Permalänk
Medlem

Det var ju fin kö på bloodworthy igårkväll. Verkar bli en trång server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolai:

Det var ju fin kö på bloodworthy igårkväll. Verkar bli en trång server.

Hur långt tid tar det att komma in ?

Permalänk
Skrivet av rustax:

Hur långt tid tar det att komma in ?

Strax under en timme var det igårkväll enligt 'estimated' när det var som mest folk inne, och de är ju fortfarande väldigt tidigt i preaccess, om en vecka lär de vara en förjävla lång kötid.

Själv kör jag på Niman utan kötider

Permalänk
Medlem

Kör också på Niman, och en hel del svenskar som kör där också

Verkar dock som att den är "inofficiell finsk server", iallafall enligt finnarna.
Stött på ett par stycken, men ingen majoritet finnar än iallafall, dock så är dom ju trevliga våra knivgalna grannar

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Ännu en guild ni kan skriva upp;

Server: Bloodworthy
Namn: Plague
Faction: Empire
Språk: Svenskt

Permalänk
Medlem

Bestämde oss för Scepter or Ragnos, ingen speciell anledning annat än en kompis redan hade skapat en karaktär där (Vi fick tillgång igår och hon i tisdags)

Verkar inte vara alltför stor server, vilket jag är intresserad av då ingen av oss har särskilt mycket tid över till "hardcore" spel.

Permalänk
Medlem

Fins det någon guild att joina på Bloodworthy som tar emot folk. Var och snegla på Rep of Sweden men de har ju låst ansökningarna. Jag kommer spela som smuggler/scoundrel på Republic sidan. Tungt meriterad gamer. Tidigare gille fattningar (Wow). Raid leader/coordinator, MT/OT, Top DPS, Top healer är lite av det jag sysslat med tidigare. Jag vet inte om jag kommer gå in lika hårt i SWtor men jag gillar att spela med seriöst folk

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Basilisk Droid
Is kind of a big deal - Empire (Svenskt - ca 10 medlemmar)

EDIT: Whoops klantade bort servernamnet. (a)

Permalänk
Medlem

IRC kanal för Niman servern: #niman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julanta:

IRC kanal för Niman servern: #niman

Nice tack!

En väldigt positiv sak med Niman verkar vara att folket generellt har en hög snittålder och är grymt trevliga.
Detta är mer pluspoäng än vad någon server med bara svenskar och stora populära guilder ger enligt mig

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Hex Droid - PvP:

Guild: Northstar Alliance (Empire)
Server: Hex Droid - PvP
Lang: EU
Medlemmar: ca 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

PvE- eller PvP-server?

PVP-servern menade jag sålklart. Det blev lite fel där. Tänkte i fel banor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Skrivet av Vandroy:

Is kind of a big deal - Empire (Svenskt - ca 20 medlemmar)

Vilken server?

Permalänk
Skrivet av yorii:

Nice tack!

En väldigt positiv sak med Niman verkar vara att folket generellt har en hög snittålder och är grymt trevliga.
Detta är mer pluspoäng än vad någon server med bara svenskar och stora populära guilder ger enligt mig

De var trevligt att höra! Överväger att köra på någon annan server än Bloodworthy nu, just med tanke på att det är sådan lång kötid. Niman verkar lockande!
Är det guilden Syndicate ni är med i?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem

Det lär ju inte bli Bloodworthy jag ska köra på, med tanke på köerna. Är det Niman som gäller annars eller? Jag är inte så införstådd i var svenskarna håller hus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Det lär ju inte bli Bloodworthy jag ska köra på, med tanke på köerna. Är det Niman som gäller annars eller? Jag är inte så införstådd i var svenskarna håller hus?

Undrar samma, hade tänkt Bloodworthy eller Tomb of Freedon Nadd men dem verkar båda ha köer så.

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

De var trevligt att höra! Överväger att köra på någon annan server än Bloodworthy nu, just med tanke på att det är sådan lång kötid. Niman verkar lockande!
Är det guilden Syndicate ni är med i?

Deras "ansökningar" var tydligen stängda till 26 December.

Sitter och funderar på om man inte ska slänga upp en casualguild då det verkar vara många guildlösa för tillfället.
Har även en handfull IRL-kompisar som tänkte börja köra där.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Dom har gjort en ny server:
We have opened up a new #SWTOR server - Sith'Ari, EU PvP (English)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Server: Bloodworthy
Namn: Stockholm Syndrome
Faction: Empire
Språk: EU/English

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Gatekeepers
Pve
Empire
FD Wow guild på bloodhoof.
Blandad ålder och härkomster.
En grupp 20-40 som alla känt varandra länge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woolai:

Det var ju fin kö på bloodworthy igårkväll. Verkar bli en trång server.

Var det igår med. Fick vänta över 45 min för att komma in.

Permalänk
Medlem

Bloodworthy som många skandinaver kommer spela på var det bra kö till igår.. jag fick vänta en timme och en kvart. Är det här något som kommer åtgärdas på något smidigt sätt eller bör jag redan nu byta till någon mindre belastad server? Samtidigt vore det tråkigt att inte få spela med andra svenska vänner. Hur går era tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Bloodworthy som många skandinaver kommer spela på var det bra kö till igår.. jag fick vänta en timme och en kvart. Är det här något som kommer åtgärdas på något smidigt sätt eller bör jag redan nu byta till någon mindre belastad server? Samtidigt vore det tråkigt att inte få spela med andra svenska vänner. Hur går era tankar?

Det är ju svårt att veta hur det blir i framtiden. Troligtvis kommer köerna avta om ett par veckor.

Själv spelar jag på en PVE server, jag kom in direkt igår och i förrgår strax efter 18:00 men jag hörde att på kvällen så var det 10-20 minuters kö. Om du byter server så kan du ju spela med icke-svenska vänner istället. Jag gissar även att alla servrar har svenska spelare, men kanske inte lika många som Bloodworthy.

Permalänk
Medlem

Guild: Rising Moon
Server: Bloodworthy
Språk/nationalitet: Internationellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Kör också på Niman, och en hel del svenskar som kör där också

[B]Verkar dock som att den är "inofficiell finsk server", iallafall enligt finnarna.
Stött på ett par stycken, men ingen majoritet finnar än iallafall, dock så är dom ju trevliga våra knivgalna grannar

[/B]

Hahahaha made my day!
Får väll plocka fram niiiven nu

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Inaktiv

Server: Luka Sene
Namn: morally bankrupt / gammal guild från DC-U
Faction: Sith Empire
Språk: EU/English

vi letar efter bra och mogna spelare 20+ skicka ett pm on det är nån som söker guild på den serven

Permalänk
Medlem

Vi kommer skapa denna guild i eftermiddag och alla svenska spelare är välkomna för lite casual spelande tillsvidare.
Inriktning för guilden har vi inte bestämt än men mitt personliga mål är iallafall PvP > PvE.

Server: Niman
Namn: Harmoni
Faction: Republic
Språk: Svenska

Kontakta yorii eller Laserslynan ingame för mer info.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Illusion - Kellian Jarro EU-PVE
Svensk guild.

*Edit* Glömde, vi är Empire.
Guilden består mestadels av vänner och kommer köra en hel del end-game. Dock inget hardcore, men semi-hardcore.

Permalänk
Medlem

Namn: Three Crowns

Server: Hex Droid

Nationalitet: Svenskt

Sida: Empire

Antal medlemmar: c:a 30-40

(Observera att detta är en del av det riktiga "Three Crowns" från WoW, några av guildens grundare spelar i en Three Crowns på en PvE server, och denna Three Crowns, spelar på en PvP server. Det finns alltså 2 "riktiga" Three Crowns guilder i Swtor)

Vi var senast en väldigt framgångsrik PvE semi-hardcore raidguild i Rift, och vi ställer nu in siktet på Swtor.

Ålder på medlemmarna är mellan 20-40år.

Ledarstaben har c:a 10års erfarenhet av att leda guilder.

www.threecrowns.guildportal.com

Permalänk
Medlem

Hex Droid - PvP

Modus Operandi (blivande guild)
Swe