AMD Trinity på CES 2012

Permalänk
Medlem

Får väll hoppas på detta blir riktigt bra cpu och inte bara gpu (men verkar som dom har lyckas).

Vart tog AMD_PERA vägen, med sin kommentar (saknar det)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får väll hoppas på detta blir riktigt bra cpu och inte bara gpu (men verkar som dom har lyckas).

Vart tog AMD_PERA vägen, med sin kommentar (saknar det)?

Menar du "Det blir nog bra när det blir färdigt" eller något i den stilen?

Diggade den kommentaren som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får väll hoppas på detta blir riktigt bra cpu och inte bara gpu (men verkar som dom har lyckas).

Vart tog AMD_PERA vägen, med sin kommentar (saknar det)?

Det blir nog bra när det blir färdigt.
Laptop är inte min grejj, svåra att bygga om och uppgradera

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Menar du "Det blir nog bra när det blir färdigt" eller något i den stilen?

Diggade den kommentaren som fan!

Exakt:) Hoppas hoppas han dyker upp här.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det blir nog bra när det blir färdigt.

Hahaha där kom det! Alltså hade jag gissat exakt rätt på vad han skulle skriva >: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det blir nog bra när det blir färdigt.
Laptop är inte min grejj, svåra att bygga om och uppgradera

ahhahaha:) när man talar om trollen....

Nä men skämt och åsido:)

Man är van vid att du tycker upp när det gäller AMD

Sen så pratade dom lite om nästa llano och det är den jag vill se och något som faktiskt slår SB (då har dom slått intel dubbelt så att säga).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hahaha där kom det! Alltså hade jag gissat exakt rätt på vad han skulle skriva >: )

Du är skrämmande duktig på att att förutsäga framtiden:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hahaha där kom det! Alltså hade jag gissat exakt rätt på vad han skulle skriva >: )

Var ju tvungen
Ja. jag köpte en Bulldoozer till sist. En FX-4100 För 513.75:- på komplett, prisvärd ju.
Har en F1 bräda oxå med en Athlon II x4 631, som skulle tokklocka men det blev inget (nån bugg som lurar Cpu-Z), Kanske en Trinity till den då, om den kommer att passa

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Detta var bland det intressantare på mässan än så länge. Trevligt AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Baseras denna på Bulldozer blir jag tveksam. Bulldozer hypades ju rejält och var sen inget att hänga i grannen.
Får hoppas de lyckas bättre denna gången.

Baseras väl på kommande version av Bulldozer?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Vad i *******! Varför har inte swec gjort en nyhet om bara det här?!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Låter gött behöver en htpc så

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

AMD är väl snart ikapp dem diskreta laptoplösningarna med sina vackra APU'er i denna fart. Intel får lägga på ett kol för grafikfronten eller bara ge upp, but what's the fun of that?

Tjaa.. en lika bra fråga är hur roligt det är för AMD att tävla mot intel och förlora på vissa marknader. Sen kan man fundera hur det känns när man förlora, varenda gång sedan urminnes tider.

Nej då är det bättre dom gör som nu, sparkar intel på smalbenet som redan har ett blåmärke. Alltså att ta dom där dom är ovanligt dåliga, grafikdelen. Att VIA och i princip alla andra än intel gjort ett hyggligt jobb på grafikdelen är vida känt och mig veteligen är intel kung av rena processorer, och sämst av alla på grafiken.

Bäst att slå där man kan få lite utdelning för varje slag

Permalänk
Medlem

Noterade precis att laptopen hade ett Dell Vostro 3700 skal...

Permalänk
Skrivet av Cheewie:

Vad i *******! Varför har inte swec gjort en nyhet om bara det här?!

fanns inte detta med i någon av deras videos? har sett det...har för mig att det var på deras intel post...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Cheewie:

Vad i *******! Varför har inte swec gjort en nyhet om bara det här?!

http://www.anandtech.com/Show/Index/5359?cPage=4&all=False&so...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad var det för spel de visade?

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörkret:

Vad var det för spel de visade?

Ganska säker på att det är Dirt 3.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Nästa laptop lär helt klart ha en trevlig Trinity APU i sig..
Då kan man spela lite League of Legends också samt ha det som en liten arbetsdator

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Godis!
Får hoppas den lanseras snart, och inte bara "någon gång under 2012"...
Bästa vore om de fick ut den innan ivy kommer...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

17w processor
Är det grafikdel inbyggd på den så har AMD äntligen lyckats

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

17w processor
Är det grafikdel inbyggd på den så har AMD äntligen lyckats

Ja, det var väl TDP han pratade om för hela APUn...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

BF3 live demo to the people! Skulle vilja se prestandan i enkeltrådat också

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Ser riktigt bra ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra varför de valde just F1 2011. Kanske för att det är ett spel som funkade alldeles utmärkt på mitt HD4890? Krävande är det ju inte direkt. Jag vill se prestanda i fler DX11-spel innan jag är övertygad. Dessutom ser inställningarna ut att vara väldigt låga. Ingen multisampling, mediuminställning på skuggor osv.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Man kan ju undra varför de valde just F1 2011. Kanske för att det är ett spel som funkade alldeles utmärkt på mitt HD4890? Krävande är det ju inte direkt. Jag vill se prestanda i fler DX11-spel innan jag är övertygad. Dessutom ser inställningarna ut att vara väldigt låga. Ingen multisampling, mediuminställning på skuggor osv.

Jo, det är ju en ren konsoll-portning, så det belastar CPU mer än GPU. Du kan maxa grafiken med ett GTX275, förutsatt att du har en bra CPU. Just det spelet är lite lustigt, för t.o.m. en sådan sak som reflektioner körs på CPU och inte GPU (m.a.o. noll optimering för PC-hårdvara).
Spelet skalar hyfsat över fler än två kärnor, men funkar bäst med en CPU med hög klockfrekvens och helst hög IPC.
Vill minnas att det är samma spelmotor i F1 2010.

Givetvis är det denna typ av spel man väljer när man skall köra en demo på ett system med integrerad grafik, då det ställer mindre krav på grafikkretsen än ett spel optimerat för PC. Jag menar, vem skulle ta BF3 för att dema ett system med integrerad grafikkrets? Naturligtvis väljer man spel som flyter hyfsat bra. I vilket fall är det rätt imponerande prestanda för en APU. Om man som jag, mest lirar lite äldre spel, så skulle en Trinity i lap-top:en sitta fint, så man kan lira lite på den med (det skulle jag iofs kunna göra med min nuvarande jobb-laptop också, men den är av formatet släpbar, en Trinity skulle få ned vikten och storleken en del misstänker jag).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Man kan ju undra varför de valde just F1 2011. Kanske för att det är ett spel som funkade alldeles utmärkt på mitt HD4890? Krävande är det ju inte direkt. Jag vill se prestanda i fler DX11-spel innan jag är övertygad. Dessutom ser inställningarna ut att vara väldigt låga. Ingen multisampling, mediuminställning på skuggor osv.

Fyi så ska den inte platsa bland vanliga grafikkort!?

hursomhelst så detta blir utan tvekan vad man kommer köpa till HTPC bygget som är planerat framåt sommarn eller rättare sagt framåt då de släpper Trinity!

Permalänk
Medlem

Det blir alltså billiga laptops, troligtvis högintressanta för många företag.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jo, det är ju en ren konsoll-portning, så det belastar CPU mer än GPU. Du kan maxa grafiken med ett GTX275, förutsatt att du har en bra CPU. Just det spelet är lite lustigt, för t.o.m. en sådan sak som reflektioner körs på CPU och inte GPU (m.a.o. noll optimering för PC-hårdvara).
Spelet skalar hyfsat över fler än två kärnor, men funkar bäst med en CPU med hög klockfrekvens och helst hög IPC.
Vill minnas att det är samma spelmotor i F1 2010.

Givetvis är det denna typ av spel man väljer när man skall köra en demo på ett system med integrerad grafik, då det ställer mindre krav på grafikkretsen än ett spel optimerat för PC. Jag menar, vem skulle ta BF3 för att dema ett system med integrerad grafikkrets? Naturligtvis väljer man spel som flyter hyfsat bra. I vilket fall är det rätt imponerande prestanda för en APU. Om man som jag, mest lirar lite äldre spel, så skulle en Trinity i lap-top:en sitta fint, så man kan lira lite på den med (det skulle jag iofs kunna göra med min nuvarande jobb-laptop också, men den är av formatet släpbar, en Trinity skulle få ned vikten och storleken en del misstänker jag).

Ja varför körde dom inte BF3 på ultra med 60FPS. Minsta man kan begär av integrerad grafik i en processor!

XD

Nej jag tycker det är riktigt intressant faktiskt.