Permalänk

Synaptics tvåfinger klick?

Köpte mig en HP pavilion dv6 i julas och har letat ihjäl mig efter någon inställning för tvåfinger klick... MEN det finns ju fan ingen sån! Någon som vet något jag inte vet?? Blir galen av att öppna flikar med båda händerna haha

Permalänk

Here you go, har själv inte testat det men antar att det ska fungera.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.418963/sa-far-du-fingergeste...

Visa signatur

"If you hit a wall push through it"

Permalänk
Skrivet av Blueprints:

Here you go, har själv inte testat det men antar att det ska fungera.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.418963/sa-far-du-fingergeste...

Tackar tackar, såg nu att jag va lite otydlig i min beskrivning :P.. Det jag är ute efter är att kunna öppna länkar i i flikar med tvåfinger klick på touchpaden istället för *ctrl + klick*, som gick alldeles utmärkt på min förra dator som hade elan smartpad men det funkar inte på nuvarande

Edit: har dom senaste drivrutinerna.

Permalänk
Skrivet av lassekongo500:

Tackar tackar, såg nu att jag va lite otydlig i min beskrivning :P.. Det jag är ute efter är att kunna öppna länkar i i flikar med tvåfinger klick på touchpaden istället för *ctrl + klick*, som gick alldeles utmärkt på min förra dator som hade elan smartpad men det funkar inte på nuvarande

Edit: har dom senaste drivrutinerna.

Tog fram min laptop för att testa, och kom fram till detta.
Vid sista steget så kan du givetvis välja ett annat hörn för mittenklickning.

Visa signatur

"If you hit a wall push through it"

Permalänk
Permalänk
Medlem

toshiban jag har, så trycker man ner höger+vänster knapp, sjukt smidigt och förvånande att inte andra använder samma taktik

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

installerade om hela skiten några gånger och nu har jag samma version som dig Blueprints, fick sätta mittklicken uppe i vänsterhörnet! Inte i närheten lika bra som Elan smartpad där man bara behövde göra ett tvåfinger klick som dök mittknappen upp... men men, man kan ju inte få allt här i livet haha

tackar och bockar för hjälpen!