Forskare tar fram kontaktlinser med integrerad display

Permalänk
Melding Plague

Forskare tar fram kontaktlinser med integrerad display

Bioingenjörer tar ytterligare ett steg mot "augmented reality" (alternativt Skynet) och testar kontaktlinser med integrerad display på kaniner. Förhoppningen är att framtida versioner ska fungera som en riktig bildskärm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén hoppas att de får det att fungera

"Först" borttaget.
Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi! Längtar tills det här kommer! Fast jag får nog vänta många år tills det finns som teknik för gemene man.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Hur ska man kunna fokusera på något som ligger så nära ögat?

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Fan va häftigt!
Detta gillas starkt!

Kommer antagligen ta död på mycket, t.ex känslan med att gå fram till någon och fråga vad dem heter...istället kollar man snabbt på dem, och får upp facebookprofil direkt...jaja

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

skynet we are doomed!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXim:

skynet we are doomed!

hahaha, vi tänkte samma sak xD

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Fan va häftigt!
Detta gillas starkt!

Kommer antagligen ta död på mycket, t.ex känslan med att gå fram till någon och fråga vad dem heter...istället kollar man snabbt på dem, och får upp facebookprofil direkt...jaja

haha, gud var jobbigt. Tänk hur detta skulle kunna implenteras i brottsväsendet. Usch.

Permalänk
Medlem

Saknas bara styra spel med hjärnan snart

Permalänk
Medlem

shiiiit coolt är det IRL filmen där? va coolt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fan va coolt, headsup-displayerna kan ju slänga sig i väggen

Permalänk
Medlem

Har inte det här redan funnits ett tag? Läste i illustrerad vetenskap om detta för ca ett år sedan.

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

När kommer den med 1920*1080?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Undrar samma sak. Det måste vara någon slags inbyggd brytning i linsen. Å andra sidan bör allt bortom linsen bli suddigt!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Antar att de gör bilden ur fokus så man slipper att fokusera, med andra ord så fixar linsen det själv.

Permalänk
Medlem

Den bryter så att det i linsen blir skarpt men IRL blir suddigt så no cyb0ring when driving!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Inaktiv

Haha, älskar att "Bästa pris påTerminator 2: Judgment Day" ligger under nyheten!

Permalänk

Skumt. Vad är det som ska projeceras i dom då? Och varifrån får dom sin input? Dom skulle bara gå sönder för mig iaf. Jag böjer mina linser när jag tar ut dom.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grisapa1:

Har inte det här redan funnits ett tag? Läste i illustrerad vetenskap om detta för ca ett år sedan.

Jo, men Illustrerad Vetenskap är ju rätt bra på att få en idé att framstå som en nästintill färdig produkt.

OnT: Fascinerad.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Wully:

Saknas bara styra spel med hjärnan snart

OCZ Neural Impulse Actuator?
http://gear.ocztechnology.com/products/description/OCZ_Neural...

Skrivet av Tony32:

Skrivet av blomqvist:

Undrar samma sak. Det måste vara någon slags inbyggd brytning i linsen. Å andra sidan bör allt bortom linsen bli suddigt!

Antagligen på liknande sätt som när man projekterar direkt mot näthinnan, eller har andra små i ögonvrån displayer, tex Zeal Optics Transcend SPPX skidglasögonen.
Dvs - De löser det

Edit;

Skrivet av källan:

To focus the light on the rabbit's retina, the contact lens itself was fabricated as a Fresnel lens - in which a series of concentric annular sections is used to generate the ultrashort focal length needed.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna testat ett par

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Oneone:

Självklart, vad många inte vet är att Terminator 2 är en dokumentär.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till människor också och inte bara kaniner ;-D

Permalänk
Entusiast

Aww, stackars kaniner

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Skrivet av hunden:

Självklart, vad många inte vet är att Terminator 2 är en dokumentär.

Ontopic - Äntligen är det dags!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag tar två!

Permalänk

Bästa pris påTerminator 2: Judgment Day
hahaha

Skrivet av MrAdde:

Aww, stackars kaniner

Så länge det inte gör ont att se en pixel genom en kontaktlins, så är det nog ganska lugnt med kaninerna

Permalänk
Inaktiv

Älskar att vi är ett steg närmre vår stora skapelse AI SkyNet - Terminator - som kommer förundra en hel värld, tills vi i panik försöker stänga ner den förjäves.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

När kommer den med 1920*1080?

Med nuvarande kapacitet på 1 enda pixel lär det dröja 10-15 år minimum.

Permalänk

Sweclockers..

Sweclockers ni som whinade på svt som bara gav den dåliga sidan av spelandet. Ska ni inte skriva något om att det är synd om kaninerna. Herregud särriöst.