottat upp grafiken i COD4 och lagt till lite vapen osv. så hade det vart bättre. Notera att jag pratar om MP nu, inte singel player.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Det är Left 4 Dead 2 när ettan redan finns? Varför man ska betala ett nytt spel är pga det här är ny känsla, nya banor, nya vapen , nya saker som turrets och killstreaks. Man får döda människor här istället för zombies det betyder helt ny miljö.

Jag ser prestige jävligt onödigt faktist. Tycker att tiden är bra på unlockning, en smaksak helt enkelt vissa har tålamod, vissa inte och nu när mw3 är "p12" spel så skulle jag inte tro att spelarna har tålamod att vänta i 20-30 timmar för unlock.

Hur balanserat är spelet? Spelet är mycket mer balanserat än mw2 och black ops och det finns vissa saker som är "op" men då är de inte lika dåligt som mw2. Grenade launcher är mycket sämre i mw3 och quickscopa är inte lika enkelt som mw2 men enklare än black ops.

Jag supportar inte mw3, ser ingen anledning till det. Men jag säger det jag tycker.

Det jag inte gilla på bf3 är att det är väldigt beroende på laget, många ser det jätte bra, väldigt kul och hjälpa till i laget, Sen är det 4 som är skitkassa, matchen förlorad tack vare att 4 inte kunde göra ett skit. Alla har sina åsikter och jag respekterar deras åsikt. Tack så mycket för din feedback.

varför vill man quickscopa? inte fattat det, det suger ju.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

varför vill man quickscopa? inte fattat det, det suger ju.

Blir man bra med quickscooping så dödar man allt på alla avstånd. Är du tillräckligt bra så tar du shotgun-killar i närstrid.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Blir man bra med quickscooping så dödar man allt på alla avstånd. Är du tillräckligt bra så tar du shotgun-killar i närstrid.

Det som irriterar en mycket, att springa runt med ett stort tungt vapen som är gjort för hundratals meters strider blir direkt lika kraftfullt som handvapen.

Permalänk
Medlem

Mw3 är ett skit spel . vad mer kan man säga att det är ett p12 spel och alla spelar det för att det har ett bra ryckte men själv tycker jag inte att mw3 & Black ops är bra spel . spelar endast back ops pga Zombie Mod !

Zombie mod gör ju spelet BRA ! dom borde släppa ett Zombie mod spel

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Är det bara jag som gillar bfdc2,bf3, cod4, mw2,bo, mw3 och alla andra spel? tycker båda sidor hackar upp sig på vissa grejer och sitter och surar. Sluta upp med att grina som "p12" och ha kull i alla spel i ställer;) ursäkta felstavingarna, sitter på mobilen och glömmer kontroll läsa;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Gud vad trött man börjar bli på allt de här?

En snubbe, förmodligen unge som kommer och startar en tråd, "varför säger alla så" om "bf3 eller cod"...
Ni som skapar sånna trådar vill helt enkelt ha en sån tråd ni sitter o får tårar över...

Gud va trött man börjar bli på all tjat om COD/BF...

Jag spela cod mw1, och de var ok, Bf har jag spelat mina senaste 9 år...sen 2002, då bf 1942 släpptes...De går inte o skita i spelet bara sådär, För man förvänta sig mer av bf3..Bf3 var ok, de var mycket mer att utforskaa än vad cod serien erbjuder, när jämför jag med alla "trådar" jag läst...

Men de får mig inte att hata CoD...Jag tycker inte om de, har inget med de och göra..thats it, ingen behöver lägga sig i...
Gud vad tänkte folk med när dem skapa forum? Folk tycks bara använda de för att gråta...

Förut var de CS som gällde, och de spela man vid sidan av bf...nu är de ett stort jävla krig mellan gamers, angående cod och bf? Hur fan starta allt helt ärligt droppa skiten, SC borde låsa alla onödiga trådar som denna. För alla trådar slutar på samma sätt..." Hata COD eller Hata BF"...

Sånt marknads krig hör vi spelare inte hemma i, vi finns bara för att spela de spel skaparna släpper ut. Köp de spel ni gillar och end of story, ni behöver inte sitta o gråta ut en hel femhundrig bara för att spelet suger...Gilla ni inte spelet, håll de för er själva, avinstallera, lägg undan eller sälj. Människor gillar olika saker, hur hade världen sett ut om alla älska en och samma sak...?

lås tråden snälla:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Men det går så jävla sakta? man undviker det enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Gud vad trött man börjar bli på allt de här?

En snubbe, förmodligen unge som kommer och startar en tråd, "varför säger alla så" om "bf3 eller cod"...
Ni som skapar sånna trådar vill helt enkelt ha en sån tråd ni sitter o får tårar över...

Gud va trött man börjar bli på all tjat om COD/BF...

Jag spela cod mw1, och de var ok, Bf har jag spelat mina senaste 9 år...sen 2002, då bf 1942 släpptes...De går inte o skita i spelet bara sådär, För man förvänta sig mer av bf3..Bf3 var ok, de var mycket mer att utforskaa än vad cod serien erbjuder, när jämför jag med alla "trådar" jag läst...

Men de får mig inte att hata CoD...Jag tycker inte om de, har inget med de och göra..thats it, ingen behöver lägga sig i...
Gud vad tänkte folk med när dem skapa forum? Folk tycks bara använda de för att gråta...

Förut var de CS som gällde, och de spela man vid sidan av bf...nu är de ett stort jävla krig mellan gamers, angående cod och bf? Hur fan starta allt helt ärligt droppa skiten, SC borde låsa alla onödiga trådar som denna. För alla trådar slutar på samma sätt..." Hata COD eller Hata BF"...

Sånt marknads krig hör vi spelare inte hemma i, vi finns bara för att spela de spel skaparna släpper ut. Köp de spel ni gillar och end of story, ni behöver inte sitta o gråta ut en hel femhundrig bara för att spelet suger...Gilla ni inte spelet, håll de för er själva, avinstallera, lägg undan eller sälj. Människor gillar olika saker, hur hade världen sett ut om alla älska en och samma sak...?

lås tråden snälla:/

Håller med De ja dock sett de senaste veckorna är nyregistrerade (eller mitten av 2011) som gnäller mest. Dom kanske vill vinna respekt å komma in i de äldres rökruta genom att hacka på va den stora massan hackar på. (

Just "X vs X" är inget unikt i sweclockers forum. De va precis lika illa (om än inte värre) runt 2009 - 2010 mellan ATI/Nvidia. Då blev de egna subforum, för de gick fasen inte å få någon vettig hjälp om du hade problem. (som du kanske minns?)

Lösningen är väl egentligen att strunta helt i att svara i såna här trådar (vet, de är skit svårt - Gulity as charged).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"As reported on IGN, Studio head of Sledgehammer Games, Glen Schofield isn’t happy with the way Modern Warfare 3 is getting treated on Metacritic.

It’s currently got a metacritic of 82. That’s a reasonable average, sitting just above our Modern Warfare 3 review score.

Glen was more upset by the user rating (formed by the public, not critics). At the time it was sitting at 1.7. Metacritic’s users were making a statement. Not necessarily a truthful statement, but a statement nonetheless.

Schofield wasn’t happy about this, so he hit his twitter feed and posted: “I don’t usually do this but, if u like MW3 go 2 Metacritic.com & help our user score. It’s suspiciously low. Be honest but help if u agree.”

http://www.pcgamer.com/2011/11/14/modern-warfare-3-dev-attemp...

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haglund:

Njae, jag tycker att Black Ops var en flopp även på PC , inte lika stor som MW2 dock. Det är väl en slump att du tycker att varannat spel är "PC-vänligt" antar jag. Enligt oss som har spelat Call of Duty sedan ettan kom ut år 2003 så dog seriens multiplayer efter Call of Duty 4, MW1. Det var då man började plocka bort saker som alltid varit en självklarhet för PC-spelare, såsom en kommandokonsol, dedikerade servrar (då försvann alla serversettings - fritt fram att fuska så gott som, omöjligt att skapa balans om man kan använda alla vapen, särskilt noob-tube) och detaljerade/avancerade grafikinställningar. Jag förstår att det funkar bra på konsol, men på PC är det katastrofalt.

Quickscope är ju bara en gimmick... Det är inte särskilt realistiskt, det är väl därför det inte funkar så bra i andra spel än Call of Duty, där tempot är högt och skotten åker spikrakt.

Nej men inget är så himla verkligt i spel. Tex som "bulletdrop" i BF. Visst är konceptet verkligt men på verkliga moderna vapen har man kikarsikten som automatiskt ställer in sig, alltså du siktar med siktet mitt på i verkligheten precis som i CoD. Iaf. Ja det finns många som anser samma sak på konsoll, att CoD4 är det sista "bra" eller det "bästa". Skillnaden som jag känner är störst är liksom hela allt. På PC måste man ju köpa nya saker hela tiden, kan tänka mig de med värsting grafikkort prester lite bättre bara pga. att det laggar mindre. Man måste också ha en bra mus, bra allt plus man får ont i ryggen av att sitta sakt upp och ner i en data stol till skillnad från en skön TV soffa. Kanske kom av ämnet lite nu men börjar lessna ångrar mitt PC köp, mkt pga. MW3!!!!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+