Permalänk
Skrivet av inet.se:

Dessa nätaggregat är OEM och fraktas utan emballage från FSP. Men vi håller helt med att det bör vara emballage när det går ut från oss och vi håller på att se över en eventuell lösning.

Det fattar väl vilken idiot som helst. Inte tror jag att ni plockar ut skiten från dess original-förpackning bara för att jävlas, eller? Saken är den att just nätagget är den viktigaste komponenten i datorn, jag hade låtit det glida undan om det hade varit typ... ett chassi eller något. Nu är jag inte ens säker på om jag vill stoppa in det i systemet. Vad händer om det pajar massa andra grejer när jag stoppar in det? Har jag chans att byta till ett som är förpackat?

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag fraktfritt koden? Har letat nu, behöver köpa en grej innan 15

Permalänk
Medlem

Hej Inet, kan ni lägga till på Carsair Carbide 500R att den även klarar ett antal 140mm fläktar, inte alla som vet att den klarar det.

EDIT: Gäller även 400R

Permalänk

Hej Inet,

Undrar bara om man fortfarande får med battlefield 3 när man beställer ett http://www.inet.se/artikel/5409287/asus-geforce-gtx-560ti-102... . Asså om ni har några Battlefield 3 Editions kvar?

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem
Skrivet av Element ^:

Hej Inet,

Undrar bara om man fortfarande får med battlefield 3 när man beställer ett http://www.inet.se/artikel/5409287/asus-geforce-gtx-560ti-102... . Asså om ni har några Battlefield 3 Editions kvar?

Det där är inte den med bf med... http://www.inet.se/artikel/v100060/asus-geforce-gtx-560ti-102...

Permalänk
Skrivet av jachxz:

Vet redan detta men kampanjen finns inte kvar på hemsidan längre så det är därför jag undrar. (Asså om man söker på nytt)

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

Köpte lite komponenter ifrån Inet förra veckan, bland annat en WD Caviar Black 1TB disk för 1090kr.
Tyvärr visade det sig att disken inte fungerade som den skulle så jag tog mig till Butiken på Ringön i torsdags för att byta disken.

Väl på Service avd. fick jag höra att jag skulle få pengarna tillbaka pga att disken är slut i butikslagret och att även centrallagret har minuslager på ca 130st.
Jag får mitt tillgodokvitto och går ner till butiksplan igen, kollar snabbt via mobilen vilka andra butiker i Gbg som har disken i lager och ser då att det står +50st i webblager hos just Inet.
Jag frågar en av säljarna om jag kan få en disk hemskickad eller om jag måste beställa via datorn igen. (Detta gick tydligen inte pga av att man måste knappa in sina kunduppgifter och det får inte säljaren göra pga av nån lag?) När säljaren kollar lagerstatus säger han precis som servicekillen att det är minuslager och att han tycker det är underligt att Inet.se säger 50+ i webblager.

Jag jobbar själv i butik och orkar inte vara dryg för det brukar oftast inte leda någonstans och förstår självklart är det brist på diskar pga av thailand situationen.

MEN jag blir sjukt trött på att jag får åka bort till netonnet och pröjjsa 300kr till för samma disk när det sen visar sig att idag(lördag) finns hårddisken helt plötsligt i lager i alla Inets gbg butiker igen? Och det måste ju betyda att redan på fredagen var detta löst(inga leveranser på lördagar) alltså dagen efter jag varit i butiken? På er personal lät det som om det var totalt omöjligt att få tag på en disk.

Ni måste väl ändå ha lite koll på läget?!

Jag hade kunnat vänta en dag och fått min disk. Jag har handlat sjukt mycket hos er genom åren(30k bara i år!) och det här är första gången jag blivit besviken. Därför skriver jag det här inlägget och inte för dom där 300 kronorna. Ska ni vara sveriges bästa datorbutik så ska ni ha koll på sån här skit.

//M

(sent inlägg, säkert en massa språkfel)

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Snälla gör så att man inte behöver se tillbehör när man lägger en sak i kundkorgen det var ju så innan.

Permalänk
Medlem

För ett tag sedan announcade Sweclockers att Silverstone PS07 skulle finnas i butiker om "ungefär två veckor", daterat 2011-11-02.

Nyfiken i en strut, som jag är, undrar jag nu huruvida det finns någon ETA för denna eller i alla fall någon mer information?

Permalänk
Medlem

fri frakt

har sett i nå folk länkat vad dom ska köpa från inet att dom har fri frakt via sweklockers om man handlar över 500 kr, hur gör jag för att få det ?

Permalänk
Skrivet av grewn:

har sett i nå folk länkat vad dom ska köpa från inet att dom har fri frakt via sweklockers om man handlar över 500 kr, hur gör jag för att få det ?

Googla och du lär finna. jag LOVAR dig det.

för att du är lat så hjälper jag dig
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Inet
Skrivet av Slabb^:

För ett tag sedan announcade Sweclockers att Silverstone PS07 skulle finnas i butiker om "ungefär två veckor", daterat 2011-11-02.

Nyfiken i en strut, som jag är, undrar jag nu huruvida det finns någon ETA för denna eller i alla fall någon mer information?

Kommer upp på hemsidan inom kort! Första leveransen kommer preliminärt in i månadsskiftet!

Skrivet av copyguy:

Snälla gör så att man inte behöver se tillbehör när man lägger en sak i kundkorgen det var ju så innan.

Har vidarebefordrat till ansvarige!

Skrivet av hYpN0L:

Köpte lite komponenter ifrån Inet förra veckan, bland annat en WD Caviar Black 1TB disk för 1090kr.
Tyvärr visade det sig att disken inte fungerade som den skulle så jag tog mig till Butiken på Ringön i torsdags för att byta disken.

Väl på Service avd. fick jag höra att jag skulle få pengarna tillbaka pga att disken är slut i butikslagret och att även centrallagret har minuslager på ca 130st.
Jag får mitt tillgodokvitto och går ner till butiksplan igen, kollar snabbt via mobilen vilka andra butiker i Gbg som har disken i lager och ser då att det står +50st i webblager hos just Inet.
Jag frågar en av säljarna om jag kan få en disk hemskickad eller om jag måste beställa via datorn igen. (Detta gick tydligen inte pga av att man måste knappa in sina kunduppgifter och det får inte säljaren göra pga av nån lag?) När säljaren kollar lagerstatus säger han precis som servicekillen att det är minuslager och att han tycker det är underligt att Inet.se säger 50+ i webblager.

Jag jobbar själv i butik och orkar inte vara dryg för det brukar oftast inte leda någonstans och förstår självklart är det brist på diskar pga av thailand situationen.

MEN jag blir sjukt trött på att jag får åka bort till netonnet och pröjjsa 300kr till för samma disk när det sen visar sig att idag(lördag) finns hårddisken helt plötsligt i lager i alla Inets gbg butiker igen? Och det måste ju betyda att redan på fredagen var detta löst(inga leveranser på lördagar) alltså dagen efter jag varit i butiken? På er personal lät det som om det var totalt omöjligt att få tag på en disk.

Ni måste väl ändå ha lite koll på läget?!

Jag hade kunnat vänta en dag och fått min disk. Jag har handlat sjukt mycket hos er genom åren(30k bara i år!) och det här är första gången jag blivit besviken. Därför skriver jag det här inlägget och inte för dom där 300 kronorna. Ska ni vara sveriges bästa datorbutik så ska ni ha koll på sån här skit.

//M

(sent inlägg, säkert en massa språkfel)

Det låter som att det kanske blev ett missförstånd mellan dig och en av våra säljare eller så kan det vara möjligt att den här hårddisken precis hade kommit in till vårt lager och låg på en temporär hyllplats vilket i vissa fall gör att lagersaldona skiljer sig mellan våra olika system.

Vi har gått igenom hur saldona fungerar internt nu med all butiks- och servicepersonal så vi förhoppningsvis slipper sådana här missförstånd i framtiden!

Skrivet av Element ^:

Hej Inet,

Nej, tyvärr så gäller inte kampanjen enskilda grafikkort längre. Du hittar den nya kampanjen här: http://www.inet.se/kampanj/battlefield-3-och-batman-pa-kopet/

Skrivet av Åkan:

Hej Inet, kan ni lägga till på Carsair Carbide 500R att den även klarar ett antal 140mm fläktar, inte alla som vet att den klarar det.

EDIT: Gäller även 400R

Har tittat på Corsairs hemsida men tycker inte det är tydligt exakt vilka platser som klarar 140mm - om du vet det får du väldigt gärna maila info@inet.se så uppdaterar vi webben!

Skrivet av scarface1999:

Det fattar väl vilken idiot som helst. Inte tror jag att ni plockar ut skiten från dess original-förpackning bara för att jävlas, eller? Saken är den att just nätagget är den viktigaste komponenten i datorn, jag hade låtit det glida undan om det hade varit typ... ett chassi eller något. Nu är jag inte ens säker på om jag vill stoppa in det i systemet. Vad händer om det pajar massa andra grejer när jag stoppar in det? Har jag chans att byta till ett som är förpackat?

Om nätaggregatet är fraktskadad eller på något annat sätt inte fungerar så byter vi givetvis ut det. Du har också 14 dagars ångerrätt när du beställer via postorder så vill du lämna tillbaka det och köpa ett som kommer med emballage från tillverkaren är du också givetvis välkommen till att göra det!

Vi står dock inte för frakten tillbaka till oss (100kr) när det gäller återköp av produkter.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Finns det några Steelseries Sensai på lager? hemsidan visar olika för mig beroende på om du klicker dig in på produkten eller kollar under listan på möss.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Om jag köper en samsung 830 64gb ssd som är en beställnings vara, hur lång tid tar det innan jag får hem den?

Alltså från det jag beställer tills ni får den ifrån leverantören till att den kommer hem till mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Ni skulle behöva kolla upp filtreringsfunktionen vad gäller fläktar, väljer jag PWM-styrda fläktar får jag upp endast två fläktar, trots att ni har fler modeller än så.

Permalänk
Medlem

Tjena

Tänkte tipsa om coolermasters nya nätaggsserie Cooler Master Silent Pro Hybrid 850-1300W. De verkar högintressanta pga. de delvis är semipassiva samt att man kan kontrollera fläkthastigheten på nätaggssfläkten med en medföljande fläktkontroller + att det finns uttag för 3 st fläktar, 80+ Gold, helt modulär och annat smått och gott.

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6744

Keep up the good work.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inet
Skrivet av Haziza:

Finns det några Steelseries Sensai på lager? hemsidan visar olika för mig beroende på om du klicker dig in på produkten eller kollar under listan på möss.

Finns i lager i butik men inte på centrallagret! Vi har ett stort gäng beställda och som är på ingående men har inte fått ett leveransbesked ännu. Hemsidan uppdateras så fort vi har fått det!

Skrivet av Manyhigh:

Om jag köper en samsung 830 64gb ssd som är en beställnings vara, hur lång tid tar det innan jag får hem den?

Alltså från det jag beställer tills ni får den ifrån leverantören till att den kommer hem till mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Dom är beställda men har tyvärr inte heller fått datum från leverantören på dessa diskar. Gissningsvis kommer det i lager inom 1-2veckor!

Skrivet av Nandai:

Hej Inet,

Ni skulle behöva kolla upp filtreringsfunktionen vad gäller fläktar, väljer jag PWM-styrda fläktar får jag upp endast två fläktar, trots att ni har fler modeller än så.

Det ska vara uppdaterat! Testa filtrera på 4-pin så ska du få upp alla PWM-styrda fläktar!

Skrivet av Gambit_2K:

Tjena

Tänkte tipsa om coolermasters nya nätaggsserie Cooler Master Silent Pro Hybrid 850-1300W. De verkar högintressanta pga. de delvis är semipassiva samt att man kan kontrollera fläkthastigheten på nätaggssfläkten med en medföljande fläktkontroller + att det finns uttag för 3 st fläktar, 80+ Gold, helt modulär och annat smått och gott.

Keep up the good work.

Ansvarig inköpare är tipsad!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,
Har en seagate barracuda (sitter inte hemma, så har ej exakta modellen) på 500 gb, som jag köpte på datorbutiken för runt 2-2.5 år sedan. Redan då jag fick denna disk så tickade den vid uppstart. I vissa fall i några sekunder, i andra flera minuter innan datorn startade. Inom några dagar fick jag nog och beställde en ny hårdisk, så hårdisken i fråga är fortfarande i stort sätt oanvänd.
Frågan är nu, ska precis köpa en ny dator till tjejen, och då hårdiskpriserna nu så höga så kom jag att tänka på denna disk. När jag köpte den var det 5 års garanti på den, så garantin gäller fortfarande. Den var köpt av datorbutiken, men om jag förstått det rätt så har ni hand om deras garantiärenden också.
Kan jag bara komma in med disken till er på ringön, med kvitto självklart? Och isf, hur lång tid skulle detta kunna ta att fixa? Har till 10 december på mig att fixa datorn ungefär...
Tack på förhand

Permalänk
Inet
Skrivet av Blueie:

Hej,
Har en seagate barracuda (sitter inte hemma, så har ej exakta modellen) på 500 gb, som jag köpte på datorbutiken för runt 2-2.5 år sedan. Redan då jag fick denna disk så tickade den vid uppstart. I vissa fall i några sekunder, i andra flera minuter innan datorn startade. Inom några dagar fick jag nog och beställde en ny hårdisk, så hårdisken i fråga är fortfarande i stort sätt oanvänd.
Frågan är nu, ska precis köpa en ny dator till tjejen, och då hårdiskpriserna nu så höga så kom jag att tänka på denna disk. När jag köpte den var det 5 års garanti på den, så garantin gäller fortfarande. Den var köpt av datorbutiken, men om jag förstått det rätt så har ni hand om deras garantiärenden också.
Kan jag bara komma in med disken till er på ringön, med kvitto självklart? Och isf, hur lång tid skulle detta kunna ta att fixa? Har till 10 december på mig att fixa datorn ungefär...
Tack på förhand

Kan inte riktigt svara på detta så här på rak arm då det beror på hur datorbutiken köpte in denna disken - bäst är att du mailar kvitto och S/N till datorbutiken@inet.se så får vi se vad vi kan göra!

Annars går det alltid att vända sig direkt till Seagate!

Skrivet av Gambit_2K:

Tjena

Keep up the good work.

Kommer att komma in men första leveransen beräknas komma in först i Januari!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Denna fläkt ligger i fel kategori (i mitt tycke)
http://www.inet.se/artikel/5331060/scythe-slip-stream-140mm-p...

Borde flyttas till 120mm kategorin.

Det är infästningar för 120mm på denna. Gjorde misstaget själv och köpte dem för jag trodde det var 140mm.
Det står heller ingen information om att det är 120mm infästning

Vänligen
Johan

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Min dell ultrasharp u2410 jag köpt hos er har en stuck pixel (röd) som syns hela tiden(I mitten av skärmen). Riktigt irriterande, vad jag hört har dell bra pixel policy, hur ska man gå tillväga för att få den utbytt?

Dell's hemsida vill ju bara ha ett Service Tag nummer, men min skärm har ingen sån. :E

Permalänk
Medlem

Hur länge är det lämpligt att vänta på utbytesenhet till ett defekt moderkort? Eftersom det tog en vecka bara för serviceärendet att påbörjas så kan det gå ganska många veckor innan man har ett nytt MB att kunna bygga ihop sin dator med.
Det känns ju sådär när man kan cykla bort till JME som har den på lager och köpa samma kort nån tjuga dyrare.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Kommer man att kunna köpa presentkort på er hemsida innan jul?

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Jag har tänkt att köpa en vara utav en privatperson. Denna vara är köpt hos er och garantin finns kvar.

Hur löser man garantinfrågan samt kvitto nu när varan byter ägare? Är det något problem eller måste jag höra av mig till ursprunglige ägare när varan går sönder?

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag har funderat länge nu på att sätta ihop en dator, men jag vet inte hur man bygger ihop en. Så ja tänkte överlåta allt till Inet. Frågan är hur mycket kostar det att sätta ihop en dator hos er, + installerat operativsystem?

Om ni bygger ihop en dator åt mig samt installerar operativsystemet som ja köper till, Blir datorn clean från scratch? Eller har ni installerat annat skräp i den som man inte behöver? Har av egen erfarenhet när man köper en dator så får man oftast massa skräp program från tiillverkaren.

operativsystemet som man köper till datorn, får man den i en cd eller bara key koden?

Backup till windows , vad innebär det och vad kostar det?

Tack på förhand mvh mike

Permalänk
Inet
Skrivet av Vargaas:

Hej Inet!

Denna fläkt ligger i fel kategori (i mitt tycke)
http://www.inet.se/artikel/5331060/scythe-slip-stream-140mm-p...

Borde flyttas till 120mm kategorin.

Det är infästningar för 120mm på denna. Gjorde misstaget själv och köpte dem för jag trodde det var 140mm.
Det står heller ingen information om att det är 120mm infästning

Vänligen
Johan

Stämmer att den ska ligga under 120mm-kategorin! Är flyttad nu!

Skrivet av Muss3:

Min dell ultrasharp u2410 jag köpt hos er har en stuck pixel (röd) som syns hela tiden(I mitten av skärmen). Riktigt irriterande, vad jag hört har dell bra pixel policy, hur ska man gå tillväga för att få den utbytt?

Dell's hemsida vill ju bara ha ett Service Tag nummer, men min skärm har ingen sån. :E

http://img850.imageshack.us/img850/990/img0064yk.jpg

Du felanmäler skärmen här: https://www.inet.se/support/OrderList och så kontaktar vi dig om hur du går tillväga för att få den utbytt!

Skrivet av Schnitz:

Hur länge är det lämpligt att vänta på utbytesenhet till ett defekt moderkort? Eftersom det tog en vecka bara för serviceärendet att påbörjas så kan det gå ganska många veckor innan man har ett nytt MB att kunna bygga ihop sin dator med.
Det känns ju sådär när man kan cykla bort till JME som har den på lager och köpa samma kort nån tjuga dyrare.

Det går säkert att lösa att vi byter till ett annat moderkort - hör av dig till oss på 031 65 27 00 eller service@inet.se så får vi kolla på det!

Skrivet av drbarris:

Hej Inet.

Jag har tänkt att köpa en vara utav en privatperson. Denna vara är köpt hos er och garantin finns kvar.

Hur löser man garantinfrågan samt kvitto nu när varan byter ägare? Är det något problem eller måste jag höra av mig till ursprunglige ägare när varan går sönder?

Det är oftast inga problem om en vara har bytt ägare hos oss så länge varan är i gott skick och är under garantitiden. Vilka garantivillkor som exakt gäller varierar dock från tillverkare till tillverkare, men vi försöker självklart hjälpa till så gott vi kan!

Skrivet av jolken:

Hej Inet.

Kommer man att kunna köpa presentkort på er hemsida innan jul?

Presentkorten som vi har i dagsläget går endast att köpa och användas i butik!

Skrivet av Kanarya:

Hej Inet!

Jag har funderat länge nu på att sätta ihop en dator, men jag vet inte hur man bygger ihop en. Så ja tänkte överlåta allt till Inet. Frågan är hur mycket kostar det att sätta ihop en dator hos er, + installerat operativsystem?

Om ni bygger ihop en dator åt mig samt installerar operativsystemet som ja köper till, Blir datorn clean från scratch? Eller har ni installerat annat skräp i den som man inte behöver? Har av egen erfarenhet när man köper en dator så får man oftast massa skräp program från tiillverkaren.

operativsystemet som man köper till datorn, får man den i en cd eller bara key koden?

Backup till windows , vad innebär det och vad kostar det?

Tack på förhand mvh mike

Vi kan absolut hjälpa med att montera och installera en dator åt dig! Du hittar mer information om tjänsten här: http://www.inet.se/artikel/9990250/montering-och-test-av-dato....

Våra installationer är i stort sett helt rena - vi installerar inga extra program men lägger in drivrutiner och några smådetaljer som t ex bakgrundsbild!

Du får operativsystemet med på skiva och produktnyckeln klistras fast på datorlådan! Viktigt att tänka på är att vi endast kan installera OEM-licenser, t ex https://www.inet.se/artikel/9122325/windows-7-home-premium-64....

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Du får operativsystemet med på skiva och produktnyckeln klistras fast på datorlådan! Viktigt att tänka på är att vi endast kan installera OEM-licenser, t ex https://www.inet.se/artikel/9122325/windows-7-home-premium-64....

Hej !
Jag beställde nyss en dator jag just hämtat hem, men den produktnyckel som är klistrad på lådan accepteras inte när jag ska skriva in aktiveringskoden.
Vad göra ?
Jag vill ogärna skicka tillbaka hela datorn till Göteborg bara för en sådan sak. Det borde väl gå att lösa på något smidigare sätt ?

hälsningar
Jesper

Edit : Jag lyckades gissa mig till rätt nyckel nu.
Jag noterade att om man försökte "aktivera online" inne i Windows så sa aktiveringstjänsten ifrån om man försökte mata in vissa tecken.
Tydligen är tex bokstaven I inte tillåten här. Dock står det just ett tydligt "I" på min klisterlapp, så jag gissade lite och tydligen skulle det vara ett "T".
Dock hade trycksvärtan delvis försvunnit så att "T":et helt förvandlats till ett "I"...

Hursomhelst så lyckades det hela nu.
Började bli lite orolig, eftersom jag blivit blåst på en Windowslicens av ett blufföretag tidigare, där just aktiveringskoden slutade fungera och företaget hade gått upp i rök. Att då stöta på problem med windowsaktiveringen igen var inte kul.
Dock har jag iallfall lärt mig min läxa och köper därför numera bara på pålitliga företag som erat.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Inet
Skrivet av JesperT:

Hej !
Jag beställde nyss en dator jag just hämtat hem, men den produktnyckel som är klistrad på lådan accepteras inte när jag ska skriva in aktiveringskoden.
Vad göra ?
Jag vill ogärna skicka tillbaka hela datorn till Göteborg bara för en sådan sak. Det borde väl gå att lösa på något smidigare sätt ?

hälsningar
Jesper

Edit : Jag lyckades gissa mig till rätt nyckel nu.
Jag noterade att om man försökte "aktivera online" inne i Windows så sa aktiveringstjänsten ifrån om man försökte mata in vissa tecken.
Tydligen är tex bokstaven I inte tillåten här. Dock står det just ett tydligt "I" på min klisterlapp, så jag gissade lite och tydligen skulle det vara ett "T".
Dock hade trycksvärtan delvis försvunnit så att "T":et helt förvandlats till ett "I"...

Hursomhelst så lyckades det hela nu.
Började bli lite orolig, eftersom jag blivit blåst på en Windowslicens av ett blufföretag tidigare, där just aktiveringskoden slutade fungera och företaget hade gått upp i rök. Att då stöta på problem med windowsaktiveringen igen var inte kul.
Dock har jag iallfall lärt mig min läxa och köper därför numera bara på pålitliga företag som erat.

Skönt att höra att det löste sig! Självklart har vi alltid riktiga licenser till våra datorer!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Tja Inet.

Ville bara hojta till med att ni är bra på allt ni gör.
Allt från hemsidans uppbyggnad till er service och priser.
Det var i princip allt.

Peace.

Permalänk
Medlem

Hej inet ! Jag har haft stora problem med att datorn stängde av sig när man spelade typ bf2 med mm. byte då nätaggregat och hårdisk men hjälpte inte bytte då moderkort allt blev då bra. då kan man ju tro att det är moderkortet som va fel. men skickade in det till er och fick nu veta att ni inte hittar nåt fel på det. om jag stoppar in det i datorn och felet börjar igen hur gör man då???