Permalänk
Medlem

Tips på slutna headsets

Tjot!
Är på jakt efter ett par slutna hörlurar med mikrofon. Har Plantronics GameCom 377 för tillfället och de stänger inte ute ljudet.

Kriterier:
Stänga ute ljud, TV ljud/Sambo(lol!)
De är mestadels till för spel och serier.
Inte allt för dyra, enna lite fattig såhär innan jul. Typ 300-600:- prisklass
Ej USB, 3.5mm kontakt tack. (Köpte ett par Turtle Beach P11 men fick det kända "ground loop" bruset pga dålig isolering i datorn/eluttaget. Så hoppar USB i rädsla av liknande problem.)
Mikrofon så klart.

Efter MASSOR av trollande i fler forum kom jag inte fram till allt för mkt, förutom att Syberia INTE är slutna så de behöver ni inte ens nämna.

Tack som attan för hjälpen!

---------------------------
E nån i Mölndal, GBG eller Partille sugen på ett par Turtle Beach Ear Force P11 så säljer jag dem, bara använt i max 10min.
http://megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=2318864
350:- Kvitto finns

Permalänk
Medlem

Inte testat själv men det är många som rekommenderar AKG 518 DJ.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk

Använder själv bara AKG då jag fastnat för dom, underbart ljud! Kan dock sitta lite tight på större huvuden.

Använder http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=740793 men dom är dock inte helt slutna. Men hör fortfarande inte när sambon skriker på en

Aningen dyra för din budget kanske.

Permalänk

Trodde först det stod "stulna" hörlurar. Det som lockade mig till att läsa tråden;)

Har du kollat på ett par AKG K240Studio? Eller Sennheiser HD280Pro?
Eller kanske ett par Grado SR60/SR80?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/hardvara/126686-creative_headset_tac...

Köpte dem och tycker de är väldigt bra! hade tidigare ett par sh 555 som gick sönder. De andra lurarna har mer bas, och det går att göra mkt inställningar med drivisarna. Öronkopparna kan va lite små men jag har inget problem med det

Permalänk
Medlem

Jag köpte Steelseries Siberia v2 och är nöjd bra ljud enligt mig och pris värda jag är ingen expert på ljud dock

Permalänk
Medlem

Dessa är i vilket fall garanterat sambo-safe http://peltorcomms.3m.com/World/Product.asp?PageNumber=938&Pr...

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWierd:

Tjot!
Är på jakt efter ett par slutna hörlurar med mikrofon. Har Plantronics GameCom 377 för tillfället och de stänger inte ute ljudet.

Kriterier:
Stänga ute ljud, TV ljud/Sambo(lol!)
De är mestadels till för spel och serier.
Inte allt för dyra, enna lite fattig såhär innan jul. Typ 300-600:- prisklass
Ej USB, 3.5mm kontakt tack. (Köpte ett par Turtle Beach P11 men fick det kända "ground loop" bruset pga dålig isolering i datorn/eluttaget. Så hoppar USB i rädsla av liknande problem.)
Mikrofon så klart.

Efter MASSOR av trollande i fler forum kom jag inte fram till allt för mkt, förutom att Syberia INTE är slutna så de behöver ni inte ens nämna.

Tack som attan för hjälpen!

---------------------------
E nån i Mölndal, GBG eller Partille sugen på ett par Turtle Beach Ear Force P11 så säljer jag dem, bara använt i max 10min.
http://megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=2318864
350:- Kvitto finns

håll ögonen öppna efter ett logitech g35, jag fick tag på ett på cdon.com för 699kr + sweclockers rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftPrn:

Jag köpte Steelseries Siberia v2 och är nöjd bra ljud enligt mig och pris värda jag är ingen expert på ljud dock

Han vill ha slutna hörlurar som stänger ute ljudet runt omkring.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Mumma, e som julafton. Ska ta o googla lite priser när ja får dötid på jobbet
Shit va ja brast ut i garv när du länka de blåa "LupX"!!!!!

Ska läsa lite om AKG GHS 1 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=740793 o se om de är något.
G35 hade varit sjukt nice om de nu hade 3.5mm o inte USB :/

Kommer ni på fler e de bara o skriva en rad!

Permalänk

Återkom gärna med ditt beslut

Permalänk
Medlem

Jo de kommer ja allt! Dock får vänta till denna löning, verkar som om julen gör större hål än man tror haha

Permalänk
Medlem

^^

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma/Alpha är bra slutna för att slippa att höra omgivningen?
Ja förväntar mig inget vakum, men relativt tyst dvs.
Samma med AKG GHS 1?
Riktigt sugen på nån av dem.

Input uppskattas som vanligt på fler bra lurar

Permalänk
Medlem

Sån j*vla beslutsångest haha. Kollat på alla lurar som finns i denna kategorin nu.
Steelseries Sibera v2 är tydligen annorlunda än v1. De är slutna, även ifall de inte ser ut så... Prövade ett par på Inet och de va ganska slutna.
Beställde ett par vita från CDON idag då det är 58% rabatt(249:-) för tillfället. Om de nu e sämre än jag hoppas på så kan jag köpa nya sen.
Återkommer när jag har prövat dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Trodde först det stod "stulna" hörlurar. Det som lockade mig till att läsa tråden;)

Har du kollat på ett par AKG K240Studio? Eller Sennheiser HD280Pro?
Eller kanske ett par Grado SR60/SR80?

Av dem du föreslår är enbart en av dem slutna, och ingen av dem är headsets, men iallafall

...

TS: 250 spänn för siberia verkar ju prisvärt iallafall. Duger nog, om de nu är slutna

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Av dem du föreslår är enbart en av dem slutna, och ingen av dem är headsets, men iallafall

...

TS: 250 spänn för siberia verkar ju prisvärt iallafall. Duger nog, om de nu är slutna

Vad dillar du om att de inte är slutna? Och ett par Siberia är slutna? Är det sarkasm eller okunnighet?

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk

Kanske ett par CM Storm Sirius?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649685

OffT: Jag läser hela tiden "stulna" istället för 'slutna', blir ganska förvirrande och roande.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Vad dillar du om att de inte är slutna? Och ett par Siberia är slutna? Är det sarkasm eller okunnighet?

Jag är sarkastisk, cynisk, pessimistisk, kritisk, petimeter, säkert lite besserwisser, och massa andra mindre bra saker, men förhoppningsvis sällan okunnig i mina inlägg. (och sällan speciellt ohövlig)

Alltså: trådskaparen skriver att han vill ha ett slutet headset. Ditt svar:

Du föreslår AKG K240Studio. Det är uppenbarligen inget headset, och halvöppet enligt tillverkaren.
http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,252,pid,252,no...

Du föreslår Grado SR60/SR80? Finns det mindre ljudisolerande lurar än dem?
... och nej de (förstås) har ingen headsetfunktion.

HD280Pro är iallafall slutna. Ett rätt!

Råden var därmed tillräckligt "off" för att vara värd en kul kommentar tyckte jag.

När det gäller Siberia V2 så litade jag på vad trådskaparen själv hade kommit fram till i inlägget här en bit ovanför. Har ingen större koll på gaming headseten så jag grävde inte ner mig, men kollar man hos steelseries så säger även de själva att v2 ÄR slutna:
http://steelseries.com/products/audio/steelseries-siberia-v2 (till skillnad mot v1 som de specar som öppen)

Vem dillar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo som sagt, SteelSeries v2 är slutna. De ser ju ut som v1, vilket inte är sutna. Men det är feeeeeeel.

Varför får man alltid en massa förslag på headphones o inte headsets?
Samt USB, när man säger att de ej får vara USB.
Även om ja säger 300-600 så skickar folk 1100:- förslag

MEN, i vilket fall så tackar jag för all förslag!
Även ifall vissa är en bra bit ifrån va ja frågade efter

Återkommer men lite fakta om de faktiskt är så bra som de sägs.
Efter allt sökande kan jag iaf säga att det är svårt o hitta så många FANBOYS i hörlursbranchen som det finns för just Siberia ^^

Permalänk
Medlem

Jag kör med corsair HS1A. Hade ett par razer barracuda innan och dessa är jag klart mycket mer nöjd med förhållande till pris. Jag gav 449 på jmedata i malmö! Kan jag varmt rekomendera!

http://www.legitreviews.com/article/1557/1/

Permalänk
Medlem

Jo de läste jag också om. Om Siberia v2 inte funkar så blir de Corsair HS1A eller Creative Tactic3D Sigma.
Tydligen så är gamers inte intresserade av att ha det tyst omkring sig så de skriver VÄLDIGT sällan ut hur isolerade de är.
Helt sjukt va de ska ta tid att söka info om just det.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jag är sarkastisk, cynisk, pessimistisk, kritisk, petimeter, säkert lite besserwisser, och massa andra mindre bra saker, men förhoppningsvis sällan okunnig i mina inlägg. (och sällan speciellt ohövlig)

Alltså: trådskaparen skriver att han vill ha ett slutet headset. Ditt svar:

Du föreslår AKG K240Studio. Det är uppenbarligen inget headset, och halvöppet enligt tillverkaren.
http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,252,pid,252,no...

Du föreslår Grado SR60/SR80? Finns det mindre ljudisolerande lurar än dem?
... och nej de (förstås) har ingen headsetfunktion.

HD280Pro är iallafall slutna. Ett rätt!

Råden var därmed tillräckligt "off" för att vara värd en kul kommentar tyckte jag.

När det gäller Siberia V2 så litade jag på vad trådskaparen själv hade kommit fram till i inlägget här en bit ovanför. Har ingen större koll på gaming headseten så jag grävde inte ner mig, men kollar man hos steelseries så säger även de själva att v2 ÄR slutna:
http://steelseries.com/products/audio/steelseries-siberia-v2 (till skillnad mot v1 som de specar som öppen)

Vem dillar?

Alldeles korrekt du, kopplade inte att det var headset som söktes :/ Därav ber jag om ursäkt för min något "bitchiga" tilbakakommentar.
Dock är alla dem tre alternativen mer slutna än V2 då V2 har, så gott jag kan förklara det, ett stort hål bakom öronen så det ska komma in luft typ. Det är samma design som första versionen förutom att det är läderkuddar så de kallar det slutet.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Alldeles korrekt du, kopplade inte att det var headset som söktes :/ Därav ber jag om ursäkt för min något "bitchiga" tilbakakommentar.
Dock är alla dem tre alternativen mer slutna än V2 då V2 har, så gott jag kan förklara det, ett stort hål bakom öronen så det ska komma in luft typ. Det är samma design som första versionen förutom att det är läderkuddar så de kallar det slutet.

Helt ok

Fast jag har svårt att tänka mig att tex Grado ska vara mer sluten än V2... Grado är ju toköppen, så jag utgår från att läderkuddarna i V2 dämpar mer än det, även om jag nu inte jämfört i praktiken själv.
AKG-lurarna må möjligen vara mer jämförbara med v2 dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWierd:

Jo som sagt, SteelSeries v2 är slutna. De ser ju ut som v1, vilket inte är sutna. Men det är feeeeeeel.

Varför får man alltid en massa förslag på headphones o inte headsets?
Samt USB, när man säger att de ej får vara USB.
Även om ja säger 300-600 så skickar folk 1100:- förslag

MEN, i vilket fall så tackar jag för all förslag!
Även ifall vissa är en bra bit ifrån va ja frågade efter

Återkommer men lite fakta om de faktiskt är så bra som de sägs.
Efter allt sökande kan jag iaf säga att det är svårt o hitta så många FANBOYS i hörlursbranchen som det finns för just Siberia ^^

Kunde inte hållt med dig mer! Det är bra headset. Men tycker dom är 150 kr för dyra. Corsair in my heart

Permalänk
Medlem

Fått hem lurarna nu och so far so good. Det är ett J*VLA hopp från mina gamla Plantronic Gamecon... 677 eller 676.
Ljudet e sjukt klart och man hör allt känns det som.
Isoleringen från omvärlden är ju inte 1500:- klassen men det vill jag absolut inte lägga ut. Men helt klart bättre.
Och från Siberia v1 så är detta ett jäkla uppköp! Hade ett par för några år sedan när de va nya. De lär sig av sina misstag SteelSeries(Skönt att några företag gör det).

MKT BRA lurar för pengarna.... Ännu bättre då jag endast pröjsade 288:- med frakt ^^

Dessa kommer jag inte byta ut! Om de inte går sönder dvs :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWierd:

Fått hem lurarna nu och so far so good. Det är ett J*VLA hopp från mina gamla Plantronic Gamecon... 677 eller 676.
Ljudet e sjukt klart och man hör allt känns det som.
Isoleringen från omvärlden är ju inte 1500:- klassen men det vill jag absolut inte lägga ut. Men helt klart bättre.
Och från Siberia v1 så är detta ett jäkla uppköp! Hade ett par för några år sedan när de va nya. De lär sig av sina misstag SteelSeries(Skönt att några företag gör det).

MKT BRA lurar för pengarna.... Ännu bättre då jag endast pröjsade 288:- med frakt ^^

Dessa kommer jag inte byta ut! Om de inte går sönder dvs :/

Hör hört en del att micen är ganska dålig i Siberia v2, skulle uppskatta om du kan skriva vad du tycker om den
Råkade knäcka mitt plantronics headset (tror det var ett 377) i söndags, så är också på jakt efter ett nytt headset. Och för mig spelar micen ganska stor roll då jag sitter mycket på skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Hör hört en del att micen är ganska dålig i Siberia v2, skulle uppskatta om du kan skriva vad du tycker om den
Råkade knäcka mitt plantronics headset (tror det var ett 377) i söndags, så är också på jakt efter ett nytt headset. Och för mig spelar micen ganska stor roll då jag sitter mycket på skype.

Samma här, mkt skype till spela samt släkt.
Än så länge e jag mycket nöjd. Känns som att den kan gå sönder men än så länge e ja nöjd med den!
Ingen som har klagat eller kommenterat på mitt ljud.

Permalänk

Tips på stereo hörlurar/headset till spel/musik

Har nästan samma fråga som TS.

Vad rekommenderar ni för hörlurar/headset till ett Xonar DX ljudkort? Alltså stereo-lurar inga 5.1/7.1, vanlig 3.5mm skall det vara också! De skall funka bra till musik och spel och vara inom ett rimligt pris. Har ett par Gamecom Plantronics 367 och är otroligt trött på dem (trycker på kinder och har ett allmänt dåligt ljud). Har hört att Sennheiser har bra lurar?

Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk

Jag var och köpte steelseries 7H idag och jag tycker att dom stänger ute ljud bra