Western Digital återupptar hårddisktillverkningen i Thailand

Permalänk
Melding Plague

Western Digital återupptar hårddisktillverkningen i Thailand

Sakta men säkert börjar hårddisktillverkaren Western Digital återhämta sig efter översvämningarna i Thailand. Nu meddelas att produktionsanläggningar startar upp på nytt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt, kanske priserna sjunker till lite mer normala nivåer snart då!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

gött erre1

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Snabbt jobbat från torrläggning till produktion på 2 veckor, riktigt imponerande måste jag säga!

Permalänk
Avstängd

Fan de får nog skynda sig...tänk om man vill ha 4st 2TB för 2800kr inte 10000kr...Men bra jobbat att de är igång så snabbt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Way to go!

Permalänk
Medlem

Åt rätt håll!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Underbart!

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Snabbt jobbat från torrläggning till produktion på 2 veckor, riktigt imponerande måste jag säga!

Kan bara instämma, snabbt jobbat

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

På tiden!

Permalänk
Medlem

Snabba ryck iaf men några lägre priser lär vi väl inte se inom kort ändå. Alldeles för stort underskott på diskar just nu.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Det är härligt att höra. Grymt optimistiskt, med tanke på att det senaste som skrevs var ett halvår för att börja tillverka diskar igen typ.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Otroligt starkt jobbat att både torrlägga och återuppta produktionen så snabbt. Hoppas att priserna börjar sjunka inom en inte alltför avlägsen framtid. Börjar bli trångt på de diskar som finns hemma=)

Permalänk
Medlem

"Arbetare anläggning har även bärgat och påbörjat renoveringen av utrustning för tillverkning av glidarmar. Western Digital uppskattar att denna del av produktionen kan återupptas i mars[...]"
Vilket borde betyda att WD kan tillverka kompletta diskar tidigast i mars, och då kommer efterfrågan vara stor och tillgången låg. Då kommer det antagligen vara svårt att få tag på diskar i några månader efter det, och det dröjer ytterligare några månader efter det innan priserna är tillbaka på normala nivåer vilket betyder att jag måste klara mig i ytterligare nästan ett år på min 1tb-disk jag har nu?

Skrivet av zwete:

Det är härligt att höra. Grymt optimistiskt, med tanke på att det senaste som skrevs var ett halvår för att börja tillverka diskar igen typ.

Vilket i stort sätt stämmer?

Har jag missuppfattat något? Alla verkar så possitiva, jag tycker att det var ganska negativt :/

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Avstängd

Western Digital borde satsa på SSD istället.

Permalänk
Medlem

Säger dom nåt om att priser ska sjunka?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Va glad jag blev när det kom nyheter såhär sent på en söndag! Bra nyhet också

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd

Fint!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

2012 när produktionen har kommit igång på riktigt.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en fullskalig produktion så fort som möjligt. Jag behöver 8TB.

Snabbt jobbat på att få igång det igen.

Permalänk
Medlem

Mitt NAS-testbygge-som-blev-permanent klarar sig inte på 2x 500gb i raid 1, vill ha mer disk, men inte till de höga priserna som är nu

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggro:

Jag hoppas på en fullskalig produktion så fort som möjligt. Jag behöver 8TB.

Snabbt jobbat på att få igång det igen.

kan man få fråga vad du ska ha 8TB till?

Permalänk

Haha, ska bli så skönt att få kunna köpa en hårddisk som inte kostar 600, istället för 200-400 kr.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Kul för dem som fortfarande envisas med att köra hårddiskar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Reparationskostnader och tömda reserver på hårddiskar lär ju återspegla sig i priserna ett bra tag framöver känns det som Men hoppas man kan få tag på diskar till någorlunda rimliga priser i April/Maj när det (kanske) är dags för mitt HTPC-bygge ^^

Skrivet av Ozzed:

Kul för dem som fortfarande envisas med att köra hårddiskar.

Yes SSDs har ju totalt ersatt hårddiskar som ett prisvärt och tillförlitligt alternativ på lagringsfro... o wait.

Det har inte med envishet att göra utan behov av utrymme. Om jag kan sätta ihop diskar i en RAID0/5/10 för min videoredigering så får jag ut mycket mer utrymme som faktiskt behövs för ändamålet, men det just förutsatt att priserna på hårddiskar ligger på sina normala nivåer.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul för dem som fortfarande envisas med att köra hårddiskar.

Du kan ju inte mena att folk som laggrar mycket ska köra allt på en ssd?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul för dem som fortfarande envisas med att köra hårddiskar.

Ja jobbet skulle behöva ca 20 TB lagring inom ett halvår så då blir hårddiskar det enda alternativet.

Permalänk

Ozzed: Lagring = hårddiskar!

Hursom, bra att det kommit igång igen för WD iaf! Nu kanske priserna gradvis kan sjunka igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul för dem som fortfarande envisas med att köra hårddiskar.

Vad annars ska man lagra sina filer på?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Vad annars ska man lagra sina filer på?

SSDar och Molntjänster.
Även om dessa inte är ett alternativ i många fall.