Permalänk

Define mini Gamer

Tjena!

Då var de dags att uppdatera riggen och bygga nytt.
Denna gång fick de bli en lite mindre burk för spelbruk.

Setup just nu:

Fractal design Define mini
Gigabyte Z68MX-UD2H-B3
Intel Core i5 2500k
Corsair h60
Corsair Vengeance LP 16GB DDR3-1600Mhz
Corsair TX650M
Corsair Force 3 120gb - System
Seagate Barracuda 1000gb - Lagring
Asus HD7950-DC2T-3GD5

Uppdatering med bland annat sleeve och grafikkort samt lagringsdisk kommer inom en snar framtid..

Tar gärna emot både positiv och negativ kritik. Hade gött så länge!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

grafikkort? kommer det eller kör du med interna?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Hedersmedlem

Din kylpasteapplicering är inge vidare. Det kommer att bli luftbubblor, som gör att kylningen blir sämre.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

haha, din "applicering" av kylpastan var helt åt skogen

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk

posta temps efter några dagar så vi får se, skillnaden mellan rätt och fel är hårfin

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

jag gjorde la på kylpasta på samma sätt för x antal år sedan och fick dåliga temps. Då testa jag att de en liten klutt i mitten och de fungerade mycket bättre, vet dock inte de ultimata sättet

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

grejen med att smeta ut den innan är att det blir luftbubblor, så man får mindre kontaktyta och sämre värmeledning

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Din kylpasteapplicering är inge vidare. Det kommer att bli luftbubblor, som gör att kylningen blir sämre.

kanske borde kollat att ingen redan skrivit... mitt inlägg blev lite överflödigt nu

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Inspiration från mig eller? Samma rubrik och allt ;P

Permalänk

Kylpastan ska jag naturligtvis byta efter er kritik

Aids130: Kör med de interna just nu.. Ska köpa ett kort senare nåt tag.

Tunezz: Har kollat in projekt åh de var då jag bestämde mig för att de skulle bli ett Define mini, Riktigt fint projekt! Rubriken poppa bara upp i huvudet, tänkte inte på att ditt projekt hette så, sry

Permalänk
Medlem

Kylpastan vetti tusan hur man ska säga. Någon gjorde en undersökning några (10-15år sen) om det var bäst överlag att dunka på en klick i mitten eller noggrant göra en heltäckande variant som du gjort. Flera av testen visade att den nonchiga klicken i mitten och trycka fast gav mindre luftbubblor och överlag bäst termisk ledningsförmåga som resultat.

Dock slutar allt på en smakfråga. Jag kör lite olika beroende på vad som ska göras och hur mycket det spelar roll om det blir 1-2grader varmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlowLarsson:

Kylpastan ska jag naturligtvis byta efter er kritik

Aids130: Kör med de interna just nu.. Ska köpa ett kort senare nåt tag.

Tunezz: Har kollat in projekt åh de var då jag bestämde mig för att de skulle bli ett Define mini, Riktigt fint projekt! Rubriken poppa bara upp i huvudet, tänkte inte på att ditt projekt hette så, sry

Ingen fara
Ja Define mini är riktigt fint chassi!

Angående kylpastan så ska det väl inte vara några problem alls med att göra som du gjort,själv märkte jag ingen skillnad på temps :>

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur många tuber kylpasta tröck du ut på processorn? ser ut och vara två tre stycken!

ett riskorn är det ända rätta!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

jag gjorde la på kylpasta på samma sätt för x antal år sedan och fick dåliga temps. Då testa jag att de en liten klutt i mitten och de fungerade mycket bättre, vet dock inte de ultimata sättet

Beror på processor faktiskt. Det hänger helt på hur kärnorna i processorn är utplacerade, ligger de te.x på rad så bör man dra en sträng pasta över dem för att vara säker på att man får pasta över alla kärnorna. Så antingen en klutt eller en sträng, smetaut kylpasta ska man inte göra pga luftbubblor.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT