Permalänk
Medlem

Skärmen fungerar inte som den ska

Hej, jag har fått ett problem med min datorskärm, det är att när jag lägger på den så kommer bilden fram och en liten ruta där det står hur den är ansluten (HDMI, D-sub, etc.) och efter 1 sekund så blir bilden svart, har testat ansluta min PS3 med HDMI kabel och datorn med HDMI kabel + VGA-DVI kabel, samma sak med dem alla.
Här är en film på det hela:

Tack i förväg

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisteria:

Hej, jag har fått ett problem med min datorskärm, det är att när jag lägger på den så kommer bilden fram och en liten ruta där det står hur den är ansluten (HDMI, D-sub, etc.) och efter 1 sekund så blir bilden svart, har testat ansluta min PS3 med HDMI kabel och datorn med HDMI kabel + VGA-DVI kabel, samma sak med dem alla.
Här är en film på det hela:
http://www.youtube.com/watch?v=R9lothcAVEU

Tack i förväg

Du har förstås enheten (ps3/dator) igång?! För att vara på säkra sidan.
Har du testat alla ingångar på skärmen? Har du testat om det går att växla ingång manuellt i skärmens menyer?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Du har förstås enheten (ps3/dator) igång?! För att vara på säkra sidan.
Har du testat alla ingångar på skärmen? Har du testat om det går att växla ingång manuellt i skärmens menyer?

Jadå, de var igång, det ser du på filmen
Ja, jag har testat alla ingångar på skärmen, och nej det fungerar inte att växla ingång manuellt

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem

Är det en ny skärm? Isåfall så skickar du tillbaka den.

Annars kan du ju testa att göra en factory reset i menyn på skärmen. Vet inte om det skulle hjälpa nåt särskilt, men kan väl va värt ett försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkin:

Är det en ny skärm? Isåfall så skickar du tillbaka den.

Annars kan du ju testa att göra en factory reset i menyn på skärmen. Vet inte om det skulle hjälpa nåt särskilt, men kan väl va värt ett försök

Nej, skärmen är lite mer än 1 år gammal, och jag kan inte få upp meny rutan på skärmen :/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S