Qpad introducerar MK-85 och MK-50 med Cherry MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Håller med helt och fullt. Vill alltid kunna se mina temps, min upload, stream, band width, datum, tid etc. Kommer aldrig köpa ett tangentbord utan display.
Att inte ha med ens en liten display är att skjuta sig själv i foten före ett maraton, ingen kommer ju att köpa.
DO NOT WANT!

Haha de finns ju kanske folk som föredrar utan display.. men dom har antagligen aldrig haft ett tagentbord med display..
Där sa du något.. uploaden kan ju kanske vara trevlig att se i spel..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Haha de finns ju kanske folk som föredrar utan display.. men dom har antagligen aldrig haft ett tagentbord med display..
Där sa du något.. uploaden kan ju kanske vara trevlig att se i spel..

Spelar inte avsevärt mycket längre personligen, men när man själv streamar, och samtidigt kollar andras stream kan man lätt bli fast i en intressant stream, och det kan vara trevligt att bara kunna kasta ett öga för att se att den fortfarande är igång då de, inte allt för ofta, kan låsa sig. Plus när man som pro gamer streamar sina games vill man ha alla sina skärmar till själva spelet och all mjukvara. Bara trevligt att ha en liten diskret display på tangentbordet som kan visa detta. Hade en liten display på skärmen, men det va mer störigt än hjälpsamt, sen hade jag en på datorlådan, men den såg jag dåligt pga vinkel. Tangentbordet har man framför sig, klockrent.

Visst finns det dom som aldrig haft display, men har man någon gång haft blir man bortskämd med hur underbart det är med RÄTT applets. Har man haft display men använt dåliga applets som haft bristande information så räknas inte åsikterna, och man bör således eljest uppenbarligen ej yttra sig till att börja med. Är kraftigt rädd att majoriteten av användare av display som ogillat det beror på inkompetens, naivitet och okunskap. Till alla er kan jag bara säga följande; gör om, gör rätt.

Klassiska blå G15 > övriga tangentbord

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Spelar inte avsevärt mycket längre personligen, men när man själv streamar, och samtidigt kollar andras stream kan man lätt bli fast i en intressant stream, och det kan vara trevligt att bara kunna kasta ett öga för att se att den fortfarande är igång då de, inte allt för ofta, kan låsa sig. Plus när man som pro gamer streamar sina games vill man ha alla sina skärmar till själva spelet och all mjukvara. Bara trevligt att ha en liten diskret display på tangentbordet som kan visa detta. Hade en liten display på skärmen, men det va mer störigt än hjälpsamt, sen hade jag en på datorlådan, men den såg jag dåligt pga vinkel. Tangentbordet har man framför sig, klockrent.

Visst finns det dom som aldrig haft display, men har man någon gång haft blir man bortskämd med hur underbart det är med RÄTT applets. Har man haft display men använt dåliga applets som haft bristande information så räknas inte åsikterna, och man bör således eljest uppenbarligen ej yttra sig till att börja med. Är kraftigt rädd att majoriteten av användare av display som ogillat det beror på inkompetens, naivitet och okunskap. Till alla er kan jag bara säga följande; gör om, gör rätt.

Klassiska blå G15 > övriga tangentbord

Har samma tagentbord.. Använder AIDA64 Extreme Edition.. Den visar belastning på de mesta i datorn och temps.. och jag kan själv bestämma hur de ska se ut på min display..

Spelar inte heller så mycket.. blir lite BF3 lite då och då.. och de är ju kul att se belastningen på gpuerna i de spelet och vart tempsen sticker iväg..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

De här tangentborden ser jättefina ut för det de vill åstadkomma med dem.
Det blir inget köp för mig, då jag har mina ögon fästade vid Corsairs Vengeance K90 (K60 har accentuerade WASD, vilket är äckligt för ESDFare) - men det är ändå trevligt att se fler mekaniska tangentbord.
Särskilt när det verkar (på förhand) vägjorda. I like

Är det annorlunda textur på WASD även om man inte använder de färgade tangenterna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kungkryss:

Är det annorlunda textur på WASD även om man inte använder de färgade tangenterna?

Nej, de verkar normala:

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Är det annorlunda textur på WASD även om man inte använder de färgade tangenterna?

Jag var inte medveten om att de var optional. :>
Då kanske det är intressant för mig oavsett - men jag ogillar ändå att stödet bara är till vänster.

Permalänk
Skrivet av NePpo:

Jag äger ett tangentbord med röda brytare och har ägt ett med svarta brytare, och jag kan säga att skillnaden är stor. Det med svarta sålde jag just för att motståndet i brytarna var för stort, och jag behöll det med röda brytarna för att det var väldigt behagligt att skriva på just för det lägre motståndet.

Hade en kompis som fick låna det med svarta brytarna på ett lan. Efter ett antal timmars spelande så klagade han på att han var stel och lite öm i fingrarna.
Nästa lan fick han låna det med röda brytarna och sa direkt att det var väldigt behagligt. Efter flera timmars spelande konstaterades att han varken var öm eller stel i fingrarna.

Tack för infon, nu blev MK-50 väldigt intressant.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur lång tid erbjudandet att köpa med andra brytare än röda finns kvar?

Permalänk

Har beställt ett MK-80 med röda switchar nu. Någon som har koll på hur lång tid man kan förvänta att det tar? Har inte hört ett pip från Qpad på 2 dagar...

Permalänk
Inaktiv

jag har köpte ett Qpad MK-50 med röda switchar på Dreamstore i DHW11 för 699 kr. Djävulskt bra pris. De låter dock, men så himla sköna knappar. Kräver knappt nån kraft för att skriva och det är då man kan skriva riktigt snabbt.

Endast 642 kr på dustinhome.se ifall du har ett studentkonto. http://www.dustinhome.se/qpad-mk-50-pro-gaming-mechanical-key...

Permalänk
Skrivet av andreasnore:

Har beställt ett MK-80 med röda switchar nu. Någon som har koll på hur lång tid man kan förvänta att det tar? Har inte hört ett pip från Qpad på 2 dagar...

Skickat X antal mail nu till deras support. Något svar? Nope....

Funderar fan på att avbeställa. Inte helt normalt att inte få en orderbekräftelse på 5 dagar va? Och nada svar från dom överhuvudtaget. *SUCK*

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnore:

Skickat X antal mail nu till deras support. Något svar? Nope....

Funderar fan på att avbeställa. Inte helt normalt att inte få en orderbekräftelse på 5 dagar va? Och nada svar från dom överhuvudtaget. *SUCK*

Dåligt av Qpad..

Permalänk
Skrivet av andreasnore:

Skickat X antal mail nu till deras support. Något svar? Nope....

Funderar fan på att avbeställa. Inte helt normalt att inte få en orderbekräftelse på 5 dagar va? Och nada svar från dom överhuvudtaget. *SUCK*

Skrivet av Hawkeye01:

Dåligt av Qpad..

Äntligen fått svar!! Av chefen för hela kalaset. Tydligen varit mycket pga Dream Hack. Fick en ursäkt och den är godtagen!

Permalänk
Medlem

Har aldrig ägt eller ens prövat ett mekaniskt tangentbord, eller ja, kanske det gamla Keytronic man hade till 386:an på den tiden när det begav sig. Har inte känt på de olika switcharna, men ett MK-50 med bruna switchar (då jag tycker de låter bäst) är nu beställt!

Mitt gamla Microsoft-tangentbord med rubberdomes har hållt i 5 år, men börjar nu sjunga på sista versen. Kan inte tänka mig att det här kommer hålla sämre

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är tänkt att fungera med programmerbara knappar på MK-85? Såvitt jag kan se saknar de makro-knappar.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Skrivet av DarkAlf:

Någon som vet hur det är tänkt att fungera med programmerbara knappar på MK-85? Såvitt jag kan se saknar de makro-knappar.

mk 85 har inga macro keys eller någon sådant funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greensurre:

mk 85 har inga macro keys eller någon sådant funktion.

Tack för att du svarar men QPAD säger själva: "The MK-85 also comes with programmable keys, audio connectors, and exclusive software for setting up gaming profiles." Så någon sådan funktion har MK-85. Frågan är bara på vilket sätt de har löst det.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Skrivet av DarkAlf:

Tack för att du svarar men QPAD säger själva: "The MK-85 also comes with programmable keys, audio connectors, and exclusive software for setting up gaming profiles." Så någon sådan funktion har MK-85. Frågan är bara på vilket sätt de har löst det.

Ser ut som dom sitter i F-knapparna på dom bilderna jag har sett....

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnore:

Har beställt ett MK-80 med röda switchar nu. Någon som har koll på hur lång tid man kan förvänta att det tar? Har inte hört ett pip från Qpad på 2 dagar...

Jag fick hem mitt MK-80 med bruna switchar i måndags, en vecka efter beställningen. De hörde dock av sig någon dag efter beställningen och förklarade att det tog lite tid pga att de hade lite tunt med folk då många varit på Dreamhack.

Själva kartongen var inte särskilt välpacketerad, var bara inslagen i ett tunt lager bubbelplast + packpapper och var därför lite tillknycklad, men själva tangenbordet var väl förpackat med riktig skumplast (ingen hård frigolit) inne i lådan. Lådan var från det vanliga tangentbordet och det stod att det var blå switchar på det, men jag använde det medföljande verktyget för att lossa ett par av tangenterna och såg då att det var bruna switchar precis som beställt.
Dissar deras färgglada WASD-knappar, men verktyget blir nog användbart när man ska städa tangentbordet i framtiden.

Det lilla jag har hunnit använda tangentbordet har varit en fröjd, har både provat att skriva en del och spela lite BF3. Känns som om bruna switchar var helt rätt val för mig som var lite ambivalent mellan spelprestanda och produktivitet. Nu måste man bara vänja sig vid att man inte måste bottna tangenterna när man skriver

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

Tack för att du svarar men QPAD säger själva: "The MK-85 also comes with programmable keys, audio connectors, and exclusive software for setting up gaming profiles." Så någon sådan funktion har MK-85. Frågan är bara på vilket sätt de har löst det.

Verkar skötas med samma mjukvara som du gör profilerna med.
Se 2:28 in i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=QIql1cHJds0&feature=related

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |