Vad är viktigast med ett grafikkort ?

Permalänk
Medlem

Vad är viktigast med ett grafikkort ?

Hej, jag undrar vad som är viktigast med ett grafikkort, nu pratar vi det som ger mest prestanda alltså . Jag ska köpa två gtx 560 ti kort och köra i sli. Men då kommer ju som sagt frågan vad är bäst ?

ska jag köra två zotac på 2 gb
http://www.dustinhome.se/zotac-geforce-gtx-560-ti-2gb-pci-e-d...

Eller kanske två asus på 1 gb fast högre klockfrekvens och minneshastighet
http://www.dustinhome.se/asus-geforce-gtx-560-ti-dcii-top-1gb...

eller är minnesbusset viktigast som detta kort har överlägset mer
http://www.dustinhome.se/asus-geforce-gtx-560-ti-448-dcii-128...

Jag hoppas det finns någon som kan svara på denna fråga

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define /// Asus P8Z68-V GEN3 /// Intel i7 2600k 4.4 ghz /// Cooler master hyper 212 plus /// Corsair vengeance 8gb 1600 mhz /// Asus gtx 570 dierctcu II /// Intel SSD 320 120GB// BenQ GL2440HM LED.

Bärbar: Hp pavilion dv7-5090eo /// Intel i7 2630QM 2.9 ghz /// Radeon HD 6570M 1 gb

Permalänk
Medlem

Det beror ju dels på vad du ska spela, BF3 kan du inte köra i Ultra om du har 1Gb minne (blir kanske lite segt med 560 SLI ändå). Så Zotac kortet ser väl ganska bra ut.
Det sista kortet du har gjorde Swec en test på alldeles nyligen, kolla den så ser du skillnaden.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Mera minne = du kan använda fler pixlar samtidigt, tex. vid flera skärmar eller skärmar med hög upplösning (30")

Högre klockfrekvens = mer prestanda, snabbare beräkningar

Har du en 24" eller mindre så klarar du dig med 1GB.

Det absolut viktigaste enligt mig, är att välja ett kort som har en bra kylare. Helst två fläktar, gärna 3.
Jag vet inte hur du känner men jag skiter i 3 extra fps om datorn ska låta som en dammsugare

Av de du länkade hade jag lätt tagit Asus, det var billigast och hade vettig kylare.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Mera minne = du kan använda fler pixlar samtidigt, tex. vid flera skärmar eller skärmar med hög upplösning (30")

Högre klockfrekvens = mer prestanda, snabbare beräkningar

Har du en 24" eller mindre så klarar du dig med 1GB.

Det absolut viktigaste enligt mig, är att välja ett kort som har en bra kylare. Helst två fläktar, gärna 3.
Jag vet inte hur du känner men jag skiter i 3 extra fps om datorn ska låta som en dammsugare

Av de du länkade hade jag lätt tagit Asus, det var billigast och hade vettig kylare.

Antalet pixlar beror på upplösningen och inte antalet tum!

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Chassit jag kommer använda är ett ljuddämpat, och 5 fläktar kommer sitta i och grafikkorten kommer sitta en bra bit ifrån varanndra så kylning är nog inge problem

Nu kom ni med lite olika synpunkter så det är fortfarande lite svårt att välja, jag var inne på zotac korten innan jag skrev inlägget eftersom dom hade mycket mer minne, och jag nog fortfarande inne mest på dom. Tack för alla svar

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define /// Asus P8Z68-V GEN3 /// Intel i7 2600k 4.4 ghz /// Cooler master hyper 212 plus /// Corsair vengeance 8gb 1600 mhz /// Asus gtx 570 dierctcu II /// Intel SSD 320 120GB// BenQ GL2440HM LED.

Bärbar: Hp pavilion dv7-5090eo /// Intel i7 2630QM 2.9 ghz /// Radeon HD 6570M 1 gb