Permalänk

Samsung S27A650D

Precis beställt en sådan från dustin för 2994:-

En 27" Samsung med MVA panel. Ska bli riktigt intressant att testa den och priset är ju fullt överkomligt. Ett stort plus iaf för mej är att den har en PIVOT. Har tidigare testat skärmar utan detta och kännt att det inte är 100% bra.. speciellt då jag e rätt lång och skärmen oftast då hamnar för lågt.
Ska återkomma med en liten recension och bilder ev video på det.. Bilder, Film och BF3 ska testas!

Samsung S27A650D

Hade gärna velat haft en mindre bild dock.

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk

Ska bli jäkla intressant att höra vad du tycker om den... om den funkar bra för spel..om den har bleeding..bra jämn svärta.. ja allt du kan komma på att skriva om den..ska själv antagligen köpa nya Benq 120hz:aren men är även jäkla sugen på 24" av just den här skärmen med tanke på att den har VA panel och 3000:1 ..det jag är rädd för är att den inte hänger med i spel och att den även har mycket Bleeding för om man kollar på PLS-panel versionen så blöder den otroligt mycket och denna skärmen är ju lika till utseende så den kanske dras med samma barnsjukdomar.... men det ska bli intressant att se bilder/läsa vad du tycker om ditt köp..
Jag håller tummarna !!! ps. tänk på att skärmen har en overdrive som du kan ställa in normal, fast , faster.
mvh WhiteByDesign

Permalänk
Medlem

Är också otroligt sugen och höra vad du tycker om den! Är nämligen ute efter en ny skärm och vet inte riktigt om jag ska ha 24" eller 27" då det inte är jätte stor prisskillnad.

Ska bli intressant

Permalänk

Jag är ju långt ifrån en expert när det gäller skärmar. Skulle inte heller säga att jag e megakräsen när det gäller bleeding osv. Har testat BF3 i fastest läget, hinner just nu inte lägga upp en film då jag ska sticka o fika med det kommer upp idag el senare ikväll
. Ska filma lite i fullhd så får ni själva avgöra.
Tillägga är att jag har skärmen i ECO läge dvs den justerar själv brightness o den funkar i det flesta fallen bra, ibland så sänks brightness för mkt men det fixar man snabbt. Vet dock ej hurvida detta påverkar prestandan om det är tex bättre att ha fasta lägen men jag gillar rädda träd Har dessutom inte alls pillat i setting dvs färgerna utan detta är straight out of the box settings.
Vill ni att jag ska prova något specifikt är det bara skriva i tråden så ska jag försöka fixa det.

Här kommer 1a klippet, filmat med en systemkamera Sony A55 i fullhd

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk

Hur tycker du skärmen är i FPS spel? kan du ta några kort när du har en helt svart bakgrund i ett mörkt rum ..gärna med olika inställningar för ljuset så man ser backlightbleed

Permalänk

Jag gjorde en video, förhoppningsvis funkar det.. jag tror iaf jag gjorde rätt.. rörde kameran runt i olika vinklar...skulle jag tabbat mig kan jag alltid ta några bilder el ny video!
När det gäller fsp bf3 så har jag iaf inga som helst problem med skärmen. Jag hade en gammal NEC tn-panel så den slår den iaf.. sen hurvida den är bättre/sämre än andra är ju svårt för mej att avgöra. För mig iaf är det ett bra köp!

Backlightbleed

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk

Har du möjlighet att ta några kort med en helt svart bakrund [utan ikoner] rakt framifrån i ett helt mörkt rum?
gärna med olika inställningar för ljuset... på det viset kan vi få en uppfattning om bleed /hur bra svärta skärmen har/ ojämt fördelat ljust.
Typ ta några kort med Backlight inställt på 100% /80%/60%/40%/20% skulle va najs.
Tänk på att ha en svart bild som täcker hela bildytan..även aktivitetfältet/listen och utan blixt
Tack på förhand
/WhiteByDesign

Permalänk

Här kommer resultatet tro jag iaf haha

Brightness:

Backlightbleeding 20%

Backlightbleeding 40%

Backlightbleeding 60%

Backlightbleeding 80%

Backlightbleeding 100%

Tyvärr letar sig den lilla reflektionen från en jävla gatulampa utanför mej.. men det bör väl inte vara hela världen!

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalmatinac:

Här kommer resultatet tro jag iaf haha

Brightness:

Backlightbleeding 20%

Backlightbleeding 40%

Backlightbleeding 60%

Backlightbleeding 80%

Backlightbleeding 100%

Tyvärr letar sig den lilla reflektionen från en jävla gatulampa utanför mej.. men det bör väl inte vara hela världen!

Jag lyckas inte hitta några spec ang hz på denna skärmen. Är det 60hz eller? Har du hunnit prova BF3 än?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

Japp det är 60hz! alltså jag spelar BF3 med den, kör på snabbaste läget i responstid och jag har inga problem med att spela det.. känner inte av några problem.. sen finns säkert andra som givetvis känner att dom måste ha 120hz.. men det gör inte jag.
Jag är faktiskt väldigt nöjd med skärmen för 3tusen e den definitivt värt det. 27" är enligt mig ett mycket bättre köp än en 23" som känns väldigt liten

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

Jag skriver för att hitta tillbaka. Är väldigt sugen på denna skärm, men vi får se vad marknaden erbjuder i februari.

Men om denna (eller snarlik) kommer på mellandagsrea så klipper jag nog till!

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk

Tack dalmatinac för att du tog dej tid att lägga upp både video och bilder.

Hittade en kille till som skrivit om skärmen: http://www.pricerunner.se/pr/25-2743473/Bildskaermar/Samsung-SyncMaster-S27A650D-användarrecensioner#userReview

Ser ut som jag får vänta på nya "Philips 241P4QPYES : New monitor with A-MVA panel 6ms. 5000:1 " istället och se om den är bättre eller sämre,ska släppas om någon vecka.
Ska iaf beställa nya 120hz:aren från BenQ till veckan "Benq XL2420T"

som sagt stort Tack !
mvh/WhiteByDesign