Köpte lite komponenter ifrån Inet förra veckan, bland annat en WD Caviar Black 1TB disk för 1090kr.
Tyvärr visade det sig att disken inte fungerade som den skulle så jag tog mig till Butiken på Ringön i torsdags för att byta disken.
Väl på Service avd. fick jag höra att jag skulle få pengarna tillbaka pga att disken är slut i butikslagret och att även centrallagret har minuslager på ca 130st.
Jag får mitt tillgodokvitto och går ner till butiksplan igen, kollar snabbt via mobilen vilka andra butiker i Gbg som har disken i lager och ser då att det står +50st i webblager hos just Inet.
Jag frågar en av säljarna om jag kan få en disk hemskickad eller om jag måste beställa via datorn igen. (Detta gick tydligen inte pga av att man måste knappa in sina kunduppgifter och det får inte säljaren göra pga av nån lag?) När säljaren kollar lagerstatus säger han precis som servicekillen att det är minuslager och att han tycker det är underligt att Inet.se säger 50+ i webblager.
Jag jobbar själv i butik och orkar inte vara dryg för det brukar oftast inte leda någonstans och förstår självklart är det brist på diskar pga av thailand situationen.
MEN jag blir sjukt trött på att jag får åka bort till netonnet och pröjjsa 300kr till för samma disk när det sen visar sig att idag(lördag) finns hårddisken helt plötsligt i lager i alla Inets gbg butiker igen? Och det måste ju betyda att redan på fredagen var detta löst(inga leveranser på lördagar) alltså dagen efter jag varit i butiken? På er personal lät det som om det var totalt omöjligt att få tag på en disk.
Ni måste väl ändå ha lite koll på läget?!
Jag hade kunnat vänta en dag och fått min disk. Jag har handlat sjukt mycket hos er genom åren(30k bara i år!) och det här är första gången jag blivit besviken. Därför skriver jag det här inlägget och inte för dom där 300 kronorna. Ska ni vara sveriges bästa datorbutik så ska ni ha koll på sån här skit.
//M
(sent inlägg, säkert en massa språkfel)