Mobil för under 3000:- som får ICS?

Permalänk
Avstängd

Mobil för under 3000:- som får ICS?

Hej!

Är i behov av ny mobil. Jag har kollat på HTC incredible S, Sony Ericsson Arc S och Samsumg Galaxy S plus. Men den ska helst uppfylla några krav:

1. Jag vill gärna ha ICS, vilka telefoner får det?
2. Kostar under 3000:-
3. Jag har dålig erfarenhet av SE då min X8 är riktigt dålig. Hur är de nu? Några problem med Arc och Arc S?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

SEs telefoner från 2011 är otroligt mycket bättre än deras serie från 2010. Deras tidiga androider hade många problem; Man hade lagt in för långasamma äldre processorer och för lite minne. Jag kan rekommendera någon av SEs telefoner från i år; Det finns en hel massa att välja mellan. De har typ samma hårdvara under skalet så välj den som har snyggast design enligt dig / är billigast. (Arc S är lite mer avancerad än de andra). Ray är en snygg affärsmobil, Active om du är sportig / slarvig, etc. Min fru har en Neo och den är helt OK, väldigt stabil och bra batteritid.

Permalänk
Medlem

Har själv en Nexus S som nyligen fick en OTA uppdatering till ICS (4.0.3).

De flesta bättre telefonerna som kommit 2011 ska tydligen få ICS, men det kan dröja månader..

Visa signatur

3700X | 32GB DDR4 3600 | 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

SEs telefoner från 2011 är otroligt mycket bättre än deras serie från 2010. Deras tidiga androider hade många problem; Man hade lagt in för långasamma äldre processorer och för lite minne. Jag kan rekommendera någon av SEs telefoner från i år; Det finns en hel massa att välja mellan. De har typ samma hårdvara under skalet så välj den som har snyggast design enligt dig / är billigast. (Arc S är lite mer avancerad än de andra). Ray är en snygg affärsmobil, Active om du är sportig / slarvig, etc. Min fru har en Neo och den är helt OK, väldigt stabil och bra batteritid.

Haha, ja sämre kan de ju inte vara Kollade även på Xperia Play då jag kommer spela men den känns så tjock och ful. Det jag gillar med Arc S är att den är riktigt snygg samt verkar få bra kritik. Men som sagt är jag osäker på SE...

Edit: vad skiljer MSM8255 Snapdragon (1GHz) och MSM8255T Snapdragon (1.4GHz)? Är den bara överklockad?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd

Min bästis säljer sin Samsung galaxy S (Osäker om det är plus dock) för 2k

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xZistence:

Min bästis säljer sin Samsung galaxy S (Osäker om det är plus dock) för 2k

Tack men jag vill nog köpa nytt!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Har en arc s och kan säga att den är riktigt skön går snabbt. Bra färger ljud osv.. Väntar bara till ericsson ska släppa ics!

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/sam...

Finns ju tredjeparts-ROM till Sen så att den får ICS, t.ex. Cyanogenmod, men det lär väl inte vara helt omöjligt att den får det officiellt heller i och med att Nexus S fått det.

SE har väl inte gjort några bra telefoner sedan Hajfenan ungefär? Plus att det jag sett och testat av deras egna android-skin var riktigt hemskt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xZistence:

Min bästis säljer sin Samsung galaxy S (Osäker om det är plus dock) för 2k

Låter lite dyrt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rattnalle:

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/sam...

Finns ju tredjeparts-ROM till Sen så att den får ICS, t.ex. Cyanogenmod, men det lär väl inte vara helt omöjligt att den får det officiellt heller i och med att Nexus S fått det.

SE har väl inte gjort några bra telefoner sedan Hajfenan ungefär? Plus att det jag sett och testat av deras egna android-skin var riktigt hemskt.

Men hur svårt är det att fixa med Cyanogenmod? Haha vilken e hajfenan?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Lcdposter1337:

Låter lite dyrt

Galaxy S (Plus eller ej) Får INTE ICS från officiellt håll, Samsung har uttalat sig om detta till Engadget och andra sidor

Källa: http://www.engadget.com/2011/12/23/samsung-no-room-for-ics-on...

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chipper9117:

Galaxy S (Plus eller ej) Får INTE ICS från officiellt håll, Samsung har uttalat sig om detta till Engadget och andra sidor

Källa: http://www.engadget.com/2011/12/23/samsung-no-room-for-ics-on...

Ajdå, är det komplicerat att få in ICS via Cyanogenmod?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Men hur svårt är det att fixa med Cyanogenmod? Haha vilken e hajfenan?

Hajfenan. Sony Ericsson tillverkade inte den utan Ericsson så Mr Svahn påstår nog helt enkelt att Sony Ericsson aldrig gjort några bra telefoner.

Men Nexus S har som sagt redan fått ICS - en kompetent telefon. Även hela Sony Ericssons line up från 2011 ska som sagt också även få ICS och där är väl en Arc en fin telefon med hygglig kamera. Var lite problem med Arcs hölje i början då det blev sprickor i plasten ovanför skärmen, dock borde det vara åtgärdat nu.

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Ajdå, är det komplicerat att få in ICS via Cyanogenmod?

På Galaxy S? Inte direkt finns jättebra guider att följa.

Ska finnas fullt fungerande ICS-Rommar till Galaxy S, tror inte Cyanogen Mod 9 dykt upp till den än.

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chipper9117:

På Galaxy S? Inte direkt finns jättebra guider att följa.

Ska finnas fullt fungerande ICS-Rommar till Galaxy S, tror inte Cyanogen Mod 9 dykt upp till den än.

Hacksung ska bli CM9. Inte riktigt samma sak men nästan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chipper9117:

På Galaxy S? Inte direkt finns jättebra guider att följa.

Ska finnas fullt fungerande ICS-Rommar till Galaxy S, tror inte Cyanogen Mod 9 dykt upp till den än.

Okej, vad händer om man gör fel då? Kan man paja mobilen?

Skrivet av Lcdposter1337:

Hacksung ska bli CM9. Inte riktigt samma sak men nästan

Vad är Hacksung?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

Vad är Hacksung?

Team Hacksung har ju protat ICS och det är deras som ska bli CM9 sen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1363593

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lcdposter1337:

Team Hacksung har ju protat ICS och det är deras som ska bli CM9 sen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1363593

Men det är väl för vanliga galaxy? Inte galaxy plus

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd

Tips: Lägg till 1000:- och få Motorola Razr från netonnet http://www.netonnet.se/art/startpage/motorola-droidrazr/16353...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hej!

Är i behov av ny mobil. Jag har kollat på HTC incredible S, Sony Ericsson Arc S och Samsumg Galaxy S plus. Men den ska helst uppfylla några krav:

1. Jag vill gärna ha ICS, vilka telefoner får det?
2. Kostar under 3000:-
3. Jag har dålig erfarenhet av SE då min X8 är riktigt dålig. Hur är de nu? Några problem med Arc och Arc S?

Alla 2011 Xperia mobiler kommer få ICS (om hundra år , men inte desto mindre ICS..). De är helt okej.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Tips: Lägg till 1000:- och få Motorola Razr från netonnet http://www.netonnet.se/art/startpage/motorola-droidrazr/16353...

Lägg till 200 :- på det och få en SGS2

http://www.telefonshoppen.se/sv/vara-produkter/samsung/samsun...

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av amanito:

Tips: Lägg till 1000:- och få Motorola Razr från netonnet http://www.netonnet.se/art/startpage/motorola-droidrazr/16353...

Jag har tyvärr inte 1000:- till att lägga på en mobil

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

Men det är väl för vanliga galaxy? Inte galaxy plus

Japp för vanliga sgs. Ska man skaffa ICS inoffeciellt så ska man nog hålla sig ifrån sgs+.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en SE Neo?
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...
Svårslaget till det priset, ännu billigare om man tar med abonnemang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lcdposter1337:

Låter lite dyrt

vadå dyrt. Original priset ligger på 2800:- Den är använd 1 år med fodral + skärmskydd, inga repor, inga skador. Funkar som ny

stavfel
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Alla 2011 Xperia mobiler kommer få ICS (om hundra år , men inte desto mindre ICS..). De är helt okej.

http://www.swedroid.se/sony-ericssons-xperia-serie-far-androi... minus 99,5 år

Kan faktiskt rekommendera xperia serien från ericsson, dom har blivit riktigt bra nu,har några på jobbet o det funkar riktigt bra:)

Men Razrn skulle jag satsat på om jag skulle köpa ny mobil idag:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xZistence:

vadå dyrt. Original priset ligger på 2800:- Den är använda 1 år med fodral + skärmskydd, inga report, inga skador. Funkar som ny

Då SGS+ inte varit ute på marknaden ett år så måste han ha vanliga SGS och den får man väl för ca 2600 kr. Trodde den kostade runt 2400 kr då den var nere på 2222 kr för ett tag sedan. Då var 2000 kr ett ok pris, inte jättebilligt dock.

Permalänk
Avstängd

Nån som vet hur Google Nexus S är jämfört med SE Arc S. Vill gärna ha ICS men är lite skeptisk till SE...

Finns det nån stor skillnad som gör Arc S bättre? Skärmen, processorn (1 vs 1.4GHz) eller nåt annat? Just processorn har jag läst att man kan klocka upp med Setcpu. Måste man roota då eller är det bara en app man laddar ner?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

Nån som vet hur Google Nexus S är jämfört med SE Arc S. Vill gärna ha ICS men är lite skeptisk till SE...

Finns det nån stor skillnad som gör Arc S bättre? Skärmen, processorn (1 vs 1.4GHz) eller nåt annat? Just processorn har jag läst att man kan klocka upp med Setcpu. Måste man roota då eller är det bara en app man laddar ner?

Nexus S är nästan precis en Galaxy S vad gäller hårdvara. Processorn i Arc'en är något bättre men gpun i Nexusen är vassare än den i arc'en. Ta inte för givet att du kan klocka din Nexus om du köper en det är inte alla som går att klocka. Tror de flesta klarar runt 1,2 GHz.
Sen för du prova vilket OC-program som fungerar bäst för din rom för det kan vara olika. Ibland har max med setcpu varit 1,3 GHz med min medans voltage control har kunnat fått upp cpun till 1,6 GHz.
Japp för att klocka så krävs root och en kernel som stödjer överklockning.
Finns 2 versioner av Nexus S om jag inte missminner mig. En med super amoled-skärm som inte klarar av att filma i hd och en med tft-skärm som klarar av att filma i hd.
Ett tips är att googla på t.e.x. Neus S vs Arc s samt kolla reviews på Youtube om de telefonerna som du gillar och fatta ditt beslut efter det. Sen är det alltid bra att åka till en affär och klämma på lurarna.
Kameran i Arc s är bättre än Nexusens som är värt att tänka på om du ska fota mycket.