D3 på konsoll.......

Permalänk
Medlem

D3 på konsoll.......

Japp, verkar så.
http://arstechnica.com/gaming/news/2012/01/diablo-3-is-coming...
Och jag som verkligen sett fram emot det så sjukt mycket och nu kommer det konsollifieras (=förstöras)

Fyfan säger jag =(

Permalänk
Medlem

Va inte så negativ!

Behöver ju inte betyda att det blir dåligt..

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Blizzard <3 $/€...

Blizzard ≠ <3 Riktiga gamers

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Men det har redan fokuserats på utveklingen i datorn, så det blir mer en PC:fion eller vad man ska kalla det för konsol spelarna....

Edit:

Skrivet av blagi:

Blizzard <3 $/€...

Blizzard ≠ <3 Riktiga gamers

Måste hålla med så +1, känns som att de nerfar allt i alla spelen för att göra det lättare för de som inte vill försöka

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Japp, verkar så.
http://arstechnica.com/gaming/news/2012/01/diablo-3-is-coming...
Och jag som verkligen sett fram emot det så sjukt mycket och nu kommer det konsollifieras (=förstöras)

Fyfan säger jag =(

Behöver inte vara så! Skyrim var ju en bra konsollport t.ex.! Eller vänta nu...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Japp, verkar så.
http://arstechnica.com/gaming/news/2012/01/diablo-3-is-coming...
Och jag som verkligen sett fram emot det så sjukt mycket och nu kommer det konsollifieras (=förstöras)

Fyfan säger jag =(

Skrivet av blagi:

Blizzard <3 $/€...

Blizzard ≠ <3 Riktiga gamers

Har ni spelat spelet? Prövat betan, och jag tyckte det var nice, knappast konsolförstört eller något annat. Om det är något som kommer att bli dåligt så är det väl konsolversionerna.

Btw, D1 fanns till PlayStation, och det var det väl knappast någon som dog av?

Skrivet av Blueson:

Men det har redan fokuserats på utveklingen i datorn, så det blir mer en PC:fion eller vad man ska kalla det för konsol spelarna....

Edit:

Måste hålla med så +1, känns som att de nerfar allt i alla spelen för att göra det lättare för de som inte vill försöka

Nerf:andet tror jag mer kommer från Blizzard erfarenheter med WoW. Har inte spelat själv, men har flera kompisar som tycker att WoW är alldeles för lätt nu. Jag skyller på dagens "instant gratification"-ungar.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur en del kan se detta som något negativt. PC-versionen är ju så gott som färdig och behöver ju inte på något sätt bli sämre på grund av att det görs en konsollversion. Det är väl bara bra att så många som möjligt kan ta del av spelet, och på det sätt som passar en bäst, om man nu föredrar att spela framför TV:n snarare än framför datorn.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3,6 GHz | MSI P35 Neo | Corsair XMS2 4096MB | Gigabyte Geforce GTX 280 1GB | Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer | Samsung 22" 2032BW

Permalänk
Medlem

Hur ska man spamma sönder musknappen om man inte har någon? ska man på konsoll faktiskt få styra spelaren?! Då lär jag spela där iofs! Hatar click and move, så jävla lök!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, verkar så.
http://arstechnica.com/gaming/news/2...o-consoles.ars
Och jag som verkligen sett fram emot det så sjukt mycket och nu kommer det konsollifieras (=förstöras)

Fyfan säger jag =(

Nyheten gick ut idag om det, och spelet presenterades 2008. Tror det är lite sent att porta det nu :P, tror inte att konsol versionen kommer påverka pc versionen ett dugg.

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Behöver inte vara så! Skyrim var ju en bra konsollport t.ex.! Eller vänta nu...

Skyrim var en extremt lyckad konsolport om man betänker hur lite tid de lagt ned på portningen och hur mycket de sålt

Till nästa spel kommer de garranterat lägga mer tid att finpolera PC versionen då det med små ansträngningar nog gå att åstadkomma mycket mer!

Permalänk
Medlem

Diablo har funnits till konsol förut och det blir ingen port, PC-versionen utvecklas separat.

Calm down everyone!

Permalänk

Allvarligt, på vilket sätt skulle PC-versionen förstöras av att det kommer konsolversioner? Som alla redan har påpekat, led Diablo av att det släpptes till PS?

Vad är det som kan förstöras i det "djupa och avancerade" systemet? Man klickar på den fiende man vill döda och trycker på en knapp för att ta en potion. Sen går man in i en meny när man levlar, byter lite kläder. Jag älskade Diablo och Diablo II, men är inte spelen redan väldigt simpla jämfört med mycket annat? Exakt vad är det ni är oroliga för?

Dessutom har Blizzard harvat på den här PC-versionen väldigt länge, om det är någon version som kommer att lida så är det konsolversionerna som inte har fått tillräcklig optimering och utvecklingstid.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Japp, verkar så.
http://arstechnica.com/gaming/news/2012/01/diablo-3-is-coming...
Och jag som verkligen sett fram emot det så sjukt mycket och nu kommer det konsollifieras (=förstöras)

Fyfan säger jag =(

Patetisk kommentar av någon som uppenbarligen inte har någon koll alls utan bara vill köra den vanliga "PC>>>>>konsol>>>>>fan vad dåliga alla PC-spel blir om de också kommer till konsol" ... SUCK!!!!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det är spelet redan gjort helt utan konsol i åtanke. Hur ska en portning till konsol då kunna påverka kvalitén på PC-spelet? Jag önskar dock att Blizzard hade varit smarta nog att inte avslöja något innan PC-spelet var släppt, de hade garanterat sluppit allt gnäll från en del PC-spelare som, trots sin djupa insatthet i drivrutinstrassel, ologiska GUI:s och spelsystem som kräver att man inte har jobb, inte förstår sig på konceptet tid.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Det är 2 olika versioner. Knappast ngn nyhet heller då de har sökt folk hela hösten för att skapa konsollspel.
Jag hoppas de släpper stöd för handkontroll till pc versionen så man kan ligga i soffan å lira D3 på 60" plasman istället för att sitta vid skrivbordet med tangentbord och mus.

Permalänk
Medlem

Ok för att krydda på tråden lite.
1. Nämn några spel som blivit bättre av att det utvecklades en konsollversion parallellt.
2. Nämn några spel som blivit sämre för att utvecklaren egentligen anpassade det för konsoll.

Inte för att jag är expert på konsollspel men jag kan inte komma på ett enda spel som är bra både på konsoll och PC.
Däremot är det inte svårt att hitta usla portar i endera riktning.
Första spelet jag minns som blev helt förstört var Need for Speed III: Hot Pursuit , med hemsk autoturn och små pyttebanor som gick i cirklar, catchup funktioner (aaargh !!!) och ett UI som var anpassat för barn.

Permalänk
Medlem

Som den blizzardfanboy jag är så tror jag knappast att det kommer påverka pc-upplevelsen. Det är Blizzard, de gör bra skit :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ok för att krydda på tråden lite.
1. Nämn några spel som blivit bättre av att det utvecklades en konsollversion parallellt.
2. Nämn några spel som blivit sämre för att utvecklaren egentligen anpassade det för konsoll.

Inte för att jag är expert på konsollspel men jag kan inte komma på ett enda spel som är bra både på konsoll och PC.
Däremot är det inte svårt att hitta usla portar i endera riktning.
Första spelet jag minns som blev helt förstört var Need for Speed III: Hot Pursuit , med hemsk autoturn och små pyttebanor som gick i cirklar, catchup funktioner (aaargh !!!) och ett UI som var anpassat för barn.

Det är en portning från PC till konsoll det handlar om. Inte tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är en portning från PC till konsoll det handlar om. Inte tvärtom.

Kunde inte sagt det bättre själv ... tänk om folk kunde ta reda på lite mer fakta innan de börjar gnälla!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

ja ser då inget negativt alls när dom gör D3 till konsoll nu när pc versionen är i stort sett klart kommer inte påverka pc delen ett smack.

Hoppas dom på något sätt gör så vi kan lira med varandra mellan pc och konsollerna.
Tror också att D3 kommer funka perfekt med en dosa.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Håller med Eriksson. Detta är ju bara positivt, om D3 kommer till konsoler så kommer spelet bara bli ännu större och kändare. Det finns väll inga nackdelar för oss PC-Gamers?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Om det är port från PC till konsoll bryr jag mig inte så mycket för då blir spelet bäst på PC. Värre om det är tvärtom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag spelar både på konsoll och PC. Funderar starkt på att köpa till konsoll istället om de släpps samtidigt. Mycket skönare att spela i soffan på 60" med handkontroll. Grafiskt lär det se stort sett likadant ut på konsollerna.
Men om PC-versionen får handkontrollstöd så kan jag ju spela i soffan ändå. Får se hur jag gör Hoppas på det sistnämda för PCn klarar lite högre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Japp, verkar så.
http://arstechnica.com/gaming/news/2012/01/diablo-3-is-coming...
Och jag som verkligen sett fram emot det så sjukt mycket och nu kommer det konsollifieras (=förstöras)

Fyfan säger jag =(

iofs var det kul o spela med polaren 2 player på diablo 1 med playstation det funkade ju men det var fortfarande bättre på pc

men diablo 3 .. förjävligt att det ska till console

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hoppas på det sistnämda för PCn klarar lite högre upplösning.

lite? pc är ljusår före consoler i prestanda ju

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jag spelar både på konsoll och PC. Funderar starkt på att köpa till konsoll istället om de släpps samtidigt. Mycket skönare att spela i soffan på 60" med handkontroll. Grafiskt lär det se stort sett likadant ut på konsollerna.
Men om PC-versionen får handkontrollstöd så kan jag ju spela i soffan ändå. Får se hur jag gör Hoppas på det sistnämda för PCn klarar lite högre upplösning.

Ja precis. Den gamla skolans dagisargument om att konsol vs pc innebär 15" vs 60", handlar nu om att konsol innebär uppskalad 720 på 60" medans pc innebär 1080 på 60"

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte ni ska vara så glada, när / om blizzard märker att konsolerna säljer mycket bättre, är lättare att koda till kommer de också att gå över till att göra främst för konsoler i deras kommande spel (tänker på nya IPs), finns ingen anledning att tro Blizzard, speciellt med Activision i arslet, skulle skippa chansen att tjäna mer pengar.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Japp, verkar så.
http://arstechnica.com/gaming/news/2012/01/diablo-3-is-coming...
Och jag som verkligen sett fram emot det så sjukt mycket och nu kommer det konsollifieras (=förstöras)

Fyfan säger jag =(

Äsch kör upp ditt moderkort i *****.
Bra med alternativ.
När bilder släpptes så HURRADE folk.
Blunda då ff.. Det släpps "inte" till konsoll. Happy?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

https://twitter.com/#%21/Angryrobotics/status/157013844101824...

Jag skulle inte oroa mig för att de gör så att spelet kan liras på konsol direkt. Däremot kan man tänkas oroa sig för att konsolutvecklare hjälper pcutvecklare - sämre standard... (ironi)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Är ni verkligen så naiva att ni tror att PC versionen inte kommer påverkas av att en konsollversion utvecklas parallellt ?
Eller tror ni verkligen att bliz/activision helt plötsligt kommit på att dom ska porta det till konsoll -efter- att det är klart till PC ?
Självklart så har en konsollversion varit med sen dag 1 i utvecklingen, vilket betyder dummifierat UI och inga eller mycket begränsade möjligheter till hotkeys (som vi redan sett, jmf med D2 där du kunde hotkeya i princip alla dina skills om du nu ville).

Och som SanCO säger så vad händer om konsollversionen blir en succe ? var kommer WoW2, SC3 etc att hamna då tror ni ?

Nej konsoll och PC spel skall hållas isär, på det viset slipper vi halvmesyrer.