iPad 2 eller Samsung Galaxy Tab 10.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Att dom blir verifierade är bara en fördel som konsument då det garanterar dig i princip att det inte är någon skadlig kod. Att du tror att dom går över för den anledningen låter bara som rent BS faktiskt.

Flash är inga problem med iPad, ladda ner en app från AppStore. Dessutom har de flesta skrotat flash för html5 som är snabbare och bättre.

Och nej jailbreak gör inte din iPad laggig, inte ens en iPhone 3GS med mycket slöare hårdvara blir laggig. Du låter väldigt mycket som en sån som "hört" saker men har absolut ingen insikt i hur det egentligen är så jag tycker du skall ta sådant du läser med en nypa salt..

att den blir den kan bli laggig är inget jag läst det är nånting jag har upplevt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl1ppZy:

att den blir den kan bli laggig är inget jag läst det är nånting jag har upplevt själv.

Då har du installerat något som antagligen är buggigt eller dylikt. Krävs mycket (eller dålig programvara) för att det ens skall hända! Berätta gärna mer om vad du gjorde för att få den i sådant skick så vet andra vad dom inte skall göra för att uppleva samma sak.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Jag har en Ipad 2 och en Galaxy Nexus.

Fördelar med Ipad 2:
- Bra flyt i gränssnittet
- Väldigt bra utbud av appar för barn och för att göra musik

Nackdelar med Ipad 2:
- Det har inte hänt mycket med gränssnittet de senaste åren så det känns ganska förlegat. Hela systemet med att blanda popup-notiser och att använda den nya (rätt dåliga) notification-baren är bara rörigt och fungerar mycket sämre än i Android 4.0

- Multitaskingen är ganska bristfällig. På min GN kan jag exempelvis tanka ner Modern Combat 3 på 750 MB samtidigt som jag lyssnar på musik och surfar. På Ipad 2:an så kan jag inte ens installera uppdateringar av appar från App Store och samtidigt surfa runt i App Store...så fort jag väljer att installera en uppdatering så skickas jag ut ur App Store och tillbaks till hemskärmen.

- Jag har ingen åtkomst till filsystemet så om jag i exempelvis exporterat en låt till wav i musikprogrammet Technobox 2 så kan jag inte komma åt den wav-filen från något annat program om jag inte har jackat in Ipad 2:an i Itunes och exporterat den därifrån. Det verkar vara vattentäta skott mellan apparna i IOS.

- Det saknas en back-knapp (riktigt dåligt att bara ha en knapp för att gå till hemskärmen)

- Tangentbordet är rätt dåligt och alla tangenter ser ut som att dom har caps lock på hela tiden. Jag skulle gladeligen byta ut det mot exempelvis SlideIT eller Swype som jag kan göra på min GN

Nu fick jag Ipad 2:an från jobbet och kan inte sälja den men om jag skulle köpa en surfplatta idag skulle jag lätt köpa Asus Transformer Prime alt vänta och se om Google gör ett lika bra jobb med den kommande Nexus-plattan som dom gjort med de övriga enheterna i Nexus-serien.

Permalänk
Medlem

Popup notiser kan du stänga av eller anpassa vilka program som får eller inte får

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakkerish:

Jag har en Ipad 2 och en Galaxy Nexus.

Fördelar med Ipad 2:
- Bra flyt i gränssnittet
- Väldigt bra utbud av appar för barn och för att göra musik

Nackdelar med Ipad 2:
- Det har inte hänt mycket med gränssnittet de senaste åren så det känns ganska förlegat. Hela systemet med att blanda popup-notiser och att använda den nya (rätt dåliga) notification-baren är bara rörigt och fungerar mycket sämre än i Android 4.0

- Multitaskingen är ganska bristfällig. På min GN kan jag exempelvis tanka ner Modern Combat 3 på 750 MB samtidigt som jag lyssnar på musik och surfar. På Ipad 2:an så kan jag inte ens installera uppdateringar av appar från App Store och samtidigt surfa runt i App Store...så fort jag väljer att installera en uppdatering så skickas jag ut ur App Store och tillbaks till hemskärmen.

- Jag har ingen åtkomst till filsystemet så om jag i exempelvis exporterat en låt till wav i musikprogrammet Technobox 2 så kan jag inte komma åt den wav-filen från något annat program om jag inte har jackat in Ipad 2:an i Itunes och exporterat den därifrån. Det verkar vara vattentäta skott mellan apparna i IOS.

- Det saknas en back-knapp (riktigt dåligt att bara ha en knapp för att gå till hemskärmen)

- Tangentbordet är rätt dåligt och alla tangenter ser ut som att dom har caps lock på hela tiden. Jag skulle gladeligen byta ut det mot exempelvis SlideIT eller Swype som jag kan göra på min GN

Nu fick jag Ipad 2:an från jobbet och kan inte sälja den men om jag skulle köpa en surfplatta idag skulle jag lätt köpa Asus Transformer Prime alt vänta och se om Google gör ett lika bra jobb med den kommande Nexus-plattan som dom gjort med de övriga enheterna i Nexus-serien.

En del av din kritik är (måste jag som är erfaren användare av iOS få säga) obefogad då det går att lyssna musik samtidigt eller installera uppdates samtidigt, du kan installera 10tal saker SAMTIDIGT t.om och fortfarande göra annat samtidigt (funkar t.om på iPhone). Att du skickas ut till hemskärmen är för att du skall se när den uppdaterat klart respektive program, vill man inte se detta, starta AppStore direkt igen eller vad du vill göra. Du kan spela upp allt som har ljud samtidigt som du gör annat, t.ex youtube klipp där musiken är det du vill lyssna på t.ex eller spotify eller dylikt. Dubbelklick på hemskärmen och dra listan åt höger så får du upp spelningsalternativen. Eller göra samma sak när paddan är låst så får du upp snabbknappar.

Multitaska kan du också göra med 4 fingrar.. Genom att dra upp för att komma åt alla som är igång eller dra åt vänster direkt för att bläddra mellan dom, för att minimera ett program så tar du fem fingrar på skärmen och drar ihop så kommer du ut till hemskärmen, om du nu inte redan hade koll på detta, lika bra att lägga ut det då jag märkt att många går miste om saker som går att göra men som dom inte vet om sen innan. Detta gäller på iPad 2 då och inte 1 för er andra som läser detta

En fysisk back knapp, vad skulle den tjäna för syfte? Du har ju alltid en back knapp i samtliga applikationer annars.

Tangentbordet kam jag förstå till den mån att det ser ut som caps hela tiden. Men att skriva är inga problem om man nu har vanlig tangentsbordvana och inte behöver kolla på det när man skriver..

Lovar att det mesta du eftersöker har en lösning, gäller bara att vilja läsa och lära också och inte vara envis med att "jag kan själv" när man inte alltid vet vad som kan gömma sig hoppas du får en trevlig upplevelse!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Jag har inga råd att komma med, mer än att du ska åka och kolla själv. Däremot vet jag att Galaxyn har haft problem med att glaset släpper och att den har haft newton-ringar på skärmen (pga processorvärmen). Kolla så att detta är åtgärdat innan du bestämmer dej...Men det är det säkert.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!