Crossfire problem, låg fps

Permalänk
Medlem

Crossfire problem, låg fps

Hej
Igår fick jag mitt andra 6870 för att köra CF.
Mitt ursprungliga var ett HD6870 BE vilket innebär att det är klockat från fabrik och det nya är ett HD6870 Dual-fan med standardvärden.
Innan jag satte in det nya kortet tog jag bort alla drivruitner och program som tillhörde. Drog därefter en driver sweeper och installerade nya drivrutiner efter omstart. Installerade även Crossfire Profile CAP2.
Först så ville det nya kortet knappt arbeta. Gamla kortet låg på 85% och det nya 15%. Testade då att byta plats på korten och när jag startade datorn då var det som om jag inte installerat drivrutiner på det nya som nu kördes som huvudkort. Allt var i stor upplösning etc. Installerade därför de nyaste drivrut. igen men till ingen nytta.
Det som hände nu var att det gamla kortet fortfarande arbetade mest men de sammarbetade iaf mer.

Jag läste att man skulle stänga av ULPS i "regedit" ifall man körde CF och det resulterade i att båda korten nu sammarbetar och båda arbetar på samma %.
Det som nu är problemet är att jag har ingen bättre fps sen CF snarare sämre. Kommer knappt upp i 50fps i BF på High, vilket jag gjorde med ett.
Så är det någon som har ett förslag på vad jag kan göra för att fixa detta?
------
Kan även tillägga att jag har inte Vsync igång i spel eller i AMD control center och att CF står på i AMD egine control center.
Jag har googlat i timmar nu och försökt allt i stort sätt förutom att installera om datorn.
Det enda jag hitta som verkar märkligt är att det ena kortet står som "Disabled" i GPU-Z. Även fast båda jobbar i spel som det ser ut iaf i MSI Afterburner.

Här är en bild på ovanstående:
Första grafikkortet

Andra grafikkortet

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk

Dum fråga kanske, har du CF brygga? Också, aldrig hört talas om att man ska stänga av ULPS i regedit, inget som jag någonsin gjort och jag har kört CF i tre år nu.

Permalänk
Medlem

Ja det har jag.
Nej hade inte heller hört talas om det tidigare. Men hittade några som skrev om det i ett forum och ju mer jag sökte på det desto fler hade löst sitt problem med det. Hos mig löste det bara så att grafikkorten jobbar lika.

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Medlem

Efter hjälp från annat forum har jag kommit fram till att det är processorn som sviker mig. Har därför inhandlat en ny!

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○