Permalänk
Medlem
Skrivet av KNI-861:

Anandtech testade belastningen i OCCT och kom fram till att 7970 drar 54W (!) mer än 6970 vilket det inte borde göra enligt specsen. De testade också i Metro 2033 och där drog 7970 21W mer, eller hela systemet drog 21W mera om vi ska vara ärliga. Men i OCCT borde det inte spela nån roll eftersom det endast belastar CPU:n.

http://images.anandtech.com/graphs/graph5261/43138.png

Precis, det brukar jag alltid göra.

OCCT har ju ett GPU test också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Min åsikt? Anandtech råkar vara den mest respekterade siten och är kända för sina utförliga tester. Inget ont om den här siten, jag tycker sweclockers är grymma. Men samtidigt så vet jag att de som jobbar på Anandtech har avsevärt mycket djupare kunskap och förståelse om hur tekniken fungerar.

Fel att förlita sig på en sajt, bättre att ta åsikter från flera istället. Vem har bestämt att Anandtech är den mest respekterade sajten förresten?

Permalänk
Avstängd

i dagsläget är jag inte jätteimponerad då 40 till 28 nm i teorin borde ge 40^2/28^2=2.04 altså 104% bättre prestanda, det skall bli intressant att se om bättre drivrutiner etc hjälper upp det, att 7970 utklassar 40nm kort bör inte ses som enormt imponerande, skall bli kul och se vad nvidia kommer med, synd att jag studerar 130% och inte har mycket tid över att spela..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

i dagsläget är jag inte jätteimponerad då 40 till 28 nm i teorin borde ge 40^2/28^2=2.04 altså 104% bättre prestanda, det skall bli intressant att se om bättre drivrutiner etc hjälper upp det, att 7970 utklassar 40nm kort bör inte ses som enormt imponerande, skall bli kul och se vad nvidia kommer med, synd att jag studerar 130% och inte har mycket tid över att spela..

Kortet presterar bra ingen snack om saken, men som du påpekar kan jag hålla med att kortet borde prestera bättre med den nya 28nm tekniken. Jag hade förväntat mig minst det dubbla prestanda ökning mot 6970..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av KNI-861:

Är jag den enda som finner det konstigt att både 6970 och 7970 har en MBP (Maximum Board Power) på 250W, men i de flesta recensioner så verkar 7970 dra 20-50W mer än 6970?

Skrivet av backfeed:

Kalla mig efterbliven, men just "maximum" antyder ju att det är just maximal effekt - den kan ju vara samma för båda korten, även om de har olika snittförbrukning? Låter logiskt för mig iaf, men det här var första gången jag sett termen MBP så jag bara gissar.

Skrivet av KNI-861:

Anandtech testade belastningen i OCCT och kom fram till att 7970 drar 54W (!) mer än 6970 vilket det inte borde göra enligt specsen. De testade också i Metro 2033 och där drog 7970 21W mer, eller hela systemet drog 21W mera om vi ska vara ärliga. Men i OCCT borde det inte spela nån roll eftersom det endast belastar CPU:n.

Skrivet av Snowy86:

OCCT har ju ett GPU test också...

MBP handlar bara om hur mycket ström kortet rent tekniskt kan dra och hålla sig inom spec, det styrs alltså av vad PCI Express-porten tillsammans med extra strömkontakterna kan leverera och komponenterna klara. Då både 6970 och 7970 har samma uppsättning där (6+8-pin) får de liknande MBP, men det säger inget om hur mycket de faktiskt drar vid belastning. Rent kontaktmässigt kan de dra hela 300 W.

Att olika sidor har varierande åsikter om prestanda är förövrigt inget konstigt, snarare naturligt. Anandtech som diskuterades innan är extremt duktiga, och drar givetvis slutsatser av sina egna värden. Det bästa man kan göra är att själv läsa (hela) artiklar och bilda sig en egen uppfattning baserat på personliga behov (upplösning, spel etc.), inte bara snegla på sammanfattningen och låta det bero. Vissa kommentarer i den här tråden skvallrar om att många gör just det sistnämnda, då det frågas och påpekas saker som tydligt förklaras - om man bara läser.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Du kan tacka svenska skatter och moms för detta. Men så har det alltid varit att värsting grafikkort kostar mycket tyvärr. Men tänk när 8800gtx ultra kom dom låg på en prislapp på drygt 8-900$ då så korten har ju ändå sjunkit kraftigt i pris genom åren.

Jättesnällt att du upplyser mig om det uppenbara
Som jag skrev så tycker jag inte man får så mycket för pengarna. Men vi får se när de väl kommer ut i butik, kanske blir ett köp om det går ner lite.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Inte för det här testet, det hinner vi inte med. Någon gång i framtiden ska vi kika på flerskärmslösningar, dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite synd, då 7970 enligt de tester jag läst presterar som bäst jämfört med äldre generationer i extrema upplösningar Jag kan ju dock förstå att när AMD ändrar NDA från 9 januari till 22:a dec så blir det stressigt

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Släpp inte sådana nyheter mitt i jul yran har ju inga cash kvar att handla kort för

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Kortet presterar bra ingen snack om saken, men som du påpekar kan jag hålla med att kortet borde prestera bättre med den nya 28nm tekniken. Jag hade förväntat mig minst det dubbla prestanda ökning mot 6970..

Det är ju nästan dubbla i detta testet: http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...
Se på lägsta fps eftersom det är det som är viktigast.
Den är också ca: 80% snabbare än gtx580

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Det är ju nästan dubbla i detta testet: http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...
Se på lägsta fps eftersom det är det som är viktigast.
Den är också ca: 80% snabbare än gtx580

Visst presterar den bra i vissa titlar, men i genomsnitt så tycker jag 15-30% inte är någon höjdare, det är väl genomsnittet som räknas

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Visst presterar den bra i vissa titlar, men i genomsnitt så tycker jag 15-30% inte är någon höjdare, det är väl genomsnittet som räknas

Ja det är sant men jag hoppas det ska lösa sig lite med nya drivrutiner och kanske nya spel som är mer byggda för den nya arkitekturen
Att den presterar nästan dubbla i några få applikationer så visar det ändå att prestandan finns där och att handlar mer om att optimera spelet mer efter den nya arkitekturen.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk

Är det bara jag som saknar temperaturen när kortet va oc?

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Jag tycker inte att man ska jämföra 7970 mot GTX 580, då 7970 är en helt ny generation och det vore ju helt galet om 7970 INTE skulle prestera bättre än GTX 580. Vänta till Kepler istället, kan man diskutera om hur bra tillverkarna har lyckats osv.

Anledning till att det möjligen kan vara intressant är att man kan se hur stark nVidias nästa värstingmodell måste vara för att toppa detta.

Skrivet av Enormous:

Personligen tycker jag 3 way sli .. funkar betydligt bättre än med både 1 samt 2 kort i sli. skalningen är helt sjukt bra runt 98 % på alla 3 korten
för mig beroende på applikation o spel.

Du menar väl inte att tre kort är smidigare och mindre problematiskt än ett kort?

Skrivet av Gamers:

Du har ändå bara ett test , jag jämför dom tester jag sett, inte utdrag ur ett enskilt där man är extrem åt ena eller andra hållet. brukar bli bättre resultat på det viset som inte påverkas för mycket av den ena eller anda sitens min/maxresultat/hårdvara/mjukvara samt at det är alltid vissa spel som fungerar bättre på ena eller andra kortet.

Ett test vardera i sju spel. Ska vi titta på variationsbredden så ser vi att resultaten sträcker sig från +13% till +64% (snitt: 36%), med höga inställningar.
Länka gärna flera tester som du tycker ser bra ut, jag har själv inte läst så mkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Anledning till att det möjligen kan vara intressant är att man kan se hur stark nVidias nästa värstingmodell måste vara för att toppa detta.

Jo, men GTX 580s prestanda har väl inget att göra med Keplers värstingmodel?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Helt korrekt men som jag sa kan man inte jämföra gen1 med gen2 utan att få konstigt resultat för det är ju givet att det nyare är bättre och inte nödvändigtvis billigare, bara när man jämför gen2 med gen2 får man rättvisade resultat och först då kan fälla slutgiltig dom.
Äpplen vs äpplen och päron vs päron.

Det tycker jag är helt galet.
Man jämför dom korten som finns tillgängliga, om ett företag kommer med sin gen2 6 månader senare är det inte ett dugg relevant att jämföra de generationerna mot varandra innan båda har lanserats.

Slutgiltig dom sker liksom när man ska köpa sitt kort.
Tycker jag då.

Dessutom går det inte att jämföra AMD mot Nvidia som päron mot päron heller eftersom dom skiljer sig en hel del åt i uppbyggnad.

AMD satsar på lite enklare, mindre och energieffektivare arkitektur medan Nvidia gör lite större och mer komplexa kretsar.

Det gör att Nvidia kommer ut med sina kort lite senare, de bästa korten presterar bättre och de har sämre energieffektivitet.

Så hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid att jämföra äpplen med päron när man jämför högpresterande Nvidia kort mot högpresterande AMD kort utifrån något sorts objektivt helhetsperspektiv med vilken arkitektur som lyckats bäst.

Och att AMD lanserar sina kort nu och Nvidia några månader senare, kan man verkligen jämföra dom då?
Det är ju att jämföra AMDs Gen2 gentemot Nvidias Gen 2.3 eftersom det har utvecklats ännu längre, då är ju det nyare och det är klart att det är bättre, så man kan ju inte jämföra äpplen och päron.

Jag kanske är lite fånig men jag tycker det är så dumt att argumentera utifrån det perspektivet du lägger fram, det känns bara fanboy-krigigt.

Det som spelar roll är vilket grafikkort som är bäst just den dagen man ska köpa det i den prisklass man är intresserad av.
Just nu är GTX 460 det bästa grafikkortet i världen, och det är 2 generationer gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag hade förväntat mig minst det dubbla prestanda ökning mot 6970..

Verkligen?
Då är du djupt okunnig och borde läsa på lite så att du inte förväntar dig absurda saker i framtiden.

Skrivet av nVIDIA:

Visst presterar den bra i vissa titlar, men i genomsnitt så tycker jag 15-30% inte är någon höjdare, det är väl genomsnittet som räknas

Om vi pratar genomsnitt så är det 26% bättre.
Att säga 15-30% är väldigt missvisande.
Om det nu är genomsnittet som räknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Jo, men GTX 580s prestanda har väl inget att göra med Keplers värstingmodel?

Vad jag menade var att det bästa Kepler-kortet måste spöa GTX580 med uppåt 40% (i höga upplösningar) för att slå HD7970.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Det tycker jag är helt galet.
Man jämför dom korten som finns tillgängliga, om ett företag kommer med sin gen2 6 månader senare är det inte ett dugg relevant att jämföra de generationerna mot varandra innan båda har lanserats.

Slutgiltig dom sker liksom när man ska köpa sitt kort.
Tycker jag då.

Dessutom går det inte att jämföra AMD mot Nvidia som päron mot päron heller eftersom dom skiljer sig en hel del åt i uppbyggnad.

AMD satsar på lite enklare, mindre och energieffektivare arkitektur medan Nvidia gör lite större och mer komplexa kretsar.

Det gör att Nvidia kommer ut med sina kort lite senare, de bästa korten presterar bättre och de har sämre energieffektivitet.

Så hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid att jämföra äpplen med päron när man jämför högpresterande Nvidia kort mot högpresterande AMD kort utifrån något sorts objektivt helhetsperspektiv med vilken arkitektur som lyckats bäst.

Och att AMD lanserar sina kort nu och Nvidia några månader senare, kan man verkligen jämföra dom då?
Det är ju att jämföra AMDs Gen2 gentemot Nvidias Gen 2.3 eftersom det har utvecklats ännu längre, då är ju det nyare och det är klart att det är bättre, så man kan ju inte jämföra äpplen och päron.

Jag kanske är lite fånig men jag tycker det är så dumt att argumentera utifrån det perspektivet du lägger fram, det känns bara fanboy-krigigt.

Det som spelar roll är vilket grafikkort som är bäst just den dagen man ska köpa det i den prisklass man är intresserad av.
Just nu är GTX 460 det bästa grafikkortet i världen, och det är 2 generationer gammalt.

riktigt bra resonerat!

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Fel att förlita sig på en sajt, bättre att ta åsikter från flera istället. Vem har bestämt att Anandtech är den mest respekterade sajten förresten?

Vem har bestämt? Togs inte det upp i riksdagen häromdagen? Näh, allvarligt nu. Under ca de 14 år som den siten har funnits så har jag väldigt ofta sett folk referera till och tala bra om Anandtech. Jag besöker en hel del olika hårdvarusiter och det är inte många som går in så på djupet som de gör. Man behöver inte läsa speciellt många recensioner av dem för att förstå vad jag menar. Tror både Jonas och Emil skulle skriva under på det.

Citat från Wiki:

AnandTech is an online computer hardware magazine. It was founded in 1997 by then 15-year-old Anand Lal Shimpi, who is the current editor-in-chief and CEO. The web site is recommended as a good resource of hardware reviews for off-the-shelf components addressed to computer (especially PC) building enthusiasts. Its investigative articles have been cited by other technology news sites like PC Magazine and The Inquirer. Some of their articles on the more mass market products like mobile phones are syndicated by CNNMoney. The large accompanying forum is recommended by some books for bargain hunting in the technology field.

History:

In 2004 AnandTech added a feature to search for computer prices via a price engine developed in house by the senior editor as a graduate project in data mining. This price engine is called RTPE.

In 2006 an AnandTech editor launched a spin-off called DailyTech, a technology news site. The move followed a similar evolution of the news section of AnandTech's peer publication, Tom's Hardware Guide, into TG Daily some months earlier.

Anandtech has over 292,000 registered users and over 31 million posts. The AnandTech forums are home to distributive computing teams known collectively as TeAm AnandTech (or simply The TeAm). AnandTech contains a wide variety of sub-forums, including the casual environment of AnandTech Off-Topic (or ATOT as the members call it) to the far more technical Highly-Technical forum. AnandTech also maintains several highly regulated e-commerce forums, such as Hot Deals and For Sale/For Trade.

In July 2007, the forum underwent major changes that site administrators stated as necessary for furthering userbase growth. The profanity filter was removed (although use of vulgar language is limited), and the identities of traditionally anonymous volunteer moderators were revealed (with the exception of two). Many sub-forums were restructured and added in this overhaul as well.

Rätt många medlemmar då. Vet ej hur gammal infon är, men det kan vara många fler nu.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Fan vad addaptrar man kommer behöva att ha till eyefinity nu då. Dvi -->Displayport-->Mini DP

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av rullekorn82:

Nej det har inte funnit nya kort för 3300:- i lager hos seriösa butiker. Då priset funnits på prisjakt har det varit fel pris från distributörerna som åtgärdat efter några dagar. GTX580 kostar från ca 3900:- och med 3gb minne mycket mer än så.

CDon får väl ändå anses som seriös och jag köpte mitt kort där för 3300:-, nytt (eller var det 3400?), förvisso med swec rabatt men det var ändå det priset jag betalade.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det tycker jag är helt galet.
Man jämför dom korten som finns tillgängliga, om ett företag kommer med sin gen2 6 månader senare är det inte ett dugg relevant att jämföra de generationerna mot varandra innan båda har lanserats.

Slutgiltig dom sker liksom när man ska köpa sitt kort.
Tycker jag då.

Dessutom går det inte att jämföra AMD mot Nvidia som päron mot päron heller eftersom dom skiljer sig en hel del åt i uppbyggnad.

AMD satsar på lite enklare, mindre och energieffektivare arkitektur medan Nvidia gör lite större och mer komplexa kretsar.

Det gör att Nvidia kommer ut med sina kort lite senare, de bästa korten presterar bättre och de har sämre energieffektivitet.

Så hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid att jämföra äpplen med päron när man jämför högpresterande Nvidia kort mot högpresterande AMD kort utifrån något sorts objektivt helhetsperspektiv med vilken arkitektur som lyckats bäst.

Och att AMD lanserar sina kort nu och Nvidia några månader senare, kan man verkligen jämföra dom då?
Det är ju att jämföra AMDs Gen2 gentemot Nvidias Gen 2.3 eftersom det har utvecklats ännu längre, då är ju det nyare och det är klart att det är bättre, så man kan ju inte jämföra äpplen och päron.

Jag kanske är lite fånig men jag tycker det är så dumt att argumentera utifrån det perspektivet du lägger fram, det känns bara fanboy-krigigt.

Det som spelar roll är vilket grafikkort som är bäst just den dagen man ska köpa det i den prisklass man är intresserad av.
Just nu är GTX 460 det bästa grafikkortet i världen, och det är 2 generationer gammalt.

Man kan fortfarande dra liknelsen äpplen och päron. Amd använder en ny tillverkningsteknik. Nvidia har inget sådant kort på marknaden ännu.
Och skall man vara riktigt petig så har inte Amd heller. Man kan få in dubbelt så många transistorer på 28nm än vad man kunde på 40. Det spelar alltså ingen roll om Nvidias arkitektur med Fermi är överlägsen GCN (vilket den med största sannolikhet inte är). Man har så otroligt stora fördelar med själva tillverkningstekniken. Som ett tillägg kan man även nämna att Fermi var mestadels försenad på grund av TSMC, inte Nvidia. Det var ingen som hade räknat med att kretsens storlek skulle ställa till sådana stora problem. Varför? Därför att en sådan stor krets aldrig har tillverkats förut.
Visst Nvidia hade väl lite sig själva att skylla, men i stort så var själva tillverkningen problemet. De gick nog back rätt bra med sina GF100 kretsar.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Kanske tar ett sånthär eller ett 69xx kort som ersättare till mitt 4770 någon gång under 2012 Fast tror ni min CPU kommer flaska skiten ur dessa kort? Athlon II 630 i 3ghz för tillfället.

Skrivet av Dinoman:

G80 någon?

Vet vi ju inte förrän Nvidia släppt sitt, om det var så du menade

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

MBP handlar bara om hur mycket ström kortet rent tekniskt kan dra och hålla sig inom spec, det styrs alltså av vad PCI Express-porten tillsammans med extra strömkontakterna kan leverera och komponenterna klara. Då både 6970 och 7970 har samma uppsättning där (6+8-pin) får de liknande MBP, men det säger inget om hur mycket de faktiskt drar vid belastning. Rent kontaktmässigt kan de dra hela 300 W.

Att olika sidor har varierande åsikter om prestanda är förövrigt inget konstigt, snarare naturligt. Anandtech som diskuterades innan är extremt duktiga, och drar givetvis slutsatser av sina egna värden. Det bästa man kan göra är att själv läsa (hela) artiklar och bilda sig en egen uppfattning baserat på personliga behov (upplösning, spel etc.), inte bara snegla på sammanfattningen och låta det bero. Vissa kommentarer i den här tråden skvallrar om att många gör just det sistnämnda, då det frågas och påpekas saker som tydligt förklaras - om man bara läser.

har för mig att det var snack om två olika maxvärden när 6970 var högaktuell. ett på 190 W, och sen ett annat på 250 W,
minns inte riktigt men antingen så var det powertune +-20 eller så var det spel tdp och compute tdp.

edit : ligger säkert nått i det .

kikar man här så drar ju 6970 bara enskata watt mer än 5870, som har ett tdp på 188 om jag inte minns fel.

6970 passar ju in på 190 watt ganska bra då menar jag.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Skrev 15-30% smmantaget av dom tester jag läst vilket är ett större antal, om det blev 10% så var det tryckfelsnisse.

haha, tryckfelsnisse kommer alltid förstör, den dagen jag får tag på den jäveln, ska jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske tar ett sånthär eller ett 69xx kort som ersättare till mitt 4770 någon gång under 2012 Fast tror ni min CPU kommer flaska skiten ur dessa kort? Athlon II 630 i 3ghz för tillfället.
Vet vi ju inte förrän Nvidia släppt sitt, om det var så du menade

Mjo, Athlon II 630 + HD7970 vore smått vansinnigt. Men om du har plats för 7970 i budgeten så går nog en ny CPU att ordna.

Skrivet av rullekorn82:

haha, tryckfelsnisse kommer alltid förstör, den dagen jag får tag på den jäveln, ska jag...

*alltid och förstör

Ja, om man fick reda på var den där nissen bor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Verkligen?
Då är du djupt okunnig och borde läsa på lite så att du inte förväntar dig absurda saker i framtiden.

Om vi pratar genomsnitt så är det 26% bättre.
Att säga 15-30% är väldigt missvisande.
Om det nu är genomsnittet som räknas.

Jo det är det jag tycker är så konstigt. Det lägsta resultatet jag har sett är 20% och det högsta är 36%, detta baserar jag på 6st recensioner. Sweclockers testade visade ju 26-34% bättre beroende på upplösning. En rimlig slutsats borde ju då vara att kortet är 25-30% snabbare än GTX580. Varför tar man den minst gynnsamma recensionen och bygger upp sin argumentation kring det? Det blir bara vinklat och konstigt.

Permalänk
Medlem

Tog Swe bort 5870 resultaten?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Mjo, Athlon II 630 + HD7970 vore smått vansinnigt. Men om du har plats för 7970 i budgeten så går nog en ny CPU att ordna.
..

Jo men tänkte la senare när de finns billigt begagnat fast är la överdrivet. Men 6900 är nog lite smartare och kanske en ny cpu om de flaskar för mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb