Permalänk
Medlem

Ny mobil 2500kr!

Hejsan, det har blivit dags o pensionera min Sony Ericsson vivaz då den har strulat en väldigt lång tid nu. Jag är på jakt efter en mobil för runt 2.5 som sagt.

Krav:

Android
minst 5 mpx kamera
bra touch

Jag har kikat lite på samsung galaxy S:
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/sam...
Denna mobilen kostar 2222kr på mediamarkt.

Finns det någon mobil som kan mäta sig med galaxy S i den prisklassen?

Permalänk
Inaktiv

Motorola Defy Plus utan en sekunds tvekan
Klockren lur!

Permalänk
Medlem

Xperia Arc kostar 2499:- Måste väl ändå vara prisvärt + att den får ICS

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Skulle säga att Galaxy S'en är den mest prisvärda för under 2500. Stort community om du gillar att välja vilken ROM du vill köra.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=665

EDIT: Eller Arc'en som ovan.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Skulle personligen inte välja den luren då den använder sig av Pentile Matrix.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

.. och är sjukt slö enligt kollegan som har den.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Finns det ens något alternativ mer än Xperia PLAY?

De är ju den fetaste nerd mobailen som finns.

Hur många som hellst som sitter och kikar när jag lirar Supermario bro's 1-3 på bussen i med min Xperia PLAY.

Zelda från N64 funkar oxå utan problem. helt awsome att ha ett PS1/Psp/N64/8-bit i fickan ready to go när som helst.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ant3:

Hur många som hellst som sitter och kikar när jag lirar Supermario bro's 1-3 på bussen i med min Xperia PLAY.

Zelda från N64 funkar oxå utan problem. helt awsome att ha ett PS1/Psp/N64/8-bit i fickan ready to go när som helst.

Xperia Play är en bra mobil på många sätt men skärmen är så URUSEL att jag inte klarade av att titta på den.

För övrigt skulle jag rekommendera Xperia Ray i dagens läge. Funtar att byta ut min iPhone 4 mot den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

fast det kan man ju ha på vilken android mobil som helst:P xperia arc verkade vara ett bra val tycker jag annars!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Nexus s så klart..
Snart får den ju ICS oxså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av masa69:

Nexus s så klart..
Snart får den ju ICS oxså.

Nexus S är en riktigt slö telefon.
Man ska ha en dubbel kärnig idag om man satsar på att köpa en för 2.5 lax.

Visa signatur

Intel inside ✔ i7 8700K 5GHz | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Nexus S är en riktigt slö telefon.
Man ska ha en dubbel kärnig idag om man satsar på att köpa en för 2.5 lax.

Det blir svårt ända som är nära är ju LG o2x och den är väldigt många missnöjda med mjukvarumässigt
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s78945980

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker Sony Ericsson har många intressanta lurar från 2011 i den prisklassen, t.ex. Arc, Ray, Neo, Pro mm.
De kommer att få nästa androiduppdatering (ICS).
Köp inte en telefon från 2010, utvecklingen går så snabbt framåt. Dit räknar jag Galaxy S och Xperia Play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det blir svårt ända som är nära är ju LG o2x och den är väldigt många missnöjda med mjukvarumässigt
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s78945980

*Edit*
Menade du Google Nexus S, ops, syftade på den andra modellen av Nexus.. -.- Sorry.

Visa signatur

Intel inside ✔ i7 8700K 5GHz | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Fedora Linux

Permalänk
Medlem

Arc:en har tyvärr stigit i pris. Annars hade man ju rekommenderat den alla dagar i veckan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag tycker Sony Ericsson har många intressanta lurar från 2011 i den prisklassen, t.ex. Arc, Ray, Neo, Pro mm.
De kommer att få nästa androiduppdatering (ICS).
Köp inte en telefon från 2010, utvecklingen går så snabbt framåt. Dit räknar jag Galaxy S och Xperia Play.

Xperia play sitter dock med samma hårdvara som de övriga se-lurarna det talas om? Förövrigt lanserades den 2011 så förstår inte alls vad du menar.

Skärmen är knappast dålig på denna luren som någon sa ovan heller.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

fast det kan man ju ha på vilken android mobil som helst:P xperia arc verkade vara ett bra val tycker jag annars!

men på ALLA andra så skymmer du ju halva skärmen med dina tummar/fingrar när dus ska spela för att "knapparna/styrspakarna" hamnar där.

På min Xperia PLAY så har jag ju inte de problemet. Plus att knapparna går att använda för att navigera runt i android ifall touchen hänger sig eller du helt enkelt ska visa bilder eller något för någon och du helt enkelt slipper skymma skärmen för att byta bild osv.

Min sambo har nya Xperia ARC S och den ska enligt telefonernas info/data bland annat ha bättre kamera vilket inte märks vart man än kollar på bilderna. Det är mera tvärt om att Min PLAY tar bättre bilder än hennes ARC S trotts att min PLAY "bara" har 5MP medan ARC/ARC S har 8.1MP.

ARC/ARC S har EN funktion som är bättre än PLAY och de är att den har HDMI utgång vilket inte speciellt många andra lurar har.

Sen så har jag märkt att batteriet håller längre när man spelar på PLAY än på ARC S trotts att den ska ha bättre batteri enligt SE's produkt info.

Min PLAY har bättre mottagning än sambons ARC S och vi har samma operatör och våra abonnemang är identiskt utformade med tjänster osv.

Så spelar man mycke på sin android så finns de INGET alternativ till XPERIA PLAY. Vist de finns droider med vassare hårdvara MEN dom har inte samma kodning och instruktioner i sig så de kan inte hantera Playstation spel eller Nintendo 64 emulatorer utan att lagga. Jag får ju ut samma grafikprestanda i min PLAY som de fanns i den första PSP'n som Sony släppte. Vilket ändå är jävligt fett imho.

Sen när jag klockade den så kunde jag köra Grand Turismo 2 och 3 med stabila 30fps vilket är max fps på ett PS1 och PS2. så de va svin kul att ligga i sängen och köra. Fick t.om min PLAY's vibrator att agera på samma sätt som vibratorn i en PS1/PS2 dosa.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

kanske överstiget priset lite men ändå: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=925724

Visa signatur

MSI Gx740