[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hznn:

Hur tänker ni då om man får fråga?

I och med att FF är på, så är 3D hud och 3D spotting också på. Man har väldigt få medel att kommunicera att man sett en fiende till sina lagmedlemmar som det är om man inte är på samma VOIP lösning. Alltså, tar vi bort 3D spotting helt så tappar vi det enda (förutom chatten som ofta används felaktigt) som gör att man kan agera samlat mot en fiende. Istället skulle vi få lonewolfs deluxe med begränsat samarbete.

Personligen skulle jag kanske hellre se att de bara dyker upp på minimap men med tanke på den höga oavsiktliga mängden Teamkills så är vi nog tvungna att ha något som skydd...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Mozzra:

Får be om ursäkt för ovårdat språk. Blev lite frustrerad bara när efter 2 minuters spelande på vad jag trodde skulle vara en lite mer mogen server blir man skjuten i huvet av en lagkompis med [SweC] taggen, när man sätter sig i helikoptern. ber även om ursäkt för min öga för öga tand för tand reaktion.

Det låter bra. Jag har full förståelse för att man blir irriterad när annat folk inte kan bete sig. Tror man dessutom att det är en admin så är det ännu mer förståeligt. Du är som sagt välkommen tillbaka.

Skrivet av Bloopy:

Vallt att inte skriva ban för "dezmoineZ" eller han kanske aldrig blev bannad?
Han gjorde 3 regelbrott å enligt liknande domar ni haft så är permban enda alternativet i detta fall.

Anledningen att man permbannar någon är för att man inte tror att han kommer skärpa sig. I detta fall så kunde jag prata med han direkt på Mumble och var helt övertygad om att det inte kommer att hända igen.

Även om det inte är någon admin ingame så sitter det ofta någon som håller lite uppsikt speciellt över chatten så om någon inte beter sig så räcker det ofta med en tillsägning. När det gäller teamkills så är det nästintill omöjligt att bedöma om det är avsiktigt eller ej utifrån loggarna och där måste vi ha screenshot, om det inte gjorts så är det ord mot ord och kommer troligen inte leda till någon omedelbar åtgärd. Dock så kan vi prata med personen och hålla personen under uppsikt.

I övrigt så sitter ofta någon admin inne på våran Mumble server (se signaturen nedanför). Sitter man afk, i privat kanal eller kanske inte svarar så kan ni alltid skriva ett meddelande så tar vi det såfort vi ser meddelandet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tw3R:

Idag på tehran highway så råka jag team killa en kille i ett spänt läge vid en flagga. Skriver sorry och revivear han direkt. Därefter så skjuter han ihjäl mig...

Nick: RikS4
Klockslag runt 19 tiden.

Hoppas att ni kan hitta då jag inte har någon exakt tid.
Tack på förhand
// Christer_P

Dög informationen eller måste man alltid ha screenshot?

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem

Servern verkar krasha mycket ikväll

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är det bara jag eller går det inte att logga in på battlelog?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Varför blev jag bannad utan varning? Skrev "dö admin" på skoj när jag dödade admin. Haha...

Permalänk
Medlem

Nu verkar servern krångla

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JackeShan:

Varför blev jag bannad utan varning? Skrev "dö admin" på skoj när jag dödade admin. Haha...

Noterade bara att det stod "DÖ ADMIN" i chatten, noterade inte att det var du som dödade mig. Lyfte bannen nu, du får ursäkta missförståndet.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Noterade bara att det stod "DÖ ADMIN" i chatten, noterade inte att det var du som dödade mig. Lyfte bannen nu, du får ursäkta missförståndet.

Det är lungt.

Permalänk
Sötast

Teh crashing.....

2 Serverkrasher på 5 min.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Rydberg:

Servern verkar krasha mycket ikväll

Skrivet av jonthan:

Nu verkar servern krångla

Vad jag kan hitta så har alla användare lämnat servern vid 3 tidpunkter under dagen: 15:16:21, 17:53:25 och igen 19:08:03. Håller på att kolla lite i loggarna och se om det är samma som tidigare eller vad som händer.

Skrivet av tw3R:

Dög informationen eller måste man alltid ha screenshot?

Jag hittade

Citat:

Playerlist 11-17-2011 18:53:15 PlayerTeamKilled Christer_P teamkilled RikS4
Playerlist 11-17-2011 18:53:18 PlayerTeamKilled RikS4 teamkilled Christer_P

Vilket ser lite konstigt ut, han verkar dock inte ha gjort något annat som jag kan hitta. Men kommer han tillbaka så håller vi koll på han.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Vilket ser lite konstigt ut, han verkar dock inte ha gjort något annat som jag kan hitta. Men kommer han tillbaka så håller vi koll på han.

Okok, tack för att du kollade. Man blev ju bra bitter då man skriver sry och återupplivar han igen...

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Sötast

Gah vad bitter man blir på servern stundvis, så jävla många ungar och gnällspikare, cry this, cry that.... Dice ge oss en funktion att stänga av chatten!

Permalänk
Medlem

Hmm tänkte spela ikväll men servern var nere.
Märkte även att TV2:s alla Caspianborderservrar var helt tomma. Hur kan det komma sig?
Nysläppt spel och fredagkväll, servrarna har vart smockfulla varenda dag tills idag. Konstigt.

Nåja, nytt försök imorgon

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
SpelClockers

SweClockers servern är iallfall full och har varit uppe i närmare 4 timmar nu sedan sista kraschen.

Det bör väll vara ganske mycket folk som spelar speciellt en fredag kväll. Men är väll inte helt otänkbart att dom också haft en del stabilitets problem.
Eftersom det fungerar bra vardagskvällar och blir problem under helgen så känns det ju lite som att det är ett backend problem hos EA/Dice, punkbuster eller liknande.

Visa signatur
Permalänk

Är tredjepersonsvyn i fordon tillbaka? Tyckte den var det inatt.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Är tredjepersonsvyn i fordon tillbaka? Tyckte den var det inatt.

Aa det buggar lite precis som med killcam och slår på sig själv ibland. Får hoppas att det löser sig framöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

I och med att FF är på, så är 3D hud och 3D spotting också på. Man har väldigt få medel att kommunicera att man sett en fiende till sina lagmedlemmar som det är om man inte är på samma VOIP lösning. Alltså, tar vi bort 3D spotting helt så tappar vi det enda (förutom chatten som ofta används felaktigt) som gör att man kan agera samlat mot en fiende. Istället skulle vi få lonewolfs deluxe med begränsat samarbete.

Personligen skulle jag kanske hellre se att de bara dyker upp på minimap men med tanke på den höga oavsiktliga mängden Teamkills så är vi nog tvungna att ha något som skydd...

Ett litet problem med FF on och 3d spotting, för mig som är färgblind så ser en spottad fiende och den egna squaden likadan ut. Riktigt dåligt av dice att 2011 inte känner till att det finns folk som är färgblinda och sen är det skam att dom säger att dom vet om problemet men det är inget som dom tänker fixa i dagsläget.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Hej,

Önskar veta av vilken anledning jag har blivit bannad.

Mvh
Caylon

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Caylon:

Hej,

Önskar veta av vilken anledning jag har blivit bannad.

Mvh
Caylon

Vad har du för nick i BF?

Edit: Hittade dig. Du är bannad i 10 min till för dåligt språk i chatten.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Najsman:

Är tredjepersonsvyn i fordon tillbaka? Tyckte den var det inatt.

Stämmer detta?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

varför har jag blivit bannad?? SlinkeYYY

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SlinkeYYY:

varför har jag blivit bannad?? SlinkeYYY

Avsiktlig friendly fire står det i våra listor.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

omg inte så lätt att inte flytta en stor tank när man redan har skjutit före den åkte och ställde sig där..
hur länge är bannen? ända servern jag spelar på..

Permalänk
Medlem

För en stund sedan lirade jag på servern. Puttefnasket är mitt nick. Kartan var Operation Firestorm och klockan var ca 19:58 och han som tk mig hette kosinov74 och en liten stund senare, ca 3-5 minuter blev jag tk av en Lugenz... Inte en ursäkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Stämmer detta?

Japp ett tag var den på och killcam var också aktiverad under en tid...

Permalänk
Medlem

tror hon är nere nu. uppe igen

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Nu får ni göra något åt eran server den går ner minst engång i timmen.
Varken netonnet eller webhallen går ner så ofta något är generalfel alltså.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Då väntar jag med spänning på att en Hardcore server poppar fram, det enda som gäller för mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vinylens:

Nu får ni göra något åt eran server den går ner minst engång i timmen.
Varken netonnet eller webhallen går ner så ofta något är generalfel alltså.

Den har sällan gått ner en gång i timmen, men mycket riktigt verkar vår server ha betydligt mer problem än de flesta andra servrar. Det tråkiga är bara att det fortfarande inte är någon som vet varför. Vi väntar på nästa server-patch som enligt DICE ska lösa de stora stabilitetsproblemen.