förbättringar som skulle uppskattas i wow?

Permalänk

förbättringar som skulle uppskattas i wow?

Hej,

Vi gör ett projekt i skolan där vi ska sälja ett nytt spel, World of Warcraft va såklart ett alternativ, därför tänkte jag vända mig till alla WoW-spelare här på Sweclockers och ställer frågan: Vad skulle ni vilja se i något nytt i ett "wow-liknande-spel" och förbättringar i nuvarande wow och kanske något helt nytt i hela MMORPG klassen. Tänk inte så mycket om vad själva "spel motorn" är begränsad till eftersom den inte är bestämd än...
Alla förslag är välkomna!

Tack i förhand!

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se att det finns natt- och dagservrar.

Med det menar jag att det finns de människor som (jag) som jobbar 16-00 eller andra knepiga tider och det är t.ex. jäkligt svårt att kunna Raida på WoW när man kommer hem vid 00.30.

Servrar för nattsuddare och dagsuddare.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Jag skulle vilja se att det finns natt- och dagservrar.

Med det menar jag att det finns de människor som (jag) som jobbar 16-00 eller andra knepiga tider och det är t.ex. jäkligt svårt att kunna Raida på WoW när man kommer hem vid 00.30.

Servrar för nattsuddare och dagsuddare.

OffT: Jag lirade på amerikanska servrar i 4 år. Raidtiderna var 02:00 - 08:00 eller typ tills man var tvungen att bege sig till skolan

OnT: Har inte mycket att bidra med utan väntar på Guild Wars 2

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem

Jag vill spela på europeiska servrar för pingens skull

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns många natt guilder, gäller bara att leta.

Det enda som jag tycker är riktigt tråkigt är att man kan få tag på Epic utanför 10/25 manna.

Gearen i 10 / 25 manna ska utmärka sig med
*Vara epic
*Endast Tier delar här med bonus skall gå att fåtag på i raid
*Ha abilites som t.ex. Deathwing gearen, som ger bra boost och endast finns att få tag på genom den gearen, inte genom mera "stats".

Släpper dom nya HC som t.ex. Well of Eternity så skulle 378gearen där vara blå. Även om den var bättre än 359 BWD osv så skulle den blå färgen markera att man fått den i dungeon.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Det enda som jag tycker är riktigt tråkigt är att man kan få tag på Epic utanför 10/25 manna.

*Vara epic
*Ha abilites som t.ex. Deathwing gearen, som ger bra boost och endast finns att få tag på genom den gearen, inte genom mera "stats".

Släpper dom nya HC som t.ex. Well of Eternity så skulle 378gearen där vara blå. Även om den var bättre än 359 BWD osv så skulle den blå färgen markera att man fått den i dungeon.

-----------------------------------------------------------

JO det finns MÅNGA nattguilder, men hur många spelare i övrigt är det online då? ZIP/NADA/NONE
Därav NATTSERVRAR, så man kan spela precis som en fredagkväll då det är smockfullt med folk.

Klart jag vet att det finns nattguilder jag är väl inte tappad bakom en vagn.
Försök att se det utifrån mitt perspektiv, jag vill att det ska vara lika mycket folk online när jag spelar
som när du spelar på dag/kvällstid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

-----------------------------------------------------------

JO det finns MÅNGA nattguilder, men hur många spelare i övrigt är det online då? ZIP/NADA/NONE
Därav NATTSERVRAR, så man kan spela precis som en fredagkväll då det är smockfullt med folk.

Klart jag vet att det finns nattguilder jag är väl inte tappad bakom en vagn.
Försök att se det utifrån mitt perspektiv, jag vill att det ska vara lika mycket folk online när jag spelar
som när du spelar på dag/kvällstid.

Men det kommer ju automatiskt att vara mindre på natten eftersom de flesta ändå jobbar dag och sover natt.. Du behöver inte vara otrevlig för de

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

*Vara epic

Haha du stör dig på färgen på texten när du inspectar någon som inte kör Raids? ^^

On Topic;
WoW borde fixa bättre customization för looks, fixa så man kan växla mellan olika gear utan att byta stats som DCUO och ändra färger, det var något jag störde mig på när jag lira WoW iaf, älskade Fel Heart hornen (Tier 1 lvl 60 Warlock) men så fort det kom nytt var det bara att slänga.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det roliga med ett MMO är mystiken.

Så förbättringar vore:

- Ta bort wowhead

- Ta bort all implementering av questhelper. man ska inte kunna se tactik eller drops för bossar

- Man ska absolut inte bara kunna teleportera fram och tillbaka mellan instances/raids osv. man måste gå dit!

- Man ska inte kunna inspecta andras talenttrees.

- Snygg gear ska man behöva kämpa för, det ska ta så pass lång tid att lvla att de känns värt att slite för bra gear även när man inte är max lvl.

Det är lite vad jag tycker
För övrig spelar ja SWtor nu och det jag gillar just nu me de spelet är att jag inte kan något om det, man får alltid pröva sig fram.

Permalänk
Medlem

Tycker de kunde ha förbättrat serversystemet mycket. Te x

1: Merge servers ; man vill inte sitta fast på lowpopulation bara för man inte vill betala 20euro
2: Force balance H/A ; Borde verkligen vara skillnad på max 20%
3: Corssservers för alla raid/dungeon ; ska inte behöva betalas 20 euro för att spela med alla sina vänner som vill vara på olika servrar.

Man borde få MINST en gratis förflyttning så som det ser ut nu. Är i dilemmat att vara på en död server som knappt raidar och när man jobbar kvällar så man kommer hem 22 gör inte saken bättre.

Jag tycker även att de borde ha lite mer variation och raidfinder skulle ha haft en annan raid än Dragon Soul.

Även göra lite mer Timed runs som ger någon form av belöning som ZA i 4.1 så att folk kan spela samma ställe men med olika svårhetsgrader beroende på om man vill ha det där extra.

Permalänk
Medlem

Ja börja med att fixa så med inte kan hoppa över content. färre shortcuts som det var i vanilla och tbc dvs det fanns en längre progression path mer än normal och hardmode. sedan kan ju hardmode tas bort helt och göra en svårighetsgrad som är svår nog på "current" content och sedan gjöra det lättare när mer content kommer. Tabort daily quests. Göra så man måste vara ute i zonerna och inte springa runt i en stad. Göra det mer intresant att inte bara sitta och hänga i en main city. utmaningar för bra gearat folk som inte är raids i pve.

Permalänk
Medlem

Testa konceptet rollspel fast som grupp. Säg en grupp på fyra-sex personer levlar som grupp. Om spelare 2,5,6 spelar ihop och gör framsteg så blir det också övriga i gruppen till gagn. Blir inte samma krav på att varje enskild spelare ska lägga ner lika mycket tid.
Det kanske låter luddigt och svårt. Jag har inte slipat igenom alla aspekter av idén så jag utvecklar inte längre än så.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Finns en dedikerad WoW-avdelning.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

förbättringar i nuvarande wow

1: Gör spelet svårare (i nivå med BC/Vanilla).
2: Alla servers borde vara PvP. PvE känns inte som äkta "krig".
3: Ta bort dungeon finder och "gear score".
4: Förnya grafiken på Vanilla raserna.
5: Förbättra "mature language filer" så att den även döljer saker som ( . Y . ) och .i.

Permalänk
Medlem

Fixa AOE loot som tex Rift har.
Dödar man 10 mobs åt gången så ska det räcka att loota 1 mob för att loota alla samtidigt.

De som säger att det ska vara svårare, vad syftar ni på då?
Nuvarande heroic raids är ju svårare än något som fanns i Vanilla/BC, syftar ni på 5mans och solo content så ja då håller jag med.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Hej,

Vi gör ett projekt i skolan där vi ska sälja ett nytt spel, World of Warcraft va såklart ett alternativ, därför tänkte jag vända mig till alla WoW-spelare här på Sweclockers och ställer frågan: Vad skulle ni vilja se i något nytt i ett "wow-liknande-spel" och förbättringar i nuvarande wow och kanske något helt nytt i hela MMORPG klassen. Tänk inte så mycket om vad själva "spel motorn" är begränsad till eftersom den inte är bestämd än...
Alla förslag är välkomna!

Tack i förhand!

Att det skulle finnas Tex : Vanilla servrar ( som du bara kan dinga 60 och alla gamla raids finns kvar ) samma med BC och WOTLK

Permalänk
Medlem

Mer än 2 factions hade varit häftigt

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Jag syftar på att det går för snabbt 1-85 och att det går för snabbt att skaffa gear.

Cataclysm är "World of instantcraft" om man jämför med Vanilla (och eventuellt TBC). Jag tycker personligen att spelet har försämrats för varje ny expansion.

Permalänk
Skrivet av AkUs:

*Vara epic

Personligen vet jag inte om 10-manna ska vara epic, däremot slutade jag spela i tbc, så vet ej om 10-manna är balanserat.

Skrivet av emahex:

Så förbättringar vore:

- Ta bort wowhead

- Ta bort all implementering av questhelper. man ska inte kunna se tactik eller drops för bossar

- Man ska absolut inte bara kunna teleportera fram och tillbaka mellan instances/raids osv. man måste gå dit!

- Snygg gear ska man behöva kämpa för, det ska ta så pass lång tid att lvla att de känns värt att slite för bra gear även när man inte är max lvl.

För övrig spelar ja SWtor nu och det jag gillar just nu me de spelet är att jag inte kan något om det, man får alltid pröva sig fram.

Ser gärna att wowhead är kvar, och ser inget problem med questhelper. Man kan stänga av dom för sig själv i värsta fall
Håller helt med den sista punkten, wow har blivit fånigt med för mycket gear med en awesome look.
Inspecta talenttrees, nja, man vill veta om dom man spelar med är intelligenta ;p

Skrivet av nontA91:

Tycker de kunde ha förbättrat serversystemet mycket. Te x

1: Merge servers ; man vill inte sitta fast på lowpopulation bara för man inte vill betala 20euro
2: Force balance H/A ; Borde verkligen vara skillnad på max 20%
3: Corssservers för alla raid/dungeon ; ska inte behöva betalas 20 euro för att spela med alla sina vänner som vill vara på olika servrar.

Man borde få MINST en gratis förflyttning så som det ser ut nu. Är i dilemmat att vara på en död server som knappt raidar och när man jobbar kvällar så man kommer hem 22 gör inte saken bättre.

Hur skulle den tvingade migreringen fungera tycker du? Skulle det inte vara rätt kasst att bli flyttad från servern med dina vänner på? Även med punkt 3 så kan ni inte questa m.m.

Skrivet av TiasE:

Nuvarande heroic raids är ju svårare än något som fanns i Vanilla/BC, syftar ni på 5mans och solo content så ja då håller jag med.

Jag syftar främst på gear progression, kan inte uttala mig om endgameraidandet (slutade i tbc).
Epics är inte episka längre. Finns en rogue pvp film som demonstrerar problemet, Zerabitu tror jag dom heter, han sa iaf något i stil med "epic is the new blue" i TBC, nu känns det som "Epic is the new green".

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem

AOE Loot klickar en gång lootar allt som ligger på marken inom en viss radie!

+ att kunna loota monted och inte behöva vänta 3 sekunder på att få fram loot fönster sedan 1 sekund till för saken att hamna i bagen.

även få tillbaka gamla 9 set bonusar kanske göra endgame hc delar med 14-16 set bonusar.

heirloom 7/8 set bonus och även så man kan skapa en ny gubbe på andra servrar och använda sig utav Bnet-account mail om det inte redan går (är ej så insatt)

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte wow mer men skulle kunna tänka mig återvända om:

Karaktärer kan balanserar för både pvp och pve. Jag har inte kört någon pve mer än enstaka pug sen naxx40 (då raida jag hardcore) och att klasser blir obalanserade, otroligt dåliga, korkad mekanik etc pga pve är riktigt frustrerande. De skulle kunna göra att spell X i pve gör så och spell x i pvp gör si, dvs reglera skadan, effekter, durations etc. På så sätt skulle pvp blivit någorlunda balanserat och de kan göra vad de vill med pve. Mycket jobb kanske, ja, anställ folk då! Inte direkt så pengar är ett problem...

Servrar där det är 18+, inte nödvändigtvis för att få mer mognad på folk utan att man får skriva vad man tycker. Vill jag kalla någon för något som skulle ge mig en varning på en vanlig server ska jag få göra det, eftersom vi både har gått med på detta när vi skapade chars på en 18+ server. Överdriven spam, skapa alts för att konstant spamma ner någon och liknande ska självklart inte vara tillåtet.

Anställ folk som vet hur man designar gear och vapen istället för att återanvända modeller som var originella när de kom.

Alla mina punkter kan lösas med: pengar och kunnig personal, där det ena ger tillgång till det andra och de har gott om pengar... Önsketänkande som vanligt.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av Simplified:

5: Förbättra "mature language filer" så att den även döljer saker som ( . Y . ) och .i.

Skrivet av emahex:

Så förbättringar vore:

- Ta bort wowhead

Couldn't agree more!
Saknar vanilla och TBC!

Permalänk

Det absolut viktigaste för wow är att balansera upp servrarna, servern som jag spelar på består till 95% av horde. Questade nyligen upp en gubbe från 1-85 utan att en enda gång möta en alliance (såg möjligen någon på håll - men 0 hk under levlingen är inte ok).

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

- Ta bort wowhead

Wowhead, Questhelper
De punkterna är helt frivilliga. Vill du inte använda dem, gör det inte. Bara för att något finns behöver du inte använda det.

Teleports
Förstår argumentet men har jag t.ex. 2 timmar att lägga på att lira lite, vill jag inte lägga halva tiden på resande ingame.

Snygg gear ÄR det värt att kämpa för nu tack vare transmog. I mitt tycke en av de bättre saker Blizz implementerat, äntligen kan mina chars se ut som jag själv vill.

Förbättring jag vill se är uppdaterade models av classicraserna. Idag ser de för kantiga ut jämfört mot belf, draenei, goblin, worgen.
Önskar även möjlighet att kunna nyttja dungeon findern till okonventionella grupper om gruppen redan är premade med 5 chars, t.ex. utan att tvingas ha en tank-klass i gruppen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Punkt 2 känns som överflödig önskning. För PvP servers finns redan för just de som önskar "fullt krig". Om du gillar det, håll dig där och bry dig inte om vad som händer på PvE-servrar.

Blev lite förvånad över din punkt 5. Förvånades över att folk använder mature filtret. Personligen stänger jag alltid av det för irriteras oerhört över att den annars censurerar oskyldiga svenska ord i guildchatten som t.ex. ordet slut.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Skrivet av valiant:

Punkt 2 känns som överflödig önskning. För PvP servers finns redan för just de som önskar "fullt krig". Om du gillar det, håll dig där och bry dig inte om vad som händer på PvE-servrar.

Blev lite förvånad över din punkt 5. Förvånades över att folk använder mature filtret. Personligen stänger jag alltid av det för irriteras oerhört över att den annars censurerar oskyldiga svenska ord i guildchatten som t.ex. ordet slut.

Punkt 5 var mer avsett som ett diskret skämt.

Punkt 2 retar jag mig på eftersom PVE och PVP servrar "blandas" i samma battlegroup. Jag vill inte ge en djupare förklaring på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Punkt 2 retar jag mig på eftersom PVE och PVP servrar "blandas" i samma battlegroup. Jag vill inte ge en djupare förklaring på detta.

Således vore din önskan bättre formulerad "skilj på pvp- resp pve-realms i battlegroups".
För att tvinga pve-folk att bli open-world-pvp-gankade tror jag inte råder bot på det du retar dig på...

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Skrivet av valiant:

Således vore din önskan bättre formulerad "skilj på pvp- resp pve-realms i battlegroups".
För att tvinga pve-folk att bli open-world-pvp-gankade tror jag inte råder bot på det du retar dig på...

Ja, jag kunde ha formulerat mig bättre.

Jag tycker dock inte om konceptet av PvE servrar. Än mindre när vi från PvP servrar blandas med dem.

Spelet heter World of Warcraft. På en PvE server är det mer "World of EmoteCraft" eller "World of StareCraft"

Själv tycker jag att Open-World PvP är det bästa med spelet. Varje gång jag ser en ally så är det antingen han eller jag som får bita i gräset

Men smaken är som baken...

Permalänk
Medlem

Om ni hade lyckats balansera PvPn i 3s

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devel:

Men det kommer ju automatiskt att vara mindre på natten eftersom de flesta ändå jobbar dag och sover natt.. Du behöver inte vara otrevlig för de

*facepalm* låt oss säga att det finns 10% som jobbar natt av de som spelar wow. Om då 10% av servrarna var "nattservrar" skulle det vara exakt lika mycket folk på natten på dessa servrar, som det är på dagen på vanliga servrar.
Lustigt va?!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.