Anmäl dig till Roborock Challenge!

iPhone 4 vs. Samsung Galaxy SII

Permalänk
Medlem

iPhone 4 vs. Samsung Galaxy SII

Frågan är mycket enkel. Jag har dessa två att välja på.
Ska jag välja iPhone 4 (det är inte 4S, utan första 4:an) eller ska jag gå på en Galaxy SII?
Vilken är att föredra ur ren prestandamässig synpunkt?
Själva systemen har jag upplevt båda två, dock endast Android 2.2 och iOS 3.x.x, vilket det nu blir.

Mvh.

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem

SII har mycket bättre hårdvara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

SII utan tvekan

Permalänk

iphone - om du gillar lite enklare OS och inte gillar att pilla och modda samt tkr om att spela spel på mobilen (bättre utbud på iphone sidan)
GS2 - om du gillar att modda, pilla och flasha mobiler och testa på lite nytt och så kör själv med android och är nöjd men om man bara vill ha en mobil och inte är för allt sugen på att flasha och pilla tycker jag fan nästan en iphone är bättre för dessa personer.

lite mac vs pc skulle jag säga... mac = lätt, snabbt, fungerar stabilt... pc = snabbt, lite fler bug, hyffsat stabilt, kräver mer pill tjea nått sånt haha...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

ren prestanda = SII

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk

Jag skulle valt SII på grund av flera skäl, bland annat Amoled-skärmen som gör filmtittande mycket skönare. Hårdvaran är även betydligt starkare.

Permalänk
Medlem

Natt och dag
S II ftw

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

iphone - om du gillar lite enklare OS och inte gillar att pilla och modda samt tkr om att spela spel på mobilen (bättre utbud på iphone sidan)
GS2 - om du gillar att modda, pilla och flasha mobiler och testa på lite nytt och så kör själv med android och är nöjd men om man bara vill ha en mobil och inte är för allt sugen på att flasha och pilla tycker jag fan nästan en iphone är bättre för dessa personer.

lite mac vs pc skulle jag säga... mac = lätt, snabbt, fungerar stabilt... pc = snabbt, lite fler bug, hyffsat stabilt, kräver mer pill tjea nått sånt haha...

Du glömde "presterar bättre" på pc-sidan Man kan pilla mycket mer pcs men man vinner ju på det då man får en snabbare dator (om man överklockar) eller ett interface som passar dig mer. Det mesta man kan göra på mac är ju i stort sett att byta bakgrundsbild Lite samma med android vs iphone. En iphone är lättare men androiden kan om du är villig att pilla med den lite bli bättre för dig.

TS: Du frågade efter hur de presterar och då är sII ett självklart val.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Frågan behövs inte ens ställas, SII

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

SII har mycket bättre hårdvara

Hjälper ju inte så mkt när mjukvaran likförbannat inte flyter lika bra som iOS!

Är du som mig och hatar när inte allt reagerar direkt och vill ha flyt när du scrollar på hemsidor tex, välj iOS. Tråkigt att dom inte kan göra android lika ''flytande'' som iOS.

Om du inte bryr dig om oflyt så finns de säkert mkt som gör S2 till en bra mobil!

Permalänk

prestera i vad grabbar? ni kan ju inte påstå att iphone inte flyter på som smör i IOS? jag tycker det är andra faktorer som övervägs när dessa två ska jämnföras. skärm storlek t.ex... det finns ju fortfarande inte behov för dualcore i en mobil :/ båda flyter på i homescreen lika fint.

har själv nexus s och det flyter på som smör och minst lika fint som min polares SGS2 i homescreen.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Ur ren prestandasynpukt: SII

Men som folk sagt tidigare så flyter iOS mycket bra (läs:bättre) trots sämre hårdvara.

Enligt mig är det bara dina egna preferenser som spelar in. Vad trivs du med bäst, iOS eller Android?
Och priset såklart. iPhone 4 tenderar att kosta ca 1000kr mer än SII:an.

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Gick från en iFåne 3Gs till SII och är galet nöjd. Skärmen är i en helt annan klass (kollat på polarens 4:a och SII:an utklassar även den). Prestandan är också den kalas både till spel och film. Kan även säga att kameran är riktigt bra för att vara en mobilkamera.

Så summa summarum. Köp SII. Allt annat är bara dumt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

med tanke på vad jag har för mobil kanske jag inte ska uttala mig.... men iphone 4 verkar ju ha minst sagt undermålig kvalitet när det kommer till helt vanligt ringande. I min mening är det väl ändå rätt viktigt att den iaf går att ringa med? Polarn har företag och tyckte att "eftersom folk stör han hela tiden var det rätt skönt med en tfn utan täckning". Det tyckte iaf jag var roligt

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Gick från en iFåne 3Gs till SII och är galet nöjd. Skärmen är i en helt annan klass (kollat på polarens 4:a och SII:an utklassar även den). Prestandan är också den kalas både till spel och film. Kan även säga att kameran är riktigt bra för att vara en mobilkamera.

Så summa summarum. Köp SII. Allt annat är bara dumt

PFFFFFFT, retinaskärmen var gudomlig.
I övrigt vinner SGS2an, flyter på minst lika bra som med en iPhone och kör såklart Android, vilket är en JÄKLA fördel för mig som gillar att pilla. Men som sagt, kör det du tycker är bäst, vi kan ju inte bestämma åt dig.

Permalänk

SGS II
Ljudfiler som stöds
AAC+, AAC, AIFF, AMR, Apple Lossless, eAAC+, FLAC, Matroska (MKA), MP3, Ogg Vorbis, WAV (PCM), WMA
Videofiler som stöds
AVC(HD), AVI, DivX HD, DivX, FLV, H.263, H.264, Matroska (MKV), MOV, MPEG1, MPEG2, MPEG4, RealMedia (RM/RMVB), TS, WMV9 HD (VC-1), WMV, Xvid

Iphone 4s
Ljudfiler som stöds
AAC, AIFF, Apple Lossless, MP3, WAV (PCM)
Videofiler som stöds
H.264, MOV, MPEG4

Om du vill kunna spela upp vad som helst när som helst och var som helst då väljer du en SGS II. Det där var av övervägande tyngd när jag valde min SGS II.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Wow, tack för svar!

Vad jag har forstått så upplever man att iOS flyter på bättre i en iPhone just för att det är optimerat för iPhone. Android-systemet är ett system för ett större antal telefoner och det gör det svårare att anpassa alls systemets funktioner för en telefon då det ska passa till så många olika.

Kan det vara så?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk

Förstår att sII vinner över i4, men hur är det mot i4s då? prestandan är väl dessamma?

Får välja mellan dem helt enkelt gillar inte riktigt sII då den har större skärm.. tar plats.

vad säger ni som har koll då?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av frelleX:

Wow, tack för svar!

Vad jag har forstått så upplever man att iOS flyter på bättre i en iPhone just för att det är optimerat för iPhone. Android-systemet är ett system för ett större antal telefoner och det gör det svårare att anpassa alls systemets funktioner för en telefon då det ska passa till så många olika.

Kan det vara så?

precis så är det men det är inte många som vill förstå det Android är ett lyckta roligare operativ system utan tvekan i mina ögon. SII utan tvekan!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

S2ans tar inte så mycket plats. Själv skulle jag ta den. Allt eventuellt smålagg, som jag själv aldrig märkt av speciellt mycket när jag klämt på den, kommer ju antagagligen vara ett minne blott o flyta på som smör i och med att den får ICS.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

SII, men du kanske bör överväga att testa en annan launcher än Samsungs Touchwiz för att få den att flyta lika bra som iPhonen. Med t ex Go Launcher EX och Opera mobile som webläsare kommer du att överträffa iPhonen med råge på alla punkter.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frelleX:

Wow, tack för svar!

Kan det vara så?

Någon som har ett bra svar eller referens till ett bra test ang. SII Vs. 4S?

Känns som att jämförelsen mellan 4an och SII dog när 4S kom?

Ruskigt sugen på en 4S, men frugans SII är den enda referens jag har och...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

SII, men du kanske bör överväga att testa en annan launcher än Samsungs Touchwiz för att få den att flyta lika bra som iPhonen. Med t ex Go Launcher EX och Opera mobile som webläsare kommer du att överträffa iPhonen med råge på alla punkter.

Använder SII med Go Launcher EX med custom skin och har aldrig märkt av lagg (det enda lagget jag upplever är pga 3's usla uppkoppling.... *asg*)

Skrivet av Rocklets:

Någon som har ett bra svar eller referens till ett bra test ang. SII Vs. 4S?

Känns som att jämförelsen mellan 4an och SII dog när 4S kom?

Ruskigt sugen på en 4S, men frugans SII är den enda referens jag har och...

finns här.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Det spelar kanske inte så stor roll längre, då sII och i4s har nästan samma prestanda, det handlar nog mest om smak. tycker själv sII börjar bli förstor med sin skärm, lite mindre hade varit ok för min del. säger inte att i4s är lite, den kunde vara smalare men det kommer kanske, vill jag gå ifrån min mobil så köper man ju något med större skärm och inte en större mobil

har en samsung (inte sII) för tillfället och den funkar fint, men får ju nu en ny, kanske hade varit skoj att testa i4s i väntan på något roligare..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

@DanneSvs: Spot on, precis vad jag sökte. Tack så mycket!

Går det att dra över filer direkt från datorn i både 4s och GII och få dem att fungera, eller är det något (typ iTunes) som ställer till det för en då?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Hur är det med Flash till iphones numera? funkar det? jag vet att det inte gick att fixa till iphones när jag hade min iphone 3G iafl.

Permalänk
Medlem

tjaa nuförtiden verkar inte iphone funka så bra... (antennproblem...)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suppan:

Hur är det med Flash till iphones numera? funkar det? jag vet att det inte gick att fixa till iphones när jag hade min iphone 3G iafl.

Flash?! Vad ska du med sådan skit till? Det är föråldrat och segar ner för mycket, Apple har valt html5 istället...och det har Adobe med nu eftersom de lagt ner flash för att satsa på ju html5 de med

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Även om själv inte har någon av telefonerna så vet jag väll att SGS II har stöd för minnens kort, (vilket i4 inte har) iPhonen kräver också iTunes för att kunna synkronisera musik mm