MW3 varför dåliga recensioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

"As reported on IGN, Studio head of Sledgehammer Games, Glen Schofield isn’t happy with the way Modern Warfare 3 is getting treated on Metacritic.

It’s currently got a metacritic of 82. That’s a reasonable average, sitting just above our Modern Warfare 3 review score.

Glen was more upset by the user rating (formed by the public, not critics). At the time it was sitting at 1.7. Metacritic’s users were making a statement. Not necessarily a truthful statement, but a statement nonetheless.

Schofield wasn’t happy about this, so he hit his twitter feed and posted: “I don’t usually do this but, if u like MW3 go 2 Metacritic.com & help our user score. It’s suspiciously low. Be honest but help if u agree.”

http://www.pcgamer.com/2011/11/14/modern-warfare-3-dev-attemp...

Patetiska gamedesigners som inte kan ta åt sig kritik. Dra åt helvete Glen Schofield. Se sanningen och gör ett bättre spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Håller med De ja dock sett de senaste veckorna är nyregistrerade (eller mitten av 2011) som gnäller mest. Dom kanske vill vinna respekt å komma in i de äldres rökruta genom att hacka på va den stora massan hackar på. (

Just "X vs X" är inget unikt i sweclockers forum. De va precis lika illa (om än inte värre) runt 2009 - 2010 mellan ATI/Nvidia. Då blev de egna subforum, för de gick fasen inte å få någon vettig hjälp om du hade problem. (som du kanske minns?)

Lösningen är väl egentligen att strunta helt i att svara i såna här trådar (vet, de är skit svårt - Gulity as charged).

Yupp, ATI vs Nvidia, de va tuffa tider :P, nää men seriöst, såna här trådar borde bara låsas, skapar hat och irritation på forumet ...Som du eller någon anna märkt han som skapa tråden, skapa den...whina om att de massa tjafs om just dessa spel, så skapar han tråden...och på hur länge har han inte svarat, på sin egen tråd...Känns som att allt skapas för jävels..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Gud vad trött man börjar bli på allt de här?

En snubbe, förmodligen unge som kommer och startar en tråd, "varför säger alla så" om "bf3 eller cod"...
Ni som skapar sånna trådar vill helt enkelt ha en sån tråd ni sitter o får tårar över...

Gud va trött man börjar bli på all tjat om COD/BF...

Jag spela cod mw1, och de var ok, Bf har jag spelat mina senaste 9 år...sen 2002, då bf 1942 släpptes...De går inte o skita i spelet bara sådär, För man förvänta sig mer av bf3..Bf3 var ok, de var mycket mer att utforskaa än vad cod serien erbjuder, när jämför jag med alla "trådar" jag läst...

Men de får mig inte att hata CoD...Jag tycker inte om de, har inget med de och göra..thats it, ingen behöver lägga sig i...
Gud vad tänkte folk med när dem skapa forum? Folk tycks bara använda de för att gråta...

Förut var de CS som gällde, och de spela man vid sidan av bf...nu är de ett stort jävla krig mellan gamers, angående cod och bf? Hur fan starta allt helt ärligt droppa skiten, SC borde låsa alla onödiga trådar som denna. För alla trådar slutar på samma sätt..." Hata COD eller Hata BF"...

Sånt marknads krig hör vi spelare inte hemma i, vi finns bara för att spela de spel skaparna släpper ut. Köp de spel ni gillar och end of story, ni behöver inte sitta o gråta ut en hel femhundrig bara för att spelet suger...Gilla ni inte spelet, håll de för er själva, avinstallera, lägg undan eller sälj. Människor gillar olika saker, hur hade världen sett ut om alla älska en och samma sak...?

lås tråden snälla:/

det är ju du som grinar skriver en hel roman för att whina , man diskuterar ! lär dig det

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

det är ju du som grinar skriver en hel roman för att whina , man diskuterar ! lär dig det

Haha jag som whinar? Kanske du som inte varit aktiv i forumet och sett tiotals ungar skapa trådar om samma sak, och den här tråden kallar jag inte direkt en diskussion, när varje person sitter o säger "PS cod eller bf suger"...eller vad säger du? Vet du ens vad diskutera/diskussion betyder?

Permalänk
Skrivet av brajonk:

"As reported on IGN, Studio head of Sledgehammer Games, Glen Schofield isn’t happy with the way Modern Warfare 3 is getting treated on Metacritic.

It’s currently got a metacritic of 82. That’s a reasonable average, sitting just above our Modern Warfare 3 review score.

Glen was more upset by the user rating (formed by the public, not critics). At the time it was sitting at 1.7. Metacritic’s users were making a statement. Not necessarily a truthful statement, but a statement nonetheless.

Schofield wasn’t happy about this, so he hit his twitter feed and posted: “I don’t usually do this but, if u like MW3 go 2 Metacritic.com & help our user score. It’s suspiciously low. Be honest but help if u agree.”

Haha, vilken tomte. Kanske dags att inse att antal sålda kopior inte alls behöver ha att göra med hur bra spelet är.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Visst steam har sina stora brister va gäller Anticheat. Men då ska man komma ihåg att BF3 med sin punkbuster lider av precis lika stora om än inte större

Du har redan över 1000 bans: http://www.pbbans.com/master-ban-index.html

Det är inte Steams fel att folk inte blir bannad på COD, det är hur dåligt dom gör spelet, (inga dedikerade servrar, iallafall inte rankat).
I Black Ops såg jag 1 endaste fuskar, ja EN! Detta var på ett helt år vilket jag är riktigt nöjd med i jämförelse till MW2 där det var 4-5st i varannat game...

Permalänk
Skrivet av Puma25:

Gud vad trött man börjar bli på allt de här?

En snubbe, förmodligen unge som kommer och startar en tråd, "varför säger alla så" om "bf3 eller cod"...
Ni som skapar sånna trådar vill helt enkelt ha en sån tråd ni sitter o får tårar över...

Gud va trött man börjar bli på all tjat om COD/BF...

Jag spela cod mw1, och de var ok, Bf har jag spelat mina senaste 9 år...sen 2002, då bf 1942 släpptes...De går inte o skita i spelet bara sådär, För man förvänta sig mer av bf3..Bf3 var ok, de var mycket mer att utforskaa än vad cod serien erbjuder, när jämför jag med alla "trådar" jag läst...

Men de får mig inte att hata CoD...Jag tycker inte om de, har inget med de och göra..thats it, ingen behöver lägga sig i...
Gud vad tänkte folk med när dem skapa forum? Folk tycks bara använda de för att gråta...

Förut var de CS som gällde, och de spela man vid sidan av bf...nu är de ett stort jävla krig mellan gamers, angående cod och bf? Hur fan starta allt helt ärligt droppa skiten, SC borde låsa alla onödiga trådar som denna. För alla trådar slutar på samma sätt..." Hata COD eller Hata BF"...

Sånt marknads krig hör vi spelare inte hemma i, vi finns bara för att spela de spel skaparna släpper ut. Köp de spel ni gillar och end of story, ni behöver inte sitta o gråta ut en hel femhundrig bara för att spelet suger...Gilla ni inte spelet, håll de för er själva, avinstallera, lägg undan eller sälj. Människor gillar olika saker, hur hade världen sett ut om alla älska en och samma sak...?

lås tråden snälla:/

Som sagt, jag är en liten unge och jag har inte hatat battlefield 3 eller mw3, Jag köpte bf3 för att hjälpa svenska Dice och ville spela det, köpte mw3 för att ha enbart kul. Ja, människor gillar olika saker, det håller jag med om. Men man får poängtera vad man inte tycker om. Skapade inte den här tråden för att starta bråk, vill ha seriösa svar. Många tycker om båda spelen och dem är ju de bästa och fråga för/nackdelar, jag spelar bf3 också men inte lika mycket, oftast på lan med kompisar. Ja bf3 gjorde stoor skillnad, mer än mw3 men det hade inte samma känsla som bfbc2. Jag undrade bara och vill inte hamna i marknads bråk. Tack för visat intresse

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Det jag inte gillar med MW2 är alla buggar, spelkänslan är inte i min smak. COD4 är mkt trevligare i mitt tycke. När jag lirar online så kör jag grafiken på ganska låga inställningar, då det ger vissa fördelar ibland. Och framedrops är ju förödande i MP.

Spelar ingen roll om ett spel ser helt fotorealistiskt ut, är inte spelkänslan där så är det inte kul ändå.

Quake hade grym spelkänsla, körde mkt MP(back in the day på modem) man kunde dra ner textur kvallan så väggarna nästan inte hade nåra texturer, bra i MP

Tycker att MW2/3 inte tillfört något alls sedan COD4, inte nåt positivt iaf när det gäller MP. Och det är i min mening inte så lyckat. Dom kunde lika gärna hottat upp grafiken i COD4 och lagt till lite vapen osv. så hade det vart bättre. Notera att jag pratar om MP nu, inte singel player.

Jag håller fullständigt med dig, det är nackdelarna jag ser med mw3, kunde ha gjort ett nytt spelmotor, och jag tycker också CoD 4 var bästa av CoD serien, tack för ett riktigt svar och inte "Det är skit kasst", du poängterar vad felet är!

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

varför vill man quickscopa? inte fattat det, det suger ju.

Jaduu.. Jag kan säga att sniper är op på mw-serien, 1 shotta vem som helst om inte hitmark och det händer inte så ofta, men nu har jag märkt att quickscopare är inte det värsta, det är "akimbo" som är dual wield. Så har man sniper som primary och akimbo secondary förstör man gamet mer eller mindre.

http://www.youtube.com/watch?v=KCh3MeOF5jU
Sniper

http://www.youtube.com/watch?v=5WQ2WDkU2_w&feature=BFa&list=H...
Akimbo

Bra exempel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Anledningen att man inte gör en ny motor till Cod är för att den fungerar så bra till konsol, spelen rullar väl på i 60 fps om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Jaduu.. Jag kan säga att sniper är op på mw-serien, 1 shotta vem som helst om inte hitmark och det händer inte så ofta, men nu har jag märkt att quickscopare är inte det värsta, det är "akimbo" som är dual wield. Så har man sniper som primary och akimbo secondary förstör man gamet mer eller mindre.

http://www.youtube.com/watch?v=KCh3MeOF5jU
Sniper

http://www.youtube.com/watch?v=5WQ2WDkU2_w&feature=BFa&list=H...
Akimbo

Bra exempel

En "Sniper" är enkel att undvika (flashbangs, snabba reflexer m.m).
Akimbo är svårare att klara av dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Deras metascore har gått upp sen senast jag kolla, men frågan är om hans twitter hade effecten han ville, jag kollade efter datum och det har definitivt kommit betydligt fler negativa omdömmen än posetiva. Får hoppas att ett ljus går upp så dom förstår att sånt här betende inte fungerar på PC marknaden, det är en marknad där utveckling är möjlig till skillnad från konsol där dom har nått gränsen. (Sänkt FoV för o kunna slänga in lite mer bös på banorna är ett bra exempel på det imo)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

En "Sniper" är enkel att undvika (flashbangs, snabba reflexer m.m).
Akimbo är svårare att klara av dock

Joo sant, men man flashar bara där man tror dem är, går man ut är man död direkt. men med snabba reflexer går det nog!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Joo sant, men man flashar bara där man tror dem är, går man ut är man död direkt. men med snabba reflexer går det nog!

Lär man sig banorna(vilket är väldigt enkelt på COD) så blir detta enkelt till slut

Permalänk
Inaktiv

För mig är det Multiplayer som gäller i COD-serien och även om jag redan har WAW, MWR och Blops så skulle jag köpa MW3 också men började tveka när jag läste att det var hackat direkt.

Det är sjukt tråkigt med fiender som har UAV, aimbot och liknande hack. Det finns t.o.m. ett i Black Ops där dom blir odödliga.

Tror alltså jag passar och ser om utvecklarna försöker göra något åt det den här gången.

Permalänk
Medlem

Jag spelar båda och kan bara säga en sak. MW3 slåtr fortfarande allt på fingrarna. Kanske är därför det säljer så överlägset bäst? Jag spelar mest Gears of War 3, men när det kommer till FPS så är fan COD oslagbart nuförtiden. Så jävla sjukt mycket roligare än BF3. Grafik, vem fan bryr sig om det? Jag spelar CS 1.6 fortfarande.

Permalänk

Spelkänslan är det viktigaste för mig. Sedan kommer grafiken.
CoD 4 Modern warefare tyckte jag var riktigt kul. Intensiva stadskartor.
Battlefield 2 Var grymt med sina stora kartor upp till 64 spelare och fordon.
Bf3 är väldigt bra med.
Men något nytt kul Cod har jag inte hittat.
Det gäller att hitta pärlorna från alla serier.
Första operation flashpoint var det bästa snyggaste på sin tid. Och man kunnde lira en hel grp mot datorn.
Det är lite svårt idag att hitta något nytt unikt.
De flesta är repetativa då man har haft en kassako innan.
Smaken är som baken, delad...

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SirSkitz:

Jag spelar båda och kan bara säga en sak. MW3 slåtr fortfarande allt på fingrarna. Kanske är därför det säljer så överlägset bäst? Jag spelar mest Gears of War 3, men när det kommer till FPS så är fan COD oslagbart nuförtiden. Så jävla sjukt mycket roligare än BF3. Grafik, vem fan bryr sig om det? Jag spelar CS 1.6 fortfarande.

MW3 är ett map pack till COD4.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

...ett spel som kostar 300-500 kr, det är en Pizza och ett par öl på krogen...

Dude, du betalar för mycket för din öl och pizza...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av guermantes:

Dude, du betalar för mycket för din öl och pizza...

Ändå står det pizza och ett par öl
Alltså ett par öl är inte två på krogen utan över 5:P

MW3 kunde varit mycket bättre, jävla hype om det spelet men levde definitivt inte upp till det nånstans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av schitzo:

MW3 är ett map pack till COD4.

Fruktansvärt originellt. Klurat på den länge?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av malm1987:

Fruktansvärt originellt. Klurat på den länge?

Det är ju inget mer än det egentligen.
Motorn är densamma och "uppgraderingar" ala "reflections" kan man lägga till genom patchar.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Det är ju inget mer än det egentligen.
Motorn är densamma och "uppgraderingar" ala "reflections" kan man lägga till genom patchar.

Upprepar man saker tillräckligt många gånger betyder ju inte de att de blir sant tillslut Vad exakt är de som skiljer frostbite mot frostbite 2 (mer än 2:an?)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Upprepar man saker tillräckligt många gånger betyder ju inte de att de blir sant tillslut Vad exakt är de som skiljer frostbite mot frostbite 2 (mer än 2:an?)

Ingenting.
Spelar inte så mycket BF3 eller BC2 heller.

De flesta spelserier idag är raka kopior med mindre ändringar visuellt.

Visa signatur

MOBO: