[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
SpelClockers

Jaha där kraschar den igen. Även om vi har en del trogna spelare som alltid kommer tillbaka och försöker hålla spelet vid liv så kommer det inte lika mycket nya spelare och servern blir fort tom igen.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Rocket Blast säger att serverpatchen som ska fixa våra problem är väldigt nära nu. De får inte säga exakt när, men det lär blir nu i veckan, och man brukar sällan rulla ut uppdateringar mot slutet av veckan, så i morgon eller onsdag känns troligt.

Stort tack till alla er lojala medlemmar som spelar kvällarna i ända trots stabilitetsproblemen, det är tack vare er som vår server snart är på topp-100 i världen!

Permalänk
Medlem

Har inte Dice annonserat ut en update för PC nästa helg?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Synt:

Har inte Dice annonserat ut en update för PC nästa helg?

Det du menar är nog klient-patchen som har utannonserats. Ingen vet exakt när varken klient- eller serverpatchen kommer, men jag gissar på onsdag. Man brukar inte släppa stora uppdateringar strax innan eller under helgen, för att kunna supporta till max ifall något skiter sig.

Permalänk
Medlem

ni gör bra jobb och jag med många andra är trogna servern som det verkar

enda gången man inte är trogen till servern är när man vill köra TD imellan åt.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

"plus we’re removing the so called “negative mouse acceleration” that some of you have experienced."

Det där kommer göra widl supernöjd om dom fixar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av agentq15:

"plus we’re removing the so called “negative mouse acceleration” that some of you have experienced."

Det där kommer göra widl supernöjd om dom fixar

Sannerligen! Men jag tycker att vi skippar att diskutera klient-patchen i den här tråden, eftersom den egentligen inte har något med vår server att göra.

Permalänk
Medlem

Tycker ni gör ett bra jobb som orkar hålla i detta! Stort tack till er SweC Admins och allt annat trevligt folk!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Nu är servern nere igen;(

Alla som spelar Support och Medic, släng gärna ut lite MER LÅDOR!!!

Tack för en bra server Swe:) ska börja sms:a in lite pengar till er;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Sannerligen! Men jag tycker att vi skippar att diskutera klient-patchen i den här tråden, eftersom den egentligen inte har något med vår server att göra.

Jag bara länka ut länken så folk får se det med egna ögon, vad som kommer o när behöver vi ej prata om här, svar nej

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Mycket otrevligt språk från folk Runt 7.30 tiden

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ta printscreen så löser vid det när vi ser det.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MuLLvaD3n:

Skrivet av agentq15:

Ta printscreen så löser vid det när vi ser det.

Eh, sorry Q15 men eftersom det handlar om chat så kan vi ju gå tillbaka och kolla i loggarna med tidsstämpeln så det funkar även utan screenshot.

Plugin. Chatfilter. Måste ha.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Eh, sorry Q15 men eftersom det handlar om chat så kan vi ju gå tillbaka och kolla i loggarna med tidsstämpeln så det funkar även utan screenshot.

Plugin. Chatfilter. Måste ha.

Oj där tänkte jag visst inte efter Screenshot är vid TK

Permalänk
Medlem

23:33 m.fl tider, folk är #censur# i chatten

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

23:33 m.fl tider, folk är #censur# i chatten

Bör vara rensat nu

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Bör vara rensat nu

Tackar vi för

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Tackar vi för

Skitbra att det kommer snabba och pricksäkra rapporter, gör vårt jobb att hålla servern ren väldigt enkelt! Tack!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Skitbra att det kommer snabba och pricksäkra rapporter, gör vårt jobb att hålla servern ren väldigt enkelt! Tack!

Nja, lämnade ute namn å vad som vart sagt. Så lite mer info hade man kunnat lämna

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nästan sorgligt med alla campers.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Moderator
Moderator

Jo, Seine som du lirade nyss (var inloggad) är rätt knepig som karta och conquest mode är inte riktigt rätt konfigurerad gameplay mässigt. Du får mer poäng för att skjuta än du får för att ta flaggor. Det borde vara mer "incentives" på att lagarbeta och mindre fokus på kills. Om de hade satt upp systemet så att de gett rewards baserat på "teamactions" så hade det funkat bättre.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/

Snart dags mina vänner

Blir ett par fixar i kommande patch!

Visa signatur

Permalänk

Nån under 20 som lirar ?

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

Då var det igång! Ses på servern

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är jag helt värdelös på script osv.
Men kan man inte "spärra" vissa ord på chatten?
Dvs som det var på många servrar när man lirade CS. Skulle man skriva massa svordomar så vart man utslängd eller spärrad pga ovårdat språk.

You feel me?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yorgo_:

Nu är jag helt värdelös på script osv.
Men kan man inte "spärra" vissa ord på chatten?
Dvs som det var på många servrar när man lirade CS. Skulle man skriva massa svordomar så vart man utslängd eller spärrad pga ovårdat språk.

You feel me?

Det finns plugins till Procon med den funktionaliteten. Vi håller på och testar en plugin just nu, så fort vi är klara med konfigurationen och ser att servern är stabil (vilket den bör vara nu efter R9) kommer vi rulla ut den pluginen på servern!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är alltså servern uppdaterad till R9, som enligt DICE ska lösa de stabilitetsproblem vi haft!

Rocket Blast har bekräftat att just vår server har varit mer drabbad än andra, men det är fortfarande ingen som vet varför. Överladdning av skillade spelare kanske?

Permalänk
Medlem

Okej, frågade denna fråga på Swecservern och Vargeeen tyckte att jag skulle ta det här. So here it goes!

När väl det "nya" banorna blir spelbara, kommer ni då att ta bort dessa dåligt gjorda stadsbanor? Det var fler än jag som tyckter så iaf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elffors:

Okej, frågade denna fråga på Swecservern och Vargeeen tyckte att jag skulle ta det här. So here it goes!

När väl det "nya" banorna blir spelbara, kommer ni då att ta bort dessa dåligt gjorda stadsbanor? Det var fler än jag som tyckter så iaf

Jag antar att du menar de nya kartorna från Back to Karkand? Det ska mycket till för att vi ska ta bort någon karta ur rotationen. Enligt en omröstning jag gjorde här på forumet är det inga kartor som är aktuella att ta bort om man ser till resultaten av den omröstningen. Om vi tycker att det blir för många kartor om/när vi inkluderar Back to Karkand-kartorna i rotationen får vi omvärdera om vi ska ta bort en eller flera av de mindre populära kartorna, då tänker jag främst på Teheran Highway.