Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Om ni rabatten på msi datorn fortfarande är kvar så tror jag det blir den och då har man ju råd med en intel 160gb SSD och min fråga är:
Hur får jag över den lagliga win7 installationen till den nya SSD disken från original hdd?

Skrivet av maltemus:

haapppoooo: Du får väl med en recovery disk eller liknande misstänker jag, det är väl mer eller mindre standard idag.

Skrivet av haapppoooo:

Har du en sånhär msi? Har DEN dålig kylning?

du får med en w7 skiva med MSI datorn. ingen recovery skiva finns med.

utblås sitter inte 4cm från utblåset på GT780. provat spela skyrim på ultra settings och fläkten går inte ens upp på max och med asus variant sitter insug på framsidan av pcn och utblås på baksidan.

har inte haft problem med värmen ännu

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

du får med en w7 skiva med MSI datorn. ingen recovery skiva finns med.

utblås sitter inte 4cm från utblåset på GT780. provat spela skyrim på ultra settings och fläkten går inte ens upp på max och med asus variant sitter insug på framsidan av pcn och utblås på baksidan.

har inte haft problem med värmen ännu

Är det matt skärm på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av limneson:

Är det matt skärm på den?

Kan faktiskt säga att jag är osäker men den är mer matt än glossy och enligt produktnumret så ska den va non-glossy på skärmen.

Har för övrigt märkt en sak till som jag inte gillar.
17" arn har plats för 2diskar men det sitter en "waranty void if tamperd with" sticker tvärsöver kanten på luckan man måste öppna för att byta eller stoppa in nya disk.

Har skickat en fråga till MSI ang detta. Frågade om det är lungt ändå eller om man måste ta det via certad verkstad samt vilka ev. Certade verstäder som finns i sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

Permalänk
Medlem

zorrzoor: Många andra har redan frågat MSI. Tydligen är klisterlappen för usa markanden, det är helt OK att bryta den enligt msi.

Min GT780 är postat från cdon nu! Perfekt inför onsdagens swtor premiär, då hinner jag ladda ner det innan

Permalänk
Skrivet av Tommus:

Den köpte jag och är grymt nöjd

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Medlem

MSI GT683 borde väl ändå vara hyffsat "framtidssäker" med tanke på den verkar lätt att bygga ut med ramminne etc?

Permalänk

Jag ska sätta i 8gb ram direkt och en SSD men jag undrar om det bara är att stoppa i en extra disk eller om man måste köpa något mer...
Hur snabba minnen är det original? Tappar jag garantin om jag gör något av detta?
Någon som vet om man kan få ut 5.1 ur hdmi på dessa datorer?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Hur är fläktljudet på GT780? Kan man sitta bredvid någon som tittar på tv utan att den störs av ljudet?

Permalänk
Skrivet av frehal:

Hur är fläktljudet på GT780? Kan man sitta bredvid någon som tittar på tv utan att den störs av ljudet?

på GT683 så går fläktarna crazy i spel. Men i surf så går de bra o tyst.

Skulle tro at GT780 är ungefär samma

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Skrivet av thedude93:

Nu ser man ju att den fryser till lite då och då, så att säga att man kan spela på ultra är att ta i!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av frehal:

Skrivet av thedude93:

på GT683 så går fläktarna crazy i spel. Men i surf så går de bra o tyst.

Skulle tro at GT780 är ungefär samma

Spelar skyrim på ultra inställningar och fläkten låter ju helt klart men den går inte på max. provat att trycka på fläkt knappen och då låter den bra mycket mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har precis installerat en intel 320 80GB och jävlar vad fart det blev. väl investerade 1k

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har GT780n sata 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frehal:

Har GT780n sata 3?

Är rätt säker på att det är sata2 men om någon vet/läst annat får dom gärna upplysa mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min GT780 idag, helvete vad stor den är. Fundersam på om jag ska behålla den eller om detta blev "lite för bra". Självklart vad jag medveten om att 17" är stort, men well blåögd var jag. Får lägga in ngt spel ikväll och se hur det känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

Fick min GT780 idag, helvete vad stor den är. Fundersam på om jag ska behålla den eller om detta blev "lite för bra". Självklart vad jag medveten om att 17" är stort, men well blåögd var jag. Får lägga in ngt spel ikväll och se hur det känns.

Äää, bara att skaffa större släp väska och ev. flakmoppe så är det löst. Kan säga att den är grymt skön att spela på.

prova gärna din spacebar. min verkar lite skum.

trycker jag inte mitt i och hårt får jag inte det mellanslag jag tror jag fått.

kan hända att jag trycker för löst men jag tycker det är nog hårt. har inte haft problem med detta på någon annan PC och vill veta om det är min eller om det är produktions fel eller nått annat jobbigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

prova gärna din spacebar. min verkar lite skum.

trycker jag inte mitt i och hårt får jag inte det mellanslag jag tror jag fått.

kan hända att jag trycker för löst men jag tycker det är nog hårt. har inte haft problem med detta på någon annan PC och vill veta om det är min eller om det är produktions fel eller nått annat jobbigt.

Har haft min i två veckor nu typ, tangenterna är lite skumma. Man måste trycka ganska exakt och distinkt på mitten av tangenterna. Märks ganska väl när man ska hålla in shift för att spring i fps-lir, man slutar att springa helt plötsligt. Vanesak kanske men det gäller typ samtliga tangenter, inget tangentbord man skulle skriva en doktorsavhandling på direkt.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Har haft min i två veckor nu typ, tangenterna är lite skumma. Man måste trycka ganska exakt och distinkt på mitten av tangenterna. Märks ganska väl när man ska hålla in shift för att spring i fps-lir, man slutar att springa helt plötsligt. Vanesak kanske men det gäller typ samtliga tangenter, inget tangentbord man skulle skriva en doktorsavhandling på direkt.

hmmmm..... de andra tangenterna har jag inte upplevt några problem med, tycker faktiskt att de är riktigt sköna men just spacebar är knepig för mig, kanske är något allmänt knas med tborden som visar sig lite olika på olika ex.

aja, ska köra på ett tag tills jag tappar tålamodet helt då skickar jag in den på service så får vi se vad dom säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad mellan nvidia gt 540m och 555m?

Permalänk
Medlem

Den dära msin är prisvärd hoppas 15% rabatten är kvar på mellandagsrean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Den dära msin är prisvärd hoppas 15% rabatten är kvar på mellandagsrean

Har för mig att den går ut den 20 december, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk

Rabatten försvinner 20 ja

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

17.3" är knappast en stor klump, något större och väger 800gram mer visst, ett utmärkt alternativ till att ersätta en stationär helt. 17.3 har till och med lite högre pixeldensitet så där ska det inte vara nåt fuffens. Dell datorer är robusta med kvalite, ljudnivån vetefasen, asus nya varianter är väldigt tysta acer och hp är plastigt.

Dell xps 15 15.6" core i5 540m 7000kr -400rabbat

Dell xps 17 17.3 core i5 550m 7000kr -400rabbat

Jag har en 15% rabbat kod om nån är intresserad så skicka pm

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Är det några fler som har problem med tangentbordet? Mitt fungerar som det ska men det låter konstigt när jag använder tangenterna ASDQWERZXC... Någon annan som upplever detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcesHigh6:

Är det några fler som har problem med tangentbordet? Mitt fungerar som det ska men det låter konstigt när jag använder tangenterna ASDQWERZXC... Någon annan som upplever detta?

jag har problem med tangentbordet men inte dom knapparna, har problem med spacebar så jag ska skicka in min nästa vecka

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av thedude93:

Sjukt. Känns ju inte som att man kan dra hem en stationär för 6500kr och lira det på High/Ultra så pass fint som det ser ut där. Men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Sjukt. Känns ju inte som att man kan dra hem en stationär för 6500kr och lira det på High/Ultra så pass fint som det ser ut där. Men men.

vilken dator kostade 6500?

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Skrivet av Zax89:

vilken dator kostade 6500?

GT683, den var nedsatt och tillsammans med rabatten härifrån fick man den för 6500. Ett kap

Permalänk
Medlem

Eller gt780 för 7400 när de redan hade den nedsatt. Tyvärr inte så nu dock men jag hann i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

Eller gt780 för 7400 när de redan hade den nedsatt. Tyvärr inte så nu dock men jag hann i alla fall

gt555m klockar bra och kommer då inte långt efter 560, dell xps17 i5 2.3ghz dock 50% sämre batteri (6cell)för 6900 med frakt och rabattkod grymt mkt snyggare och med bättre kvalité än msi så den är knappast utan konkurrens men det är en smaksak, jag väljer dellen.

Visa signatur

Core i5, gtx660