Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Mitt Antec P182 ar oerhort daligt. Hur kan man ens tycka P serien ar bra overhuvudtaget

P18x var inte superbra kan hålla med om det, men de har tagit allt som var bra (som t.ex. tystheten) och gjort allt rätt med P280. Är så stor skillnad på lillebror och storebror så du anar inte. Men förstår om du inte skulle köpa ett chassi av samma tillverkade då du inte tycker om det första du har.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

P18x var inte superbra kan hålla med om det, men de har tagit allt som var bra (som t.ex. tystheten) och gjort allt rätt med P280. Är så stor skillnad på lillebror och storebror så du anar inte. Men förstår om du inte skulle köpa ett chassi av samma tillverkade då du inte tycker om det första du har.

Gjort allt rätt med P280? Vad har de gjort rätt som var fel på P183 förutom kabeldragningen som var lite föråldrad? (funkade faktiskt ändå om man var noggrann). Tycker faktiskt mycket blivit sämre men fläktarna och kabeldragningen är ju ett plus.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Gjort allt rätt med P280? Vad har de gjort rätt som var fel på P183 förutom kabeldragningen som var lite föråldrad? (funkade faktiskt ändå om man var noggrann). Tycker faktiskt mycket blivit sämre men fläktarna och kabeldragningen är ju ett plus.

Tycker personligen att hårddiskburarna var katastrof. Var tvungen att ta bort den övre för att få plats med lite nyare grafikkort. Kabeldragningen som nämnts. Samt att den var rätt trång så blev lätt varmt innuti om man inte ville bröttla på max med fläktarna och ha ett kärnkraftverk. Plus dörren gick sönder allt för lätt. Och star/reset-knappen på insidan. Ja, finns en del där, men P180 är klart den tystaste burken jag haft och rockade den i 2½ år

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Tycker personligen att hårddiskburarna var katastrof. Var tvungen att ta bort den övre för att få plats med lite nyare grafikkort. Kabeldragningen som nämnts. Samt att den var rätt trång så blev lätt varmt innuti om man inte ville bröttla på max med fläktarna och ha ett kärnkraftverk. Plus dörren gick sönder allt för lätt. Och star/reset-knappen på insidan. Ja, finns en del där, men P180 är klart den tystaste burken jag haft och rockade den i 2½ år

Du kan inte få bättre kylning utan sidofläkt än när du tar bort hårddiskburen i övre kammaren så jag ser det inte som något negativt.
Tog du bort plastfiltret föredammfiltret? För vissa gjorde det 5 grader då det var larvigt restriktivt. Hade du vanliga P180 så kan jag förstå dig till viss del men den uppdaterade versionen eller P183 är bra nog för nästan alla fortfarande.

Jag önskar de behållit hårddiskburarna eller gjort som Twelvehundred, den lösningen som de apade efter är inte bra för något utom kabeldragning. Hade den behållit P180s kvalitet och förbättrat kylningen (inte öppnat upp hela topp-plåten dock), kabeldragningen och bytt fläktarna så hade det varit en toppenbra låda men det känns inte som att de kommer enda fram.
Dock så har ju Antec själva erkänt att P280 inte är gjord för att vara tyst så man får väl skylla sig själv för att man trodde den skulle ersätta P183 istället för att båda ska samexistera.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Klanka inte ner på P18x, det är inget chassi för någon highend dator då det är fel väg att gå om man vill ha ett tyst chassi. Visst det har sina skavanker men kvalitetsmässigt så finns inte mycket att klaga på förutom frontpartiet som hade kunnat osa lite mera kvalitet (där 183an vart en klass bättre).

Permalänk

MiLeS vet du hur stor plats det finns i fronten för fläktar? Jag funderar nämligen på detta chassi och jag har bara http://www.inet.se/produkt/5321549/scythe-slip-stream-140mm-1... så jag funderar på om dom kan passa

Permalänk
Medlem

Är det någon som skulle våga sig på en gissning om det är möjligt att modda in en 240mm eller 360mm radiator i botten på solo2?

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Är det någon som skulle våga sig på en gissning om det är möjligt att modda in en 240mm eller 360mm radiator i botten på solo2?

hmm 240 kanske om man inte har något PCI kort, för att vara på säkra sidan borda man ha m-ATX.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fesen:

Klanka inte ner på P18x, det är inget chassi för någon highend dator då det är fel väg att gå om man vill ha ett tyst chassi. Visst det har sina skavanker men kvalitetsmässigt så finns inte mycket att klaga på förutom frontpartiet som hade kunnat osa lite mera kvalitet (där 183an vart en klass bättre).

Vilket är ett tyst chassi enligt dig?