iPad 2 eller Samsung Galaxy Tab 10.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Men har det inte också konstaterats att man måste ladda ner någon App då om man inte vill gå via iTunes?...

För att slippa lägga in filmer ja, det kan iallafall ta tyda

Men att lägga över filmer så har det konstaterats att man kan ha en app till ipaden och även gå via iTunes och med paden så har du ju själv konstaterat att det bara är att drop and drag i utforskaren

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jo, det stämmer. Men som sagt är ju AppStore är en av de eller i mitt tycke den absolut viktigaste delen av Apples ekosystem, har du inga appar utnyttjar du endast en ynka del vad iPhone/iPad har att erbjuda. Det tar dig typ tre klick totalt att öppna Appstore, ladda ner och installera exempelvis AVPlayer HD som alltid ligger högt på topplistan. Kan inte bli enklare att köpa/ladda ner önskade appar.

Att köpa / ladda ner önskade Appar? Påståendet var väl ändå att man med en galaxytab bara stoppar i USB kontakten och "öppnar mappen för att visa filer" och sedan slänger in det man vill ha ? att man inte behöver någon app för att slänga in filmer för att kunna kringå iTunes...

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Känner man sig inte sjukt handikappad utan flash?

Nä, det gör man inte. Visst, det finns vissa sidor som helt enkelt kräver flash för att funka och då får man ju gå till datorn men för det mesta är det bara onödig skit och reklam som inte funkar.

Fler och fler webbvideoleverantörer har tagit sitt förnuft till fånga och börjat erbjuda HTML för folk som surfar utan flash. Youtube, vimeo, dailymotion, delar av SVT t.ex fungerar direkt. Mycket fler sidor nu än då jag skaffade iphone för ett par år sen.

Personligen "lider" jag hellre utan flash på mina mobila prylar ett par år till, för särskilt mycket längre lär det inte ta innan det är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Att köpa / ladda ner önskade Appar? Påståendet var väl ändå att man med en galaxytab bara stoppar i USB kontakten och "öppnar mappen för att visa filer" och sedan slänger in det man vill ha ? att man inte behöver någon app för att slänga in filmer för att kunna kringå iTunes...

Att ladda ner en specifik film-app gör du en gång, inte varje gång du vill se på film...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att ladda ner en specifik film-app gör du en gång, inte varje gång du vill se på film...

Spelar det någon roll? Det handlar om hur den är att använda från grunden? Jag förstår att det inte är en jobbig procedur att ladda ner en app, men förstår mig inte på Apple och deras iTunes som allt måste gå genom i grundutförande.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Spelar det någon roll? Det handlar om hur den är att använda från grunden? Jag förstår att det inte är en jobbig procedur att ladda ner en app, men förstår mig inte på Apple och deras iTunes som allt måste gå genom i grundutförande.

Du behöver inte ha iTunes alls om du inte vill men du blir ju så klart extremt begränsad om du av någon anledning inte vill ladda ner appar utan bara använda de få som är för installerade. Hela poängen med dessa produkter är ju appar, jag skulle gå så långt att säga att de är helt meningslösa utan appar så jag förstår inte poängen du försöker göra. Känner inte någon som inte har tredjeparts appar installerade på sin iPhone/iPad. Det tar dig som sagt tre klick sen har du en app för filmer som erbjuder smidig överföring av filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du behöver inte ha iTunes alls om du inte vill men du blir ju så klart extremt begränsad om du av någon anledning inte vill ladda ner appar utan bara använda de få som är för installerade. Hela poängen med dessa produkter är ju appar, jag skulle gå så långt att säga att de är helt meningslösa utan appar så jag förstår inte poängen du försöker göra. Känner inte någon som inte har tredjeparts appar installerade på sin iPhone/iPad. Det tar dig som sagt tre klick sen har du en app för filmer som erbjuder smidig överföring av filer.

Poängen är att man inte behöver ladda ner någon App för att föra över till Galaxy Tab till skillnad från iPad. Visst det är inte direkt jobbigt att ladda ner en app men det bör förmodligen heller inte vara så svårt för Apple att ordna så att man kan lägga in filer direkt via "utforskaren" (öppna mappen för att lägga till filer) istället för att gå via iTues eller ladda ner en tredjeparts app som de själva inte skapat?

Jag har sagt mitt och orkar inte lägga mer energi i den här tråden.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Läser ni inte vad folk här skriver, framförallt du erikom? Om och om igen säger vi ju att man inte behöver iTunes. Det senaste året har jag i princip endast använt iTunes för att lägga in nya versioner med iOS och backup och sen iOS 5.0 behövs inte ens det. Du klarar dig fin fint helt utan iTunes.

kan ju säga att jag tillhör den första ipod touch generationen, slutade använda den när jag köppte min samsung galaxy för 2 år sedan så har inte hängt med utvecklingen på den fronten. men om man nu ska använda Itunes för podcasts eller liknande så är det ju faktiskt så att programmet är väldigt segt på en windowsdator.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du behöver inte ha iTunes alls om du inte vill men du blir ju så klart extremt begränsad om du av någon anledning inte vill ladda ner appar utan bara använda de få som är för installerade. Hela poängen med dessa produkter är ju appar, jag skulle gå så långt att säga att de är helt meningslösa utan appar så jag förstår inte poängen du försöker göra. Känner inte någon som inte har tredjeparts appar installerade på sin iPhone/iPad. Det tar dig som sagt tre klick sen har du en app för filmer som erbjuder smidig överföring av filer.

Helt rätt! Poängen är ju som sagt att ha aplar på dessas produkter

Skrivet av erikom:

Poängen är att man inte behöver ladda ner någon App för att föra över till Galaxy Tab till skillnad från iPad. Visst det är inte direkt jobbigt att ladda ner en app men det bör förmodligen heller inte vara så svårt för Apple att ordna så att man kan lägga in filer direkt via "utforskaren" (öppna mappen för att lägga till filer) istället för att gå via iTues eller ladda ner en tredjeparts app som de själva inte skapat?

Jag har sagt mitt och orkar inte lägga mer energi i den här tråden.

Men poängen är ju att ha appar!

Det tar som sagt cirka 20sec att fixa en apa och ca1 min att förstå hur allt funkar just i appen, vilket är bra med ipaden att allt är så simpelt så min pappa kan förstå sig på hur allt funkar

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Helt rätt! Poängen är ju som sagt att ha aplar på dessas produkter

Men poängen är ju att ha appar!

Det tar som sagt cirka 20sec att fixa en apa och ca1 min att förstå hur allt funkar just i appen, vilket är bra med ipaden att allt är så simpelt så min pappa kan förstå sig på hur allt funkar

Ja klart som fan man ska ha appar jag är för fan inte korkad? ^.- men att behöva ladda ner en app för att kunna föra över filmer från datorn är fan dumt ?

Poängen med appar är att kunna göra roliga och smarta saker. Apple bör inte göra ett så dumt system angående sättet man lägger in filer på att man måste använda en app för att kringgå detta dumma system

Ni tycker inte att det är lättare att bara öppna mappen för surfplattan och slänga in de filmer ni vill ha? Ska försvara iPad in i det sista.
Jösses.

Nog skulle din pappa förstå sig på hur man installerar appar på en surfplatta av annat märke också ??

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

haha.. jag förstår din frustration erikom

visst är det lite dåligt att det inte finns en inbygd funktion från första början som gör detta i ipaden. man skulle kunna jämföra det med att vara tvungen att ladda ned den förinstallerade musik-appen för att kunna lyssna på mp3 filer eller ladda ned safari för att komma ut på nätet. tar ju bara 20 sek att installera en app

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Ni tycker inte att det är lättare att bara öppna mappen för surfplattan och slänga in de filmer ni vill ha? Ska försvara iPad in i det sista.

Försvara in i det sista? För att vi säger att man skall utnyttja produkten för vad den är gjord för och på ett par klick installera en app som gör det hur smidigt som helst att föra över filer helt utan att behöva använda iTunes?

Hade det varit så att iTunes var det enda sättet att få in filer och jag försvarade det "in i det sista" så hade du haft en poäng. Men nu gör jag inte det. Jag hatar inte iTunes, kör det på Mac och anser det inte vara lika illa där som det var på Windows senaste jag körde det men jag definitivt heller inget fan av iTunes. Tycker det kunde göras bättre och jag är mycket glad att jag nu i och med iOS 5.0 kan skippa det helt.

Edit:

Skrivet av erikom:

Ja klart som fan man ska ha appar jag är för fan inte korkad? ^.- men att behöva ladda ner en app för att kunna föra över filmer från datorn är fan dumt ?

Det handlar inte om en app för att föra över filer. Det är en video-app som stödjer betydligt fler format och fler funktioner än den som medföljer iOS. Filöverföringen via inbyggda FTP-servern är en del av denna app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Ja klart som fan man ska ha appar jag är för fan inte korkad? ^.- men att behöva ladda ner en app för att kunna föra över filmer från datorn är fan dumt ?

Poängen med appar är att kunna göra roliga och smarta saker. Apple bör inte göra ett så dumt system angående sättet man lägger in filer på att man måste använda en app för att kringgå detta dumma system

Ni tycker inte att det är lättare att bara öppna mappen för surfplattan och slänga in de filmer ni vill ha? Ska försvara iPad in i det sista.
Jösses.

Nog skulle din pappa förstå sig på hur man installerar appar på en surfplatta av annat märke också ??

Men det du framför i dina åsiker är ju ungefär att man ska slippa att ha en massa appar som ligger och skräpar på hemskärmen, vad ja kan tyda och det är jag nog inte ensam om.

Med nya ios5 så flyter allt på bättre än nånsin, och alla uppdateringar på itunes har också löst en massa problem som fanns när ja fick den första ipod touchen.

Och att försvar Ipaden in i det sista har ja verkligen inte gjort, för det som diskuterats i tråden om att man måste använda itunes till allt när det gäller Apples produkter, det är de ja har sagt emot och försvarat in i det sista. Ja har sagt nackdelarna med Ipaden också, tror inte nån som är Apple fanboy skulle ifrågasätta sin produkt.

Ja det skulle han säkert göra, men hur långt tid är frågan.

Med allt detta tjat om ipaden och taben, så ska ja nästa gång ja är på media markt eller liknande affär så ska ja känna på taben en lång stund

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Men det du framför i dina åsiker är ju ungefär att man ska slippa att ha en massa appar som ligger och skräpar på hemskärmen, vad ja kan tyda och det är jag nog inte ensam om.

Med nya ios5 så flyter allt på bättre än nånsin, och alla uppdateringar på itunes har också löst en massa problem som fanns när ja fick den första ipod touchen.

Och att försvar Ipaden in i det sista har ja verkligen inte gjort, för det som diskuterats i tråden om att man måste använda itunes till allt när det gäller Apples produkter, det är de ja har sagt emot och försvarat in i det sista. Ja har sagt nackdelarna med Ipaden också, tror inte nån som är Apple fanboy skulle ifrågasätta sin produkt.

Ja det skulle han säkert göra, men hur långt tid är frågan.

Med allt detta tjat om ipaden och taben, så ska ja nästa gång ja är på media markt eller liknande affär så ska ja känna på taben en lång stund

Fungerar det att använda denna straeaming appen via 3g? för annars har man ju lite tappat poängen, titta på en film på ipaden när man här hemma och kan ligga vid tv'n istället är ju bara dumt. Hela idén den en platta för min del är att kunna använda den på tex bussen motsvarande

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Dum fråga, men hur för Ipad-användare över filer till och från datorer som ni ej får ändra systeminställningarna på? Såsom skol och arbetsdatorer? Om det nu ej går att föra över enkelt via usb? För vad jag har sett på youtube så ser jag inga enkla sätt för denna vanliga moment. (med "enkel" så att alla ska klara av det)

Annars är jag tveksam på vilken av dessa som är bäst, då jag har använt dem för lite. Men det blir nog en Microsoft (8) för min del . Enklast att utveckla apps till och dennas office (2012) lär vara mest kompatibel med MS ordinarie office 2012, när nu dessa programvaror kommer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Förstår er som tycker att det är bökigt med iTunes när det gäller filmer å sånt. Dels måste formatet vars i mp4 med speciell codex. Så då måste det konverteras sedan ladda in i iTunes därefter laddas in i iPad. För andriod plattor kunde man säkert strömma eller bara dra in ursprungs filen. Sparat sådär 30 minuter med andriod.

Postat från iPad 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Fungerar det att använda denna straeaming appen via 3g? för annars har man ju lite tappat poängen, titta på en film på ipaden när man här hemma och kan ligga vid tv'n istället är ju bara dumt. Hela idén den en platta för min del är att kunna använda den på tex bussen motsvarande

Inte det blekaste, för jag har inte den modellen med 3G på tyvärr,
Men det är inte så svårt endå iallafall inte för mig då jag har en iPhone som ja delar internet på till min ipad, och eftersom man kan skapa en ftp server så är det ing problem med det du nämner tex kolla på en serie på bussen hem från skolan eller jobbet

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Dum fråga, men hur för Ipad-användare över filer till och från datorer som ni ej får ändra systeminställningarna på? Såsom skol och arbetsdatorer? Om det nu ej går att föra över enkelt via usb? För vad jag har sett på youtube så ser jag inga enkla sätt för denna vanliga moment. (med "enkel" så att alla ska klara av det)

Annars är jag tveksam på vilken av dessa som är bäst, då jag har använt dem för lite. Men det blir nog en Microsoft (8) för min del . Enklast att utveckla apps till och dennas office (2012) lär vara mest kompatibel med MS ordinarie office 2012, när nu dessa programvaror kommer.

Man lägger över dom på en hemsida kallad fronter.com som de flesta skolor använder och sedan hämtar ner dokumenten på ipaden och lägger dom i Adobe reader svårare än så är det tyvärr inte

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk

Det har konstaterats att iPaddan fungerar bra med att streama i nätverk hemma för att kolla på film om man vill slippa iTunes, men hur blir det om man vill ha film för offline-bruk och slippa iTunes? Åker mycket tåg och då vill man ju gärna slippa streama saker.
Har man då smidig utdelning och överföring från t.ex. ett share i nätverket? Kan ju för den delen sätta upp en ftp-server lokalt hemma också.
Eller finns det program som gör att man kan drag och droppa?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Förstår er som tycker att det är bökigt med iTunes när det gäller filmer å sånt. Dels måste formatet vars i mp4 med speciell codex. Så då måste det konverteras sedan ladda in i iTunes därefter laddas in i iPad. För andriod plattor kunde man säkert strömma eller bara dra in ursprungs filen. Sparat sådär 30 minuter med andriod.

Postat från iPad 2

Använder Buzz player.
Drar in filmerna utan att konvertera , fungerar fin fint

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Använder Buzz player.
Drar in filmerna utan att konvertera , fungerar fin fint

Från Appstore eller cydia?

Permalänk
Medlem

appstore

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebbon:

Tjatja! Nu är det så att jag har kollat lite på olika surfplattor, har aldrig haft en förut men det verkar underhållande Och det är så att jag har kollat mycket på iPad 2 och Samsung Galaxy Tab. Och är rätt förvirrad för jag har ingen aning vilken jag ska välja, jag ska använda en surfplatta till:

-Att spela eller använda appar från Android eller App Store.
-Kolla på internet, väldigt ofta kommer det att bli. T.ex. Youtube, mail, facebook och mycket googlande.
-Kolla på många filmer.

Det är väl det som jag mest vill göra på en surfplatta. Och storleken på skärmen eller hur snabbt flash laddar osv. Spelar inte så mycket roll, men det ska vara en stor skärm nog för att passa mina stora händer, haha :D.

Men somsagt, nu är frågan, vilken ska jag köpa tycker ni? Och har ni någon av dessa surfplattor?

Mvh
Jesper

Vänta till nästa generation om du kan - det kommer rejäla förbättringar och nuvarande generation är halvruttna när det gäller prestanda. men gör som du vill - Samsung Galaxy Tab är bra, men kan bli bättre, jag har testat, men anser den vara en för omogen produkt - iPaden är ännu sämre i mitt tycke. De behöver utvecklas en generation till innan de är mogna produkter som man inte retar sig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Förstår er som tycker att det är bökigt med iTunes när det gäller filmer å sånt. Dels måste formatet vars i mp4 med speciell codex. Så då måste det konverteras sedan ladda in i iTunes därefter laddas in i iPad. För andriod plattor kunde man säkert strömma eller bara dra in ursprungs filen. Sparat sådär 30 minuter med andriod.

Postat från iPad 2

Om du läst denna tråd så vet du att både streaming och att lägga över filmer utan att konvertera går fint att göra på iPaden också

Skrivet av orig_rejser:

Det har konstaterats att iPaddan fungerar bra med att streama i nätverk hemma för att kolla på film om man vill slippa iTunes, men hur blir det om man vill ha film för offline-bruk och slippa iTunes? Åker mycket tåg och då vill man ju gärna slippa streama saker.
Har man då smidig utdelning och överföring från t.ex. ett share i nätverket? Kan ju för den delen sätta upp en ftp-server lokalt hemma också.
Eller finns det program som gör att man kan drag och droppa?

AVPlayer HD har både FTP-server och client inbyggt så du behöver inte sätta upp en FTP-server själv utan du kan använda webbläsaren för connecta till iPaden och lägga över filerna (utan att behöva konvertera).

Skrivet av bengt-re:

Vänta till nästa generation om du kan - det kommer rejäla förbättringar och nuvarande generation är halvruttna när det gäller prestanda.

Att surfplattor är omogna får stå för dig (håller inte med), men någon halvrutten prestanda är det verkligen inte i iPad 2 allafall. Allt flyter som smör och spel ser galet bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Vänta till nästa generation om du kan - det kommer rejäla förbättringar och nuvarande generation är halvruttna när det gäller prestanda. men gör som du vill - Samsung Galaxy Tab är bra, men kan bli bättre, jag har testat, men anser den vara en för omogen produkt - iPaden är ännu sämre i mitt tycke. De behöver utvecklas en generation till innan de är mogna produkter som man inte retar sig på.

Har du testat båda plattorna?

Med alla nya uppdateringar på framförallt ipaden som ja vet lite om, så tycker ja saker har förbättrats radikalt imot vad som var standarden på surfplattor i tidigt skede.

Vad ja kan känna så finns inte inte några fel i mjukvaran i ipaden, det enda ja skulle vilja förbättra är skärmen, men vilket tycks komma i Ipad3!

Om man nu skulle vilja ha en snabbare platta så är det väll bara vänta på Primen, men att inte ipaden eller taben är snabb håller ja inte med om

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jo, det stämmer. Men som sagt är ju AppStore är en av de eller i mitt tycke den absolut viktigaste delen av Apples ekosystem, har du inga appar utnyttjar du endast en ynka del vad iPhone/iPad har att erbjuda. Det tar dig typ tre klick totalt att öppna Appstore, ladda ner och installera exempelvis AVPlayer HD som alltid ligger högt på topplistan. Kan inte bli enklare att köpa/ladda ner önskade appar.

Säger detsamma som du.Vad ska man ha en tablet till om man vägrar använda appar? Hela tablet idén är uppbyggd på appar. Dom här trådarna leder ALLTID till fanboy-snack.

Det bästa tipset jag har: Åk iväg och kläm på båda och lek omkring i operativsystemet så märker du vilken du vill ha.
Du kommer kunna göra allt med båda två (ta inte allt så j**la ordagrant nu^^).. Ja kanske inte klocka med iOS-enheten. Jag har en tablet och det är ointressant vilken jag har
Men jag valde rätt på det sättet + lite läsande på internet (som knappt gjorde mig klokare)

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jag håller med zillio, dessa trådar verka leda till massa fanboy-snack. Och det var dock inte meningen med den här tråden. Men iallafall jag har kollat på Mediamarkt på både iPad och Galaxy Taben, iPad är bra men det är någonting med Taben som gör mig så intresserad av den. Jag märkte också att App Store hade lite mer appar än vad Android Market hade fast när jag kollade så verkade Android ha mer appar som inte kostar?

Iallafall så kanske jag ändå väntar tills nästa år då det tydligen ska komma ut nya Galaxy Tab, iPad 3 och Prime, kanske väntar med någon av de eller någon annan surfplatta. Så vi får se.

Vill tacka alla de som hjälpte mig lite med detta, jag uppskattar det.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Att du kan göra mer på Galaxyn tvivlar jag starkt på. iPad har ofantligt mycket mer appar an Honeycomb. Har själv iPad och är sjukt nöjd.

mer kan man alt göra för kunna göra nånting med en ipad måste man ju först jailbreaka den det kanske finns fler appar till appstoren men fler och fler tilvekare väljer att skapa appar till android eftersom dom behöver inte bli veriferade av google + att det e graattis att skapa appar för android sen på en android kan man ju utnyttja mer av webben med hjälp av flash som inte finns i ipad 2 om du inte jailbreakar den som isig kan göra ipaden långsammare och laggig.

Permalänk
Medlem

Om du ens lyckas räkna hur många appar som är gratis via AppStore så måste jag sägs att jag blir imponerad..

Gratis appar är väl dock inte alltid det bästa dock även om det finns ett sjukt stort urval.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl1ppZy:

mer kan man alt göra för kunna göra nånting med en ipad måste man ju först jailbreaka den det kanske finns fler appar till appstoren men fler och fler tilvekare väljer att skapa appar till android eftersom dom behöver inte bli veriferade av google + att det e graattis att skapa appar för android sen på en android kan man ju utnyttja mer av webben med hjälp av flash som inte finns i ipad 2 om du inte jailbreakar den som isig kan göra ipaden långsammare och laggig.

Att dom blir verifierade är bara en fördel som konsument då det garanterar dig i princip att det inte är någon skadlig kod. Att du tror att dom går över för den anledningen låter bara som rent BS faktiskt.

Flash är inga problem med iPad, ladda ner en app från AppStore. Dessutom har de flesta skrotat flash för html5 som är snabbare och bättre.

Och nej jailbreak gör inte din iPad laggig, inte ens en iPhone 3GS med mycket slöare hårdvara blir laggig. Du låter väldigt mycket som en sån som "hört" saker men har absolut ingen insikt i hur det egentligen är så jag tycker du skall ta sådant du läser med en nypa salt..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini