Permalänk
Medlem

Nettovinst i PC-flipping?

Hej,
Jag håller på att bygga min andra gamingdator och har alltid tyckt det vore kul att sälja datorer. I USA ser man folk göra god vinst på sidor som Jawa, men jag är osäker om det går att åstadkomma här i Sverige. Är det någon som vet hur jag ska bära mig åt för att göra någon vinst genom att flippa datorer här?

Permalänk
Medlem

Annonsera hejvilt på flera olika sidor, kalla det mesta för ”gamingdator” eller ”gamingrigg”, sätt pris skamligt högt och ha ingen brådska att sälja. Skriv att burkarna klarar ”de flesta nya spel på High-grafik utan problem”.

Tradera kan vara ett alternativ om du vill dela med dig av vinsten.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Tycker du att det är kul så är det ju bara att köra på.

Du lär ju inte tjäna så mycket pengar dock.

Retrodatorer kanske vore nåt? Leta igenom skrotupplag och bygg ihop snabba singlecore-burkar med windows xp typ. Kulmöss som merförsäljning osv.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vara nöjd att bara få det att gå jämnt ut. Tycker det är kul att bygga datorer så det vore ju kul att få göra det utan att lägga så mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Erbjud dig istället att bygga datorer för rimligt pris, kommer då inte kosta så mycket mer än tid eller annonskostnader.
Säg att du är erfaren pc byggare och hjälper gärna till att välja komponenter.
Mycket mindre risk än att du lägger ut och inte får sakerna sålda + du slipper lura folk med taggar som Gaming Overkill osv.

Permalänk
Medlem

Som sagts. Det är bättre att sälja/erbjuda tjänsten än färdiga datorer. Alla har ju olika förutsättningar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.