Corsair - SP2500 Vs Logitech Z2300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det är ungefär som att säga "Jag gilllar smaken på det här brödet men du gör det inte, så du har fel", samma sak här, hur kan någon säga det är fel om jag tycker det låter bra? Audiofiler är sannerligen en besynnerlig grupp människor som försöker tvinga på sina åsikter på vanliga människor.

Audiofiler är också vanliga människor.
Vad man personligen tycker är bra är en sak,sen vad som är korrekt är en annan.
Gillar du att lyssna på en högtalare med jädra massa distorsion och med bloatad okontrollerad bas så får du såklart gilla det för du tycker ju om det men det är ju inte korrekt på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

Bara så du vet att för den kostnaden som dem båda kostar kan du få något helt annat. Som slår dem båda rätt så ordentligt på fingrarna. Jag kan redan nu säga att jag är ingen uber audiofil som försöker dumförklara alla människor. Däremot lyssnar jag hellre på något som låter bra och inte enbart dunkar sönder låten med bas så att man inte ens hör artistens röst. Jag vet exakt hur logitech låter. Har haft dem en gång i tiden och dem åkte ut rätt snabbt. Idag säger jag nej tack till allt som heter logitech eftersom jag har fått erfara det hela på egen hand. Ljudet idag spelas på ett par Aktiva högtalare som låter flera ljusår bättre än allt som heter "datorhögtalare".
"Så klart får du gilla smaken på ditt bröd(hahaha)"

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Bara så du vet att för den kostnaden som dem båda kostar kan du få något helt annat. Som slår dem båda rätt så ordentligt på fingrarna. Jag kan redan nu säga att jag är ingen uber audiofil som försöker dumförklara alla människor. Däremot lyssnar jag hellre på något som låter bra och inte enbart dunkar sönder låten med bas så att man inte ens hör artistens röst. Jag vet exakt hur logitech låter. Har haft dem en gång i tiden och dem åkte ut rätt snabbt. Idag säger jag nej tack till allt som heter logitech eftersom jag har fått erfara det hela på egen hand. Ljudet idag spelas på ett par Aktiva högtalare som låter flera ljusår bättre än allt som heter "datorhögtalare".
"Så klart får du gilla smaken på ditt bröd(hahaha)"

Att Logitech låter skit (och det kan jag hålla med om). Men det behöver ju inte betyda att Corsair också gör det.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Du tror inte det har någonting med akustiken att göra, t ex att det var hårt dämpat?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Jag är absolut ingen audiofil och vill inte välja någon sida i kriget mellan monitorer och vanliga högtalare.
Jag har ett par "vanliga" B&W CM1 och jag är väldigt nöjd. Om jag ska vara helt ärlig så borde de som är sugna på nya högtalare dra röven utanför dörren och åka o lyssna runt.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Om jag nu ska falla tillbaka till den ursprungliga frågan som var vilket av dessa två som var den bättre och strunta i diverse andra system så kan jag säga att SP2500 låter betydligt bättre.
Har haft möjligheten att testa båda då min brorsa har Z2300 och jag har SP2500.
Skulle väl säga att det låter snarlika i musik men att SP2500 har lite bättre tryck i basen och levererar därför enligt min åsikt bättre resultat i dancemusik.
I spel och film föredrar jag SP2500.
Båda har både bra "cleant" ljud och bra balans.
Jag skulle rekommendera SP2500 om du nu står och velar mellan enbart dessa två system.

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Skrivet av WijK:

Om jag ska vara helt ärlig så borde de som är sugna på nya högtalare dra röven utanför dörren och åka o lyssna runt.

Tycker jag också!

Skrivet av Morenga:

Skulle väl säga att det låter snarlika i musik

Okej, väldigt synd, trodde corsair var bättre.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50