Permalänk

Trångt med Radeon HD6970

Har precis byggt min första dator! Allt funkar hur bra som helst rent tekniskt och jag är igång med Windows och hela faderuttan.

Ville ha en dator som senare gick att uppgradera och köpte ett Gigabyte Radeon HD6970 2048MB för att sedan kunna köra Crossfire.

Problemet är nu att jag köpte ett Fractal Design Core 3000 och var tvungen att plocka ut ena hårddiskburen för att överhuvud taget få plats med det första grafikkortet. Är det jag som är dum i huvudet, borde det få plats?

Enligt måtten på inet så framstår det som om det inte är något problem så jag fick en liten chock.

Tack för att ni finns.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, får enbart plats med min SSD inne i lådan, var tvungen att ta min vanliga HDD och stoppa in den i en extern låda :/ Xfrie är bara att glömma...

Permalänk
Inaktiv

köpt ett HAF X extremt stort tyvär så får du nog modda om chassit om du ska få plats(såga bort delar) vilket inte känns värt

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ganska vanligt att man måste plocka ur en av hårddiskburarna för att få plats med långa grafikkort.

Permalänk
Medlem

What he said, och om man har planer med CF, så köper man ej en budget låda

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

som widL sa, rätt vanligt. Core3000 är inte optimal för Xfire, även om du skulle kunna nog trycka in två st. 6970 på ett eller annat sätt. Vill du ha Xfire på sådana stora kort så är det big tower som gäller, Fractals XL t.ex. (förutsatt att du nu vill ha ett bra luftflöde och utrymme, nog går det att smasha in korten i en mindre låda)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag har tryckt i ett 6950 i ett Antec sonata 2 =D Det var trångt kan jag lova... Vilja våld och vasselin

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

tog bort den överst avtagbara hddburen och klippte av en bit på den fasta hddburen med en tång för att få plats med 2st 6970 åt en kompis i hans fractal design core3000.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Så svaret är helt enkelt att jag är lite dum i huvudet.
Bra svar, tack för dem. Borde köpt ett större chassi. Men man kan inte få allt rätt första gången.
Om jag inte förmår mig att såga så får jag köpa ett nytt chassi när det är dags.
Tack för bra svar.