Ace of Sweden AC-FSP460

Permalänk
Medlem

Dumt att detta inte kom tidigare, byggde i Juni en budget burk. Har ett 400W FSP agg i den, gav mer för de än detta kostar. Dock inget att klaga på FSP är ett bra märke!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

En sak som är värt att tänka på förutom att du riskerar att sabba hemmasäkringen eller hela din dator med dessa skitagg:

Endast 230v innebär att du inte kommer klara en "brown out" över huvud taget, det kan räcka med att någon granne slår på en dammsugare så bryts strömmen till din dator och den krashar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vet dock inte om jag skulle våga stoppa något sådant billigt i ett eget datorbygge...

Gör man ett billigt bygge så kör man med billiga komponenter. Gör man ett mer kostsamt bygge så använder man såklart inte ett jättebilligt nätagg.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

jag ser inte väldigt korta kablar som ett fel/hinder. snarare är det domdär idiot-aggen som har en meter kabel på alla saker som man blir arg på. att ha en kasse kabel i lådan blir man inte glad över. då köper man hellre förlängare för dom få gånger det inte vill räcka.

Permalänk
Medlem

Känns skönt att grannens dator inte kommer fatta eld i framtiden. Jag hade FSP för 10 år sedan och det var bra grejer. Kondingarna brukar inte gnälla som på andra billiga nätagg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scienta:

Det är ju FSP-agg så det finns inget att vara orolig över. Att rata ett företag p.g.a. 1 dålig produkt när det visat sig att nästa är godkänd, det är ju bara dumt. Jag hade en Samsung-mobil för flera år sen som var rena skräpet i jämförelse med annat och idag är Galaxy S2 bland det bästa som finns. Ångrar inte att jag gav Samsung chansen igen.

Är ju så det oftast funkar på denna marknad. Antec, Gigabyte, Thermaltake, Zalman m.fl. har använt agg ifrån FPS med eget klistermärke. Corsair har Seasonic till stor del som OEM.

Lista på tillverkare/OEM: http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers

Nja, det är en viss skillnad med större märken så som Antec, Corsair, TT osv. De använder inte referens design utan använder fabriken som tillverkare inte dvs byta klistermärke rakt av (OEM).

Länken rtill PSU listan är iofs sjukt gammal och inte uppdaterad på ett bra tag..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

Nja, det är en viss skillnad med större märken så som Antec, Corsair, TT osv. De använder inte referens design utan använder fabriken som tillverkare inte dvs byta klistermärke rakt av (OEM).

Länken rtill PSU listan är iofs sjukt gammal och inte uppdaterad på ett bra tag..

Med tanke på alla tester och hur lika många av dem presterar kan det inte skilja så mkt iaf? Och listan må vara gammal, men det som står där stämmer ju?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Ojojoj, ett FSP i den här prisklassen, Det här kan nog vara en framtida kandidat till en liten filserver

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=523825

I den prisklassen sen det dök upp 2009 och det är bronscertat.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Gör man ett billigt bygge så kör man med billiga komponenter. Gör man ett mer kostsamt bygge så använder man såklart inte ett jättebilligt nätagg.

Självklart inte! Men skulle nog i vilket fall som helst gå på just denna prisklassen. Nätagg behåller man ju en längre tid.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Tempel:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=523825

I den prisklassen sen det dök upp 2009 och det är bronscertat.

Ursäkta att jag inte finkammade hela nätet innan jag skrev

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Finns inte på kartan att jag skulle använda mig av ett sådant nätagg i ett datorbygge. Inte ens om jag fick betalt..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Finns inte på kartan att jag skulle använda mig av ett sådant nätagg i ett datorbygge. Inte ens om jag fick betalt..

True

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

FSP håller högsta kvalitet, att kalla detta skit eller dyl är helt befängt.
Om man inte vill ha ett med ACE logga kan jag förstå däremot, då köper man ett FSP-märkt och betalar möjligen lite extra.

Permalänk
Inaktiv

Jag vet vad ni menar med ACE och att man förtjänar en andra chans. Det som är skillnaden i det här fallet är att man vilseledde kunderna och märkte momentant maxlast istället för kontinuerlig belastning. Detta medförde att nätagget kortslöt och tog med sig datorn. Hos mig får ACE ingen andra chans. Det är skillnad mellan misstag och vilseledningen. Dessutom. Varför skulle de kunna sälja en produkt billigare än vad FSP säljer den för. Nån komponent msåste ha förändrats på något sätt.

Permalänk
Skrivet av avicenna:

FSP håller högsta kvalitet, att kalla detta skit eller dyl är helt befängt.
Om man inte vill ha ett med ACE logga kan jag förstå däremot, då köper man ett FSP-märkt och betalar möjligen lite extra.

Kan helt seriöst inte förstå en person som skulle betala massa extra för en klisterlapp. Fast iförsig, kanske någon föredetta mac-användare.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Det är väl inte illa om dom tar in FSP's budgetagg , det är ju inte som om man behöver US spec aggen här. För övrigt så har FSP väldigt varierande priser beroende på modeller. Och det kan ju vara ide att slänga en blick på rails spänning på olika FSP modeller då dom har sina variationer. + Sen är ju frågan vilka olika skydd agget är speccad med. FSP aggen ur min synpunkt verkar väldigt långlivade, har en 300w som funkar fint än 8+ år och min 350w SAGA som jag gav runt hundringen när dom såldes ut 3 år sen funkar felfritt även under tyngre belastning (köpte den till systemtest på opålitliga datorer och den har överlevt hittills ). Om folk ska köpa billigt skräp så får det gärna vara nåt som ger en lite valuta för pengarna, hade varit hemskt om dom kommit igen med nåt halvtaskigt märke. Det ju bara ett fåtal i slutändan som har lika mycket koll som medlemmarna här och ACE produkterna kan man tyvärr hitta 10gngr lättare än FSP . P.S FSP har också haft en del ruttna ägg i bagaget , deras tidiga 500w var inte direkt en höjdare i effekt + den var dyr.

Permalänk

Skulle inte tveka att köpa denna vid ett budgetbygge.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

FSP är bra...

Det visar att FSP är mycket bättre än sitt rykte som säkert kommer från konkurrenterna... FSP gör bra grejor till bra pris inget snack om saken. Aurum-serien är riktigt vassa. Tror inte att FSP är ett dugg sämre än Corsair t.ex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Det visar att FSP är mycket bättre än sitt rykte som säkert kommer från konkurrenterna... FSP gör bra grejor till bra pris inget snack om saken. Aurum-serien är riktigt vassa. Tror inte att FSP är ett dugg sämre än Corsair t.ex.

Corsair tillverkar inte nätagg. Corsair låter andra tillverka åt dem varför jämförelsen inte är rättvis.

Det är inte förvånande att ACE valde någon rysk överbliven billig modell. Presterar iofs säkert bättre än vanliga 60APN när det gäller ripple men inte ljudnivå. Tycker ändå man borde stödja FSP genom att köpa deras egna nätagg istället så får de mer pengar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdasd123123:

En sak som är värt att tänka på förutom att du riskerar att sabba hemmasäkringen eller hela din dator med dessa skitagg:

Endast 230v innebär att du inte kommer klara en "brown out" över huvud taget, det kan räcka med att någon granne slår på en dammsugare så bryts strömmen till din dator och den krashar.

Vilket jävla skitsnack!

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ett år sen, mitt ACE Raw deal 420W snurrar fortfarande på i HTPC riggen utan problem. Detta nya agg blir nog ett självklart köp till nästa bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avicenna:

FSP håller högsta kvalitet, att kalla detta skit eller dyl är helt befängt.

FSP bygger bra prisvärda agg, men de är inget uttalat kvalitetsmärke. De kostar tex väldigt sällan på dyrare bättre kondensatorer, och har inte de tystaste fläktarna med bästa kontrollerna.

Men de vet vad de håller på med utan tvekan, och aggen verkar hålla bra.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Jag vet vad ni menar med ACE och att man förtjänar en andra chans. Det som är skillnaden i det här fallet är att man vilseledde kunderna och märkte momentant maxlast istället för kontinuerlig belastning. Detta medförde att nätagget kortslöt och tog med sig datorn. Hos mig får ACE ingen andra chans. Det är skillnad mellan misstag och vilseledningen. Dessutom. Varför skulle de kunna sälja en produkt billigare än vad FSP säljer den för. Nån komponent msåste ha förändrats på något sätt.

Antingen det, eller så har de extremt dålig vinst på dessa mest för att vinna åter kunder och reparera sitt rykte. En ren gissning, men är det inte så, verkar det ju mycket mycket underligt att de skulle kunna sälja en bra bit under FSP's pris.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

100:- Billigare bara för att Ace har sin logo på klisterlappen. Som man inte ser när den är monterad! I övrigt ett FSP agg. Klart godtjänd till HTPC. Är dock lite oroad över ljudnivån. 40db på en 120 mm fläkt ? Då finnes det bättre. Viktigt om man skall ha den i en HTPC.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Varför skulle de kunna sälja en produkt billigare än vad FSP säljer den för. Nån komponent msåste ha förändrats på något sätt.

Rätt märke gör att man kan ta mer betalt. Svårare än så är det inte... tror nog inte det är någon nyhet för dig heller.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrim:

Tycker att det är bra jobbat av Ace, tyder på att de tar marknaden seriöst och levererar en pålitlig produkt.

Mmm... de tog marknaden allvarligt för ett år sedan.

Skrivet av Cheewie:

Äsch, alla är värda en andra chans.. bra jobbat Ace, nu är grejerna prisvärda. Det finns ATX-chassi med detta agget för 490kr på komplett.se. Det är fan en "Raw deal"! ;P
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=644965

En andra chans? En andra chans får man när man gjort ett misstag, det Ace of Sweden gjorde var att de medvetet sålde agg som inte höll måttet. Det visste om problemen redan innan Sweclockers gjorde sitt test och även efter försökte de bortförklara "misstaget". Nej, de ska inte ha en andra chans.

Skrivet av moire:

Riktigt trevligt litet agg! Detta kommer jag rekommendera till budget byggen!

Att rekommendera är farligt. Då kan den som tog ditt råd skylla på dig etc... är det en kompis så är det en riktig balansgång.

Skrivet av lanbonden:

Bra sagt, verkar vara ett kanon agg, men vad händer om man har lite otur och får problem med det?

Ja... vad hände sist med alla som fick sina datorer stekta? Ingenting, de fick ett nytt agg eller pengar för agget sen fick de stå för resten av komponenterna själva som agget var orsaken till att ha förstört. Så jobbar Ace of Sweden.

Skrivet av Typoon9150:

Trevligt Ace of sweden kanske kan blir att räkna med i framtiden, även företag förtjänar en andra chans.

Trevligt och trevligt... och att räkna med.. nja, finns bättre alternativ för inte allt för många hundralappar, XFX någon? Dumsnål ska man inte vara.

Skrivet av KKay:

Kul, men min syn på Ace är redan förstörd

Tack att det finns vettiga människor.

Det många glömmer är att det Ace of Sweden gjorde med Raw Deal aggen var medvetet! Det var inget jävla misstag! De ska bort från nätaggsmarknaden punkt och slut. De hjälpte inte heller någon som fick hela sin dator förstörd, de fick stå för skiten själva. Agget fick de ett nytt.

Nej detta är inget seriöst företag och det finns en anledning till varför deras produkter är så mycket billigare än andra.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag corsair vx 450 klarar nästan 600w i en bra kyld låda. Köpte ett gäng när dem gick för 299kr slipper man ens fundera på man ska sätta in ett ace i htpcn:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Håller med sj6 Köp hellre xfx 450w seasconic plattform 105 c Japanska kondingar är bättre köp! Men visst det här nätagget är väldigt prisvärt men jag tänker inte rekommendera ace nätagg till någon.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Snusfri

Varför läste jag detta istället för vad det stod i texten:
"Det klassiskt datorgråa aggregatet använder sig av en 120 millimeters-fläkt för att ventilera ut den varma luften genom ett utstansat bukkake-mönster på enhetens baksida."

Roligt att se att ACE gjort om gjort rätt faktiskt.
Till en enkel surfburk eller en server som inte behöver speciellt mycket kräm skulle jag helt klart kunna köpa detta agg.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

[QUOTE="EpicBoobs;11650358"]Varför läste jag detta istället för vad det stod i texten:
"Det klassiskt datorgråa aggregatet använder sig av en 120 millimeters-fläkt för att ventilera ut den varma luften genom ett utstansat bukkake-mönster på enhetens baksida."

Bukakke? O_o

Jäklar i gatan, 262kr @ dustinhome för ett "460W" nätagg och inkluderad ljuddämpande gummilist, det är fan nästan ett givet köp bara-för-att!

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |