Ny spel-lappis för runt 7k
God eftermiddag mina vänner.
Jag har kollat runt på nätet senaste dagarna efter en laptop för cirka 7000 kronor. Jag förstår att det inte är en jättehög budget, men jag är mest intresserad av att studera vid den och spela BF Heroes och Minecraft, sen eftersom tekniken gått framåt så mycket sen sist jag handlade laptop så kanske en för 7000 kronor idag även skulle klara Bad Company 2, GTA 4 eller till och med Skyrim eller BF 3 på låga inställningar?
Gärna skulle jag vilja ha en laptop på 15,6" då jag inte vill ha en stor klump.
Min quest att finna en lämplig dator stannade slutligen kring dessa två datorer:
http://www.dustinhome.se/ProductCompare.aspx?CompareProdID=5010600520,5010610263,
Jag blev varmt rekommenderat av en vän att välja Dustin pga deras goda kontakt, support m.m.
Dessa två skiljer sig lite åt som ni kan se. Då undrar jag vilken av dessa som lämpar sig bäst till spelande?
+ Vilka spel anser ni att dessa datorer skulle klara av? Inte nödvändigtvis på högsta grafikinställningar.
+ Vet ni kanske någon liknande laptop som kring samma prisklass som är likvärdig eller bättre? Kanske en som är lite dyrare men som är mycket bättre?
+ Hur är batteritiden på en sådan här dator om jag kör batterisparläge och endast exempelvis surfar?
+ Överhettas en sådan här laptop lätt och kan den eventuellt ta skada av detta? Då jag sålt min stationära kommer denna laptop bli min nya huvuddator.
Jag kollade runt här på forumet men hittade inte riktigt en tråd som redde ut mina frågetecken.
Sammanfattningsvis kan jag alltså konstatera att det viktigaste för mig är att datorn är bra att spela på, hellre än att den ska se bra ut eller något annat. Budgeten är alltså cirka 7000:- , men skulle jag få en otroligt bra dator för exempelvis 8 så är det att föredra.
Stort tack till alla er som tar er tid att hjälpa mig att hitta min nya bästa vän