Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Sen att man måste betala för att få dom där gratis 30dagarna...att Bioware skulle vara rädda att folk inte skulle spela deras spel, kom igen.

Det är standard på mmo spel att man behöver aktivera ens konto antingen med gamecard eller visakort, det är för att visa att man kan fortsätta att betala.
Om man kör med visakort så kan man aktivera kontot och sen avaktivera det (då dras inga pengar) men man får spela ut de 30 dagar som ingår då.

WoW hade samma innan men det ändrades för par år sen eftersom Blizzard hade då sålt en massa World of Warcraft men ville få in mer folk till spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Köpte just SWtor på webbis. Jag har lite frågor angående val av karaktär etc. Jag har itne läst på något om spelet eftersom jag tycker att det ser för taskigt och stelt ut. Men ska ge det en chans eftersom folk säger att det är kul.

Ni som spelade betan etc.

Jag vill spela med den klass som är minst poppis. Jag har sneglat lite på Smuggler, scoundrel men det känns lite som att alla kommer lubba runt med Smuggler klassen. Vanligvis gillar jag att tanka, men även dps och healing. Vilken är en bra men ej poppis tank?

Kom gärna med lite feedback på vilken faction som ser minst ut till skara. Jag gillar att vara gank bait.

Republic verkar iaf initialt bli färre. Flera polls som gjorts om vad folk ska spela visar på det.
Märktes även i betan där man kan få möta samma sida i huttball om det inte finns lag på andra sidan. Empire hade väldigt ofta matcher mot andra Empire.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Tog och ominstallerade Old Republic och hamnade på 18.4Gb igen.

Vilket stämmer, den kommer få en en stor patch till launch om jag fattat det rätt.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ventrue:

Republic verkar iaf initialt bli färre. Flera polls som gjorts om vad folk ska spela visar på det.
Märktes även i betan där man kan få möta samma sida i huttball om det inte finns lag på andra sidan. Empire hade väldigt ofta matcher mot andra Empire.

Glömde att det finns polls ^^ ska googla på det. Låter bra då blir det nog rep Smuggler

Edit: https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/viewanalytics?for...

Ser ju ut som jag kanske redan gjort ett ganska bra val

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Vilken är en bra men ej poppis tank?

Skulle gissa att den minst populära tanken kommer vara en Kinetic Combat-speccad Jedi Shadow.
Lär dock vara den mest populära klassen generellt, brukar bli så med stealth-meleen. (WoW@Vanilla etc.)

Smuggler kan f.ö. inte tanka. (läs: har inget tanking-träd)

Visa signatur

i5 2500k @ 4.4Ghz (Noctua NH-D14) | P8Z68-V PRO | Vengeance 8GB 1600Mhz | GeForce GTX 780 | Crucial m4 128Gb | Fractal Design Define R3 | Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Instämmer helt klart godkänt men hade faktiskt velat ha mer från Bioware.
Detta är ett spel från 2011 och grafikmässigt hade det varit fint med mer detaljerat än låga texturer och där shadows är allt.

Sen att man måste betala för att få dom där gratis 30dagarna...att Bioware skulle vara rädda att folk inte skulle spela deras spel, kom igen.

Tänk på att de vill nå ut till en extremt stor massa, och att inte många har vad vi SweClockare skulle definiera som bra datorer. Det gör dom inte om det blir tungdrivet!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Om jag körde weekend betan från 25:e nov, kan jag då behålla den klienten för retail?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Romuhousu:

Om jag körde weekend betan från 25:e nov, kan jag då behålla den klienten för retail?

Som skrivits flera gånger och står på swtor.com; Ja. Har du spelat beta efter 25:e november behöver du inte installera om klienten

Permalänk
Medlem

Ska ge er alla "glömmer-allt-skallar" som är som mig, när det gäller secret questions ska jag ge er ett hett tips;)
Jag gjorde en printscreen på alla frågorna och svaren när jag var klar, för jag visste att jag är såpass glömsk att jag glömmer något!

Igår fick jag återigen uppleva min glömska;)
Tänkte patcha upp inför stora dagen släpp, men så fick jag (såklart!) upp en av de berömda frågorna, och jag var iofs tvärsäker på svaret -men, så glömde jag ju att när jag gjorde mitt konto så vägrade de godkänna å,ä,ö från vårt fina lilla land;)

Så där satt jag igårkväll, utan en aning om varför svaret på frågan inte fungerade -men, jag plockade fram bilden och insåg snabbt att just fasen, ta bort pricken över å så fungerar det utmärkt;)

Bara ett tips för alla som är lika glömska som jag är..lägg nu inte screenshotsbilden på datorn..fickminne,inlåst ftw!;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gascogne:

Det är standard på mmo spel att man behöver aktivera ens konto antingen med gamecard eller visakort, det är för att visa att man kan fortsätta att betala.
Om man kör med visakort så kan man aktivera kontot och sen avaktivera det (då dras inga pengar) men man får spela ut de 30 dagar som ingår då.

WoW hade samma innan men det ändrades för par år sen eftersom Blizzard hade då sålt en massa World of Warcraft men ville få in mer folk till spelet.

precis.
alla MMO jag spelat har haft det kravet.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Ska ge er alla "glömmer-allt-skallar" som är som mig, när det gäller secret questions ska jag ge er ett hett tips;)
Jag gjorde en printscreen på alla frågorna och svaren när jag var klar, för jag visste att jag är såpass glömsk att jag glömmer något!

Igår fick jag återigen uppleva min glömska;)
Tänkte patcha upp inför stora dagen släpp, men så fick jag (såklart!) upp en av de berömda frågorna, och jag var iofs tvärsäker på svaret -men, så glömde jag ju att när jag gjorde mitt konto så vägrade de godkänna å,ä,ö från vårt fina lilla land;)

Så där satt jag igårkväll, utan en aning om varför svaret på frågan inte fungerade -men, jag plockade fram bilden och insåg snabbt att just fasen, ta bort pricken över å så fungerar det utmärkt;)

Bara ett tips för alla som är lika glömska som jag är..lägg nu inte screenshotsbilden på datorn..fickminne,inlåst ftw!;)

Är likadan , dock har jag Ö i en fråga och det funkar utmärkt , dvs motsatt förhållande mot din erfarenhet.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Instämmer helt klart godkänt men hade faktiskt velat ha mer från Bioware.
Detta är ett spel från 2011 och grafikmässigt hade det varit fint med mer detaljerat än låga texturer och där shadows är allt.

Jag kanske inte e lika kräsen som vissa med grafik osv. Har aldrig varit riktigt fixerad vid det, tycker fortfarande and NES å SNES har bäst grafik! haha
Ja håller med om att man måste betala för att få dom där 30 dagarna, tycker de e lite löjligt också faktiskt.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Är likadan , dock har jag Ö i en fråga och det funkar utmärkt , dvs motsatt förhållande mot din erfarenhet.

------------
Konstigt ^^
Det vägrade godta å när jag gjorde kontot..är iofs länge sen nu men det borde inte spela någon roll tycker man:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------
Konstigt ^^
Det vägrade godta å när jag gjorde kontot..är iofs länge sen nu men det borde inte spela någon roll tycker man:)

Fyllde in mina säkerhetsfrågor inför betaweekend 25nov så de kanske fixade ÅÄÖ problemet strax innan?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Använder du ett kreditkort så kommer det ju inte dras några pengar innan dom 30 dagarna är slut,. du kan lägga in ett kreditkort så spelet aktiveras, ta cancel subscription och köra dina 30 dagar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Ursäkta för att jag kommer in och drar en bubble-burst här.
Men ni som förväntar er att börja spela jättetidigt för att ni förbokade jättetidigt (retorik där) kommer inte få någon vidare särbehandling.

Som det stod i det finstilta vid förbokningen (som dem dock sedan snabbt tog bort) samt som nu står på den officiella hemsidan:

"You may play up to 5 days early".

Med ett officiellt releasedatum på den 20/12/2012 innebär det att ni tidigast får spela den 15/12/2012.
Det vill säga nästa Torsdag. Tidigast. Så en liten notering på "may" samt "up to" där.
If you buy this lottery ticket, you may win a million or two. Ungefär.

Att early access kan ges mellan 1-5 dagar tidigare har nog inte att göra med när ni förbokade.
Snarare allt när Bioware känner att allting flyter på som det ska.
Det är mer rimligt att det är då dem startar early-access perioden, än att den startas när dem letat ut dem som "förtjänat det mest" pga. tidigast förbokning. Så med lite tur så får dem alla sina detaljer sorterade i tid och vi som har förbokat kan börja lalla runt redan på Torsdag.

Med en satans otur börjar vi spela på Måndag/Tisdag ungefär som alla andra.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Men ni som förväntar er att börja spela jättetidigt för att ni förbokade jättetidigt (retorik där) kommer inte få någon vidare särbehandling.

Som det stod i det finstilta vid förbokningen (som dem dock sedan snabbt tog bort) samt som nu står på den officiella hemsidan:

Med ett officiellt releasedatum på den 20/12/2012 innebär det att ni tidigast får spela den 15/12/2012.
Det vill säga nästa Torsdag. Tidigast. Så en liten notering på "may" samt "up to" där.

Att early access kan ges mellan 1-5 dagar tidigare har nog inte att göra med när ni förbokade.
Det är mer rimligt att det är då dem startar early-access perioden, än att den startas när dem letat ut dem som "förtjänat det mest" pga. tidigast förbokning. Så med lite tur så får dem alla sina detaljer sorterade i tid och vi som har förbokat kan börja lalla runt redan på Torsdag.

BW post på forumet sa att early access börjar 13e. Alltså 7 dagar innan release.

Jag bokade rätt sent (slutet av nov) så det finns STOR chans att jag inte får speciellt många dagar early access. Men man vet ju aldrig Kan ju bli fel och man får en massa dagar early access.

Hur som helst har dom skickat spelet till mig nu så får den lagom till 13e Ska bli roligt att test något nytt. Hoppas bara Bioware inte gör en Funcom.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

BW post på forumet sa att early access börjar 13e. Alltså 7 dagar innan release.

Jag bokade rätt sent (slutet av nov) så det finns STOR chans att jag inte får speciellt många dagar early access. Men man vet ju aldrig Kan ju bli fel och man får en massa dagar early access.

Hur som helst har dom skickat spelet till mig nu så får den lagom till 13e Ska bli roligt att test något nytt. Hoppas bara Bioware inte gör en Funcom.

Hoppas verkligen att du har rätt. Skulle vara skönt att hinna få någon veckas speltid innan det är dags för julpyntningen osv.

Förhoppningsvis är forumet då mer pricksäkert. Det lär väl röra sig om att dem inte har uppdaterat sina bilder som dem använder för att marknadsföra early access tiden.

*Holds thumbs*.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Hoppas verkligen att du har rätt. Skulle vara skönt att hinna få någon veckas speltid innan det är dags för julpyntningen osv.

Förhoppningsvis är forumet då mer pricksäkert. Det lär väl röra sig om att dem inte har uppdaterat sina bilder som dem använder för att marknadsföra early access tiden.

*Holds thumbs*.

http://www.pcgamer.com/2011/12/08/swtor-early-access-starting...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111208/tanka-hem-star-war...

Du måste ha bokat spelet tidigt för att få tidig access till early access.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Nu är swtor.com nere för mig men det står faktiskt på FAQ för preordern att dom som registrerat sin pre-order kod tidigare får early access innan de som registrerat den senare.

Edit: Följande står t.ex. på http://www.ea.com/news/pre-order-star-wars-the-old-republic-a...

Citat:

Supplies are limited and the order in which you pre-order and redeem your code at The Old Republic’s Code Redemption Center is the order in which players are let in during Early Game Access - so don’t delay!

Och som Pimpim säger så har de ändrat så early access börjar den 13:e istället för den 15:e. Däremot har de ju inte sagt något övrigt om när spelare ska släppas in. De släpper kanske in alla mellan den 13-17 december eller så kanske de släpper in alla mellan 13-19 december. Exakt hur många de släpper in när vet vi inte.

Jag kan även tänka mig att Bioware har en plan men är även lite flexibla så att om de ser att servrarna håller så släpper de på lite fler men ser de att de går på knäna så väntar de kanske några timmar eller någon dag innan nästa batch kommer in för att ge spelare extra tid att hinna lämna startplaneten osv.

Permalänk
Medlem

Jo, att early access är förlängd till den 13e är super-confirmat. Bl.a. av Stephen Reid:

Rockjaw Early Game Access *starts* on December 13th. Emails will be sent on the day you get access. Rockjaw Yes, this is different from previously advertised. I'll post in Forums later with more details.

Och det är först förbokade=först insläppta som gäller.

Edit: Är det många som fått sitt ex från Webhallen redan?
Min order ligger fortfarande och idlar under "Under behandling". *smygnervös*

Visa signatur

i5 2500k @ 4.4Ghz (Noctua NH-D14) | P8Z68-V PRO | Vengeance 8GB 1600Mhz | GeForce GTX 780 | Crucial m4 128Gb | Fractal Design Define R3 | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Någon här som lyckats registrera sitt visakort än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fork_:

Jo, att early access är förlängd till den 13e är super-confirmat. Bl.a. av Stephen Reid:

Rockjaw Early Game Access *starts* on December 13th. Emails will be sent on the day you get access. Rockjaw Yes, this is different from previously advertised. I'll post in Forums later with more details.

Och det är först förbokade=först insläppta som gäller.

Edit: Är det många som fått sitt ex från Webhallen redan?
Min order ligger fortfarande och idlar under "Under behandling". *smygnervös*

Det är 11 dagar kvar tills du behöver koden. Jag skulle nog inte vara nervös om du nu inte är en knarkare och behöver din fix av jabba

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är 11 dagar kvar tills du behöver koden. Jag skulle nog inte vara nervös om du nu inte är en knarkare och behöver din fix av jabba

Smygnervös var ordet!
Tänkte bara kolla läget för om det är så att flera fått sitt spel utskickat, men inte jag, då kan en ögonbrynshöjning vara berättigad.
Leveranstrubbel blir jag gärna utan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fork_:

Smygnervös var ordet!
Tänkte bara kolla läget för om det är så att flera fått sitt spel utskickat, men inte jag, då kan en ögonbrynshöjning vara berättigad.
Leveranstrubbel blir jag gärna utan.

Bara folk med CEs som har fått sina spel från webhallen, de gör väl som BF3, fixar det under helgen och skickar måndag natt eller någon dag innan den 15de, inte som att det spelar någon roll när du får det, bara det inte är över 20de

De skickade inte under måndag natt utan spelen var klara att skickas iväg måndag natt

Permalänk
Medlem

Fick nyss veta vid samtal med webhallen om att de som fått ce i misstag i förväg INTE ska regga koden som följer med i boxen innan den 15e för då blir kontot bannat av EA!!

Webhallen kommer skicka ut mail till de som fått ce "för tidigt" om detta! De hade själva fått mail från EA idag om detta!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Nice, fått min idag.

OT:
Vad är det för wallpaper med Rukia du har?

Permalänk

Sent igår kom mailet från Bioware om download för pre access... synd bara att det är maintainance nu.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Tänk på att de vill nå ut till en extremt stor massa, och att inte många har vad vi SweClockare skulle definiera som bra datorer. Det gör dom inte om det blir tungdrivet!

Jo för majoriteten har inte ens ett grafikkort med Dx11 stöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Använder du ett kreditkort så kommer det ju inte dras några pengar innan dom 30 dagarna är slut,. du kan lägga in ett kreditkort så spelet aktiveras, ta cancel subscription och köra dina 30 dagar.

Och om man inte har ett så sitter man i skiten.