Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

något underexponerade bilder.

+1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

såg riktigt nice ute, bara ett förslag från min sida är väl att ta den plåten som satt innan i 3,5" platsen och borra ut hål och montera på istället på din fläktkontroller för att få lite mer samma finnish i det hela.

Det är ingen dum idé! Ska kolla på hur lätt det kan gå att genomföra :)'

*edit: Om man nu kollar på datorn så ser man faktiskt inte finish-skillnaden. Men ska som sagt kolla på det

Permalänk
Medlem

Jättetrevligt album! Alltid kul att kolla på spännande chassin!

Visa signatur

- Raven rv03 - 2500k @ 4,5 - p8p67 deluxe - ax750w - 8gb ram - h50 - ssd+3,5tb hdd -

Permalänk
Medlem

Trevligt album, som vanligt är det skoj att se de lite mer udda chassina snarare än R3:or och 800D:or.
Jag har själv A05NB så jag vet hur jävligt fingeravtryck syns.
Jag funderar på pulverlack. Det gäller bara att få tummen ur

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

Varför inte kapa hål i moderkortsplåten för att underlätta kabeldragningen? Chassit har 1,5 cm bakom enligt Vortez och Bechmark Reviews så borde gå att dra skapligt mycket kablar där.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Tror du glömde ta bort bilden på köksbordet på din son?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl0ppy:

Jättetrevligt album! Alltid kul att kolla på spännande chassin!

Håller med till 100%

Skrivet av rawall:

Trevligt album, som vanligt är det skoj att se de lite mer udda chassina snarare än R3:or och 800D:or.
Jag har själv A05NB så jag vet hur jävligt fingeravtryck syns.
Jag funderar på pulverlack. Det gäller bara att få tummen ur

Är det inte dyrt med pulverlack? Men det vore helt klart bra, man vågar ju knappt ta på det pga reprisken.

Skrivet av Typhonos:

Varför inte kapa hål i moderkortsplåten för att underlätta kabeldragningen? Chassit har 1,5 cm bakom enligt Vortez och Bechmark Reviews så borde gå att dra skapligt mycket kablar där.

Eftersom jag har dämpmattor så har jag inte 1.5 cm men det funkar. Jag tycker personligen att det inte behövs mer hål

Skrivet av Erkapekka:

Tror du glömde ta bort bilden på köksbordet på din son?

Tror jag glömde att ta bort bilderna på mig själv

Permalänk
Medlem

Kul att det har kommit en uppdaterad version av den, funderar på att beställa en själv.
Snabb fråga dock, går det att ta bort hårddiskburen fram men behålla fläkten på plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Kul att det har kommit en uppdaterad version av den, funderar på att beställa en själv.
Snabb fråga dock, går det att ta bort hårddiskburen fram men behålla fläkten på plats?

Hårddiskburen går ju att ta bort men då följer ju fläkten med. Men det kan inte vara så avancerat att fästa den med buntband i skruvhålen till buren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite lustig lösning på den fronten, men som sagt, det går nog att lösa genom att fixa med buntband eller att mecka ihop någon snygg aluminiumskiva.

Ajja har också lagt en beställning från caseking på lådan nu, hur lång tid tog det för dig att få hem den?

Ljuddämpade du bara sidorna? Vet du om det gjorde någon större skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Lite lustig lösning på den fronten, men som sagt, det går nog att lösa genom att fixa med buntband eller att mecka ihop någon snygg aluminiumskiva.

Ajja har också lagt en beställning från caseking på lådan nu, hur lång tid tog det för dig att få hem den?

Ljuddämpade du bara sidorna? Vet du om det gjorde någon större skillnad?

Men va trevligt! Tog max ett par dagar när allt väl fanns på lager så du kommer säkert ha det denna vecka om den finns på lager.

Skulle egentligen ha testat utan ljuddämpning men chassiet blev mkt mer stabilt och fick en go gedigen känsla.
Jag ljuddämpade taket och sidorna, tänkte ta med fronden med men där fanns det ingen plats.

Permalänk
Medlem

Har velat skaffa det där chassit ett tag nu istället för mitt R3. Blir nog att lägga iväg en beställning nu

Komplett säljer det nu: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650884

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Är det inte dyrt med pulverlack? Men det vore helt klart bra, man vågar ju knappt ta på det pga reprisken.

Nja, det är väl relativt, jag har hört från en påse fikabröd till en halv Gustav Vasa.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av H.L:

Har velat skaffa det där chassit ett tag nu istället för mitt R3. Blir nog att lägga iväg en beställning nu

Komplett säljer det nu: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650884

Va bra att det säljs på komplett så fler får tag på detta!
Billigt var det med men vad jag minns så är Kompletts frakt inte gratis direkt

Permalänk
Medlem

kan inte du tar bort ljudkortet och kollar med hur mycket gpu tempen sjunker? snälla :* behöver veta

Permalänk
Medlem

Haha, det däringa DH chassit var nog de snyggaste chassit ja nånsin sett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

kan inte du tar bort ljudkortet och kollar med hur mycket gpu tempen sjunker? snälla :* behöver veta

Det försvann direkt eftersom det var defekt

Skrivet av HHenkEE:

Haha, det däringa DH chassit var nog de snyggaste chassit ja nånsin sett!

Haha tackar!!!!!

Permalänk
Medlem

najs tavla över brooklyn bron! har en likadan ;P

annars trevligt bygge

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Medlem

Stilrent bygge, 5p
Haha, gilla verkligen den där DH lådan

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Snyggt! Kan inte hitta chassit! vad heter det??!?!?!??!?!
Edit: ngn hade tydligen länkat Tack i alla fall!!

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt chassie från caseking igår, har plockat ihop datorn nu och är mycket nöjd med det hittils. Där finns dock några småsaker som kunde varit bättre:

- Hårddiskburen fram måste sitta i om man vill ha kvar främre fläkten.
- Det är i princip omöjligt att ta loss främre fläkten från hårddiskburen då skruvarna täcks av resten av buren som är fastnitad.
- Onödigt långa sladdar från USB/Ljud
- Powerdioden är ganska start och ljuset läcker ut kraftigt genom ventilationshålen i sidan och hdd-led får ett svagt blått ljus från powerdioden. Löste det dock ganska enkelt genom att göra ett litet rör som avskärmar ljuset med hjälp av isoleringen till en TP-kabel.

Som sagt, bra chassie med några små irritationsmoment vilket mer eller mindre alla chassien har och tack för dit galleri!

Permalänk

hahah skönaste chassit till dhw:P

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Fick hem mitt chassie från caseking igår, har plockat ihop datorn nu och är mycket nöjd med det hittils. Där finns dock några småsaker som kunde varit bättre:

- Hårddiskburen fram måste sitta i om man vill ha kvar främre fläkten.
- Det är i princip omöjligt att ta loss främre fläkten från hårddiskburen då skruvarna täcks av resten av buren som är fastnitad.
- Onödigt långa sladdar från USB/Ljud
- Powerdioden är ganska start och ljuset läcker ut kraftigt genom ventilationshålen i sidan och hdd-led får ett svagt blått ljus från powerdioden. Löste det dock ganska enkelt genom att göra ett litet rör som avskärmar ljuset med hjälp av isoleringen till en TP-kabel.

Som sagt, bra chassie med några små irritationsmoment vilket mer eller mindre alla chassien har och tack för dit galleri!

Ja, någon av dessa störde väll jag mig med på. Speciellt USB/ljud som sagt var väldigt långa Men det är småsaker som sagt

Skrivet av Smashedfish:

hahah skönaste chassit till dhw:P

Haha eller hur!

Permalänk
Medlem

Snyggaste chassit jag sett på väldigt länge. Och med 8st PCI-expansionsplatser dessutom. Står att max grafikkortslängd är 28cm. Blir på millimetern för ett 5870. tror du möjligheterna är att bygga en egen bur och sätta hårddiskarna instuckna ist? Funderar starkt på denna låda!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Snyggaste chassit jag sett på väldigt länge. Och med 8st PCI-expansionsplatser dessutom. Står att max grafikkortslängd är 28cm. Blir på millimetern för ett 5870. tror du möjligheterna är att bygga en egen bur och sätta hårddiskarna instuckna ist? Funderar starkt på denna låda!

Ja det är ju inte omöjligt eftersom den bara sitter i sex skruvar så kan du ju sätta vad som helst där, men det smartaste vore nog att skita i bur och köpa en sådan här istället! http://www.inet.se/produkt/5321092/lian-li-ex-23nb-5-25-hardd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Snyggaste chassit jag sett på väldigt länge. Och med 8st PCI-expansionsplatser dessutom. Står att max grafikkortslängd är 28cm. Blir på millimetern för ett 5870. tror du möjligheterna är att bygga en egen bur och sätta hårddiskarna instuckna ist? Funderar starkt på denna låda!

Hur många hårddiskar har du tänkt dig att ha? Ska du bara ha en kan du sätta den i 3,5 platsen under 5,25-tums-platserna och om du ska ha 2 kan du sätta en adapter i ena 5,25-tums-facket, det finns även plats för 2 st 2,5" i botten av chassiet om du ska ha SSD å sånt så du kan ha 2 st 2,5" och 2st 3,5" + 1st 5,25" utan att ha kvar HDD-buren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Ja det är ju inte omöjligt eftersom den bara sitter i sex skruvar så kan du ju sätta vad som helst där, men det smartaste vore nog att skita i bur och köpa en sådan här istället! http://www.inet.se/produkt/5321092/lian-li-ex-23nb-5-25-hardd...

Ok, jag är en av de få som fortf behöver en DVD-brännare i datorn min så det blir trångt, men intressant ändå.

Skrivet av Lazze2k5:

Hur många hårddiskar har du tänkt dig att ha? Ska du bara ha en kan du sätta den i 3,5 platsen under 5,25-tums-platserna och om du ska ha 2 kan du sätta en adapter i ena 5,25-tums-facket, det finns även plats för 2 st 2,5" i botten av chassiet om du ska ha SSD å sånt så du kan ha 2 st 2,5" och 2st 3,5" + 1st 5,25" utan att ha kvar HDD-buren.

Jag tror jag kommer ta upp all plats som finns. Behöver 1st 5,25", 3st 3,5" och 2st 2,5". Samt är tanken att köra tri-fire 5870 så det får nog inte plats så mkt i botten heller. Kanske om jag sätter SSD i utrymmet mellan botten och golvet

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Okej, men om du kommer att köra med grafikkort enda ner till botten så spelar det ingen roll om du tar bort buren eller inte eftersom nätagget kommer att vara ivägen, tror det blir svårt att ens få 28 cm där nere om du inte har ett väldigt kort nättagg då sladdar och sånt lär komma i klämm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Okej, men om du kommer att köra med grafikkort enda ner till botten så spelar det ingen roll om du tar bort buren eller inte eftersom nätagget kommer att vara ivägen, tror det blir svårt att ens få 28 cm där nere om du inte har ett väldigt kort nättagg då sladdar och sånt lär komma i klämm.

Trifire lär ju bli varmt om något

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Okej, men om du kommer att köra med grafikkort enda ner till botten så spelar det ingen roll om du tar bort buren eller inte eftersom nätagget kommer att vara ivägen, tror det blir svårt att ens få 28 cm där nere om du inte har ett väldigt kort nättagg då sladdar och sånt lär komma i klämm.

Fan också, det är sant.. Jahapp så var man åter på jakt efter ett snyggt 8 pci-chassi. (Som inte är högre än 46cm)

Skrivet av Gsson113:

Trifire lär ju bli varmt om något

Jao, men det blir ett senare problem.. har en PCIe-riser på 3,5cm så mittenkortet får lite luft med. Tror det kommer bli bra!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!